Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 90338 keer)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #420 Gepost op: 18-10-2020, 12:19:47 »
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Goed gezien Sanmol, wel vreemd dat het PR-bedrijf en de activiteiten voor WIDM niet echt gescheiden lijken te zijn.  ???

Dat Jeroen als mol niets durft, dat waag ik te betwijfelen.  :D Al heb ik -zelfs ik, haha- hier en daar ook wat vragen hoe e.e.a. verlopen is. Hopelijk weten we volgende week de antwoorden!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #421 Gepost op: 18-10-2020, 12:36:59 »
Dat uitgerekend ík - herhaaldelijk van het forum gelazerd vanwege een te kritische toon - dit moet zeggen:

Zullen we de ontknoping en de molacties gewoon even afwachten en de kurk nog één week op de azijnfles houden?
Amen ::respect:: ::ok::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #422 Gepost op: 18-10-2020, 14:10:04 »
Totdat ik erachter kwam dat één van de crewleden dit PR bedrijf runt. Klinkt alsnog heel plausibel, maar er is slechts één kandidaat van dit seizoen die gesigned is tot dit bedrijf: Jeroen Kijk in de Vegte.


Misschien wordt hij volgend seizoen wel de voice-over van WidM of zoiets. De presentator van de Belgische moltalk is ook door Vier in dienst genomen na z'n molschap.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #423 Gepost op: 18-10-2020, 15:02:55 »
Hoe kan hij het zijn als Tygo al die tijd op een vrouw heeft gestemd?

Online Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #424 Gepost op: 18-10-2020, 15:18:30 »
Misschien wordt hij volgend seizoen wel de voice-over van WidM of zoiets. De presentator van de Belgische moltalk is ook door Vier in dienst genomen na z'n molschap.
Zou wel echt een fijn stemgeluid zijn tho.

Jeroen is de Mol die ik aan het begin van het seizoen zei: "We moeten hem in de gaten houden, die zou weleens heel subtiel overal onderuit kunnen komen!". Wat vervolgens ook gebeurde, want ik hield hem niet meer in de gaten. Ben benieuwd naar de laatste aflevering, hij heeft zeker wat acties op z'n naam staan.
Het enige wat ik écht jammer vind is dat het, naar mijn mening, vorige aflevering op een presenteerblaadje aan de kijkers werd verteld dat Jeroen de Mol wel moest zijn. Na het zien van die spiegels met het handschrift deze aflevering baalde ik dan ook wel een momentje en had een Klaas-van-Kruistumpje. Desalniettemin denk ik dat hij het zeker goed heeft gedaan, veel subtiele acties (wat denk je van de portofoon in Pisa de hele tijd volpraten en lachen samen met Ron?) en hij tevreden mag zijn met de eindstand van de pot.
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #425 Gepost op: 18-10-2020, 15:21:43 »
Zou wel echt een fijn stemgeluid zijn tho.

Jeroen is de Mol die ik aan het begin van het seizoen zei: "We moeten hem in de gaten houden, die zou weleens heel subtiel overal onderuit kunnen komen!". Wat vervolgens ook gebeurde, want ik hield hem niet meer in de gaten. Ben benieuwd naar de laatste aflevering, hij heeft zeker wat acties op z'n naam staan.
Het enige wat ik écht jammer vind is dat het, naar mijn mening, vorige aflevering op een presenteerblaadje aan de kijkers werd verteld dat Jeroen de Mol wel moest zijn. Na het zien van die spiegels met het handschrift deze aflevering baalde ik dan ook wel een momentje en had een Klaas-van-Kruistumpje. Desalniettemin denk ik dat hij het zeker goed heeft gedaan, veel subtiele acties (wat denk je van de portofoon in Pisa de hele tijd volpraten en lachen samen met Ron?) en hij tevreden mag zijn met de eindstand van de pot.
Maar stel dat Nikkie dat handschrift heeft nagedaan?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #426 Gepost op: 18-10-2020, 15:27:42 »
Maar stel dat Nikkie dat handschrift heeft nagedaan?

Nikkie kon nooit weten dat het uiteindelijk tussen haar en Jeroen zou gaan wie de Mol is. Dat ze voor de start van het programma het handschrift van Jeroen heeft nagedaan is dus uitgesloten.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #427 Gepost op: 18-10-2020, 15:35:13 »
Nikkie kon nooit weten dat het uiteindelijk tussen haar en Jeroen zou gaan wie de Mol is. Dat ze voor de start van het programma het handschrift van Jeroen heeft nagedaan is dus uitgesloten.
Met photoshop kun je heel veel doen, misschien stond het er oorspronkelijk in blokletters en hebben ze er later in de beelden een specifiek handschrift van gemaakt.

Online Aurynn

  • Forumlid
  • Leer lezen!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #428 Gepost op: 18-10-2020, 15:45:46 »
Maar stel dat Nikkie dat handschrift heeft nagedaan?
Tuurlijk, lijkt me best een heel waarschijnlijke situatie.   ::rofl::

Maar blijf nog maar even een week lekker in je tunneltje zitten haha, ik ben uit twee tunnels gekickt gisteren dus weet hoe verlies voelt  ::rofl::
Ten eerste is het Alberto!
En ten tweede: We're gonna start a fire!

Offline Tante Toktok

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #429 Gepost op: 18-10-2020, 15:46:45 »
Ben de afleveringen gaan terug kijken, en vind Jeroen z'n loopje naar bak 5 wel érg verdacht, Afl 1 opdracht 3.

Hij zegt "Ik hoefde eigenlijk niet eens te kijken".. (want ik ben de Mol, red?) "ik was gewoon meteen naar de laatste toe".

Nou, kijk dan eens hoe hij "naar de laatste" loopt om die groene vrijstelling "te pakken". Bij andere kandidaten als Nadja, Ellie, zie je een handbeweging om iets te pakken uit dat 5e bakje. Niet Jeroen hoor. Die stijve rechter hand blijft hangen, pas wanneer hij er al soort van voorbij is, lijkt hij te bedenken "oh ja ik moet doen alsof ik interesse heb".... en draait dan om, om alsnog "niks te pakken"..

https://youtu.be/UCpT9SeBg_A?t=2589
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 15:48:35 door Tante Toktok »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #430 Gepost op: 18-10-2020, 18:09:40 »
Sjips, de mol is penningmeester !  ::oink::

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #431 Gepost op: 18-10-2020, 20:40:20 »
Misschien wordt hij volgend seizoen wel de voice-over van WidM of zoiets. De presentator van de Belgische moltalk is ook door Vier in dienst genomen na z'n molschap.

En dat Art en Rick van kandidaat naar presentator gingen was in mijn ogen ook niet totaal toevallig ;)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #432 Gepost op: 18-10-2020, 21:11:29 »
Ben de afleveringen gaan terug kijken, en vind Jeroen z'n loopje naar bak 5 wel érg verdacht, Afl 1 opdracht 3.

Hij zegt "Ik hoefde eigenlijk niet eens te kijken".. (want ik ben de Mol, red?) "ik was gewoon meteen naar de laatste toe".

Nou, kijk dan eens hoe hij "naar de laatste" loopt om die groene vrijstelling "te pakken". Bij andere kandidaten als Nadja, Ellie, zie je een handbeweging om iets te pakken uit dat 5e bakje. Niet Jeroen hoor. Die stijve rechter hand blijft hangen, pas wanneer hij er al soort van voorbij is, lijkt hij te bedenken "oh ja ik moet doen alsof ik interesse heb".... en draait dan om, om alsnog "niks te pakken"..

https://youtu.be/UCpT9SeBg_A?t=2589

Klopt had ik ook al opgemerkt. In aflevering 7 kijkt hij helemaal niet.
Opdracht in kasteel Poppi teruggekeken:

Iedereen gaat naast een bakje staan waar wat uitgepakt wordt. Ron en Nikkie naast het bakje met de joker, Horace  naast het bakje met geld.
Diegenen die voor de vrijstelling gaan heffen hun hand al op om iets te pakken of gaan naast het bakje staan (Nadja en Peggy)

Jeroen heeft maar één doel (de vrijstelling) en loopt in één streep door. Hij is echter al voorbij het bakje en kijkt er dan pas in om te constateren dat het leeg is. Lijkt me een heel onnatuurlijke reactie. Logisch is om net zoals iedereen naar je doel toe te lopen en niet voorbij je doel.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #433 Gepost op: 18-10-2020, 22:09:09 »
Aflevering 1; Jeroen presenteert zich 5’20
Ik heb er een paar keer naar geluisterd en vind het zo’n gekke zin
‘ dat je uitgerekend dit Seizoen deze rol op je mag nemen..’
Heeft hij het hier over zichzelf?
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 22:12:13 door lilith »
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #434 Gepost op: 19-10-2020, 06:06:18 »
Ik hoor mensen vaak zeggen dat hij niet zoveel heeft gemold, maar ik denk juist dat er een paar praaltjes van molacties tussen zitten

Helemaal mee eens. Ben zo brutaal om wat aan te vullen.

Aflevering 1
2. Gastenlijst: Noemen van vrouwennamen was al verdacht, meer namen maakt het moeilijker plus er liepen opvallend weinig vrouwen in dat dorp rond in de avond. En zijn reactie dat Ron een Michelangelo weet te vinden, is schitterend.


Aflevering 2
1. Steenrijk: Hij put Tygo compleet uit en als ze even instorten is het Jeroen die zegt "dan gooien we toch wat stenen eruit. Laten we dat doen". Na de opdracht focust hij zich op Tygo voor verborgen jokers en leidt zo wat af van de verdwenen zilveren stenen.
2. Meeslepend: Hij blijft als laatste in het parcours waardoor niemand hem op de monitor kan zien. Wij zien hem voor en na een behoorlijke knip waarna hij dramatisch enige centimeters overbrugt en de held is. Ik durf wel te wedden dat hij op zijn gemak min geld erin heeft gestopt, misschien wat geld uit d ekist heeft gehaald en daarna zichzelf tot held heeft gebombardeerd.
3. Vragenvuur: hij doet het prima waardoor hij in aanmerking komt voor de zv. En hij is degene die al even lijkt te proberen Patrick als penningmeester weg te krijgen. Is dat gewoon niet gelukt en koos Patrick ook nog voor geld?

Aflevering 3
2. Meer of Min: Het lijkt er op dat Nikki voor een goede deur staat maar Jeroen haar vol kandidaatse ergernis haar daar weggehaald want "als ze niet open doen, zal je wel verkeerd staan he?" Ze redden niet alle luiken. En denk dat hij mazzel heeft gehad met Patrick die een luik van buitenaf heeft geopend.
3. Fortuin: Hij probeert nog het water uit het kleine emmertje vrijwel geheel naast de fles te gooien maar mollen was amper te doen in die opdracht.

Aflevering 5: Jeroen pakt feitelijk als eerste de envelop. Met Ron gaan ze genieten (net als Met Patrick op de carrousel), voor het spoor lokt hij allemaal Aziaten naar de auto om op de foto te gaan, veroorzaakt bakken met ruis over de telefoon, stuurt Tygo en Nikki voor het slagen van de heli goed en komt zelf te laat aan. Peggy en Patrick komen helaas ook goed aan, je kan niet alles hebben als Mol.

Aflevering 6
1. Voorspelbaar: Jeroen zit zo overduidelijk op de telefoons, hij heeft echt wel gezorgd dat de andere groep vrolijk zonder telefoons weg huppelde. Hij zorgt er voor dat Patrick de sleutel van het Fort niet vindt. Voor een mol maakt het geen fluit uit of Nikki en Tygo al dan niet in de executie meedoen. Maar het geeft enorme vertraging waardoor een geldpunt over wordt geslagen. Overigens denk ik dat hij de executie echt heel zwaar heeft gevonden omdat hij Ron en Patrick eruit werkt.

Vind het ook een leuke tactiek eerlijk gezegd. Zorgen dat anderen veel fout doen door verkeerde instructies, sturende opmerkingen etcetera. Zo kan je lang onverdacht blijven.




Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #435 Gepost op: 19-10-2020, 08:46:59 »
Eens. Daar wil ik graag nog aan toevoegen dat het steeds lastiger wordt om minder geld binnen te brengen dan de kandidaten, omdat er tegenwoordig zoveel genepmold wordt. Kandidaten maken er een wedstrijdje van om zichzelf zo verdacht mogelijk te maken. Logisch, maar dat zorgt er elk seizoen wel voor dat er minimaal één kandidaat is die nog meer gemold heeft dan de mol. Dat we nu - zeer waarschijnlijk - een mol hebben die deels op het sabotagegedrag van zijn medekandidaten heeft geteerd om de pot laag te houden vind ik dus helemaal geen vreemde tactiek.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #436 Gepost op: 19-10-2020, 10:14:21 »
Ik heb Jeroen pas sinds twee afleveringen op de radar. Hij bleef zo onder de radar. Ik ben heel benieuwd. Ik denk juist dat het een leuke mol kan zijn! ::bravo::

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #437 Gepost op: 19-10-2020, 10:18:35 »
Dat is ook de meest briljante actie van Jeroen.
Het spelen van een kandidaat die een overduidelijkie mol actie uitvoert.
Het achterhouden van het gescheurde geldbiljet in het sleutelbos.
Daarmee zou hij zich hebben verraden in een groep van serieuze kandidaten.

Nu echter is het omgekeerde geval. Zelfs een doorgewinterde agent als Ellie denkt dat dit een nep-molactie is en sluit Jeroen uit als mol.

Ik weet niet of dit van te voren bedacht was door Jeroen, maar het pakt fantastich uit.

Complimenten voor de mol!

Online MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #438 Gepost op: 19-10-2020, 10:20:50 »
En zijn verspreking op de radio... En zijn acteerwerk nadat Tygo en Nikkie ontsnapte zijn...  ::bravo:: ::bravo::

Hulde als hij, zoals ik nu wel verwacht, de mol is. Benieuwd ook naar zijn acties.
Overigens denk ik dat de mol het ook ieder jaar moeilijker krijgt om origineel te blijven. Nieuwe manieren te verzinnen en dergelijke. Bijna alles is al gedaan en er zijn zoveel nepmollen (wat jammer is) waardoor je kan meeliften en zelf onder de radar kan blijven. Hierdoor zijn de acties misschien minder leuk.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #439 Gepost op: 19-10-2020, 10:45:45 »
Zelfs een doorgewinterde agent als Ellie denkt dat dit een nep-molactie is en sluit Jeroen uit als mol.
Ja, fantastisch. Ze gaf hem zelfs rugdekking. Ik hoor het haar nog zeggen: 'Maar je staat wel bij me in het krijt'. ::rofl::

Leuk om al die positieve reacties te lezen. Jeroen heeft het toch maar mooi klaargespeeld. En dat in zo'n doorgewinterde groep. Petje af.