Auteur Topic: Wat wordt de ‘verrassing’?  (gelezen 21342 keer)

Offline vloeistof

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #20 Gepost op: 21-09-2020, 16:06:29 »
Finale met 7.

Offline Mollemolen

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #21 Gepost op: 21-09-2020, 16:23:04 »
Rik is de mol!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #22 Gepost op: 21-09-2020, 17:26:26 »
Ik denk dat we met zijn allen het grotendeels wel eens zijn dat we nu middenin die grote verrassing zitten.

Hoe pakt het dan uit?

Rik zegt dat 1 niet meereist. Los daarvan ook dat de mol nooit uit het spel gaat. Niks erover dat de mol geen rood scherm kan krijgen.

Dus dat is die grote verrassing. In eerste instantie is het de twist. Alleen dat. Maar als later de mol onthuld wordt blijkt het nog meer dan dat.

Ik heb de afgelopen 20 jaar elke nacht voor het slapengaan gebeden of de mol een rood scherm mocht krijgen. Nooit gebeurd. Nu dan toch eindelijk!

Ik vind het een supermooie verrassing zoals deze twist wordt ingepakt. Overlopend in een nieuwe aflevering, misschien wel 2. 

Natuurlijk is het speculeren maar de ingredienten zijn duidelijk. Ron en Patrick in de problemen. Zij stappen bij de penningmeester in. Worden zij allemaal hulpmol?! Horace blijft achter.

Het zal om veel geld spelen en iedereen zal eraan meewerken dat er veel geld de pot uitgaat. De mol blijft subtiel buiten schot.

En Horace, ja die bouwde het mooi op, met eerst die 250 de pot in, iedereen totaal confuus. Velen biechten erover.

Dan dit



En:
Net als in aflevering 2 doet Horace hier in aflevering 3 weer z'n handen voor zijn ogen, precies als Patrick Stoof in Horace's seizoen als hint deed.

Nog weer een aanwijzing erbij  ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #23 Gepost op: 21-09-2020, 21:50:09 »


Ik heb de afgelopen 20 jaar elke nacht voor het slapengaan gebeden of de mol een rood scherm mocht krijgen. Nooit gebeurd. Nu dan toch eindelijk!

Ook BUITEN het seizoen? dat zijn dan 7305 gebeden. Respect!!!!!



Het zou wel betekenen dat het aloude ''adagium'', de mol die nooit een rood scherm krijgt,  definitief overboord gaat.


Sommige dingen in WIDM zijn (nagenoeg) heilig. Moet je vanaf durven te blijven als crew.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #24 Gepost op: 21-09-2020, 23:38:27 »
Ook BUITEN het seizoen? dat zijn dan 7305 gebeden. Respect!!!!!



Het zou wel betekenen dat het aloude ''adagium'', de mol die nooit een rood scherm krijgt,  definitief overboord gaat.


Sommige dingen in WIDM zijn (nagenoeg) heilig. Moet je vanaf durven te blijven als crew.

"Behalve de Mol. Die hoeft nooit naar huis." Ik hoor hier niet in dat de Mol geen rood scherm kan en mag krijgen. Het is inderdaad schoppen tegen de gewoonte, maar volgens mij is nooit hardop uitgesproken dat een rood scherm onmogelijk is.  ::)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #25 Gepost op: 21-09-2020, 23:42:13 »
Daarom zeg ik ook ''het adagium''.

Daarmee bedoel ik te zeggen: het wordt en werd altijd als zodanig aangenomen. Maar tijdens de Tuk-Tuk race in Huizen (in 2007) heeft een van de crewleden, zich hierover uitgelaten.

Volgens mij was het Anton, ik ben daar zelf helaas niet bij geweest.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #26 Gepost op: 22-09-2020, 00:53:18 »
Er is in andere series al echt wel geexperimenteerd Met de mol een rood scherm te geven. Dus echt uniek zou het niet zijn.

Verder evt Tina en nadja terug halen , heeft geen toegevoegde waarde, omdat zij de mol niet meer kunnen zijn.
Waar was de mol bij opdracht meer min, me5 bv nadja als mol , dan was geen van de antwoorden correct.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #27 Gepost op: 22-09-2020, 02:17:47 »
Dat klopt. De mol gaat nooit uit het spel. Tina en Nadja zouden dan zovele opdrachten lang niet hebben kunnen mollen! Dus Horace moet wel volledig meedraaien in deze 'Florence-opdracht', anders kan hij de mol niet zijn.

Leuke avatar trouwens!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #28 Gepost op: 22-09-2020, 13:36:45 »
Ik doe eens een gooi: >:D
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)


Offline #DeMolJager

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #29 Gepost op: 22-09-2020, 14:33:56 »
Ik doe eens een gooi: >:D
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zou heel goed kunnen! Denk trouwens eerder dat Rik dan zou zeggen dat deze drie de test het slechtst hebben gemaakt. De mol kan in de test namelijk wel de meeste fouten maken, maar geen rood scherm krijgen (hoewel sommigen daar anders over denken ;) ) .
“Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert altijd achter je rug."

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #30 Gepost op: 22-09-2020, 20:26:14 »
Ik zie de flashback naar aflevering 1 al komen. Rik die met Horace in gesprek gaat en zegt dat het geldbedrag dat hij toen pakte een speciale betekenis heeft. "Dit is niet zomaar een geldbiljet. Als deze in de pot gestopt wordt dan verloopt de executie daarna anders dan normaal. Het spel zal compleet op zijn kop gezet worden."

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #31 Gepost op: 23-09-2020, 14:45:13 »
Wat ideeën (sommige serieuzer dan andere):
- de groep blijft opgesplitst en komt de volgende aflevering(en) er niet achter wie afgevallen is. Wel hangt het succes van opdrachten af van interactie met de andere teams.
- de testresultaten (en mogelijke andere acties) uit vorige seizoenen blijven op de een of de andere manier meetellen voor dit seizoen.
- de mollen uit vorige seizoenen komen terug om ‘hun’ kandidaat te coachen (als goedmakertje).
- keuzes die tijdens de opdrachten worden gemaakt blijven doorwerken naar volgende opdrachten. (Deze zou ik wel een keer willen zien, maar moeilijk te plannen.)
- combinatie van alle vorige reacties: in de jokers zitten topitos verstopt. Wie ze allemaal spaart, krijgt een vrijstelling voor twee afleveringen maar moet wel die twee afleveringen alleen in Buenos Aires doorbrengen, waarna de vrijstelling wordt omgezet in een zwarte vrijstelling en drie oud-mollen (samen met twee oud-presentators) en nieuwe mol kiezen. Geld komt alleen in de pot als er een andere mol gekozen wordt dan aan het begin van het spel.
« Laatst bewerkt op: 23-09-2020, 14:47:24 door Leendert »

Offline WieisdeMol_Gido

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die molloot met die youtubefilmpies.
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #32 Gepost op: 23-09-2020, 15:18:53 »
2014: voor aanvang van de serie. De verrassing bleek de zwarte vrijstelling.
2019: voor aanvang van de serie. Geen verrassing voor de kijkers, wel voor de kandidaten: vrijstelling in een joker. Niels was daar zeer in geďnteresseerd. Hij deed zelfs een greep in een damestasje. ;)

In seizoen 15 vertelde Art dat ze eerder naar Nederland gingen dan ooit.
Er was in het midden van het seizoen een opdracht waarbij Nederland in het klein op het water was nagemaakt (met pakketten naar plaatsnamen brengen).

Zo blijkt maar weer dat de presentator het soms spannender maakt dan dat het daadwerkelijk is ;)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #33 Gepost op: 23-09-2020, 15:28:00 »
Wat is de verrassing?
1 kandidaat en 6 mollen.

..wie is de mol kandidaat?

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #34 Gepost op: 24-09-2020, 11:01:48 »
Hallo! Ik heb nog geen soortgelijk topic gezien, dus ik dacht: ik maak er een aan.

Rik heeft in een interview met RTL Boulevard verteld dat we ‘gaandeweg zien dat de kandidaten (en wij) te maken krijgen met een verrassing’.

Maar wat zal deze verrassing zijn? Heeft het te maken met de cliffhanger van afgelopen aflevering?

Komt er een tweede mol? Een molwissel? Of gaan de kandidaten (in groepjes) verder op verschillende locaties?

Ik ben benieuwd wat jullie denken! ::vergroot::

Misschien is het al genoemd (ik heb niet gezocht) maar ik denk dat ze De Mol Belgie gaan na doen, dat Horace niet naar huis is maar een schaduwrol krijgt in de aankomende aflevering en dat de kandidaten dat aan het einde van de aflevering te horen/zien krijgen en dan afscheid kunnen nemen. Dit was toen ook in Zuid-Afrika in De Mol Belgie en in Zuid-Afrika in WIDM had Tim een soortgelijke rol.
« Laatst bewerkt op: 24-09-2020, 11:03:24 door WieIsUt »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #35 Gepost op: 24-09-2020, 11:11:43 »
Het is nog altijd niet zeker dat Horace effectief het rode scherm heeft gekregen. De andere twee krijgen misschien de kans om zichzelf te redden.

Offline Danique89

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #36 Gepost op: 24-09-2020, 21:23:22 »
Ik hoop echt enorm op één bepaalde opdracht die ik echt zo leuk vond in de Belgische Mol. Dat de kandidaten aan tafel zitten en moeten bepalen of de "afvaller" terug mag komen. Met die yoghurt- of verfbom midden op tafel. Zal wel niet, maar toch. Het lijkt me prachtig om dat met deze kandidaten te zien. Zal zo'n heerlijke discussies opleveren. ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #37 Gepost op: 24-09-2020, 21:49:18 »
Het lijkt me sterk dat ze in déze editie een opdracht na gaan spelen, die in seizoen 8 van De Mol werd gebruikt.

Voor zover na te gaan, zijn beide edities nagenoeg tegelijk opgenomen. Er zaten hooguit enkele weken tussen. Het KAN natuurlijk wel: de twee opnameteams kunnen op die relatief korte afstand best overleg hebben gehad over de bruikbaarheid van elkaars opdrachten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #38 Gepost op: 24-09-2020, 22:07:33 »
De bom waar Danique89 het over heeft zat in De Mol 7.

En het lijkt erop dat we zaterdag een opdracht uit De Mol 4 gaan zien. Maar dat zal los staan van de verrassing.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #39 Gepost op: 24-09-2020, 22:25:05 »
Het is inmiddels heel verrassend als ze samen een opdracht gaan doen.  ;D
Of twee een kookopdracht in Florence, 3 schilderen in Florence, en de twee kokers krijgen jokers en moeten de schilderijen raden.  ;)
en 2 naar Elba (Tygo & Nikkie)
« Laatst bewerkt op: 24-09-2020, 22:27:20 door foxhunter »