Auteur Topic: Het Hint-vrije topic  (gelezen 1805 keer)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Het Hint-vrije topic
« Gepost op: 3-08-2020, 02:06:35 »
Dit is het Hintvrije Topic.
Hier zijn alle hints, spoilers, en andere gemonteerde aanwijzingen VERBODEN.

Welkom zijn posts over bijvoorbeeld:
- gedrag van kandidaten (wie doet wanneer verdacht)
- dingen die kandidaten zeggen, hoe ze kijken of reageren
- Verdenkingen van kandidaten (en zijn die consistent, en logisch vanuit hun perspectief)
- etc

Niet welkom zijn posts over bijvoorbeeld:
- Spoilers wie er vroeg of juist laat uitvliegt (bv social media gedrag of een afvaltheorie)
- aanwijzingen in de montage, of die kandidaten maken (bv terugkerende nummers of tekens)
- Hints die op een andere manier niet deel van het spel uitmaken (bv afleveringtitels)
- etc

In feite komt het hier op neer: HINTS BESTAAN NIET IN WIE IS DE MOL.
Als je post of theorie er ergens vanuit gaat dat iemand (montage, kandidaat of wie dan ook), opzettelijk een aanwijzing heeft gegeven, dan hoort je post hier niet thuis. Dat geldt zowel voor informatie over de mol als toekomstige afvallers.
Bij twijfel, gebruik de spoiler-tags:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit is het enige hintvrije topic. Alle kandidaten en afleveringen worden hier besproken. Probeer daarom zelf ook bij te dragen om gesprekken overzichtelijk te houden. Speur jij graag op deze manier? Dan is dit topic er speciaal voor jou!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Bzada

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #1 Gepost op: 6-09-2020, 22:36:12 »
Ik vind Nikkie in aflevering 1 anders overkomen dan in haar vorige ronde in WIDM, waar ik bij de rest veel gelijkenissen zie. Vind ik verdacht, hoewel de mol natuurlijk ook vast kan houden aan hun vorige kandidaat karakter.

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #2 Gepost op: 7-09-2020, 02:16:11 »
Dat vind ik ook. Die blik bij de executie vind ik ook alsof ze al wist ik heb groen.
chipsverslaafde <3

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #3 Gepost op: 7-09-2020, 17:11:03 »
Ik had zo'n gevoel bij Patrick. Die is normaal net zo'n chaoot als ik, en nu heb ik constant het idee dat hij weet wat 'ie doet. Geen paniek, meteen doorhebben wat de bedoeling is, vreemd!  ;D

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #4 Gepost op: 9-09-2020, 15:34:09 »
Ik heb geprobeerd een analyse te maken van het gedrag van de kandidaten op basis van wat er te zien is in de aflevering. Daarvoor gebruik ik +, - , en een ?

+ = onmols/kandidaats
- = mols
? = lastig in te delen, meerdere kanten op te beredeneren.

Opdracht 1.1 Spiegelbeeld

Patrick
+ wijst de kandidaten op de stellage die op het plein staat. Je zou zeggen dat een mol dat lekker laat aan de rest.
+ Oppert dat de quotes uit de brieven aan de mol komen (iets dat het spel helpt)
+ Vindt een heel goed verstopte spiegel
+ Vindt de spiegel met ik heb jou door mol
- Zoekt in de kerk, waar allang gezocht is
- Zegt niet te weten wat er op zijn spiegel stond
- Stond aan het einde verkeerd

Tygo
- Zegt geen idee te hebben wat hij moet doen na het lezen van het bord waarop staat
- Komt als een van de laatsten aan gereden ('ik heb veel te langzaam gereden')
- Loopt voorbij aan een goed verstopte spiegel ('zo die zijn moeilijk te zien joh')
- Zoekt in de kerk, waar allang gezocht is
+ Stond aan het einde goed

Nadja
- Leest de eerste letters in spiegelbeeld, maar zegt vervolgens dat het geheimtaal is (geeft haar dat een reden om niet te hoeven bellen?)
+ Stond aan het einde goed

Ron
- Doet alsof hij niks van de opdracht snapt (of snapt er echt niks van)
- Belt een nummer, zonder effect. Toetst waarschijnlijk verkeerde / onbestaand nummer in.
+ Vindt een spiegel
- Geeft Tina de schuld dat de oude dame naar beneden wil komen en het is dat Tina wegloopt en hij wel mee moet, anders had hij best willen wachten?
- Staat in eerste instantie bij de verkeerde spiegel
? Staat aan het einde van de opdracht op de juiste plek (als het toch al mislukt is?)

Nikkie
+ Vindt een spiegel als de rest erbij is
- Dropt een spiegel bij een monument (tot Patrick over een stellage begint), waarna
+ Vindt een spiegel samen met Jeroen
- Geeft aan dat ze niet meer weet wat ze gezegd heeft
- Stond aan het einde fout

Jeroen
+ vindt de eerste spiegel (haalt Tina en Nikkie erbij)
+ Vindt de spiegel ik leef mijn droom  (samen met Nikkie)
- Stond aan het einde fout

Ellie
+ Komt als eerste aan bij het dorpje
+ Vindt meerdere spiegels
- Stond aan het einde fout

Peggy
+ Oppert dat stilstaan niks oplevert, spoort aan iets te doen
+ Stond aan het einde goed

Horace
+ Belt medekandidaten op met informatie: zoek jezelf.
- Belt niet terug (''nou dan krijg je mijn hulp niet")
- Komt als laatste bij het dorpje aan met zijn auto
+ Vindt 3 spiegels (maar meeste op conto van Ellie?)
+ Gaat bij zijn juiste spiegel staan
- Oppert bij spiegels kiezen, neem er eén die je leuk vindt (dat is niet bepaald constructief?)



Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #5 Gepost op: 9-09-2020, 15:34:32 »
Vervolg en conclusie komen hier (want 5000 tekens)

Opdracht 1.2 Gastenlijst

Patrick
? Mag als penningmeester de groep verdelen (hij heeft het geld, maar is niet per sé de penningmeester, want Rik vraagt of ze die al hebben)
? Zegt dat hij de penningmeester is als Rik hem dat vraagt
? zet zichzelf op de positie waar het geld verdiend kan worden

Tygo
- Gaat mee in valse namen geven

Nadja
- Loopt een beetje doelloos rond in een winkel waar Nikkie de mensen ondervraagt

Ron
+ Vraagt of er iemand anders is die het graag wil doen (als mol weet je dat de penningmeester een taak krijgt bij de opdracht)
- Zaait verwarring: misschien staat ie op de lijst van de anderen (Rocco en Roberto stonden op hun lijst)
+ Zegt dat het meer dan genoeg namen zijn (ik zie dit voor nu als een onmolse actie aangezien meer namen het moeilijker maakt
- Vraagt mensen om valse naam op te geven
- Vraagt heel sneaky: wie vroeg dat valse namen opgeven? (deed hij zelf ook!)

Nikkie
? Vraagt waarom Patrick penningmeester is (als ze de mol is, weet ze dat die straks een rol krijgt)
- Gaat heel gretig in op de vraag van Ron (als ze de mol is, weet ze dat penningmeester straks een rol krijgt)
- neemt heft in handen om kandidaten zo veel mogelijk namen te laten noemen
- Zegt ook mannennamen
? Verdeelt de lijst met namen over groepen (de heftige lijst naar Tina, waarom??)
- Ondervraagt een man naar allerlei namen (kost tijd)
- Vraagt mensen valse namen op te geven (Pedro/Valentino)

Jeroen
+ Corrigeert Peggy als ze zegt mannen namen

Ellie
+ wil met Patrick nadenken over een strategie
? Doet heel veel voorstellen om geld in te zetten bij bepaalde namen (nog een keer dit, nog een keer dat)

Peggy
- Begint over de mannen namen
- Komt met het idee om valse namen op te geven

Horace
- Zegt aan tafel ook mannennamen (niet 100% zekerheid, heel lastig te horen, maar ik meen hem te horen zeggen: ‘volgens mij zei hij mannen’’)
- Gaat mee in valse namen idee van Peggy

Opdracht 1.3 achter je rug

Horace
+ pakt 250 euro (voor nu is dit even een plusje want het is geld),

De joker en niks pakkers krijgen een minnetje. Als mol kun je joker pakken kandidaats te lijken, of ook niks pakken, want geen geld

Conclusie (wie is de mol volgens deze methode)
1. Nikkie
2. Tygo
3. Ron
4. Nadja
5. Peggy 
6. Patrick
7. Horace
8. Ellie
9. Jeroen

Of deze methode effectief is? Geen idee. Want ik doe het puur op basis van wat we zien en zelfs achter die dingen zitten soms weer aannames en interpretaties (neem het geld van Horace of de penningmeesterrol van Patrick). En ook acties die als positief als negatief kunnen worden uitgelegd (Ron staat goed, stond eerst fout, Ron die zegt we hebben te veel namen, is dat kandidaats of een mol die goede sier wil maken?)
« Laatst bewerkt op: 9-09-2020, 15:51:59 door MollenvangR-Art »

Offline LuchtManiak

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #6 Gepost op: 9-09-2020, 16:54:14 »
Als antwoord op de vraag “waarom de heftige lijst naar Tina”, volgens min spreekt zij enigszins Italiaans. Maar toch ook niet zoveel gezien het gesprek met de oude vrouw  ::rofl::

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #7 Gepost op: 10-09-2020, 18:41:48 »
Tina riep " o leuk". Misschien kreeg ze daarom de heftige lijst, en idd omdat ze een beetje Spaans/Italiaans sprak