Auteur Topic: Molpositie  (gelezen 4440 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Molpositie
« Reactie #20 Gepost op: 22-09-2020, 08:28:36 »
Bij het luiken-spel wil de mol natuurlijk in het dorp zijn, daar is ook geld misgelopen. Op de uitkijk heb je 0 invloed.
Weet ik niet. Normaal gesproken zou je het dorp als de beste molplek zeggen, maar als uitkijk kan je als mol zeker invloed hebben. Knoeien met de portofoon, luiken niet doorgeven aan de groep in het dorp, verkeerde richtingen doorgeven, treuzelen met doorgeven van aanwijzingen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #21 Gepost op: 22-09-2020, 13:19:06 »
Ja dat denk ik ook. In het dorp ben je geheel afhankelijk van de uitkijkers. Dat is de centrale molpositie waar je op wilt zitten.

Ik dacht bij Horace op de uitkijk ook nog dit: hij had net als enige flink geld uit de pot gespeeld bij de kettingen dus hij zocht een rustige positie. En wat kun je nu werkelijk helemaal doen in het dorp met een andere kandidaat bovenop je? Hooguit wellicht de luiken niet vastzetten en maar hopen dat ze dichtwaaien?!

Dit moet dan weer door de uitkijkers makkelijk opgemerkt zijn, die hebben niks te doen daar, behalve opvallende rode luiken opmerken. Dat Horace daar zijn mond over houdt is gek; Ellie leek meer bezig hem in de gaten te houden want zij heeft hem als verdachte dus het was daar stilletjes en de focus op de luiken.

Dat Tygo en Ron juist een leuke tijd hadden was ook duidelijk dus die zullen teveel met elkaar bezig zijn geweest, lol maken, dan nou op terugslaande luiken te letten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #22 Gepost op: 22-09-2020, 20:31:23 »
Als je niet in het dorp zit kan je bijna niks doen. En je hebt ook nog iemand naast je staan die dezelfde kant op kijkt. Ik kan me niet voorstellen dat de mol niet in het dorp zit. Zeker nu er luiken niet meetelden die wel geopend waren.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpositie
« Reactie #23 Gepost op: 22-09-2020, 20:44:43 »
Weet niet of dit al gezegd was, maar in de nieuwe video van Siem wordt duidelijk er klemmen op de muur zaten waar de luiken achter gezet konden worden. Vermoedelijk zijn niet alle luiken op de klemmen gezet waardoor die weer dicht zijn gewaaid en ongeldig waren. Het is dan in principe mogelijk om als mol op de uitkijk te staan en dit niet te melden als je dit ziet (stukje begint rond 2:15)
 
(ik denk alsnog wel dat de mol in het dorp was)
« Laatst bewerkt op: 22-09-2020, 21:07:44 door Rinusoide »

Offline Uil

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #24 Gepost op: 23-09-2020, 13:46:49 »
Vind het ook wel een heel erg passieve molactie, en ben er ook zeker niet van overtuigd dat dat een vooropgesteld plan was. "Als kandidaten vergeten de luiken goed op de haak te doen, zeg je niets." Eerder een opportuniteit, vraag is eerder wat je als Mol op de uitkijk dan zou doen. 1) Een verkeerde kant opsturen (gebeurt dat?). 2) Zeer verwarrend/slecht communiceren om te vertragen (gebeurt dat? hoogstens beetje tussen Ron en Tygo, maar vind dat niet heel verdacht). Ellie zegt met verrekijker helemaal niets, maar haar hoofdreden lijkt me dat ze Horace verdenkt (of ze is de Mol en laat het lot meer beslissen...). 3) De opdracht verkeerd uitleggen --> erg opvallend. (gebeurt niet?)

Degene met de verrekijker ziet de zaken het het best, maar volgens mij kan de porto-persoon het ook best prima zien (dat rood valt op). Dus er lijkt me ook wel extra controle. Al spreekt Ron wel van dichtwaaien en zegt Tygo niets?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #25 Gepost op: 26-09-2020, 22:05:42 »
Aflevering 4.

Opdracht 1: in het museum
Opdracht 2: op het balkon? Tactiek: oud mollen niet opmerken. Dit kan ook op de grond. De mol is het liefst op de grond, en nog liever onder de grond.
Opdracht 3: niet van toepassing. Tactiek: veel foto's maken die weinig geld waard zijn.

Al met al zijn op basis hiervan deze aflevering Ron, en met name Patrick, verdacht.

Offline Denils

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #26 Gepost op: 4-10-2020, 22:44:13 »
Aflevering 5

1) Stuk voor stuk: denk niet dat de Mol de leiding neemt in het achter elkaar zetten van de stukken. Valt te veel op als er een verkeerde volgorde wordt genoemd. Wel zo de mol fanatiek kunnen sjouwen met de stukken en tussen door een andere tactiek opperen (Tygo) of meegaan met een foute volgorde (Ron, Patrick)

2) Routebeschrijving: maakt denk ik niet uit wie welke kleur auto heeft, productie kan altijd nog de route aanpassen vanuit het vertrek punt. Er zijn een paar vragen... moet de mol verkeerd rijden om niet op de juiste bestemming te komen? (Ron) ... moet de mol de juiste aanwijzing geven om een duo in de helikopter te krijgen? (Jeroen) ... moet de mol er zelf voor zorgen dat ze bij de helikopter aankomen? (Tygo).
Aansluitend ga je dan naar 3) onvoorspELBAar: laat de mol de andere 4 aan hun lot over om ELBA te vinden? Of... wil of moet de mol in het busje om te zorgen dat ze ELBA vinden?
Ik zie Jeroen als goedzak kandidaat, dus hij geeft gewoon de juiste route automatisch door aan Tygo en Nikkie.
De mol wil dus in het busje en geen geld in de pot.
Enige die overblijven zijn dan Patrick met de verkeerde beschrijving aan Jeroen waardoor ze niet op de juiste bestemming komen of Ron die per ongeluk niet meer weet waar links of rechts is terwijl Jeroen is afgeleid en zo ook niet bij de toren van Pisa aankomen.

Oeps... geen algemene molpositie maar eerder een kandidaat mol positie, maar laat het toch maar even zo staan  ::tandpastasmiley::

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Molpositie
« Reactie #27 Gepost op: 5-10-2020, 13:58:08 »
Er zijn drie momenten waar ik het vrij duidelijk vindt dat de mol in 1 van de groepjes zit.

Bij het lopen met de stenen verdient 1 groepje maar 35 euro en het andere groepje 4x zoveel.

Bij het ridderspel is het gooien met de fakkels de enige opdracht die echt fout kan gaan, de andere 3 opdrachten kosten hoogstens meer tijd. Dit is ook de enige opdracht die fout gaat.

Bij het luiken-spel wil de mol natuurlijk in het dorp zijn, daar is ook geld misgelopen. Op de uitkijk heb je 0 invloed.

Groepje 35 euro stenen: Peggy, Nikkie, Jeroen, Tygo

Groepje fakkels gooien: Peggy, Ellie, Patrick

Groepje in het dorp:Peggy, Patrick, Nikkie, Jeroen


Peggy is de enige die in alle drie die verdachte groepjes zit. Ook zegt Peggy meteen dat ze in het groepje met de fakkels wil.

Als de Mol bij Steen Rijk ervoor heeft gezorgd dat ze niet bij X 1,75 bleven wachten, maar doorliepen, wetende dat de volgende stop de X 0,5 was, dan is Patrick degene die bij alle 3 de opdrachten in het juiste groepje was  :D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #28 Gepost op: 5-10-2020, 15:15:02 »
Dat is correct

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Molpositie
« Reactie #29 Gepost op: 5-10-2020, 15:18:26 »
Voor de laatste Elba opdracht zou ik nog even wachten met conclusies trekken. Wie weet wat voor invloed Tygo en Nikkie nog op de opdracht krijgen ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #30 Gepost op: 5-10-2020, 17:01:19 »
Precies, dat zeg ik ook. Van hun horen we al een tijd niks terwijl de anderen wel leuk spel spelen. Maar zij zullen sowieso aardig wat te verdedigen hebben, vrijstellingen, en vermoedelijk TEGEN geld gaan werken.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Molpositie
« Reactie #31 Gepost op: 5-10-2020, 17:29:46 »
Voor de laatste Elba opdracht zou ik nog even wachten met conclusies trekken. Wie weet wat voor invloed Tygo en Nikkie nog op de opdracht krijgen ::vergroot::
Mee eens. Niets is wat het lijkt.