Poll

Wanneer gaat onze koningin van haar troon en krijgen we een koning?

In 2008
Binnen nu en 3 jaar
Zodra haar paleis klaar is
Als Ariane naar het voortgezet onderwijs gaat
Met Sint Juttemus
Als Alex haar eraf stoot

Auteur Topic: Wanneer gaat onze koningin aftreden?  (gelezen 6720 keer)

Offline Megan

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I se le dijo de forma!
Wanneer gaat onze koningin aftreden?
« Gepost op: 31-01-2008, 22:31:33 »
Vandaag is onze koningin 70 jaar geworden ::bravo::

Een mooie leeftijd om ook nog wat van je pensioen te maken zou je denken ::) Dus ik had wel een aankondiging van aftreden verwacht, maar nee ::ohno:: Ze gaat nog even door.

Wanneer denken jullie dat ze aftreedt of het iig aan gaat kondigen? :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Guikie

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hop hop..... weg?!
Re: Wanneer gaat onze koningin aftreden?
« Reactie #1 Gepost op: 31-01-2008, 22:33:39 »
Als Alex haar eraf stoot  ::jaja:: ::jaja:: ::rofl::

Het wordt tijd voor vervanging vind ik.. is nu wel mooi geweest  :D

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 31-01-2008, 22:33:54 »
Ik had het eigenlijk ook wel verwacht. Zij zeventig, Wim-Lex veertig, gezinnetje waarschijnlijk wel compleet, leek mij een goed moment.

Of zal ze het met Koninginnedag bekend maken?
Keep calm and eat chocolates!

Offline mirtjee

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 31-01-2008, 22:39:38 »
Ik denk dat ze nog even wacht tot de kinderen van alex wat groter zijn :)
I'm a real big goblin..

Offline KD.

• Forumlid
  • Make ONDERTITELS great again!
« Reactie #4 Gepost op: 31-01-2008, 22:56:44 »
2010, als ze dertig jaar koningin is.  :)
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline lord menno

• Forumlid
  • Oranje is de bomp
« Reactie #5 Gepost op: 31-01-2008, 23:47:43 »
ze slaan alex gewoon over, amalia aan de macht ::bravo::
Menno is gek

Offline Lautjuh

• Forumlid
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
« Reactie #6 Gepost op: 1-02-2008, 00:03:44 »
ze slaan alex gewoon over, amalia aan de macht ::bravo::

ja, mannen, wat moet je er ook eigenlijk mee.
en dan in 2010 de troonsopvolging  ::)

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #7 Gepost op: 1-02-2008, 09:18:02 »
ik wil een gekozen staatshoofd. het is toch eigenlijk heel raar dat je staatshoofd wordt gewoon omdat je als eerste (is niet zeker omdat er nogal eens naast het potje wordt gepiest) geboren wordt in een familie die niet zo eerlijk aan zijn geld is gekomen. zelfs de afstamming van willem v oranje is twijfelachtig.
weg ermee!
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline mirtjee

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 1-02-2008, 09:19:28 »
Ik vind het koningshuis opzich wel iets hebben en als het gekozen zou moeten worden, zou je het moeten schrappen. Zij hebben toch geen macht..
I'm a real big goblin..

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #9 Gepost op: 1-02-2008, 11:24:55 »
ik wil een gekozen staatshoofd. het is toch eigenlijk heel raar dat je staatshoofd wordt gewoon omdat je als eerste (is niet zeker omdat er nogal eens naast het potje wordt gepiest) geboren wordt in een familie die niet zo eerlijk aan zijn geld is gekomen. zelfs de afstamming van willem v oranje is twijfelachtig.
weg ermee!

Ik vind dat je wel gelijk hebt, maar ik vind dat je je wel moet bedenken dat Beatrix niet echt de macht heeft. Die macht ligt bij de Tweede Kamer, die door ons gekozen is. Een president heeft veel meer macht dan een Tweede Kamer, en dat is dus juist ondemocratischer.

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #10 Gepost op: 1-02-2008, 11:42:38 »
Een president heeft veel meer macht dan een Tweede Kamer, en dat is dus juist ondemocratischer.

Wat een onzin. ::ohno:: Iets is niet ondemocratischer omdat het meer macht heeft. Iets is ondemocratisch omdat het niet eerlijk gekozen is.
Geniet nooit met mate...

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 1-02-2008, 11:46:16 »
Wat een onzin. ::ohno:: Iets is niet ondemocratischer omdat het meer macht heeft. Iets is ondemocratisch omdat het niet eerlijk gekozen is.

Democratie heeft ook te maken met een scheiding van de macht, en een president heeft heel veel macht in zijn eentje, of in ieder geval heeft één partij de macht.

Offline Test

• Realitynet.nl Administrator
« Reactie #12 Gepost op: 1-02-2008, 11:59:57 »
Democratie heeft ook te maken met een scheiding van de macht, en een president heeft heel veel macht in zijn eentje, of in ieder geval heeft één partij de macht.

Dat klopt wat je zegt dat er in een 'moderne' democratie een scheiding van de macht is. Maar dat betekent over het algemeen een scheiding in wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht.

Daarbij heeft tov een president niet de tweede kamer de macht in NL maar de regering. De tweede en eerste kamer hebben slechts een controlerende functie.

Verder denk ik dat het minder belangrijk is waar de macht precies ligt, maar hoe er mee omgegaan wordt.
Geniet nooit met mate...

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #13 Gepost op: 1-02-2008, 13:01:43 »
Dat klopt wat je zegt dat er in een 'moderne' democratie een scheiding van de macht is. Maar dat betekent over het algemeen een scheiding in wetgevende, uitvoerende en rechterlijke macht.

Daarbij heeft tov een president niet de tweede kamer de macht in NL maar de regering. De tweede en eerste kamer hebben slechts een controlerende functie.

Verder denk ik dat het minder belangrijk is waar de macht precies ligt, maar hoe er mee omgegaan wordt.

De trais politica heb jij het over ja. Wat ik bedoel is dat de macht niet geconcentreerd is.

Over die controlerende functie: de Eerste kamer heeft dat inderdaad. De Tweede Kamer heeft dat gedeeltelijk, want ze mogen ook meebeslissen.

Offline Ibung

• Forumlid
  • zurkeltrutte?.
« Reactie #14 Gepost op: 3-02-2008, 17:06:26 »
ik vermoed dat trix toch meer in de pap brokkelt dan we denken. als je ziet hoe kruiperig men wordt in haar omgeving, dat ze niet tegengesproken wordt, dat alles geheim moet blijven wat er gezegd wordt, dat het eerste artikel van onze grondwet door haar en aanhang met voeten getreden wordt,ze gemeenschapsgeld onttrekt voor eigen prive-doeleinden....echt niet netjes hoor.
en wat nou, een president is erger....die hebben we toch?! zou nederland echt anders funktioneren zonder koningshuis? dacht het niet.
As ge de endjes an mekare moet kneupe bende alted in touw

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 3-02-2008, 18:00:50 »
ik vermoed dat trix toch meer in de pap brokkelt dan we denken. als je ziet hoe kruiperig men wordt in haar omgeving, dat ze niet tegengesproken wordt, dat alles geheim moet blijven wat er gezegd wordt, dat het eerste artikel van onze grondwet door haar en aanhang met voeten getreden wordt,ze gemeenschapsgeld onttrekt voor eigen prive-doeleinden....echt niet netjes hoor.
en wat nou, een president is erger....die hebben we toch?! zou nederland echt anders funktioneren zonder koningshuis? dacht het niet.

Dat alles geheim blijft komt dat het strikt verboden is voor onze koningin om haar mening te verkondigen en haar voorkeur te uiten. Daarom mag de koningin ook niet in de Tweede Kamer komen, omdat ze daar (misschien onbedoeld) haar voorkeur zou kunnen uiten voor bepaalde partijen of meningen.

En of Nederland echt anders zou functioneren zonder koningshuis: nee, maar we gaan van een gezellig land waar we lekker koninginnedag kunnen vieren en grappen over het koningshuis kunnen maken naar een land die elk jaar een andere saaie man in pak op de 'troon' heeft zitten.

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #16 Gepost op: 3-02-2008, 20:02:13 »
Trix zal proberen net 1 dag langer koningin te blijven dan haar moeder. Wanneer ze haar grootmoeder wil overtreffen, zal ze tot 2030 moeten doorgaan. Lijkt me gezien haar leeftijd geen optie.

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #17 Gepost op: 3-02-2008, 21:22:37 »
Trix zal proberen net 1 dag langer koningin te blijven dan haar moeder.

en welke datum is dat? :)
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Firesphere

• Forumlid
  • Don't ever try that again
« Reactie #18 Gepost op: 3-02-2008, 21:23:15 »
en welke datum is dat? :)
1 mei?
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #19 Gepost op: 3-02-2008, 23:57:09 »
Nee, dat zal ergens in 2012 zijn, wanneer ik goed reken. Iedereen mag me corrigeren wanneer ik fout heb gerekend, maar bij mijn weten deed Wilhelmina troonsafstand op 31 augustus 1948, en Juliana op 30 april 1980.

Tel bij de periode die tussen genoemde datums zit, 1 dag op, en reken vanaf 30 april 1980 verder. Dan moet je de juiste datum hebben.

Tel ik goed, als ik dan zeg dat het dan om 1 januari 2012 moet gaan? Even rekening houden met maanden die maar 30 dagen hebben......

Even nog eens geteld......
« Laatst bewerkt op: 4-02-2008, 09:55:00 door Bodejos »