Auteur Topic: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)  (gelezen 23843 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #60 Gepost op: 13-09-2020, 12:34:34 »
Als Nadja daar had gezeten, dan had iemand anders een rood scherm gehad

Dat weten we niet. Misschien was dan wel iedereen door geweest. Zoiets hebben we vaak gezien bij speciale executies.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #61 Gepost op: 13-09-2020, 12:43:41 »
Dat weten we niet. Misschien was dan wel iedereen door geweest. Zoiets hebben we vaak gezien bij speciale executies.

Ik vermoed dat het aantal afleveringen wel verraad dat er geen afvaller loze aflevering bij zit dit keer (op aflevering 8 na dan ;) )
De situatie die jij aangeeft is zeker iets wat regelmatig teruggekomen is. Echter ging het dan om meerdere vrijstellingen in het spel, maar het zou zeker kunnen natuurlijk.

Al ga ik er niet van uit dat het zo is
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #62 Gepost op: 13-09-2020, 12:50:56 »
Wie weet staat de volgende keer die stoel niet eens naast Rik maar ergens anders in het dorp ;D. Krijgen we een soort stoelendans.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #63 Gepost op: 13-09-2020, 12:58:15 »
Die executiestoel vond ik eigenlijk echt een geniaal idee. Het zijn dit soort kleine mindfuckjes die Wie is de Mol verrijken als spel. Ze kosten ongeveer nul komma niks aan zendtijd, maar dragen wel bij aan de psychologische raddraaierij die bij dit spel hoort. Ik ga er vanuit dat het een eenmalig iets is, gewoon om iedereen een beetje wakker te houden. Niks bijzonders, maar een leuke mini-mindfuck. En ik hou ervan als gretigheid wordt afgestraft (bij het bemachtigen van een plekje) en zo de "laatste", wat meer afwachtende persoon, een voordeeltje heeft :)

Voor de rest vond ik aflevering 2 aardig, maar niet zo goed als 1. De stenenroute vond ik te kort en zat duidelijk minder goed in elkaar dan 10 jaar geleden ( te weinig score-paaltjes), en volgens mij was de tijd ook te kort, zodat men altijd in het midden uitkomt. Dus het ontwerp van die opdracht lokte precies dat uit wat er ook gebeurde; dus weinig verrassend.

Laseropdracht was tof, overduidelijk geinspireerd op die uit 2011 (waarom zei Horace daar niets over? Zeker omtrent die draden); wat mij betreft zijn de verdachten diegene die de kist ver verplaatsen, maar er niks instoppen. Maar ook hier was de opdracht denk ik te moeilijk (ook door het donker. Het geld had veel zichtbaarder moeten zijn, zodat kandidaten die niet de mol zijn, hier meer mee kunnen.).

Dat meer dan de helft van de pot van 2 afleveringen is verdiend met één beslismoment door één kandidaat in opdracht 3 (die zich wat mij betreft voor mij 100% diskwalificeert als mol), zegt volgens mij genoeg over de moeilijkheid van de opdrachten.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #64 Gepost op: 13-09-2020, 12:59:46 »
De stoel zal er vast niet voor het laatst staan.

Ik denk echter niet, dat de mol op die stoel gaat zitten als de groep mag kiezen uit het terugkopen van die kandidaat óf een rood scherm.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #65 Gepost op: 13-09-2020, 13:04:00 »
Opvallend in deze aflevering vind ik het gesprek tussen Tygo en Ron. Ze willen een bondje sluiten. Aan het eind blijkt ineens Horace ook in de zaal te zitten.
Voor mijn gevoel komt alles een beetje nep over hier.
Beide (Tygo, Ron) zitten tijdens hun gesprek schuchter om zich heen te kijken. Het moet wel zo wezen dat ze Horace gewoon hebben zien zitten. Je hoort hem zelfs eten op de achtergrond.
Beetje raar!

Dit was een volkomen in scene gezette.. scene, niets bondje. Grapje van Ron, Horace en Tygo met de filmcrew 's morgens. Je ziet Horace aan het begin van de scene al in de spiegeling in de kast achter Tygo zitten. Totaal ongeloofwaardig en hopelijk (door)ziet elke kijker dit toneelstukje. Wat mij betreft totaal geen toegevoegde waarde en zonde van de zendtijd. Maar zo wordt je wel weer met de neus op de realiteit gedrukt: Wie is de Mol van Avrotros is heel erg geproduceerd en veel kandidaten zijn acteurs, ook tijdens het seizoen...

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #66 Gepost op: 13-09-2020, 13:08:41 »
Dit was een volkomen in scene gezette.. scene, niets bondje. Grapje van Ron, Horace en Tygo met de filmcrew 's morgens. Je ziet Horace aan het begin van de scene al in de spiegeling in de kast achter Tygo zitten. Totaal ongeloofwaardig en hopelijk (door)ziet elke kijker dit toneelstukje. Wat mij betreft totaal geen toegevoegde waarde en zonde van de zendtijd. Maar zo wordt je wel weer met de neus op de realiteit gedrukt: Wie is de Mol van Avrotros is heel erg geproduceerd en veel kandidaten zijn acteurs, ook tijdens het seizoen...

 ::) Volgensmij is de scene in de aflevering gezet, omdat het heel grappig was om naar te kijken. Ron is sowieso een hele leuke kandidaat én ik hoop dat hij wint of de mol is.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #67 Gepost op: 13-09-2020, 13:17:32 »
Ik hoop alleen niet dat ze hem het ''mol-schap'' kado hebben gedaan. Seizoen 18 was gewoon een valse start voor hem. Niemand zal ooit weten hoe ver hij op eigen kracht was gekomen als hij op eigen kracht die aflevering had overleefd.

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #68 Gepost op: 13-09-2020, 13:20:26 »
Dit was een volkomen in scene gezette.. scene, niets bondje. Grapje van Ron, Horace en Tygo met de filmcrew 's morgens. Je ziet Horace aan het begin van de scene al in de spiegeling in de kast achter Tygo zitten. Totaal ongeloofwaardig en hopelijk (door)ziet elke kijker dit toneelstukje. Wat mij betreft totaal geen toegevoegde waarde en zonde van de zendtijd. Maar zo wordt je wel weer met de neus op de realiteit gedrukt: Wie is de Mol van Avrotros is heel erg geproduceerd en veel kandidaten zijn acteurs, ook tijdens het seizoen...

Ik heb het even terug zitten kijken maar ik kan niks opmaken uit de weerspiegeling. Ik vind het erg knap dat jij 100 % zeker weet dat je Horace ziet zitten. Kan je screenshotje sturen van wat jij ziet? Misschien kijk ik verkeerd.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #69 Gepost op: 13-09-2020, 13:27:44 »
Het doet er niet zo toe of je Horace vanaf het begin ziet zitten. Het was eenvoudigweg onmogelijk dat Tygo en Ron Horace 'opeens' opmerken. Toneelstukje. Inderdaad grappig, maar volkomen nutteloos voor het progamma. Het is een wedstrijd, geen soapserie.


edit:typo

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #70 Gepost op: 13-09-2020, 13:31:31 »
Wie weet staat de volgende keer die stoel niet eens naast Rik maar ergens anders in het dorp ;D. Krijgen we een soort stoelendans.

 ::rofl:: Ja, zoek de stoel.

Offline Crysus101

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #71 Gepost op: 13-09-2020, 13:34:24 »
Het doet er niet zo toe of je Horace vanaf het begin ziet zitten. Het was eenvoudigweg onmogelijk dat Tygo en Ron Horace 'opeens' opmerken. Toneelstukje. Inderdaad grappig, maar volkomen nutteloos voor het progamma. Het is een wedstrijd, geen soapserie.


edit:typo

Jij zegt dat je Horace ziet zitten in de weerspiegeling. Maar nu doet het er niet toe. Waarom zeg je dat dan? Om in jouw termen te praten, volkomen nutteloze argumentatie

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #72 Gepost op: 13-09-2020, 13:48:39 »
Ron ging bij de executie als eerste zitten. Zijn route was onlogisch, van rechts in de groep naar links en hoezo loopt hij opeens dan vooraan, snel en doelgericht of is het toeval.
Ellie op de vrijstellingsstoel. Volgende week stapt Ellie in een geblindeerde bus. Voordeel nu, volgende week nadeel? Voor wat hoort wat?
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 13:50:20 door foxhunter »

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #73 Gepost op: 13-09-2020, 13:55:15 »
Ron ging bij de executie als eerste zitten. Zijn route was onlogisch, van rechts in de groep naar links en hoezo loopt hij opeens dan vooraan, snel en doelgericht of is het toeval.
Ellie op de vrijstellingsstoel. Volgende week stapt Ellie in een geblindeerde bus. Voordeel nu, volgende week nadeel? Voor wat hoort wat?

In het shot erna zie je nikkie ook zitten in het busje.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #74 Gepost op: 13-09-2020, 14:00:36 »
Waarom heet de afllevering 'Listig' ? Astuto in deze context het Italiaans. Is er een link met 'Renaissance', met iets dat we hebben gezien? Ik kom er nog niet op...

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #75 Gepost op: 13-09-2020, 14:03:48 »
Ik vond het weer een leuke aflevering. De opdracht op de brug had wat gelaagder gekund en ik vond het einde met die zwarte vrijstelling wel een beetje flauw.
De laseropdracht was weer top! Fijn dat overzichtskaartje, al had ik inderdaad ook graag gezien waar de kandidaten afgevallen waren. Volgens mij is er van tevoren ook niet door Rik verteld dat er mingeld zou liggen, of heb ik dat gemist?

De stoel vond ik ook een geweldige twist, hoop dat ze iets dergelijks (maar dan uiteraard met een ander resultaat) iedere aflevering gaan doen.

Tot nu toe vind ik het echt genieten, heerlijk zo'n extra cadeautje tussendoor, helemaal in deze rare tijd! En verbeterpuntjes zijn er altijd wel te vinden.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline wwg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is toch die mol...
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #76 Gepost op: 13-09-2020, 15:50:36 »
Dit was een volkomen in scene gezette.. scene, niets bondje. Grapje van Ron, Horace en Tygo met de filmcrew 's morgens. Je ziet Horace aan het begin van de scene al in de spiegeling in de kast achter Tygo zitten. Totaal ongeloofwaardig en hopelijk (door)ziet elke kijker dit toneelstukje. Wat mij betreft totaal geen toegevoegde waarde en zonde van de zendtijd. Maar zo wordt je wel weer met de neus op de realiteit gedrukt: Wie is de Mol van Avrotros is heel erg geproduceerd en veel kandidaten zijn acteurs, ook tijdens het seizoen...

Wie weet is het wel in het echt gebeurd maar was er geen camera bij. Later hebben ze het er met de regie over gehad en hebben ze het nagespeeld om ons te laten mee lachen.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #77 Gepost op: 13-09-2020, 17:37:35 »
Ik weet niet.. ik kan me voorstellen dat er elke ochtend wel een cameraman bij het ontbijt zit, mocht er iets gebeuren. Alleen de meeste beelden halen de uitzending niet.

Voor mij kwam het niet geregiseerd over in elk geval.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #78 Gepost op: 13-09-2020, 18:23:40 »
Opdracht 1: jokers en x 0,5
Opdracht 2: jokers en mingeld
Opdracht 3: kans op een zwarte vrijstelling
Executie: bijzonder om Ellie zo door te laten

Allemaal iets teveel van het goede. "Opdrachten" waren weer niet speciaal, geen dubbele lagen en had zoveel meer kunnen zijn.


Ik probeer echt enthousiast te zijn, maar het lukt me niet. Sorry!

Jammer, wij zijn wel enthousiast. Er is toch best wel een dubbele laag te ontdekken bij de lasergame. Kijk eens naar de samenwerking/tegenwerking bij de duo's.  En bv wie de tang niet gebruikt of wel.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] Listig (bespreek hier ook "de stoel" bij de executie)
« Reactie #79 Gepost op: 13-09-2020, 19:17:29 »
 ::jaja:: In die laseropdracht zat zeker wel een dubbele laag en vond ik sowieso een hele mooie opdracht. De eerste was ook gewoon prima.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human