Auteur Topic: Wat wordt de ‘verrassing’?  (gelezen 21404 keer)

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #60 Gepost op: 26-09-2020, 22:04:18 »
Ik zou het al geweldig vinden als George in een opdracht zit. Dat is al verrassing genoeg voor mij
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #61 Gepost op: 26-09-2020, 22:40:02 »
-- Hersenspinsel --

Zou het kunnen dat de verrassing in afl 5 zit? Aangezien we alleen beelden in de vooruitblik zien van een strand opdracht en van de opdracht met de auto's in Pisa. (2 opdrachten dus) En de keuze voor enveloppen die voorafgaat aan de auto opdracht. Nu spreekt Patrick van: Nikkie en Tygo zijn van de radar verdwenen.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #62 Gepost op: 26-09-2020, 22:41:00 »
Het zou ook nog mogelijk zijn dat ze iets of iemand moeten zoeken. Op basis van de leaderbeelden van de koffertjesopdracht, zou dat zomaar een soort omgedraaide variant van S5 kunnen zijn: er zijn meerdere 'figuranten' die koffertjes onderling uitwisselen en de kandidaten moeten als een soort Balletje-balletje uiteindelijk de juiste koffer aanwijzen/wisselen waar het geld (of de volledige pot HAHA!) in zit.

Redelijk accurate voorspelling al zeg ik het zelf  ::rofl::

Ik denk overigens dat de “verrassing” hem toch echt zit in de oud-mollen die voorbij komen, niet zozeer een twist in het spel...

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #63 Gepost op: 26-09-2020, 23:02:19 »
-- Hersenspinsel --

Zou het kunnen dat de verrassing in afl 5 zit? Aangezien we alleen beelden in de vooruitblik zien van een strand opdracht en van de opdracht met de auto's in Pisa. (2 opdrachten dus) En de keuze voor enveloppen die voorafgaat aan de auto opdracht. Nu spreekt Patrick van: Nikkie en Tygo zijn van de radar verdwenen.

Dit lijkt me de opdracht in Elba. Degenen met een envelop worden ontvoerd zoals in seizoen 2017 met de kaarten in het bos.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #64 Gepost op: 26-09-2020, 23:05:29 »
Dit lijkt me de opdracht in Elba. Degenen met een envelop worden ontvoerd zoals in seizoen 2017 met de kaarten in het bos.
Kan zomaar ja. Maar ik heb Elba al 2 of 3 keer (de stoel, de exit van Tina, de exit van Horace) aan iets anders gekoppeld, dus dat durfde ik niet meer te opperen  ::rofl:: :P

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #65 Gepost op: 26-09-2020, 23:08:45 »
Genoeg verrassingen geweest al. De oud-mollen, de stoel, de vreemde executie met de auto's. En zo zullen er nog wel een paar volgen. Maar ik verwacht niks groters of overkoepelends of iets dergelijks.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #66 Gepost op: 26-09-2020, 23:10:39 »
Genoeg verrassingen geweest al. De oud-mollen, de stoel, de vreemde executie met de auto's. En zo zullen er nog wel een paar volgen. Maar ik verwacht niks groters of overkoepelends of iets dergelijks.

De stoel en executie met de auto's zijn achteraf niets wat zo speciaal is dat het 'de kandidaten geleidelijk duidelijk wordt gemaakt' tijdens het seizoen. De ontmoetingen met oud-Mollen daarentegen wel. Mijn gok is dan ook dat dat het is (en dat is fantastisch om te zien!)  ;D

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #67 Gepost op: 26-09-2020, 23:11:13 »
Ergens verwacht ik Merel en Jon nog wel. Die waren namelijk te horen in de promo voor aanvang van het seizoen.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Revolution93

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #68 Gepost op: 27-09-2020, 11:04:46 »
Ik denk dat de verassing is dat alle (misschien alleen de bekende) oud mollen wellicht een "cameo" /figuranten achtige rol spelen dit seizoen. We hebben er nu 7 gehad en er zijn er nog 2 die we wel gehoord hebben maar nog niet gezien.

Je moet niet vergeten dat Italië niet zo ver weg is. Je kan in theorie in de ochtend er heen en in de avond weer terug gegaan zijn. Enige crux is dan de mollen zo ver zien te krijgen. En daar zie ik wel wat obstakels voor de onbekende mollen en/of een mol als yvon of Anne-Marie die er niet de warmste gevoelens aan over gehouden hebben. Tegelijkertijd zijn er van iedereen wel nieuwe foto's gemaakt. Wellicht rondom hun cameo?

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #69 Gepost op: 27-09-2020, 11:05:17 »
Ik heb een theorie dat we alle oud-mollen van de kandidaten te zien krijgen behalve die van de Mol, dus we missen er nu nog 3:
Nikkie/Merel
Ron/Jan
Tygo/Susan

In dat geval zal Rob ook nog langs moeten komen. We missen nu nog in totaal van de mollen:

S1 Deborah
S2 Nico
S3 George
S4 Elise
S5 Yvon
S9 Jon
S12 Anne-Marie
S14 Susan
S15 Margriet
S18 Jan
S19 Merel
S20 Rob

Al denk ik niet dat ze allemaal voorbij zullen komen, hoogstens nog vijf van deze lijst.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #70 Gepost op: 27-09-2020, 13:38:24 »
Ik denk dat het wel duidelijk is dat de oud-mollen de verassing zijn dit seizoen. Ik denk ook dat we nog één of twee opdrachten met oud-mollen krijgen, dus iets van 3 tot 8 oud-mollen nog. Ik verwacht Rob niet (want nog niet onthuld bij opnames) en van de onbekende verwacht ik alleen George. En dan is er idd nog kans dat van de rest iemand niet kan of niet wil.

Maar goed, ik was over mogelijke andere verassingen aan het nadenken en die wilde ik de groep ook niet onthouden:

- de mol laten afvallen en laten terug komen (is al gezegd, weet ik). Probleem is dat (1) pas helemaal aan het einde duidelijk is dat dit een twist was en (2) het de gouden regel breekt dat een mol geen rood scherm krijgt (tenzij ze het doen op een manier dat het scherm niet wordt laten zien).
- nieuw spelelement: telefoons waarmee kandidaten een video/audio/tekst bericht naar de mol kunnen sturen. De mol antwoordt met tekst of gescrambelde audio. De mol kan kandidaten overhalen om te saboteren in ruil voor informatie die alleen de mol heeft (zoals voorkennis of berichten ontvangen van andere kandidaten, natuurlijk niet informatie die de identiteit van de mol onthult). Maar de mol kan natuurlijk ook liegen en desinformatie geven. Mogelijk kan het gebruik van de telefoon beperkt worden (bijv 1x per dag)  om ervoor te zorgen dat het niet te veel het spel overneemt.
- meeste andere spelelementen die ik kan bedenken zijn al eens ingezet, zoals gesprek met de mol, jokers, vrijstellingen, mol boek van anderen inzien etc. Maar nog niet gezien: jokers die ten koste gaan van score in latere afleveringen, negatieve jokers die score van latere afleveringen verbetert, inzien ingevulde test andere kandidaat, afluisterapparatuur.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #71 Gepost op: 27-09-2020, 13:41:18 »
Anne-Marie is de contactpersoon van Tina, dus die verwacht ik ook niet.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #72 Gepost op: 27-09-2020, 13:59:45 »

- nieuw spelelement: telefoons waarmee kandidaten een video/audio/tekst bericht naar de mol kunnen sturen. De mol antwoordt met tekst of gescrambelde audio. De mol kan kandidaten overhalen om te saboteren in ruil voor informatie die alleen de mol heeft (zoals voorkennis of berichten ontvangen van andere kandidaten, natuurlijk niet informatie die de identiteit van de mol onthult). Maar de mol kan natuurlijk ook liegen en desinformatie geven. Mogelijk kan het gebruik van de telefoon beperkt worden (bijv 1x per dag)  om ervoor te zorgen dat het niet te veel het spel overneemt.

Zowel gescrambelde audio als molopdrachten door kandidaten laten uitvoeren zijn toch ook al gedaan. Zeker dat eerste zal niet snel meer gedaan worden, omdat molloten dan al snel achter de ware ideniteit van de mol komen. Dus daar zal de verrassing niet in zitten.

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #73 Gepost op: 27-09-2020, 14:07:55 »
Weer niet meer precies wat Rik heeft gezegd, maar was dacht ik iets in de trant van dat er een verrassing / actie komt die nog nooit heeft plaats gevonden en die grote impact heeft op het spel en de kandidaten op scherp zet.

Nu is Ron plotseling penningmeester geworden, die wordt in deze reeks soms wat knullig/onhandig neergezet. De mol kan hier gebruik van maken door de gehele inhoud van de pot te stelen. Dit is nog nooit gebeurd (niet de gehele pot) en zet de spelers op scherp.
Nu kan Ron dit zelf natuurlijk doen als mol, maar ook een Patrick kan dit doen Als mol en geeft meteen een verklaring van die €1500,00 van de zwarte vrijstelling.

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #74 Gepost op: 27-09-2020, 14:31:36 »
Zowel gescrambelde audio als molopdrachten door kandidaten laten uitvoeren zijn toch ook al gedaan. Zeker dat eerste zal niet snel meer gedaan worden, omdat molloten dan al snel achter de ware ideniteit van de mol komen. Dus daar zal de verrassing niet in zitten.

Kandidaten mol acties laten uitvoeren is idd in seizoen 5 gebeurd, maar dat was voor een vrijstelling via vreemde messenger from the mole. Wat hier ander is (1) de mol stuurt zelf de berichten en neemt dus het risico dat hij zichzelf verraadt, (2) de mol heeft geen vrijstellingen oid om uit te delen en moet dus zelf creatief zijn om kandidaten over te halen, (3) het is een dialoog, dus kandidaten kunnen ook met voorstellen komen / de mol proberen in de val te lokken, (4) het is doorlopend. Maar goed, het heeft wel elementen van dingen uit het verleden dus ik begrijp dat het misschien niet radicaal vernieuwend overkomt.

Gescrambelde audio hoeft niet altijd te herleiden te zijn (denk Rob vorig jaar in de finale of zoals ze het in de Belgische mol al een paar jaar doen.) Maar het kan ook anders: tekstberichten, computerstem, etc.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #75 Gepost op: 27-09-2020, 14:39:45 »
- inzien ingevulde test andere kandidaat

In seizoen 7 in Thailand kreeg Eva de test van de in de voorgaande aflevering afgevallen Dick Jol te zien als beloning (verder waren er een vrijstelling, een joker en een vraagteken te verdienen).

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #76 Gepost op: 27-09-2020, 14:45:41 »
Anne-Marie is de contactpersoon van Tina, dus die verwacht ik ook niet.
Volgens mij is haar contactpersoon net als in China haar man  :-X
Frankje Lapi

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #77 Gepost op: 27-09-2020, 14:59:44 »
En dan nog, Tina ligt er al uit dus kan AM gewoon langskomen toch? Ongeacht of ze vertrouwenspersoon was of niet.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #78 Gepost op: 27-09-2020, 15:09:54 »
Ik heb mijn verrassing al gehad > Ellie er uit.
Had haar als finalist gedacht.

Maar goed, denk ook aan meerdere oud mollen, misschien een opdracht met een kandidaat en een oud mol samen als duo? Of is dat te ver gezocht?

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #79 Gepost op: 27-09-2020, 16:00:47 »
Ik denk ook dat we de verrassing al hebben gehad met de optredens van oudmollen, verwacht er wel nog enkelen te zien in de komende afleveringen.