Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler Topic  (gelezen 56474 keer)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
[Spoiler] Spoiler Topic
« Gepost op: 29-07-2020, 13:11:05 »
In dit topic kunnen spoilers gedeeld worden. Spoilers zijn informatie over nog niet uitgezonden beelden.

In dit topic is het gebruik van spoilertags ([spoiler][/spoiler]) niet verplicht.

Mocht je een hele grote spoiler hebben
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
dan kan het nog steeds netjes zijn om hier ook spoilertags te gebruiken.


Dit spoilertopic is zoals elk jaar bedoeld als een topic om over (mogelijke) spoilers te praten. Nog steeds is alleen dit topic die plek. Maar er mogen ook algemene discussies over wie de Mol is in dit topic gevoerd worden die gebruik maken van de door de (mogelijke) spoilers vergaarde kennis. Het gebruik van spoilertags is hierbij niet nodig.

Nog steeds geldt dat we met spoilers bedoelen:
- Informatie over nog niet uitgezonden beelden.

Overtuigende molacties zoals Thomas in de duinen en Merel bij de lasers kunnen gewoon in de betreffende kandidaten- en opdrachttopics worden besproken. Hints kunnen gewoon in het hints-topic besproken worden. Hints van het kaliber CASE ISTHEMOLE en de KLAAS-hint ook, maar dan met gebruik van spoilertags.
« Laatst bewerkt op: 6-09-2020, 22:30:19 door Heinz »
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #1 Gepost op: 25-08-2020, 15:22:38 »
Even voor de zekerheid de twee testvragen hier neergezet aangezien het toch echt spoilers zijn..

[Foto van test] *die komt er dus echt
Afl 1. Wat is de kleur van de boot waar de Mol in zat tijdens de opdracht Doorzichtig?
  • Paars
  • Geel
  • Lichtblauw
  • Roze
  • De Mol deed niet mee

[Foto van een molkaartje in een bakje]
Afl 4. Wat zat er in de envelop van de Mol tijdens de doolhof opdracht?
  • 500 euro
  • Een joker
  • Twee jokers
  • Een vrijstelling
  • Niks

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #2 Gepost op: 25-08-2020, 17:15:59 »
Zijn geen spoilers hoor ;) Ik zou in elk geval niet weten hoe we hier de identiteit van de Mol/een afvaller uit af zouden kunnen leiden.

Bewaar dit topic dus voor échte spoilers  ::hypocriet:: Bij kleinere spoilers volstaan natuurlijk spoilertags.
...óf niet!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #3 Gepost op: 25-08-2020, 17:26:47 »
Zijn geen spoilers hoor ;) Ik zou in elk geval niet weten hoe we hier de identiteit van de Mol/een afvaller uit af zouden kunnen leiden.

Bewaar dit topic dus voor échte spoilers  ::hypocriet:: Bij kleinere spoilers volstaan natuurlijk spoilertags.

Volgens het wieisdemol.com policy verstaan we onder spoilers: ''informatie over nog niet uitgezonden beelden''. Vandaar dat ik de testvragen hier heb neergezet, want ze vertellen namelijk informatie over toekomstige opdrachten. Mocht er een opdracht komen in aflevering 1, waar de kandidaten de kans hebben om met zijn allen door te gaan dan is gelijk al gespoilerd door testvraag 1 dat dat niet zal gebeuren. Er zijn een handvol mensen op de website die graag geen enkele spoiler willen lezen, en ik respecteer hun mening dan ook.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #4 Gepost op: 25-08-2020, 17:45:35 »
Ik laat het aan de moderators hier over om een keuze te maken, maar volgens mij moeten we de definitie zoals 'ie nu is ook weer niet te streng opvatten. We moeten voorkomen dat er vrije speculaties in het spoilertopic komen.

Wat betreft jouw voorbeeld weten we bijvoorbeeld dat de kans klein is dat die situatie zich voordoet: er komen 8 in plaats van 10 afleveringen en zelfs in het geval van "iedereen door" wordt er bijna altijd wel een test gemaakt.

Bovendien zijn die testvragen natuurlijk wel gewoon vrijgegeven via de officiële kanalen ;)
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #5 Gepost op: 25-08-2020, 18:12:36 »
Er zijn altijd "spoilers" die zich in een grijs gebied bevinden: is het nou wel of geen echte spoiler? Prima om dan het zekere voor het onzekere te nemen en spoilertags te gebruiken of naar dit topic uit te wijken.

In dit geval gaat het om informatie die heel veel molloten zal bereiken via de app, inderdaad een officieel kanaal, en informatie die niet al teveel weggeeft, in ieder geval niet meer dan de makers zouden willen. Dit hoeft daarom niet in dit spoilertopic geplaatst te worden.

In andere topics bespreken met gebruik van spoilertags lijkt me een mooi compromis, al kan het veelvuldig gebruik van spoilertags ook vervelend worden. Het is kortom een beetje uitzoeken wat we met elkaar het prettigst vinden werken hier op het forum wanneer het om dit soort informatie gaat.

Nog onbekende informatie uit niet-officiële kanalen (zoals de gelekte foto's van vorig seizoen) wel altijd in dit topic plaatsen.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #6 Gepost op: 25-08-2020, 18:20:31 »
In dit geval gaat het om informatie die heel veel molloten zal bereiken via de app, inderdaad een officieel kanaal, en informatie die niet al teveel weggeeft, in ieder geval niet meer dan de makers zouden willen. Dit hoeft daarom niet in dit spoilertopic geplaatst te worden.

Kan dat dan aangepast worden in de eerste post van dit topic, want die regel was mij totaal ontgaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #7 Gepost op: 25-08-2020, 18:27:41 »
Nou ja, ook via een officieel kanaal kan iets een spoiler zijn. Dingen die per ongeluk te vroeg op de website worden gezet bijvoorbeeld. (Dagboek van de afvaller, achtergrond uit hele late aflevering vroeg in het spel. Twee voorbeelden uit het verleden.)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #8 Gepost op: 25-08-2020, 18:28:37 »
Nou ja, ook via een officieel kanaal kan iets een spoiler zijn. Dingen die per ongeluk te vroeg op de website worden gezet bijvoorbeeld. (Dagboek van de afvaller, achtergrond uit hele late aflevering vroeg in het spel. Twee voorbeelden uit het verleden.)

Is het Dagboek van de afvaller een keer te vroeg gepost ja? ::oink::

Of ga ik nu te veel off-topic, zo ja sorry Heinz :-[
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #9 Gepost op: 25-08-2020, 18:30:11 »
Ja, net voor de aflevering als ik het me goed herinner.

Nee hoor, niet off-topic. Het blijft een beetje uitzoeken wat nou wel en niet een spoiler is soms. Dan is het het beste om het hier te plaatsen en het erover te hebben.

Offline Sophiee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #10 Gepost op: 8-09-2020, 14:30:15 »
Ik kwam dit online tegen, wat lijkt op een verspreking maar vrij interpretabel is;

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Lurker sinds 2007

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #11 Gepost op: 8-09-2020, 14:49:40 »
Ik kwam dit online tegen, wat lijkt op een verspreking maar vrij interpretabel is;

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Bedankt voor de link.

::jaja::
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #12 Gepost op: 8-09-2020, 14:53:34 »
Haha, ja het lijkt een verspreking. Iets is wat het lijkt of niets is wat het lijkt en in dat laatste geval is Jeroen misschien wel een hele doortrapte Mol. ;D

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #13 Gepost op: 8-09-2020, 15:51:19 »
Sinds Heinz vond dat ik de Nikkie spoiler hier moet neerzetten  ::vergroot::. Uit de uitgelekte foto kan je halen dat Nikkie volgende week er niet uitgaat. We zien namelijk niet het spel met de tonnen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #14 Gepost op: 8-09-2020, 15:54:35 »
Sinds Heinz vond dat ik de Nikkie spoiler hier moet neerzetten  ::vergroot::. Uit de uitgelekte foto kan je halen dat Nikkie volgende week er niet uitgaat. We zien namelijk niet het spel met de tonnen.
Zie je de foto kunnen plaatsen/linken?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #15 Gepost op: 8-09-2020, 16:06:30 »
Zie je de foto kunnen plaatsen/linken?

Een beetje wazig maar dit:


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #16 Gepost op: 8-09-2020, 16:12:27 »
Toch raar dat een kandidaat tijdens het spel apart met de regisseur op de foto gaat. Nou ja, misschien tegenwoordig helemaal niet zo raar, maar voor mijn gevoel wel. Zien we hier Rick bij een stiekem onderonsje met de Mol? Of met kandidaat Nikkie die al afgevallen is? Gelukkig kunnen we er weinig mee.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #17 Gepost op: 8-09-2020, 16:16:56 »
Toch raar dat een kandidaat tijdens het spel apart met de regisseur op de foto gaat. Nou ja, misschien tegenwoordig helemaal niet zo raar, maar voor mijn gevoel wel. Zien we hier Rick bij een stiekem onderonsje met de Mol? Of met kandidaat Nikkie die al afgevallen is? Gelukkig kunnen we er weinig mee.

Geen idee, maar kan ook dat er wel meer foto's met kandidaten word gemaakt even snel tussen door.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #18 Gepost op: 8-09-2020, 16:18:15 »
Ja, misschien dat ze daar tegenwoordig wat losser in zijn.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #19 Gepost op: 8-09-2020, 16:24:11 »
maar wat heeft de selfie met Rick te maken met een Nikkiespoiler / opdracht met tonnen ? Leuke foto overigens.