Auteur Topic: Wie is de Mol? In de media  (gelezen 21885 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Wie is de Mol? In de media
« Gepost op: 29-07-2020, 13:05:06 »
Alles wat je over het programma, de presentator, de crew en de kandidaten in de media tegenkomt, kun je kwijt in dit topic.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #1 Gepost op: 24-08-2020, 22:51:42 »
rtlboulevard.nl

Molloten weten het zeker: dit zijn de kandidaten van WIDM



 Molloten kunnen vanaf 5 september hun hart weer ophalen: dan begint het nieuwe seizoen van 'Wie is de Mol?'. In dit speciale jubileumseizoen zien we oude bekenden die opnieuw op jacht gaan naar de Mol. De kandidaten blijven tot de start van het programma geheim, maar dat zorgt er wel voor dat fans van het programma alles op alles zetten om erachter komen wie er mee doen.

    "Ik zou een goede Mol zijn omdat ik goed inlevingsvermogen heb"

Hoewel de kandidaten van Wie is de Mol? nog geheim zijn, dropten de makers van het programma vorige week al wel korte interviews met de deelnemers op hun site. Uit hun antwoorden zijn kleine aanwijzingen te halen. Daarnaast worden alle interviews begeleid met een foto uit het seizoen waaraan de deelnemer heeft meegedaan. Molloot Felix denkt te weten wie de kandidaten zijn en deelt het op Instagram.

De deelnemers zijn volgens hem Horace Cohen, Nikkie de Jager, Ron Boszhard, Tina de Bruijn, Peggy Vrijens, Patrick Martens, Tygo Gernandt, Nadja Hüpscher, Jeroen Kijk in de Vegte en Ellie Lust.

Het zijn niet alleen de foto's die ervoor zorgen dat deze namen genoemd worden. In het interview met kandidaat 3 is bijvoorbeeld te lezen: 'Het is voorbij voor je het weet.' Ron was dat seizoen niet alleen de eerste afvaller, maar maakte niet eens kennis met de rest van de kandidaten omdat zij allemaal in een andere stad startten. Hij zag de rest van de groep even in het theater, maar werd daar keihard naar huis gestuurd.

Ook Tina de Bruijn was de eerste afvaller tijdens haar seizoen in China. Het toeval wil dat het interview van kandidaat 4 wordt vergezeld door een foto van China en de tekst: 'Alles om een vroeg vertrek in de kiem te smoren.'

Kandidaat 7 zou Tygo Gernandt zijn. Te herkennen aan de foto van Hongkong en de tekst: 'Ik zou een goede Mol zijn omdat ik goed inlevingsvermogen heb.' Als acteur kruipt hij natuurlijk zo in de huid van de Mol.

Het jubileumseizoen van Wie is de Mol? zie je vanaf zaterdag 5 september om 20.30 uur bij AVROTROS op NPO 1. Pas dan weten we wie de kandidaten zijn.
« Laatst bewerkt op: 24-08-2020, 22:57:14 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #2 Gepost op: 24-08-2020, 22:55:43 »
ad.nl

Doen Ron Boszhard, Ellie Lust en Nikkie de Jager mee aan het jubileumseizoen van Wie is de Mol?



Door: Mark den Blanken

Het jubileumseizoen van Wie is de Mol?  staat op het punt te beginnen en de makers voeren de spanning op door 10 anonieme interviews te publiceren met de kandidaten. Daarmee kunnen molloten meteen aan de slag, want in de gesprekken zijn hints te vinden over wie de deelnemers zijn. Een ding is zeker: ze hebben allemaal al eens meegedaan aan het spelprogramma.

Het extra jubileumseizoen is opgenomen in Toscane. De kandidaten beginnen aan het spel in Val d’Orcia, een heuvellandschap ten zuiden van Siena. Op die plek kwamen de deelnemers er zelf ook pas achter met wie ze in deze speciale editie van Wie is de Mol? zitten. Anders dan voorgaande edities blijven de kandidaten voor elkaar en het publiek geheim tot het spel is begonnen.

Uit de interviews zijn telkens kleine hints te vissen. Zo vertelt de eerste kandidaat dat hij het dit keer in zijn eentje wil doen en zich niet wil laten beïnvloeden door wat anderen zeggen. Dat zou bijvoorbeeld Horace Cohen kunnen zijn die het spelprogramma uit ging, toen hij gek gemaakt werd door Soundos El Ahmadi die maar bleef beweren dat zij de Mol was. Terwijl zij zeker dacht te weten dat Patrick Stoof de Mol was.

De tweede kandidaat lijkt er op de hinten dat hij/zij uit het achttiende seizoen komt. De deelnemer zegt: ,,Mijn favoriet blijft de opdracht waar oud-Mol Jan achter de onwetende kandidaten loopt, en je bij de finale niet begrijpt dat je dit óóit hebt kunnen missen.” In het derde interview lijkt het om een snelle afvaller te gaan. Dat zou bijvoorbeeld Ron Boszhard kunnen zijn. ,,Ik wil er meer van genieten. Het is voorbij voor je het weet.”
Kandidaat nummer vier lijkt vol wraakgevoelens te zitten. ,,Ik hoop op een aantal specifieke kandidaten!” Terwijl de vijfde deelnemer blijkbaar niet overal even goed in was. ,,Ik hoop niet op puzzels, daar raak ik van in paniek.“ Kandidaat zes lijkt iemand met een betrouwbaar beroep (een nieuwslezer of Ellie Lust misschien?). ,,Mensen vertrouwen mij snel. Ik ben heel fanatiek en zou er alles aan doen om iedereen op een verkeerd been te zetten.”

De naam van Ellie Lust is een voor de hand liggende. Uit een social media-analyse blijkt dat Ron Boszhard, die dus ook verdacht wordt van deelname, kort achter elkaar Wie is de Mol 2020 en Lust is gaan volgen. Daarnaast is hij kort na elkaar ook acteur Tygo Gernandt, actrice Tina de Bruin en oud-winnaar Ruben Hein gaan volgen, die al eerder meededen aan het programma en dus mogelijk kunnen verschijnen in het jubileumseizoen.

De zevende potentiële Mol is nog vol zelfvertrouwen over zijn vorige deelname. Dat zou kunnen betekenen dat hij of zij de vorige keer ver is gekomen. ‘Ik heb dezelfde tactiek als de vorige keer: juist op de momenten dat iemand niet weet dat je diegene observeert, observeren.’ Kandidaat acht is vermoedelijk iemand die kritiek op zijn of haar kleding te verduren kreeg. Want ‘andere kleding in m’n koffer stoppen dan de vorige keer’ is zijn/haar nieuwe voorbereiding.

Kandidaat negen lijkt iemand die door een slechte voorbereiding vroegtijdig zijn/haar seizoen heeft moeten verlaten . ,,De eerste keer stond ik er redelijk onbevangen in. Eigenlijk zonder duidelijke, herleidbare tactiek. Nu wilde ik meer volgens een tactiek spelen. Ik heb heel veel oude afleveringen gekeken en echt mee zitten schrijven als kandidaten hun tactieken vertelden. Daar is een hele lijst met ‘regels’ uitgekomen, die ik zou kunnen gebruiken om de Mol op het spoor te komen.” De laatste deelnemer was waarschijnlijk iets te veel haantje de voorste. ,,Minder fanatiek, beschouwender, niet steeds vooraan lopen”, is het devies voor dit seizoen.

Molloten lijken de social media-analyse ook te bevestigen, behalve de mogelijke deelname van Ruben Hein. Zo pluisde molloot Felixwidm uit dat de foto’s overheen komen met beelden uit de seizoenen. Hij deelde dit op Instagram. De kandidaten zouden dan zijn: Ron Boszhard, Tina de Bruin, Nadja Hüpscher, Nikkie de Jager, Horace Cohen, Ellie Lust, Peggy Vrijens, Tygo Gernandt, Patrick Martens en Jeroen Kijk in de Vegte.

Het jubileumseizoen van Wie is de Mol? is vanaf zaterdag 5 september om 20.30 uur te zien bij AvroTros op NPO 1. Dan worden de kandidaten ook officieel bekendgemaakt.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #3 Gepost op: 24-08-2020, 23:04:19 »
Ik zei al: RTL heeft weer eens de verkeerde bronnen gebruikt.

Youtubers worden vaak gebruikt als bron, terwijl zij hun namen gewoon van Realitynet hebben gehaald. RTL neemt ook niet eens de moeite om te checken of het klopt dat Tina de eerste afvaller was van haar seizoen in China. Was ze niet, dat was uiteraard Anita.


Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #4 Gepost op: 24-08-2020, 23:07:11 »
... om te checken of het klopt dat Tina de eerste afvaller was van haar seizoen in China. Was ze niet, dat was uiteraard Anita.
Ja, dat is gewoon dom  ::rofl::.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #5 Gepost op: 24-08-2020, 23:21:01 »
 ::) ::niet-ok:: Tja alles voor de clicks he
chipsverslaafde <3

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #6 Gepost op: 24-08-2020, 23:27:31 »
Media hebben persvrijheid dus is weinig aan te doen, maar ja als ze niet eens de moeite nemen om hier alles door te spitten zijn ze de aandacht niet waard.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #7 Gepost op: 25-08-2020, 21:18:27 »
In de perspresentatievideo van NPO zit alleen een stukje waarin Rik iets zegt over de Renaissance en heet ons welkom in het nieuwe seizoen. Vanaf minuut 10.12.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #8 Gepost op: 25-08-2020, 22:57:47 »
Shula Rijxman, ooit directeur van de makers van WIDM, geeft in Op1 aan dat ze niet weet hoe de makers erin geslaagd zijn om dit extra seizoen te draaien.

Zou ze het echt niet weten dat de opnames al achter de rug waren, nog voordat er ooit iemand van  Corona heeft gehoord, of wil ze krampachtig de geheimzinnigheid rondom WIDM in stand houden?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #9 Gepost op: 25-08-2020, 23:01:16 »
Dat weet ze vast wel, maar als ze normaal bijna het hele jaar bezig zijn met 1 serie is het wel bijzonder knap dat het schijnbaar mogelijk is om 2 seizoenen in een jaar te produceren. Misschien dat ze dat bedoelt?
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #10 Gepost op: 25-08-2020, 23:03:42 »
Mogelijk dat ze dat bedoelt, maar ze liet een beetje doorschemeren dat ze toch doelde op coronaveilig filmen, hetgeen in november echt nog niet aan de orde was.

Offline Memmymol

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #11 Gepost op: 30-08-2020, 21:31:39 »
Net in programma Musical sing along, zei Frits Sissing bij aankondiging musical Murder Ballad met daarin Buddy Vedder, Wie is de MOL? in plaats van wie is de moordenaar? Zal wel niks zijn, maar toch, bij deze.  ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #12 Gepost op: 30-08-2020, 21:38:15 »
telegraaf.nl

Welkom terug in Wie is de Mol: Ron, Nikkie, Tygo en... Soundos?!



Door Patricia Cortie

Er zijn tien onlangs interviews gepubliceerd op de website van het programma. Anoniem, dat wel. Maar voer voor meer speculaties. Dat Ron Boszhard zijn rentree maakt, daar lijkt bijna geen twijfel meer over mogelijk.

Nadat hij het presteerde om twee keer in een seizoen naar huis gestuurd te worden, zien Molloten hem graag terug. Is hij het, die op de vraag ’waarom zou jij een goede Mol zijn?’ heeft geantwoord: ’Niemand verdenkt mij...’? En liet Boszhard optekenen: ’Ik wil er meer van genieten. Het is voorbij voor je het weet’?

De namen van Nikkie de Jager en Tygo Gernandt klinken steeds luider na de nieuwe hints, maar er blijven – uiteraard – vraagtekens. „Ik ben heel fanatiek en zou er alles aan doen om iedereen op een verkeerd been te zetten.” Die uitspraak kan worden toegedicht aan Ellie ’etherdiscipline’ Lust (2016), maar het is iemand die ’alweer wat jaartjes geleden’ deelnam.

Zou de altijd voor vertier zorgende Soundos El Ahmadi, verliezend finalist in 2011, het vliegtuig naar Italië hebben gepakt? En kan de uitspraak ’Zou ik een goede Mol kunnen zijn? Weet ik niet hoor, ik kan slecht jokken’ worden toegedicht aan Roos Schlikker?

Het grote gissen kan nog even doorgaan: de kandidaten worden, in tegenstelling tot de voorgaande edities, pas in de eerste aflevering van het extra seizoen op 5 september onthuld.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #13 Gepost op: 30-08-2020, 21:41:27 »
Volgensmij nog niet genoemd maar deze quote van Rik in RTL boulevard blijf ik toch mysterieus vinden..

Citaat
Het jubileumseizoen telt dit jaar acht afleveringen, maar hoe deze precies verlopen laat Rik nog even in het midden. Ook onthult hij dat er dit jaar iets plaatsvindt wat in de geschiedenis van WIDM nog nooit is voorgekomen. Het gebeurt volgens hem niet meteen in het begin, maar volgens de presentator gaan we gaandeweg zien dat de kandidaten (en wij) te maken krijgen met een verrassing...

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #14 Gepost op: 30-08-2020, 21:43:03 »
Omg dit kan maar één ding betekenen: er gaan eindelijk 2 mollen in het spel zijn!  ;D
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #15 Gepost op: 30-08-2020, 21:45:44 »
Ja of geen, of Rik, of de tweelingzus van Ellie haha

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #16 Gepost op: 30-08-2020, 21:47:05 »
Omg dit kan maar één ding betekenen: er gaan eindelijk 2 mollen in het spel zijn!  ;D

Ik denk eerder aan een excecutie twist, maar dan zouden we dat in aflevering 1 al zien. Vier kandidaten in de finale zal het ook niet zijn  ::vergroot::. Ik zet mijn geld op het feit dat de mol voor de eerste keer niet in de finale word ontdekt door beide finalisten.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #17 Gepost op: 30-08-2020, 22:56:52 »
Dat zie je dus pas bij de finale-executie. Misschien dat er gedurende het spel 1 of meer kandidaten worden toegevoegd?

Lijkt me lastig om dat te realiseren in 8 afleveringen, maar een kandidatenruil (dus 1 weg, waarvoor iemand anders in de plaats komt), het is nog nooit gedaan, en ik zou niet weten HOE, maar ja.......

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #18 Gepost op: 2-09-2020, 15:52:06 »
Interview met Rik van de Westelaken en Vivienne van dem Assem over wie is de mol, hun deelname en wat ze verwachten van het nieuwe seizoen.







I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #19 Gepost op: 2-09-2020, 20:38:19 »
Ik denk niet dat de plottwist iets met executies te maken heeft, we hebben toch wel al allerlei soorten testen en executies gezien?

Wat ideeën van mijn kant:
- Een gast-presentator (Angela, Karel, PJ of Art)
- Een gast-kandidaat/Mol (bijvoorbeeld een laseropdracht tegen 5 oud-winnaars/Mollen)
- Terugkerende opdrachten
- De groep gaat uiteen in twee groepen van vijf waarbij van elk vijf er 1 iemand afvalt (oh bliksem dit is alsnog een nieuw soort executie  ::rofl::)