Auteur Topic: Zaak Natalee Holloway opgelost (?)  (gelezen 8844 keer)

Offline Swifty

• Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Zaak Natalee Holloway opgelost (?)
« Gepost op: 3-02-2008, 14:49:01 »
Peter R de Vries heeft de zaak opgelost, naar eigen zeggen. Vanavond vanaf 21.30 uur onthult hij alles.
Zou hij het werkelijk opgelost hebben? Hoe gaat het Openbaar Ministerie hiermee verder?

Dit stond er gisteren in de kranten:

Joran van der Sloot heeft een bekentenis afgelegd rond de vermissing van de Amerikaanse tiener Natalee Holloway.
 Dat bevestigt het Openbaar Ministerie op Aruba, waar Holloway in 2005 verdween.

De bekentenis is met een verborgen camera opgenomen door misdaadverslaggever Peter R. de Vries. Die claimt de zaak te hebben opgelost. Wat Van der Sloot heeft bekend, wil het OM niet zeggen. Ook De Vries weigert toelichting.

Volgens bronnen van het NOS-Journaal zegt Van der Sloot op de band dat Holloway na een vrijpartij met hem op het strand onwel werd en in elkaar zakte. Van der Sloot dacht dat ze dood was. Om zich van haar lichaam te ontdoen, belde hij een vriend. Samen brachten ze Natalee aan boord van een bootje om haar lichaam vervolgens in zee te dumpen. Op welk moment Natalee overleed, is niet duidelijk. De vriend die Joran hielp, zou niet een van de twee eerder verdachte Surinaamse broers zijn. Een zogenaamde vriend van Joran van der Sloot zou met een verborgen camera gesprekken hebben opgenomen. Volgens Jorans advocaat Ariean de Bie heeft hij dat aan zijn ouders verteld. De 'vriend' zou 'zoete broodjes hebben gebakken' en zou bekend hebben dat hij een geldbedrag heeft ontvangen van Peter R. de Vries.

"Joran heeft de infiltrant niet zien aankomen en werd overvallen door het bericht over de bevindingen van De Vries", zei De Bie. "Het OM loopt aan het leibandje van De Vries. Ga eerst eens alles onderzoeken en kom dan met commentaar naar buiten."

Morgen doet de De Vries bij SBS6 uit de doeken hoe de destijds 18-jarige Amerikaanse volgens hem is overleden. De opgenomen bekentenis van Van der Sloot is een week geleden getoond aan de hoofdofficier van justitie op Aruba, Hans Mos. Op grond daarvan heeft het OM het onderzoek heropend naar de betrokkenheid van Van der Sloot.

Het OM bevestigt dat een uitgeschreven vraaggesprek dat op het internet circuleert tussen De Vries en Mos, daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Mos noemt daarin de bekentenis van Van der Sloot 'een essentieel onderdeel dat we misten in ons onderzoek'. "Dit lijkt de slagroom op de taart die we nodig hadden."

Tot op heden heeft het OM geen stappen ondernomen om Van der Sloot te arresteren. Volgens strafrechtdeskundige Ybo Buruma is er ook geen reden. Zelfs al zou van der Sloot schuldig zijn aan de verdwijning van het stoffelijk overschot, dan nog kan justitie hem niet vastzetten. "Daarvoor moet Van der Sloot eerst worden veroordeeld."

Alleen als er een risico bestaat dat iemand op de vlucht slaat, kan justitie een verdachte eerder vastzetten. Maar dan moet er sprake zijn van een delict waar een straf van ten minste vier jaar op staat. Dat is bij het laten verdwijnen van een stoffelijk overschot niet het geval. In Nederland staat daar een maximale gevangenisstraf van een jaar op.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Sprien

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Zaak Natalee Holloway opgelost (?)
« Reactie #1 Gepost op: 3-02-2008, 15:24:55 »
Kassakassa voor Endemol, o.a. ABC heeft de uitzending al aangekocht las ik.
The sun came up and reality set in.

Offline Fossiel

• Forumlid
  • Ben jij niet gewoon de mol?
« Reactie #2 Gepost op: 3-02-2008, 18:02:16 »
Spannend zeg! Al dacht ik eerder al dat Peter R. De Vries het al wel zou weten, anders zou hij nooit zo stellig zijn bij bijvoorbeeld Pauw & Witteman.

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 3-02-2008, 18:06:03 »
Kassakassa voor Endemol, o.a. ABC heeft de uitzending al aangekocht las ik.

Peter R de Vries zou zijn naam aardig vestigen in de Verenigde Staten, als hij het goed aanpakt is hij binnen met deze actie  ::jaja::

Offline Megan

• Forumlid
  • I se le dijo de forma!
« Reactie #4 Gepost op: 3-02-2008, 18:44:13 »
Ik ga iig kijken, al vind ik die Peter R de Vries een verschrikkelijke blaaskaak. Ik ken ook niemand die niet kijkt, dus wil het zelf ook gezien hebben :)

Vraag me aan de ene kant wel af of het echt overtuigend is allemaal, en of vd Sloot nav vanavond word opgepakt, aan de andere kant... je haalt die moeder van dat meisje toch niet voor niks naar Nederland. Alhoewel je miss als moeder na bijna 3 jaar wel met ieder dingetje 'blij' bent.

En Peter R de Vries heeft wel een reputatie hoog te houden, dus hij zal ook wel niet met lucht komen.

Kortom... ik zit voor de buis ::tandpastasmiley::
Sommige mensen verwarren het recht op vrije meningsuiting met het recht op verbaal geweld.

Offline Swifty

• Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 3-02-2008, 19:13:04 »
Ikke niet, ik vind de Peter R de Vries zo irritant, dat hou ik nooit 2 uur vol. Ik hoor het morgen allemaal wel, denk ik.

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #6 Gepost op: 3-02-2008, 19:59:06 »
Ook al vind ik Peter een irritant mannetje, ik heb zo het idee dat ie het toch bij het rechte eind heeft.

Daar is een aantal redenen voor.

Allereerst echter iets dat niets met mijn motivatie te maken heeft: ik vind het natuurlijk van de gekke dat er  door de vooraankondigingen extra reclame-inkomsten worden gegenereerd. Op teletekst zag ik al een suggestie voor een belspelletje:

Wie heeft Natalee vermoord. Voor Joran, SMS "A", Voor Peter R d Vries, SMS "B", voor de Oma van Joran, SMS "C".  Maar dit terzijde.

Ik denk dat Joran liegt dat ie barst.

Peter R de Vries wil graag zijn televisieprogramma blijven maken. Ik denk, dat ie zich een uitglijder in deze zaak, juist omdat ie het zo stellig beweert, niet kan permitteren. Joran zou de gevierde persoon zijn, en er steenrijk door worden.

Ik zou hem het voordeel van de twijfel hebben gegund, wanneer ie met zijn uitspraak dat het allemaal verzonnen was, naar buiten was gekomen, VOORdat Peter R. de Vries  met zijn aankondiging kwam. Alsof Joran het aldoor heeft geweten dat ie gevolgd werd met een verborgen camera, en aldoor een spelletje met die filmende vriend heeft gespeeld.

Wanneer Peter dus falikant ernaast zit, betekent dat het einde van zijn televisiecarriere. Althans voorlopig.

Offline Vieffan

• Forumlid
« Reactie #7 Gepost op: 3-02-2008, 20:08:43 »
[...]
Wanneer Peter dus falikant ernaast zit, betekent dat het einde van zijn televisiecarriere. Althans voorlopig.

op hoop van zegen dan maar ;D

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #8 Gepost op: 3-02-2008, 20:13:04 »
op hoop van zegen dan maar ;D
Je ziet wat er met Willebrord Frequin gebeurd is. Nadat die na die uitending over de vermeende handel in mensenhoofden voorlopig van het scherm verdween, kwam ie terug met De week van.....Willebrord. ::rofl::

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #9 Gepost op: 3-02-2008, 22:12:30 »
Die verborgen camera momenten zijn echt goed! ::respect::

Offline Puar

• Forumlid
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
« Reactie #10 Gepost op: 3-02-2008, 22:46:17 »
Die patrick gast is echt goed  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Firesphere

• Forumlid
  • Don't ever try that again
« Reactie #11 Gepost op: 3-02-2008, 23:02:55 »
Ook al vind ik Peter een irritant mannetje, ik heb zo het idee dat ie het toch bij het rechte eind heeft.

Daar is een aantal redenen voor.

Allereerst echter iets dat niets met mijn motivatie te maken heeft: ik vind het natuurlijk van de gekke dat er  door de vooraankondigingen extra reclame-inkomsten worden gegenereerd. Op teletekst zag ik al een suggestie voor een belspelletje:

Wie heeft Natalee vermoord. Voor Joran, SMS "A", Voor Peter R d Vries, SMS "B", voor de Oma van Joran, SMS "C".  Maar dit terzijde.

Ik denk dat Joran liegt dat ie barst.

Peter R de Vries wil graag zijn televisieprogramma blijven maken. Ik denk, dat ie zich een uitglijder in deze zaak, juist omdat ie het zo stellig beweert, niet kan permitteren. Joran zou de gevierde persoon zijn, en er steenrijk door worden.

Ik zou hem het voordeel van de twijfel hebben gegund, wanneer ie met zijn uitspraak dat het allemaal verzonnen was, naar buiten was gekomen, VOORdat Peter R. de Vries  met zijn aankondiging kwam. Alsof Joran het aldoor heeft geweten dat ie gevolgd werd met een verborgen camera, en aldoor een spelletje met die filmende vriend heeft gespeeld.

Peter is wel intelligent en goed genoeg om te weten wat hij doet en wat dit zal betekenen voor zijn carriere.

Maar aan de andere kant, dat hij dit een heel aantal dagen laat slepen tot een #$%^&* uitzending op TV, is mij weer net iets te gestunt
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Offline Evenstar

• Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
« Reactie #12 Gepost op: 3-02-2008, 23:15:55 »
Dat je zo hard geen geweten kunt hebben zeg..  ::oink::
First you go backwards, but then forwards again

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #13 Gepost op: 3-02-2008, 23:51:39 »
Het is niet echt nieuw, om een aflevering een paar dagen vantevoren aan te kondigen. Zo wist Peter te bereiken dat er veel meer mensen dan gewoonlijk (ook mensen die naar kijkcijferkanon ''Boer zoekt vrouw'' zouden gaan kijken) op zijn uitzending zouden afstemmen.

En nu ik de uitzending heb gezien, sterkt het me in mijn overtuiging: hij heeft argeloos dingen zitten te vertellen, die hij niet zou vertellen als ie wist dat ieder woord zou worden opgenomen.

Voor mij is er geen twijfel mogelijk.

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 4-02-2008, 00:26:27 »
Nou, geef Joram straf en dan zijn wij tenmisnte weer van die hele hype af ::zwaai::

Offline JvB

• Forumlid
« Reactie #15 Gepost op: 4-02-2008, 00:31:01 »
In een interview voor de Volkskrant beweerd die Daury dat hij op de bewuste nacht in Nederland was, en dat daar bewijs voor is. Als dit inderdaad waar blijkt te zijn, is het voorbij met de geloofwaardigheid van de bekentenis. Ik ben benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren. Feit is dat Joran niet goed bij zijn hoofd is. Ik blijf het aandachtig volgen...
« Laatst bewerkt op: 4-02-2008, 17:55:28 door Megan, Reden: link verwijderd »
Bekijk elke week de WIDM Vodcast! Te vinden via www.WieIsDeMol.com/vodcast/.

Offline Firesphere

• Forumlid
  • Don't ever try that again
« Reactie #16 Gepost op: 4-02-2008, 00:39:20 »
In een interview voor de Volkskrant beweerd die Daury dat hij op de bewuste nacht in Nederland was, en dat daar bewijs voor is. Als dit inderdaad waar blijkt te zijn, is het voorbij met de geloofwaardigheid van de bekentenis. Ik ben benieuwd wat er de komende dagen gaat gebeuren. Feit is dat Joran niet goed bij zijn hoofd is. Ik blijf het aandachtig volgen...

Het probleem met deze bewering, is dat eigenlijk niemand Joran meer gelooft. Als je mij vraagt wie mij ergens bij heeft geholpen, kan ik een willekeurige naam noemen. Diegene beweert (en bewijst) dat niet te kunnen zijn. Heb ik dan de waarheid gesproken dat iemand mij heeft geholpen, of is mijn hele verhaal een leugen, of heb ik het alleen gedaan maar wil de last niet alleen dragen?

De leugen over Daury bewijst wat mij betreft niets meer of minder. Maar of Joran het inderdaad heeft gedaan? Ik weet het nog steeds niet...
« Laatst bewerkt op: 4-02-2008, 17:56:23 door Megan, Reden: citaat aangepast naar origineel »
I'm not a complete idiot; some parts are missing

Online Bodejos

• Forumlid
  • Geen woorden voor.
« Reactie #17 Gepost op: 4-02-2008, 00:39:52 »
Het is opmerkelijk hoe hij tegen Patrick praat. Alsof ie wist dat het hele verhaal vastgelegd werd, en het in de richting stuurde die hij wil. Duidelijk is dat OF Joran liegt, OF Daury. Dat beide de waarheid spreken, is geen optie.

Offline Beaudelaire

• Forumlid
« Reactie #18 Gepost op: 4-02-2008, 08:35:07 »
7.030.000 kijkers!!! ::oink::

Offline Fossiel

• Forumlid
« Reactie #19 Gepost op: 4-02-2008, 09:32:08 »