Auteur Topic: [Aflevering 5] - Wegwerken  (gelezen 9282 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #20 Gepost op: 3-10-2020, 21:48:00 »
Elba werd een fractie van een seconde groen ''opgelicht'', en meteen daarna was het weg.

Anders zou je aan het begin al kunnen zien dat ze inderdaad naar Elba zouden gaan.


Wat wij hier natuurlijk allang wisten.....

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #21 Gepost op: 3-10-2020, 21:48:20 »
Wat een geweldige aflevering. Heel erg benieuwd naar volgende week. Ik vind de groep ook echt heel erg leuk. Patrick en Peggy vind ik echt een leuk duo  ::rofl::. Laatste opdracht was fantastisch.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #22 Gepost op: 3-10-2020, 22:15:11 »
Voor het eerst in jaren een groep BN'ers die zelf een auto rijdt, zingt in de auto. Leek wel de Vlaamse versie :P Heel erg toffe aflevering en opdracht  ::bravo::

Die associatie had ik ook. ::jaja::
Geweldige aflevering.
Top serie tot nog toe. ::bravo:: ::bravo::

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #23 Gepost op: 3-10-2020, 22:32:05 »
Aflevering had wel een heel hoog Top gear gehalte met die auto's en enveloppen.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #24 Gepost op: 3-10-2020, 22:48:15 »
Eigenlijk had déze aflevering wel kunnen eindigen met "wordt vervolgd" in plaats van aflevering 3. Ik zat er echt helemaal in, en *poef* zomaar ineens was de aflevering afgelopen. Zo goed was die laatste opdracht: je vergeet de tijd gewoon.

Graag meer van dit soort lange opdachten. ::bravo::

Heerlijk spel. (En Patrick ::love::)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #25 Gepost op: 3-10-2020, 22:49:28 »
Ben ik de enige die dit een slepende treuzelaflevering vond?  :-\\
Woosie down?

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #26 Gepost op: 3-10-2020, 22:53:01 »
Ben ik de enige die dit een slepende treuzelaflevering vond?  :-\\
::jaja::

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #27 Gepost op: 3-10-2020, 22:55:51 »
Ben ik de enige die dit een slepende treuzelaflevering vond?  :-\\

Kwam door al die wegwerken, valt niet mee hoor om steeds die omleidingen te moeten volgen, dan ga je vanzelf treuzelen  ;) ;D


Ik vond het overigens een super interessante aflevering met een super vervelende cliffhanger.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #28 Gepost op: 3-10-2020, 23:14:23 »
Kwam door al die wegwerken, valt niet mee hoor om steeds die omleidingen te moeten volgen, dan ga je vanzelf treuzelen  ;) ;D


Ik vond het overigens een super interessante aflevering met een super vervelende cliffhanger.

 ::rofl::

Die laatste opdracht vond ik trouwens ook heel genietbaar, hoor.  ::ok::

Maar het was zo ontzettend duidelijk dat de hele aflevering op die cliffhanger moest uitlopen dat er wel heel veel filler in zat. Die puzzelopdracht en de (eerste)puzzelroute werden bijna in real time uitgezonden, doorsneden met iets te uitbundig gegeit naar mijn smaak.  ::)
Woosie down?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #29 Gepost op: 3-10-2020, 23:18:27 »
Ik vind het jammer dat ze het wordt vervolgd kaartje al verspeeld hadden. Die had hier zo goed geplaatst kunnen worden.

Ook hadden ze wat meer kunnen schuiven met de helikopter beelden zodat de twist van Elba tegelijk viel met het landen van Nikkie en Tygo. Iets in de trend van: "Een paar uur eerder..."

Overal vond ik deze aflevering een beetje trage zit, was vrij weinig bijzonders te zien. Het einde was leuk. Maar werd gauw saai, doordat de druk meer bij de kandidaten ligt. En de kijker alleen schrikt van de dubbele executie op het moment wanneer Rik het benoemt.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #30 Gepost op: 3-10-2020, 23:30:17 »
Voor mij is het wel duidelijker geworden (als dat klopt, want ik zit er ook weleens naast, haha) wie de mol zou kunnen zijn. Dus veel andere mol-kandidaten zijn voor mij in deze aflevering  ‘weggewerkt’.  ;D

De plaatsing van de puzzelstukken vind ik als kijker ook wel redelijk onmogelijk.  ::rofl::

Mooie twist met de helicopter en de roadtrip. Beetje kabbelend einde. Leuk om te zien dat de kandidaten ervoor gaan. Mooie groep!  ::bravo:: Het zou wat mij betreft ook prima werken met onbekende Nederlanders trouwens.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #31 Gepost op: 3-10-2020, 23:46:25 »
Wauw, wat een aflevering! Ik heb genoten van begin tot einde. Ik zat er zo in dat het einde zelfs wat onverwachts kwam, opeens kwamen Marlijn en Rop in beeld en dacht ik ‘heb ik het einde nu gemist?’ Ik heb vooral genoten van de roadtrip, wat een sfeer en wat leuk om de kandidaten eens zelf aan het werk te zien. Dat doet mij denken aan de eerste seizoenen, waar de deelnemers zelf van opdracht naar opdracht moesten rijden of bijvoorbeeld aan de liftopdracht in seizoen 1.

Sowieso zit dit seizoen vol met verwijzingen naar eerdere seizoenen. Ook de eerste opdracht, die was bijna hetzelfde als een opdracht in seizoen 8 (met Dennis als mol). Misschien zit er nog een hint in al die verwijzingen? Daar hebben we het op het forum eigenlijk nog helemaal niet over gehad.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5]
« Reactie #32 Gepost op: 4-10-2020, 00:15:51 »
Nikkie en Tygo zouden nooit aankomen of had ik het nou verkeerd  ???.
Jawel, ze zijn aangekomen op de plek waar ze wezen moesten.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #33 Gepost op: 4-10-2020, 00:17:42 »
Genoten van deze aflevering! Zo'n grootse opdracht hoort bij een jubileumseizoen.

Ook prima dat we eens wat venijn zien, zoals tijdens de strandopdracht. De stress van het spel begint z'n tol te eisen. Levert leuke tv op.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #34 Gepost op: 4-10-2020, 00:21:16 »
Eens. Fijne aflevering.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #35 Gepost op: 4-10-2020, 00:45:28 »
Opdracht 1 was veel te veel gepruts, dit lijkt me niet onmogelijk.

Daarna een hoop geklets, bondjes, saai.

Opdracht 2 is erg lastig, maar wel mooie beelden.

Opdracht 3 was de beste in jaren, echt heel tof! Meer van dit de komende jaren..  ::bravo::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #36 Gepost op: 4-10-2020, 00:51:10 »
Ik vind het jammer dat ze het wordt vervolgd kaartje al verspeeld hadden. Die had hier zo goed geplaatst kunnen worden.

Ook hadden ze wat meer kunnen schuiven met de helikopter beelden zodat de twist van Elba tegelijk viel met het landen van Nikkie en Tygo. Iets in de trend van: "Een paar uur eerder..."

Overal vond ik deze aflevering een beetje trage zit, was vrij weinig bijzonders te zien. Het einde was leuk. Maar werd gauw saai, doordat de druk meer bij de kandidaten ligt. En de kijker alleen schrikt van de dubbele executie op het moment wanneer Rik het benoemt.

Wat jammer dat je het zo ziet. Wij vonden het een geweldige aflevering met veel vaart, dubbele laag en genoeg te speuren ::jaja:: ::jaja::

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5]
« Reactie #37 Gepost op: 4-10-2020, 00:53:22 »
Nee, 1 op 2. Mogelijk 2 op 4.
Ik had begrepen dat er bij de eerstvolgende executie 2 afvallers zijn, die worden gekozen uit 4 dan wel 6 kandidaten, afhankelijk of ze Nikkie en Tygo vinden. En afhankelijk van hoe lang deze opdracht nog duurt is er aan het eind van de aflevering misschien nog een executie. Dus misschien we 3 afvallers!

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #38 Gepost op: 4-10-2020, 01:17:37 »
Wauw, dit had ik even niet zien aankomen  ;D

Ik keek de aflevering pas wat later waardoor ik ook helemaal niet goed op de klok lette, dus daardoor was het einde ('cliffhanger') toch nog onverwacht voor me. Zat ook niet zo meta te kijken dat ik de opbouw van het programma door had. Een opdracht van 24u met interessante consequenties en waarschijnlijk nog geld te verdienen: dit had ik nodig! Zeker na die eerste opdracht die eigenlijk toch wel gedoemd was te mislukken. Met meer tijd en wat heldere geesten kom je er misschien wel, maar zo een puzzelend inzicht maakt je ook ontzettend onverdacht dan, lijkt me. En molmunten!

Zonder afvaller en met gebeurtenissen waarmee je alle kanten op kan is het zoeken naar de Mol echt niet makkelijker geworden  ::rofl:: Nikkie wordt heel gefrustreerd en daarmee best wel kandidaats neergezet (ik vond het toch niet echt toneelspel... en breken met haar meer 'onhandige mol'-rol), desondanks lijkt Nederland (bij Moltalk dan) daar anders over te denken. Waar ik dacht dat Jeroen toch meer verdacht werd, lijkt dat zeker niet zo. En Patrick nog steeds die fijne kandidaat met toch een randje... En wat is nou de beste molpositie deze keer...

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Wegwerken
« Reactie #39 Gepost op: 4-10-2020, 04:20:53 »
Ben ik de enige die dit een slepende treuzelaflevering vond?  :-\\
Ik vond deze aflevering ook echt tegenvallen. De eerste 4 afleveringen vond ik goed, maar deze een stuk minder.
De eerste opdracht was onmogelijk. Zware puzzelstukken tillen, de juiste volgorde weten, die vreemde oplossing bedenken en alle stukken in elkaar leggen lukt niemand binnen 30 minuten.
Het geouwehoer tussen de eerste en tweede opdracht duurde te lang.
De tweede opdracht had geen alles-of-niets moeten zijn.
Bij het kijken van de derde opdracht verveelde ik me en die gaat jammer genoeg in de volgende aflevering verder.
 ::slaap::
Brevis esse laboro, obscurus fio.