Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 67796 keer)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #160 Gepost op: 5-10-2020, 18:56:21 »
Als ik Jeroen en Ron zo relaxed zie rijden in hun mooie auto, kan ik bijna niet anders dan denken dat dit de verrassing betreft...twee mollen

Beide spelen ze sleutelrol om de opdracht te doen slagen en zelf halen ze het niet binnen de tijd.

Ron moet het bijna wel zijn door alle puzzelstukjes waar ik mee bezig ben geweest en Jeroen komt mooi in beeld door de 30 30 hint van Blip.

Iets anders wat op Jeroen als tweede mol zou kunnen wijzen is dat bij hem in de leader TWEE oudmollen vóór zijn shot komen..

zou dit de verrassing kunnen zijn??

Er is gewoon iets met die twee!
Allebei gemolliciteerd?
Wie blijkt de beste Mol?
Verrassing?

Nog een poging om in de spelopdrachten een antwoord te vinden.

De leeftijden van Jeroen (46) en Ron (56).
Als je bij de opdrachten voor Jeroen de 4e en 6e letter van voren neemt en voor Ron de 5e en 6e van achteren, krijg je interessante letters om mee te puzzelen.

Waarschijnlijk kun je hier heel andere zinnen uithalen maar ik vond mijn uitkomst wel grappig...

jeroen ron twee blije mollen r?r?
wiens eerste letter ontbreekt gl?r?eu? ?(b) of ?(k)                                                         
   

rara...                                                   

 

« Laatst bewerkt op: 5-10-2020, 19:02:52 door missmolly »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #161 Gepost op: 5-10-2020, 20:51:39 »
Geïnspireerd op Rat zijn post probeer ik de afleveringstitels aan Tygo te koppelen ::vergroot::.

Afleveringstitels:

1. Renaissance

Tygo [@Sanmol]
Op Tygo zijn spiegel staat "mol wat had ik graag in jouw schoenen gestaan". Renaissance betekent letterlijk wedergeboorte. Deze keer is Tygo wedergeboren als mol en staat hij letterlijk in de schoenen van de mol. Dit is ook waarom er telkens schoenen voorbij komen in de serie.

Patrick [@rat]
De Renaissance is in Florence begonnen. Bankiers en kooplieden hadden grote rijkdommen verworven en met die rijkdom ook politieke macht. Link naar Patrick. Hij is de penningmeester. Hij is de bankier van de groep. Aan die rol kleeft dit seizoen ook nog eens (politieke) macht. Het is geen toeval. Rik maakt hem de penningmeester. Het is een bewuste keuze van de makers.

2. Listig

Tygo [@Sanmol]
Tijdens de opdracht Steenrijk probeert Tygo maar één zilveren steen te pakken in plaats van twee. Dit word opgermerkt door Nadja, maar Tygo doet er alsnog niks mee. In de extra beelden word ook duidelijk dat ze maar 5 zilveren stenen in totaal hebben gepakt in het mom van "anders pasten ze niet meer". Hierdoor pakken ze ook niet meer en blijven ze maar lopen. Om het nog meer te versnellen loost Tygo met Jeroen ook nog wat stenen.

Patrick [@rat]
Patrick kiest bij "Vragenvuur" voor €1500. Een dubieuze keuze voor een mol om in één klap zoveel geld te verdienen, maar bij menige kijker (en waarschijnlijk medekandidaten) een reden om hem af te strepen. Hij hangt onderin de verdenkingen in de app. Hij staat buiten de spotlight en kan doen en laten wat hij wil. Een listige actie.
Alternatief is dat het een verwijzing is naar zijn gesprek met Ellie over het opstarten van een bondje.

3. Besluit

Tygo [@Sanmol]
De mol besluit Jeroen verdacht te maken door hem publiekelijk aan te vallen daardoor lijkt Tygo heel erg kandidaats, maar maakt hij als mol Jeroen heel erg verdacht.

Patrick [@rat]
De aflevering begint met het besluit om het penningmeesterschap af te nemen van Patrick. Ook behoord Patrick tot het drietal dat aan het slot (het besluit) van de aflevering bij de executie nog over is, waarin uiteindelijk Horace het veld moet ruimen.

4. Meesterlijk

Tygo [@Sanmol]
Tygo schildert heel meesterlijk de letters m-o-l in het schilderij. Hier laat hij als mol zijn handtekening achter.

Patrick [@rat]
Bij 'Follow the money' staat Patrick op het balkon, alsof staand achter een katheder, als meester ((m,v) iem. die boven anderen staat; = machthebber) boven het gepeupel op het plein. Mogelijk dirigeert hij vanaf daar zelfs de oud-mollen.
De link naar de schilderende kandidaten met de oude meesters lijkt natuurlijk voor de handliggender, maar ja... hun schilderkunsten zijn niet bepaald meesterlijk.

5. Wegwerken

Tygo [@Sanmol]
Tijdens de gehele aflevering draagt Tygo een shirt met "killer instinct" tja als de mol probeert hij ook op de kandidaten te jagen en ze zo weg te werken.

Patrick [@rat]
Het beste wat ik kan bedenken is dat Patrick Ron & Jeroen aanstuurt bij 'route beschrijving'. Hij werk ze weg. Ze halen de eindstreep niet. Niet heel sterk.
Mogelijk heeft de mol tijdens deze aflevering iets weggefoefeld.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #162 Gepost op: 5-10-2020, 22:09:00 »

Waarschijnlijk kun je hier heel andere zinnen uithalen maar ik vond mijn uitkomst wel grappig...

jeroen ron twee blije mollen r?r?
wiens eerste letter ontbreekt gl?r?eu? ?(b) of ?(k)                                                         
   

rara...

...Glorieus?.... de P?

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #163 Gepost op: 5-10-2020, 22:42:29 »

De vorm in de puzzel uit de opdracht "stuk voor stuk" lijkt op een Pi. π
pi staat voor 3.14. Tygo was de nr 3 in sezoen 14. (7e afvaller, net niet de finale gehaald)
 ::tandpastasmiley::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #164 Gepost op: 5-10-2020, 22:52:52 »
Geïnspireerd op Rat zijn post probeer ik de afleveringstitels aan Tygo te koppelen ::vergroot::.
::ok::
Voor aflevering 5 vind ik het bondjes gesprek tussen Patrick & Ron waar Newbie2 mee kwam wel sterken dan mij eigen suggestie.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #165 Gepost op: 5-10-2020, 22:56:06 »
Ik geloof heel erg in mijn schoenen theorie, maar daar heb ik er nog te weinig van gezien tenzij ik iets over mijn hoofd heb gezien.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #166 Gepost op: 6-10-2020, 00:01:26 »
De vorm in de puzzel uit de opdracht "stuk voor stuk" lijkt op een Pi. π
pi staat voor 3.14. Tygo was de nr 3 in sezoen 14. (7e afvaller, net niet de finale gehaald)
 ::tandpastasmiley::
Mooi gevonden!

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #167 Gepost op: 6-10-2020, 22:27:30 »
De vorm in de puzzel uit de opdracht "stuk voor stuk" lijkt op een Pi. π
pi staat voor 3.14. Tygo was de nr 3 in sezoen 14. (7e afvaller, net niet de finale gehaald)
 ::tandpastasmiley::
Oeh dit is wel goed gevonden!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #168 Gepost op: 7-10-2020, 12:21:08 »
Pi - nokkio => Ron

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #169 Gepost op: 7-10-2020, 12:49:27 »
Ben ik nou heel dom dat ik totaal niet snap wat je bedoelt?  ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #170 Gepost op: 7-10-2020, 20:41:41 »
Kneiter van een hint naar Patrick in de laatste video van YouTuber Siem.

Een van de schilden in opdracht 3.3 is onderdeel van het familiewapen Martens.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #171 Gepost op: 7-10-2020, 21:21:19 »
Zonder het gezien te hebben: ik geloof er alleen in als het exact dat groen gele schild op het puzzelstuk in afl. 5 was.  ::trots::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #172 Gepost op: 7-10-2020, 22:44:17 »
Als je googelt op afbeeldingen familiewapen Martens dan zijn er meerdere wapens van verschillende families Martens. Zo ook een heel ander familiewapen van een fam.Martens uit Rijsbergen. Patrick is opgegroeid in Rijsbergen, hij noemde dit ook tijdens het boogschieten.

De hint zou gaan om het blauwe schild met gele leeuw. Dit is een onderdeel van het familiewapen van een familie Martens uit de omgeving van Nijmegen en  van het wapen van Nijmegen.


Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #173 Gepost op: 7-10-2020, 22:52:58 »
Het is ook onderdeel van de vlag/wapen van Leeuwarden.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #174 Gepost op: 7-10-2020, 23:08:23 »
Het is ook onderdeel van de vlag/wapen van Leeuwarden.

Hey girl hey!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #175 Gepost op: 8-10-2020, 01:14:47 »
Als je googelt op afbeeldingen familiewapen Martens dan zijn er meerdere wapens van verschillende families Martens. Zo ook een heel ander familiewapen van een fam.Martens uit Rijsbergen. Patrick is opgegroeid in Rijsbergen, hij noemde dit ook tijdens het boogschieten.

De hint zou gaan om het blauwe schild met gele leeuw. Dit is een onderdeel van het familiewapen van een familie Martens uit de omgeving van Nijmegen en  van het wapen van Nijmegen.
Goed gevonden! dan lijkt het me geen hint. Als het een hint was hadden ze wel t wapen van de familie Martens uit Rijsbergen gepakt ipv Nijmegen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #176 Gepost op: 9-10-2020, 10:26:33 »
De test van aflevering 1 vindt plaats in de Chiesa di Sant'Agostino - de kerk van Sint Augustinus. Het beeld van de heilige dat we achter een aantal kandidaten zien staan is Sint Petrus. De naam Jeroen betekent 'met een heilige naam'.

Tijdens de test zien we ook het schilderij Natività di gesù con un pastore van Girolamo di Benvenuto. Girolamo is Italiaans voor Jeroen.

Daarnaast zien we meerdere malen muurschilderingen met de aartsengel Gabriël. Het meest prominent bij Jeroen. Gabriël is o.a. de beschermheilige van radio-omroepers. Het allereerste shot van een schilderij in het Uffizi tijdens de opdracht Meestwerken is ook weer van Gabriël, van het doek L'Annunciazione (De Aankondiging). De aankondiging dat Jeroen de mol is, wellicht? Opvallend veel mogelijke hints naar hem.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #177 Gepost op: 9-10-2020, 10:44:09 »
(Weer) mooi gevonden Blip!
Ik heb op t moment ook Jeroen in t vizier.. die engel die naar hem "keek" had ik ook gezien, echter ben er niet genoeg in thuis om em als Gabriel te herkennen
Jouw muziekhint wees toch ook al naar hem?
Vind t altijd knap uitzoekwerk, chapeau! ::vergroot::


Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #178 Gepost op: 9-10-2020, 11:01:35 »
Uit de "Trust Nobody" podcast: Als Rik aan komt lopen voor de nabespreking van de opdracht " Stuk voor Stuk" zitten of staan de kandidaten allemaal in een pose op of bij een puzzelstuk. Ron zit naast de spiegel "Ik ben de mol".

Wat ik zelf opmerkelijk vind is dat hij in dezelfde aflevering tijdens de roadtrip een spelletje "Wie ben ik" begint. Daarnaast zegt hij in zijn biechten vaak " maar ja, het is wie is de mol" of we zitten in "wie is de mol". En riep hij niet heel hard "wie" tijdens de nabespreking van "Gastenlijst"?

 Zijn molposities zijn niet altijd optimaal maar hij brengt het minste geld binnen.  Verder zijn pose met Pinokkio, de shots met de schoenen. In het verhaal is de vader van Pinokkio, Gepetto, schoenlapper.......


Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #179 Gepost op: 9-10-2020, 12:27:07 »
Ook al in Rons draadje gepost,maar hoort meer hier denk ik ;)

Dat met het theater zet me aan t denken...Wordt dit seizoen in spiegelbeeld gedaan van seizoen18? (Ron/Jan)
Toen ron als eerste eruit nu de mol?
Nu beginnen met spiegels en toen de ontknoping dat Jan in spiegel keek?( wist ik niet meer, maar net ff teruggekeken)
Toen 2e aflevering t theater en nu de één na laatste?
Heb nog niet verder kunnen checken, maar misschien is er meer?