Auteur Topic: [poll] Wie is NIET de Mol?  (gelezen 17765 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #40 Gepost op: 13-09-2020, 13:57:13 »
Dat argument heb je nu een paar keer gebruikt maar dat Horace zich 10 jaar geleden een keer versprak kan toch niet een voorname reden zijn om hem nu te strepen?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #41 Gepost op: 13-09-2020, 14:23:35 »
Dat argument heb je nu een paar keer gebruikt maar dat Horace zich 10 jaar geleden een keer versprak kan toch niet een voorname reden zijn om hem nu te strepen?
Hij heeft er op z'n minst geen goede sier mee gemaakt, toen. Volgens mij is hij zelfs de enige kandidaat die zich ooit zo erg heeft versproken in de media. Je hoorde ook in dat interview toen dat hij er volledig intrapte, en zich eigenlijk ook slecht wist te redden toen 'ie het doorhad. Het is zonde dat ik het niet terug kan vinden.

Ik moest ook denken aan de Molselectie van De Mol vorig jaar. Daar lukte het sommigen ook totaal niet om een consistente leugen te bewaren - en die werden ook niet uitgekozen als Mol.

Maar uiteraard maakt één zwaluw nog geen zomer ;) Ik vind Horace' rare gedoe met dat geld pakken net zo goed een reden om hem (althans voorlopig) af te strepen.
...óf niet!

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #42 Gepost op: 13-09-2020, 14:25:18 »
Horace en Tygo lijken het ook psychologisch niet 'in zich te hebben'. Horace had zich vóór de start van seizoen 11 al versproken dat hij af ging vallen, en Tygo is nog altijd de spring-in-het-veld waardoor hij te onvoorspelbaar/niet scherp genoeg zou zijn (en volgens mij daarom ook niet gekozen is in seizoen 14.)

Zoeits kan ook een goede dekmantel zijn. Ik denk aan een
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Als elk seizoen eenzelfde archetype mol uitgekozen zou worden, was er voor de kijker niets aan geweest al die jaren en seizoenen tot nu toe.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #43 Gepost op: 13-09-2020, 14:50:29 »
Ellie, Ron en Nikkie hebben namelijk een erg kenmerkende persoonlijkheid (mede daarom zijn ze all-stars), maar ik zie ze niet in staat om de Mol te kunnen spelen.
Dat lijkt mij een grove onderschatting. Veel mollen hebben hun eigen persoonlijkheid ingezet als mogelijk alibi. Bijvoorbeeld als Ron wat onhandig opereert. Nou ja, zo is Ron!

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #44 Gepost op: 13-09-2020, 15:39:58 »
Dat lijkt mij een grove onderschatting. Veel mollen hebben hun eigen persoonlijkheid ingezet als mogelijk alibi. Bijvoorbeeld als Ron wat onhandig opereert. Nou ja, zo is Ron!
Is ook zo ;D En misschien is dat juist bij een all-starseizoen extra handig: mensen herkennen je gedrag van toen je kandidaat was.

Maar andere kant is de Mol volgens mij nooit écht zo uitgesproken aanwezig met zijn karakter dat 'ie de kijkersfavoriet wordt. Zou interessant zijn om uit te zoeken in de wie-is-je-favoriete-kandidaattopics hier in her archief  ::vergroot::
...óf niet!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #45 Gepost op: 13-09-2020, 15:43:05 »
wie-is-je-favoriete-kandidaattopics.

Hebben wie die überhaupt dit seizoen?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #46 Gepost op: 13-09-2020, 16:11:41 »
Nog niet, maar iedereen is vrij om een nieuw topic te openen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #47 Gepost op: 13-09-2020, 16:33:25 »
Hij heeft er op z'n minst geen goede sier mee gemaakt, toen. Volgens mij is hij zelfs de enige kandidaat die zich ooit zo erg heeft versproken in de media.
Sorry, maar Erik heeft nog wel veel ergere dingen op zijn geweten. Zelfs als destijds gepromoveerd Crewlid zat hij nog in een dronken bui tal van geheimen de media in te brengen over het nieuwe seizoen! Dat was echt een dramatisch dieptepunt. En zo zijn er nog veel meer kandidaten geweest die zich niet aan de etiketten hielden; de spoiler topics staan er VOL mee!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #48 Gepost op: 13-09-2020, 18:18:45 »
Sorry, maar Erik heeft nog wel veel ergere dingen op zijn geweten. Zelfs als destijds gepromoveerd Crewlid zat hij nog in een dronken bui tal van geheimen de media in te brengen over het nieuwe seizoen! Dat was echt een dramatisch dieptepunt. En zo zijn er nog veel meer kandidaten geweest die zich niet aan de etiketten hielden; de spoiler topics staan er VOL mee!
Waarom weet ik daar niks van  ??? Staat dat in het spoilertopic aldaar?

Maar Lo, is er wel eens een Mol geweest die uit de school klapte? Het lijkt me toch dat zoeken naar iemand die goed geheimen kan bewaren en moeilijk te foppen is een vereiste is in de mollenzoekprocedure.
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #49 Gepost op: 13-09-2020, 18:23:06 »
Waarom weet ik daar niks van  ??? Staat dat in het spoilertopic aldaar?

Maar Lo, is er wel eens een Mol geweest die uit de school klapte? Het lijkt me toch dat zoeken naar iemand die goed geheimen kan bewaren en moeilijk te foppen is een vereiste is in de mollenzoekprocedure.

Jouw avatar ::love::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #50 Gepost op: 13-09-2020, 18:38:43 »
Waarom weet ik daar niks van  ???
Weet jij niks van Erikgate?!?!?!

Ik weet haast wel zeker dat dit ook buiten het Spoilertopic uitgebreid besproken is. Omdat het destijds allang geen spoilers meer waren.

Maarre...... ja natuurlijk heb je gelijk dat aan een daadwerkelijke uiteindelijke mol een hogere standaard wordt toegeschreven.

We praten echter met Horace nu al over 10 (TIEN) jaar geleden. Zelfs de meeste molloten waren destijds babies. En we praten hier over een aparte renaissance editie die notabene begint met zijn spreuk TRUST NOBODY. Zijn stem! Je hoooooort hem gewoon elke aflevering weer. Al jaaaaaaren.

Dat kun je van niemand anders zeggen. Dus mantel der liefde? Ja, in dit geval zeker.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #51 Gepost op: 13-09-2020, 18:47:26 »
Weet jij niks van Erikgate?!?!?!

Ik weet haast wel zeker dat dit ook buiten het Spoilertopic uitgebreid besproken is. Omdat het destijds allang geen spoilers meer waren.
Nee... Of ik heb het verdrongen :P Er blijkt helemaal geen spoilertopic 2010 te bestaan. Kun je me een linkje sturen. Mag via PM, voor we te veel off-topic gaan ;)
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #52 Gepost op: 13-09-2020, 18:55:06 »
Kun je me een linkje sturen. Mag via PM, voor we te veel off-topic gaan ;)
Och joh, ik heb helemaal geen linkjes, nooit gehad ook, ik ga alleen voor micro-expressies op gezichten van kandidaten.

Maar in mijn brein staat duidelijk geregistreerd dat Erikgate zich over een lange reeks van jaren besproken laat. Dus er is niet 1 linkje, maar er zijn wel tientallen. 2011-2012-...., zelfs tot aan 2019 is dit nog genoemd als het ergste ooit.

En ja, nooit OFF topic natuurlijk, dus ik denk gewoon dat Patrick ab-so-luut de mol niet is. Hoezo 1500 kiezen voor de pot? Dat KAN toch niet?!?!?!  ::ontopic:: ::ontopic:: ::ontopic:: ::zweep:: ::spook:: ::rits::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline monkeysuncle

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #53 Gepost op: 14-09-2020, 10:39:19 »
IK ga voor Patrick (obviously) en ook Jeroen, want die kist had natuurlijk helemaal niet over de finish gehoeven en hij heeft niet goed kunnen zien wie er allemaal wat in hebben gestopt.
My fall will be for you

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #54 Gepost op: 14-09-2020, 10:46:42 »
Wel mooi om te zien dat de meningen veel meer verdeeld zijn dit seizoen. Patrick steekt er inmiddels wel bovenuit, maar dat is ook logisch. Maar de rest ligt erg dicht bij elkaar, op Peggy na.

Ik heb overigens alleen niet op Peggy, Tygo en Ellie gestemd, op de rest wel :P

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #55 Gepost op: 15-09-2020, 10:09:22 »
Eigenlijk wil ik nog niemand helemaal afschrijven. Ja, Patrick 'pakt' 1500, maar we weten niet wat er verderop nog gaat gebeuren. Een veiling?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #56 Gepost op: 15-09-2020, 10:14:55 »
IK ga voor Patrick (obviously) en ook Jeroen, want die kist had natuurlijk helemaal niet over de finish gehoeven en hij heeft niet goed kunnen zien wie er allemaal wat in hebben gestopt.

Hetzelfde hier om dezelfde redenen.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #57 Gepost op: 15-09-2020, 10:33:08 »
Eigenlijk wil ik nog niemand helemaal afschrijven. Ja, Patrick 'pakt' 1500, maar we weten niet wat er verderop nog gaat gebeuren. Een veiling?
Is w.m.b. geen argument. Als er 1500 minder "uit de pot te veilen" is, dan is dat voor de mol alleen maar beter. Patrick had, zonder risico, die ZV kunnen kiezen. Als er dan nog een veiling komt dan kan hij de pot vervolgens gemakkelijker helemaal leegspelen.

Overigens, mocht er nog een veiling komen, dan is het voor de mol jammer dat Nadja er al uit is.  ;D

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #58 Gepost op: 15-09-2020, 12:29:49 »
Ik ben misschien naïef, maar ik heb dit seizoen veel meer dan anders het gevoel dat sommige kandidaten de Mol niet 'kunnen' zijn. Ellie, Ron en Nikkie hebben namelijk een erg kenmerkende persoonlijkheid (mede daarom zijn ze all-stars), maar ik zie ze niet in staat om de Mol te kunnen spelen. Geen van hen lijkt me een geboren acteur, Ron lijkt soms een persiflage op zichzelf.

Horace en Tygo lijken het ook psychologisch niet 'in zich te hebben'. Horace had zich vóór de start van seizoen 11 al versproken dat hij af ging vallen, en Tygo is nog altijd de spring-in-het-veld waardoor hij te onvoorspelbaar/niet scherp genoeg zou zijn (en volgens mij daarom ook niet gekozen is in seizoen 14.)

En Patrick verdient 1500 euro, dus dat streept lekker af zo.

...maar waarschijnlijk ben ik inderdaad naïef.

Haha. Dit had ik ook wel. Draagt erg bij aan zo de Peggy-tunnel in geleid te worden...  ::rofl:: En met Jeroen kan het voor mij alle kanten op.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is NIET de Mol?
« Reactie #59 Gepost op: 15-09-2020, 13:02:54 »
Hetzelfde hier om dezelfde redenen.  ::jaja::

O, en Ellie ook niet, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)