Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)  (gelezen 29358 keer)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #160 Gepost op: 14-10-2020, 13:44:40 »
Op het kaartje dat ze uit het doosje halen (aflevering 5) zie ik toch echt geen geldzakje bij de Duomo (Chiesa della Natività della Beata Vergine Maria)...

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #161 Gepost op: 14-10-2020, 13:58:54 »
OK, ik ga het nu toch een beetje opnemen voor de makers. Het idee om de groep te splitsen en er een hunt van te maken was een leuke twist.

Maar volgens mij was de opdracht: vindt Tygo en Nikkie binnen 24 uur. Niet "zorg dat ze niet vrijkomen". Dus zelfs met de kettingen los was er nog een kans om gevonden te worden. Als ze iets eerder waren ontsnapt dan waren ze recht in de handen gelopen van het groepje dat net terug kwam van het sleutel speuren.

Eens. Als ze snel los waren gekomen, waren ze nog niet veilig, want dan zaten ze nog steeds opgesloten in het fort. Als de andere vier iemand de poort achter zouden laten en goed met de klok meezochten, hadden Tygo en Nikkie alsnog verloren. Als ze niet los waren gekomen, hadden ze nog kunnen winnen, als de andere vier het fort niet inkwamen. Zo begreep ik hem tenminste.

Al met al een aardige twist, al was het voor het spel leuker geweest als Nikkie en Tygo ook geld konden verdienen. Bijvoorbeeld met een aanwijzing in hun cel, zodat ze tijdens hun ontsnapping nog wat geldzakjes konden meenemen.

(Vreemde gedachte: misschien was dat wel zo en heeft Nikkie of Tygo gemold door de aanwijzing niet te zien en zonder geld te ontsnappen. Verklaart gelijk ook waar het ontbrekende geld is. En het haalt de hele theorie dat de mol niet in de helicopter wil zitten onderuit. Maar ik denk als dat zo was, de montage er wel een subtiel shot in had gedaan met de aanwijzing.)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #162 Gepost op: 14-10-2020, 13:59:06 »
Ik vind het vreemd dat ze het knappen van de ketting hebben laten zien bij het hek. Het was heel duidelijk te zien en iedereen heeft het erover - behalve hier.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #163 Gepost op: 14-10-2020, 14:09:01 »
De kaart heeft ook een achterkant, dat kun je zien als Jeroen de leiding neemt net nadat de Italiaanse vrouw ze heeft geholpen. Ik meen ook een 'zakje' te zien op de achterkant, maar krijg het beeld net niet lekker stilgezet daar. Kan net niet helemaal goed zien of er een euroteken in staat, maar volgens mij wel. Ze hebben natuurlijk het busje, dus wellicht was het mogelijk voor ze om verder het eiland op te rijden om geld op te pikken. Kost natuurlijk te veel tijd. Is ook geen aandacht voor in de aflevering, volgens mij ook niet de avond er voor. Zo een ver uitstapje zal best wel flink beloond worden, lijkt me?

Edit: Ik denk dat het hier gaat om een andere villa van Napoleon in San Martino, zo'n 5 km van Portoferraio waar ze de hele tijd zijn.
Edit2: Na 9 minuten in de aflevering zitten ze nog in het busje en Patrick leest de kaart, op de achterkant! Daar kan hij dus het geldzakje zien!
Edit3: En bij nader inzien...  ::rofl::  Bij het ontbijt hebben ze het er volgens mij wel over, ze kijken op deze kant van de kaart ook, maar net niet duidelijk of specifiek benoemd.
« Laatst bewerkt op: 14-10-2020, 14:21:27 door Uil »

Online Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #164 Gepost op: 14-10-2020, 14:14:36 »
Als Jeroen en Patrick in de haven komen zijn ze  verbaasd dat het geld niet gepakt is maar dat was ook niet afgesproken

Jeroen zegt echter in een voice over (montage) dat afgesproken is dat Peggy en Ron ook naar de haven zouden gaan om daar het geld mee te pakken. Een poging om Peggy verdacht te maken......
Als dat niet was afgesproken, is het toch oerdom van Mol Jeroen om aan Patrick voor te stellen naar de haven te gaan? Als het wel was afgesproken kan ik het me nog voorstellen, dan zou hij er op gerekend kunnen hebben dat het geld al weg was.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #165 Gepost op: 14-10-2020, 14:22:01 »
En  toch is hier iets vreemds aan de hand. Bij het bord op de kade wordt wèl besproken dat bij de Duomo di Portoferraio geld ligt. Deze locatie is echter niet te zien op de kaart zoals wij die in de montage zien.
Een rode 10 op de kaart is gelijk aan een blauwe 6. Het blijft Ron he die het zegt. Ik denk dat dit de verwarring veroorzaakt. De rode 6 is de Duomo.

Als dat niet was afgesproken, is het toch oerdom van Mol Jeroen om aan Patrick voor te stellen naar de haven te gaan? Als het wel was afgesproken kan ik het me nog voorstellen, dan zou hij er op gerekend kunnen hebben dat het geld al weg was.
Jeroen komt in verlegenheid want had gehoopt dat Ron en Peggy eerder terug zouden zijn en hen aan de haven aan te treffen, maar dat ging helaas voor hem niet zo vlot bij Peggy/Ron, die moesten nogal zoeken. Dan had hij meteen kunnen voorstellen naar het Teatro te gaan in plaats van geld te zoeken. Maar nu had Patrick tijd over, Patrick wil naar die havenpier nr 10/6, dringt aan.  Jeroen moest wel mee. Misschien toont dit aan dat de telefoons per ongeluk in 1 team terecht zijn gekomen, anders hadden ze kunnen bellen om bij het Teatro af te spreken. Dat Jeroen als mol (stel dat het zo is) stijf staat van de spanning is in ieder geval goed te zien. Dan was die telefoon een foutje.

@Uil: op 5.01 aan het ontbijt heeft Peggy de kaart en zie je de achterkant. Jeroen kijkt er gewoon naar. Peggy ook trouwens; Patrick wijst het stukje Portoferraio nog aan. En daarna wordt die Villa ook nog besproken.
« Laatst bewerkt op: 14-10-2020, 15:59:55 door foxhunter »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #166 Gepost op: 14-10-2020, 14:54:37 »
Een rode 10 op de kaart is gelijk aan een blauwe 6. Het blijft Ron he die het zegt. Ik denk dat dit de verwarring veroorzaakt. De rode 6 is de Duomo.

Aah ja, dat zal de vergissing zijn. Rode 10/blauwe 6 is Molo Elba en daar ligt het geld zoals Jeroen ook zegt. Dan is dat mysterie opgelost.
Echter nog niet de ontbrekende 1100 euro.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #167 Gepost op: 14-10-2020, 14:59:25 »
Aah ja, dat zal de vergissing zijn. Rode 10/blauwe 6 is Molo Elba en daar ligt het geld zoals Jeroen ook zegt. Dan is dat mysterie opgelost.
Echter nog niet de ontbrekende 1100 euro.

Dat probeerde ik hierboven dus net te zeggen: er was hoogstwaarschijnlijk nog een locatie verder op het eiland, buiten de stad met geld. Terug te vinden op de 'achterkant' van de kaart, met dank aan foxhunter nog een screencap erbij.
Peggy en Ron vinden een zakje met munten van 25 en 50, maar dit zijn er niet heel veel. Denk dat dit toch geen 500 euro bij elkaar was, maar eerder 200-300 euro. Denk dat er minimaal 1000 euro te vinden was verder op het eiland, bij de andere villa van Napoleon.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #168 Gepost op: 14-10-2020, 15:00:16 »
Jeroen haalt tijdens het ontbijt ook nog iets als Mascara uit het doosje. Jeroen: "O Misschien Nikkie <onverstaanbaar> wel een eiland". Niemand reageert op zijn opmerking om Nikkie verdacht te maken. Op 3.56 Engelse sub versie.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #169 Gepost op: 14-10-2020, 15:02:40 »
Jeroen haalt tijdens het ontbijt ook nog iets als Mascara uit het doosje. Jeroen: "O Misschien Nikkie <onverstaanbaar> wel een eiland". Niemand reageert op zijn opmerking om Nikkie verdacht te maken. Op 3.56 Engelse sub versie.

Dat is een zaklampje  ::rofl::  Ik zat daarstraks ook te kijken en schrok even van 'wat komt daar nou uit'? Maar denk dat dat overblijfsel is van hun opdrachtje in de toren de vorige avond waar ze wel een zaklampje konden gebruiken. Je kan ook snel zien dat Jeroen hem aan klikt en even bij Patrick schijnt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #170 Gepost op: 14-10-2020, 15:13:22 »
Tijdens het ontbijt waren ze die Villa op de achterkant gewoon hardop aan het bespreken. Dan zal de afspraak wel geweest zijn we gaan nog naar die villa toe als we Nikkie en Tygo hebben. Dan mist er 100 euro in het theater denk ik (400->500). En is al het geld gelokaliseerd. En vind ik meteen de molacties van Jeroen een stuk begrijpelijker want door te vertragen (sleutel niet vinden) kwamen ze nooit meer aan die villa buiten de bebouwde kom toe. Peggy ook traag met de aanwijzing bij de klok met zes koppen, maar daardoor stonden Jeroen en Patrick te wachten bij de haven en vond Patrick extra geld.

Mascara->zaklamp ::ok:: ::rofl::
Maar die opmerking om Nikkie verdacht te maken kan ook zonder mascara.
« Laatst bewerkt op: 14-10-2020, 15:24:17 door foxhunter »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #171 Gepost op: 14-10-2020, 15:24:30 »
Als dat niet was afgesproken, is het toch oerdom van Mol Jeroen om aan Patrick voor te stellen naar de haven te gaan? Als het wel was afgesproken kan ik het me nog voorstellen, dan zou hij er op gerekend kunnen hebben dat het geld al weg was.

Nee, het is Patrick die.zegt:" Zullen we naar 6 en 10 gaan, naar Molo Elba?" Jeroen wil nog wandelen naar de haven en wijst een gebied aan links van Molo Elba om Ron en Peggy tegemoet te lopen. Jeroen probeert Patrick nog tegen te houden als die toch bij Molo Elba wil kijken maar dat lukt hem niet.

Het kan ook zijn dat wel is afgesproken om na de gevonden aanwijzing het geld te zoeken, Jeroen en Patrick gingen immers naar  Napoleons huis maar dat ze sneller terug waren.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #172 Gepost op: 14-10-2020, 15:41:57 »
Een zwakke schakel
Da's een goeie! De Mol zou kunnen weten dat er een zwakke schakel is. (Kun je ook veel subtieler doen dan aan het begin of het eind.) Kan ie zijn best doen, maar als het moet zaagt ie zo de ketting door op de juiste schakel.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #173 Gepost op: 14-10-2020, 15:56:14 »
Da's een goeie! De Mol zou kunnen weten dat er een zwakke schakel is. (Kun je ook veel subtieler doen dan aan het begin of het eind.) Kan ie zijn best doen, maar als het moet zaagt ie zo de ketting door op de juiste schakel.
Zou die derde niet gewoon een retake zijn geweest van een gemist moment? Het duurt maar kort, dat knappen van die ketting na het zagen. Je ziet dat de derde ketting knapt precies op een plek waar een ander stuk ketting over heen was gelegd. Dat zegt voor mij al voldoende.
De eerste twee kabels knapten op de zaagplek en je zag ook behoorlijk wat ijzervijlsel op de grond liggen.

Dat die telefoons in één team terecht kwamen kan ook heel goed zijn veroorzaakt doordat de teams anders zijn samengesteld dan eerst bedacht was. Alleen zien wij de vorming van de teams niet. Peggy verdenkt Ron en wil gewoon een keer bij Ron in het team en de vorige opdracht "Wegwerken" zaten Patrick en Peggy ook al bij elkaar en Jeroen en Ron ook al.
« Laatst bewerkt op: 14-10-2020, 21:07:19 door foxhunter »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #174 Gepost op: 14-10-2020, 17:26:06 »
Ik zou zo'n soort opdracht trouwens wel heerlijk vinden als het ook in een seizoen met 10 afleveringen komt. Maar dan met gewoon 1 afvaller erachter aan. Zou ik een fijne manier vinden om de afvallerloze aflevering in te vullen.

Het hoeft niet altijd zo lang, maar toch wel een grote opdracht die in totaal zo'n 45 minuten kan vullen.

Ongeveer dit patroon dus:
Aflevering 1: opdracht 1, 2 en 3a.
Aflevering 2: opdracht 3b, 4 en executie.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #175 Gepost op: 14-10-2020, 20:16:24 »
Is Napoleon de sleutel tot het verhaal?
In het theater na het vinden van geld maar geen aanwijzing:

Biecht Jeroen: Geen aanwijzing kunnen vinden in dat theater. Ondanks dat die er volgens de kaart wel zou moeten zijn. 
Jeroen start het volgende gesprek:
Jeroen: Is die Napoleon een aanwijzing? Kan dat? Dat hij wijst naar...
Ron: Ja, hij wijst naar die twee.
Jeroen: En dat zijn degenen die wij zoeken.
Patrick: En hij wijst naar dat fort. Is dat misschien het hoogst?
Jeroen:Zullen we daar naartoe gaan?
Ze besluiten om dan naar het fort te gaan.

Voorkennis Jeroen? Hij zet het vervolg van de opdracht in gang echter zonder de clue te vertellen. Ze gaan zonder sleutel naar het fort waardoor ze weer terug moeten naar het theater. Hier is geen geld mee gemoeid maar kost wel tijd, tijd die Jeroen steeds lijkt te rekken.

Ook opvallend dat op het moment dat Ron in de voorste rijen naar geld zoekt Jeroen gericht een paar rijen verder gaat zoeken. Hier vond Ron de 2e keer het gevouwen kaartje........

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #176 Gepost op: 14-10-2020, 22:41:46 »
Dat probeerde ik hierboven dus net te zeggen: er was hoogstwaarschijnlijk nog een locatie verder op het eiland, buiten de stad met geld. Terug te vinden op de 'achterkant' van de kaart, met dank aan foxhunter nog een screencap erbij.
.... Denk dat er minimaal 1000 euro te vinden was verder op het eiland, bij de andere villa van Napoleon.
Daar verwijst de 'te laat' gevonden kaart naar!
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #177 Gepost op: 15-10-2020, 00:27:52 »
Sprak heel toevallig vandaag een aantal "gewone" kijkers. Allen waren van mening dat deze aflevering een anticlimax was. Tygo en Nikkie zomaar een vrijstelling, zonder verder iets te hoeven doen, een ketting die spontaan brak, en een executie van de andere 4 die zich het vuur uit de sloffen hadden gelopen, in rotweer, en dan "beloond" werden met een oneerlijke executie.
Niemand snapte er iets van.

Geef hier slechts weer wat ik te horen kreeg.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2020, 00:55:22 door Gadoesja »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #178 Gepost op: 15-10-2020, 00:38:38 »
Helemaal met die gewone kijkers eens

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #179 Gepost op: 15-10-2020, 09:26:08 »
Is ook zo. Ik vind dat trouwens altijd, waarom nog iemand een vrijstelling geven vlak voor de finale?
Vlak voor de finale hoor je op de juiste mol te zitten, anders val je af.
Mochten ze nu alle kandidaten hebben afgezonderd, ieder krijgt een kaart met geldzakjes, aanwijzingen en als beloning voor de eerste een groene vrijstelling. Dan hebben ze er ten minste voor gewerkt.