Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)  (gelezen 29406 keer)

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1
« Reactie #60 Gepost op: 11-10-2020, 11:35:09 »
Die ketting breekt op n punt waar ze helemaal niet aan t zagen waren.  ???

Ik moest denken aan DeMol(B) waar 1 schakeltje zwakker was dan de rest, misschien was dat hier ook zo maar uiteindelijk maakt het niets uit, ze hebben zich bevrijd.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1
« Reactie #61 Gepost op: 11-10-2020, 11:43:21 »
Heeft Peggy in de toren een zakje verduisterd? Op het moment dat zij over een touw stapt om naar een raampje in de toren te gaan zie je achter haar een los touwtje bungelen. Zou daar een buideltje aan gehangen hebben?

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1
« Reactie #62 Gepost op: 11-10-2020, 12:20:24 »
- Rond minuut 15 telt Patrick 500 molmunten in Forte Stella.
- Rond minuut 22 telt Patrick 1000 molmunten in Napoleons huis.
- Rond minuut 24 telt Peggy niet in de toren, maar het zijn munten van 25 (zilver) en 50 (goud). Je ziet ze allemal in de hand van Ron - het zal max 500 kunnen zijn.
- Rond minuut 26 telt Patrick niet op de marina, maar je ziet zo mininaal 900 in de hand liggen, ik denk 1000 molmunten.
- Rond minuut 31 vinden ze 4 zakjes (theater, rij 2,3,7,9), de inhoud is niet geteld.

Het theater moet dus in totaal (ongeveer) 500 geweest zijn ??? gezien het opgehaald bedrag van 3400. Ik snap het alleen nog niet helemaal. Mijn hoofd zegt steeds het moet verdeeld zijn per 500 of 1000, per plek. 500 per vergrootglasplek, 1000 per geldzakplek. Maar waar zijn die overige 1000?

Zoals ik eerder heb gepost, is er geen 6de plek op de kaart die is overgeslagen.

Zou de overige 1000 verdiend zijn geweest met het pakken van de twee vastgeketenden? Grrrr....  ???


« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 12:32:14 door daniwidm »

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1
« Reactie #63 Gepost op: 11-10-2020, 12:31:41 »
Zal er dan in die zakjes in het theater  100 euro hebben gezeten? 4 keer 100 plus de 3000 die al gevonden was.

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1
« Reactie #64 Gepost op: 11-10-2020, 12:37:15 »
Oh YES! Dankjewel! Dit geeft mij al iets meer rust!

Er is 1 zakje in het theater ontvreemd! Of simpelweg niet gevonden. Denk het eerste. Daarom 400 ipv 500 en 3400 ipv 3500.

Dan klopt mijn "500/1000-munten per loep/zak-plek" theorie waarschijnlijk toch. Nu nog die laatste 1000!  ::trots::
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 12:39:46 door daniwidm »

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1
« Reactie #65 Gepost op: 11-10-2020, 12:52:16 »
Hypothetisch kunnen er nu 2 kandidaten naar huis zijn die op de goede mol zaten, en 2 door zijn die niet op de mol zitten.
Is Tygo er ook niet zo uit geknikkerd in zijn seizoen.

Ja, Tygo zat op de goede mol maar Freek Bartels kreeg een vrijstelling omdat hij beter was in 4-op-een-rij en Tygo vloog eruit.
Nog even niks.

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1
« Reactie #66 Gepost op: 11-10-2020, 12:56:43 »
Ik heb het idee dat die kettingen nep waren, dat ze gewoon na 24 uur de kans kregen om te ontsnappen en dat de groep dus te laat was (met nog 9 minuten op de klok openden ze de deur).

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1
« Reactie #67 Gepost op: 11-10-2020, 12:59:15 »
Oh YES! Dankjewel! Dit geeft mij al iets meer rust!

Er is 1 zakje in het theater ontvreemd! Of simpelweg niet gevonden. Denk het eerste. Daarom 400 ipv 500 en 3400 ipv 3500.

Dan klopt mijn "500/1000-munten per loep/zak-plek" theorie waarschijnlijk toch. Nu nog die laatste 1000!  ::trots::

Ik kon niet vinden hoeveel geld er te verdienen was, maar als er nog 1000 mist.. zou die niet in fort falcone kunnen hebben gelegen en zou die daar niet door de mol ontvreemd kunnen zijn... dan zouden er 6 personen invloed op de laatste 1000 euro kunnen hebben gehad....

Offline daniwidm

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht 1
« Reactie #68 Gepost op: 11-10-2020, 13:09:14 »
De 4500 euro wordt met de titel van de opdracht "OnvoorspELBAar" in beeld gebracht rond 9m20s.

Dat er 1000 in het Forte Falcone zou kunnen zijn verdiend (en mogelijk verduisterd) is ook zo een beetje het enige wat ik nog kon bedenken.

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #69 Gepost op: 11-10-2020, 13:32:16 »
Dus het is niemand opgevallen dat het woord ELBA groen was in de titel?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #70 Gepost op: 11-10-2020, 13:36:43 »
Jazeker, dat was opvallend. Maar nog niet nagedacht over iets erachter. Misschien een hint dat het duo 'groen' zou gaan krijgen..?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #71 Gepost op: 11-10-2020, 13:37:42 »
De mol krijgt altijd groen.

Offline Spelletjesspeler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #72 Gepost op: 11-10-2020, 13:40:46 »
De mol krijgt altijd groen.
Of dat de mol daadwerkelijk zijn groen scherm heeft gezien op Elba. Jeroen of Peggy dus..  ;)

Offline de therMOLmeter

  • Forumlid
  • altijd zuiver op de graad.
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #73 Gepost op: 11-10-2020, 14:22:57 »
Bij deze mijn overzichtje van de locaties deze opdracht. Ik ben ervan overtuigd dat er nog een geldpunt was gezien het totaal van 4500 euro. Wanneer op geldzakken telkens 1000 euro zou liggen en op loepjes 500 zou dat perfect uitkomen.
Het ene geldzakje dat we dan niet gezien zouden hebben ligt denk ik bij Duomo di Portoferraio. Wanneer de kandidaten aan het begin bij de kaart staan, zegt Ron namelijk dat op locatie 6 geld ligt, waarna de rest ermee instemt lijkt het. Locatie 6 was dus Duomo di Portoferraio.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #74 Gepost op: 11-10-2020, 14:36:45 »
Dank voor de kaart. Die duomo werd inderdaad genoemd, en het was volgens mij Peggy die voor de start nog op de kaart wilde kijken waar die duomo was.

Wat eigenlijk raar was dat er bij de loepjes dus toch ook geld was op te rapen; om verwarring te zaaien?
De mol kón eigenlijk niet goed mollen nu. Een productiedingetje om de pot nog wat te spekken?
Die 1.000€ is in ieder geval links blijven liggen en niemand die er nog op terug is gekomen (in beeld)...

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #75 Gepost op: 11-10-2020, 15:06:45 »
In mijn tunnel heb ik wel twee Ideeën.
ELBA in onvoorspelbaar staat  misschien voor dat Nikkie in de Helikopter riep dat ze naar ELBA afbogen wat dus eigenlijk best onvoorspelbaar was... En duid op dan wel voorkennis dan wel iets wat ze opving op haar radio.

Daarnaast is het onvoorspelbaar van een mol om zich te laten opsluiten op ELBA en zichzelf buiten spel te plaatsen voor een hele aflevering.

En groen kan slaan op de mol die in principe geen rood krijgt...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #76 Gepost op: 11-10-2020, 16:34:56 »
Het meest opmerkelijke moment van deze opdracht was volgens mij wel Patrick die letterlijk zegt 'Ik zie daar een soort put' (@15:21 in de aflevering) - en vervolgens doen ze er helemaal niets mee ??? Maar Patrick is het niet. Of Jeroen het is weet ik niet, maar ik snap er hoe dan ook geen bal van dat geen van beiden bedenkt om even te gaan kijken bij die put.
...óf niet!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #77 Gepost op: 11-10-2020, 16:46:32 »
Het vervelende is dat het hier zo verdachtmakend is ge-edit, dat het lijkt alsof Patrick de put met sleutel negeert. Je ziet hem op z'n rug met de linkerhelft van een pleintje, dan gaat hij weg en zien we zogenaamd de rechterhelft van dat pleintje met de put met sleutel... In werkelijkheid is dat plateau nog een verdieping hoger. Als ze voor de tweede keer naar de sleutel/put zoeken zie je de werkelijke rechterkant van het eerste plein: daar is een put met een rooster eroverheen te zien zonder sleutel. Dan roept Patrick iets van "he nog een trap", en gaat nog een verdieping hoger. En op dat plateau is de put met sleutel. Daar waren ze nog niet geweest en in de montage lijkt dat dus wel zo.

Verdachtmakend manipulatief ge-edit, om mijns insziens Patrick nog even verdacht te maken om de schok dat hij eruitgaat groter te maken. Je merkt wel dat Jeroen totaal niet meewerkt hier.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #78 Gepost op: 11-10-2020, 16:48:29 »
Het vervelende is dat het hier zo verdachtmakend is ge-edit, dat het lijkt alsof Patrick de put met sleutel negeert. Je ziet hem op z'n rug met de linkerhelft van een pleintje, dan gaat hij weg en zien we zogenaamd de rechterhelft van dat pleintje met de put met sleutel... In werkelijkheid is dat plateau nog een verdieping hoger. Als ze voor de tweede keer naar de sleutel/put zoeken zie je de werkelijke rechterkant van het eerste plein: daar is een put met een rooster eroverheen te zien zonder sleutel. Dan roept Patrick iets van "he nog een trap", en gaat nog een verdieping hoger. En op dat plateau is de put met sleutel. Daar waren ze nog niet geweest en in de montage lijkt dat dus wel zo.

Verdachtmakend manipulatief ge-edit, om mijns insziens Patrick nog even verdacht te maken om de schok dat hij eruitgaat groter te maken. Je merkt wel dat Jeroen totaal niet meewerkt hier.
Dank voor de scherpe blik ::ok:: Het viel me al op dat we Patrick in dit bewuste fragment helemaal niet met de put samen in beeld zagen, dit verklaart een hoop.
...óf niet!

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #79 Gepost op: 11-10-2020, 16:51:48 »
Die put die ze in de eerste rondgang zien is niet de juiste put.   Het is vooral jeroen die duidelijk aangeeft geen zin te hebben om echt te zoeken. Ze hebben de aanwijzing volgens hem al en het is slecht weer etc.

Ook bij de tweede rondgang is het Patrick die besluit om alsnog het trap je op te gaan en dus de put te Vinden. Dit was de eerste keer dat jeroen me enigszins mols opviel, door zijn vertragen en afwachten.