Auteur Topic: Wat wordt de ‘verrassing’?  (gelezen 21346 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #120 Gepost op: 15-10-2020, 13:44:06 »
Is de Mol naast productieassistent nu ook al babysitter?
Eerst dacht ik dat ook. Als ze de verkeerde kant op zouden rijden, dan is de opdracht naar de ******. Maar misschien zijn er toch nog andere mechanismen die je als productie kunt toepassen. Alleen zou ik niet helemaal weten hoe dan; dat is dan weer een puntje voor de Jeroen / Peggy verdenkers.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2020, 13:46:57 door AvOgadrO »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #121 Gepost op: 15-10-2020, 22:13:42 »
Ik denk dat het 24 uur lang 'loslaten van de kandidaten' de grootste verrassing was voor het productieteam zelf !
Wij kijkers hebben het toch vooral ervaren als een hele goede ontwikkeling, die naar meer smaakt. Hopelijk nemen ze de verrassing mee naar volgende seizoenen (waarvan ik natuurlijk hoop dat ze komen; mijn opmerking dat de grootste verrassing zou zijn dat widm stopt zou inderdaad de grootste verrassing zijn, en inmiddels gelukkig ontkracht)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #122 Gepost op: 16-10-2020, 14:30:35 »
Beetje typisch toch. Camera crew en alles zit er constant bovenop. Ik vind het weinig 'padvinderstijl'. Niks gedurfds of speciaal aan. Voor mij zitten de verrassingen in het terugkomen van de oud-mollen. Zaterdag beginnen we er weer mee?!  :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #123 Gepost op: 16-10-2020, 17:03:22 »
Beetje typisch toch. Camera crew en alles zit er constant bovenop. Ik vind het weinig 'padvinderstijl'. Niks gedurfds of speciaal aan. Voor mij zitten de verrassingen in het terugkomen van de oud-mollen. Zaterdag beginnen we er weer mee?!  :o

Ik ben benieuwd naar de bakjes- en spiegelopdracht. Die heeft de meeste potentie om oud-mollen terug te zien. Misschien krijgen we ook meer duidelijkheid over wat er precies met de bakjes is gebeurd. Met een spiegel is het makkelijker om ook achter je rug te kijken, dus misschien zien we oud-mollen de bakjes leegroven of zo.

Dat verklaart dan ook waarom Kim Pieters ogenschijnlijk de identiteit van de mol niet weet en erover loopt te speculeren richting de Telegraaf WIDM Flits.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #124 Gepost op: 17-10-2020, 10:02:41 »
Ik denk dat het 24 uur lang 'loslaten van de kandidaten' de grootste verrassing was voor het productieteam zelf !
Wij kijkers hebben het toch vooral ervaren als een hele goede ontwikkeling, die naar meer smaakt.

Ja, want zo nieuw is het nu ook weer niet voor mij als kijker sinds seizoen 1. Voelde juist oud en vertrouwd aan zeg maar  :D Oudmollen laten meedoen en zoals het er naar uit ziet met meer, verspreid over afleveringen dat was voor mij de verrassing.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #125 Gepost op: 17-10-2020, 13:46:59 »
Voor een volgend seizoen zou de verrassing kunnen zijn: meer dan 10 kandidaten. Dan heb ik het niet over 11 of 12 maar iets van 16 en 20 of zo. Daar kun je vast een paar afleveringen lol mee hebben. Bijvoorbeeld een openingsopdracht waarin de groep elkaar langzaam tegen komt en zichzelf achter de oren krabt: met zijn hoevelen zijn we eigenlijk? Of een openingsopdracht met nog meer BN-ers (30 of zo) en dat ze dan moeten uitzoeken wie echt meedoet. En als het te veel gaat afleiden van de normale speldynamiek kun je in aflevering 3 of 4 of zo een massa-executie doen waarbij bijna de helft van de groep afvalt.

Nu ik dit zo zeg, verwacht ik dat de kans dat dit zal gebeuren vrij klein is (en hoe voorkom je spoilers met zoveel extra kandidaten?) Maar het blijft leuk erover na te denken hoe ze het spel na al die jaren toch nog een nieuwe wending kunnen geven.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #126 Gepost op: 17-10-2020, 13:48:09 »
60 kandidaten. De Fall Guys editie. ::jaja::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #127 Gepost op: 17-10-2020, 14:07:52 »
60 kandidaten. De Fall Guys editie. ::jaja::

En dan mogen ze Takeshi Castle bestormen of een Spel zonder Grenzen escaperoom doen ;D met natuurlijk Fallguys muziek eronder :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #128 Gepost op: 17-10-2020, 16:44:21 »
60 kandidaten
Laten we het schappelijk houden op 21 kandidaten in seizoen 21. En dan ook de Drol editie invoegen. Dus 1 mol, 10 nieuwe kandidaten en 10 drollen. Tinaaaaaa ::bravo:: ::love::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DieIsDeMol

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #129 Gepost op: 17-10-2020, 17:42:51 »
Ligt het aan mij of moet de grote verrassing nog steeds komen? Tot nu toe heb ik hem gemist.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #130 Gepost op: 17-10-2020, 17:57:51 »
"Er is nog geen mol..."
 ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #131 Gepost op: 18-10-2020, 13:37:49 »
Ik hoop dat de verassing is dat ze toch een seizoen hebben kunnen opnemen dat dan in januari gewoon te zien zal zijn (wat ook al bevestigd is). En dan in september een seizoen met 10 oud mollen (met Inge als mol).
« Laatst bewerkt op: 18-10-2020, 13:54:20 door kevin174 »

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #132 Gepost op: 18-10-2020, 17:11:12 »
De verrassing waar ze op doelden was sowieso de Elba opdracht volgens mij hoor ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #133 Gepost op: 18-10-2020, 17:29:58 »
zijn wij nou verwend, decadent, corona-thuiszitten-verveeld, of is de verschijning van oud-mollen helemaal niet zo waanzinnig verrassend als het widm-team misschien dacht? Heel eerlijk, ik vond de widm dagen in Florence en Pisa echt waanzinnig om te zien en een superverrassing dat dat mogelijk is geweest in de pre-corona tijd met megaveel toeristen zonder 1 spoiler.
Maargoed, als we doorgaan op verrassende widm moves; ik zou een seizoen met teams (5 groepen van 5) die tegen elkaar moeten spelen, met 1 mol ergens in een van de teams, wel zien zitten...

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #134 Gepost op: 18-10-2020, 22:28:41 »
Maargoed, als we doorgaan op verrassende widm moves; ik zou een seizoen met teams (5 groepen van 5) die tegen elkaar moeten spelen, met 1 mol ergens in een van de teams, wel zien zitten...

De Nederlandse en de Vlaamse mol tegelijk opnemen in hetzelfde land en dan opdrachten tegen het andere team spelen. Misschien kan de mol dan strategische informatie doorspelen aan het andere team. Waarna de mol in het andere team dat weer kan doorspelen. Of nee, wacht, dat is gewoon het plot van the Departed.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #135 Gepost op: 19-10-2020, 00:10:43 »
Ik ga voor een seizoen met alleen ex-mollen. En dan bij voorkeur de 10 die voor de leukste tv hebben gezorgd.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #136 Gepost op: 19-10-2020, 01:41:26 »
Ik ga voor een seizoen met alleen ex-mollen. En dan bij voorkeur de 10 die voor de leukste tv hebben gezorgd.

Topidee! Maar moeten ze dan mij betreft nog wel even mee wachten, want met veel pijn en moeite kom ik dan tot 6 oudmollen die wat mij betreft daar voor in aanmerking komen >:D
« Laatst bewerkt op: 19-10-2020, 01:58:19 door sherlock »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #137 Gepost op: 19-10-2020, 04:00:42 »
Ik ga voor een seizoen met alleen ex-mollen. En dan bij voorkeur de 10 die voor de leukste tv hebben gezorgd.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

On topic .. de verrassing is het bezoek van de oud mollen denk ik

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #138 Gepost op: 19-10-2020, 09:04:23 »
En als het te veel gaat afleiden van de normale speldynamiek kun je in aflevering 3 of 4 of zo een massa-executie doen waarbij bijna de helft van de groep afvalt.


In een ander spelconcept is dat al eens gedaan. Het spel is zelfs hier ''gehost''.

Het heette Oberon. (uitgezonden in 2005).

Offline MonsieurHilbert

  • Forumlid
Re: Wat wordt de ‘verrassing’?
« Reactie #139 Gepost op: 19-10-2020, 09:16:09 »
Tygo is de mol, je kunt nog steeds op hem stemmen!