Ook al vind ik Peter een irritant mannetje, ik heb zo het idee dat ie het toch bij het rechte eind heeft.
Daar is een aantal redenen voor.
Allereerst echter iets dat niets met mijn motivatie te maken heeft: ik vind het natuurlijk van de gekke dat er door de vooraankondigingen extra reclame-inkomsten worden gegenereerd. Op teletekst zag ik al een suggestie voor een belspelletje:
Wie heeft Natalee vermoord. Voor Joran, SMS "A", Voor Peter R d Vries, SMS "B", voor de Oma van Joran, SMS "C". Maar dit terzijde.
Ik denk dat Joran liegt dat ie barst.
Peter R de Vries wil graag zijn televisieprogramma blijven maken. Ik denk, dat ie zich een uitglijder in deze zaak, juist omdat ie het zo stellig beweert, niet kan permitteren. Joran zou de gevierde persoon zijn, en er steenrijk door worden.
Ik zou hem het voordeel van de twijfel hebben gegund, wanneer ie met zijn uitspraak dat het allemaal verzonnen was, naar buiten was gekomen, VOORdat Peter R. de Vries met zijn aankondiging kwam. Alsof Joran het aldoor heeft geweten dat ie gevolgd werd met een verborgen camera, en aldoor een spelletje met die filmende vriend heeft gespeeld.
Wanneer Peter dus falikant ernaast zit, betekent dat het einde van zijn televisiecarriere. Althans voorlopig.