Auteur Topic: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)  (gelezen 29389 keer)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #180 Gepost op: 15-10-2020, 10:19:35 »
... en dan "beloond" werden met een oneerlijke executie.
Grappig dit. Want als Tygo of Nikkie de Mol is dan is het maar de vraag of die executie zo oneerlijk was. Netto scheelt het dan 1 kandidaat, wat niet veel anders is dan dat een kandidaat een vrijstelling krijgt.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #181 Gepost op: 15-10-2020, 11:53:17 »
Er is te veel gemold in het groepje van 4, daar zit de mol (gevouwen aanwijzing in het theater, voor niets naar het fort zonder sleutel, twee telefoons in 1 groepje, geldzakjes die pas heel laat ontdekt worden).
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #182 Gepost op: 15-10-2020, 11:55:02 »
Gemold... met welk doel dan? Er is gewoon 3400 euro in de pot gekomen. En het enige doel van de Mol is: geld uit de pot halen. Enkel acties om dat te voorkomen zouden als molgedrag kunnen gelden. Maar tijd rekken en mensen niet bevrijden... dat is voor de Mol niet relevant.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #183 Gepost op: 15-10-2020, 12:22:13 »
Er waren in het groepje van vier, drie mollen. Peggy, in mijn ogen de echte mol, vertraagd (te weinig tijd om voor 1000 euro buiten het dorp te gaan, laat het geld liggen in de haven), pakt geen telefoon, houd de koers van het team enigzins goed, ze moeten wel aankomen op Elba. Met die mannen alleen lukt dat echt nooit! Pakt een sleutel in de toren in de haven (?).
Ron die de hele tijd aan het pseudo mollen is. Hoe meer mensen denken dat ik de mol ben, hoe langer ik in het spel blijf is zijn motto. Alleen Peggy overtuigen dat hij de mol is (zie de klok die hij niet gezien had) dat lukt echt niet.
En Jeroen die vooral opzichtig loopt te mollen voor Patrick. Patrick moet van Peggy af. Heel duidelijk niet meer voor geld willen gaan vlak voordat ze naar Elba gaan. Niet weten dat je de telefoon in je broekzak hebt, voor het zakje met geld gaan staan, niet op zoek naar de sleutel in de fontein tot tweemaal toe, maar wel naar de haven gaan, kijken of Peggy het zakje daar weggehaald heeft. Uiteindelijk slaagt de opzet van Jeroen met hulp van Tygo en Ron vermoed ik.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2020, 12:32:11 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #184 Gepost op: 15-10-2020, 12:25:59 »
Als je alleen al kijkt hoe Jeroen tot twee keer toe het zicht van Patrick op dat geldzakje blokkeert in Palazzina Napoleonica dei Mulini, en hoe die dat doet, zowel op de heen als de terugweg vanaf bed Napoleon en terug bij bed Napoleon, schichtig zelfs, kijk vooral naar zijn gezicht, dan weet je voldoende. Hij zei het zelf al: "Ik kan dit zo slecht" tegen Ellie.
Jeroen wilde tijd rekken door de sleutel niet te vinden, zodat er geen tijd was om de laatste zak met geld van 1000 euro verderop het eiland (lokatie 5, Napoleone Villa zoals eerder besproken) op te halen. Alles wat hij daarvoor kon blokkeren was meegenomen, maar Patrick had echt alleen maar oog voor geld. Geld dat makkelijk te vinden was. Die telefoons zijn ook al eerder besproken.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #185 Gepost op: 15-10-2020, 12:30:32 »
Er is gewoon 3400 euro in de pot gekomen.
Zoals ik het nu inschat:
- 2.500 euro gevonden door Patrick.
Peggy lijkt verantwoordelijk voor een poging tot 1.000 euro mislopen (maar daar zijn de meningen over verdeeld). Je kunt je afvragen of Jeroen niet wat beter had kunnen afleiden van die plekken (en ook daar zullen de meningen over verdeeld zijn). Feit is dat ze gevonden zijn door Patrick, en die is naar huis.
- 300 euro gevonden door Peggy. Meer lijkt er niet in dat zakje te zitten.
- 0 euro gevonden door Jeroen.
Blijft over:
- 4 x 150 euro gevonden in het theater, door Ron en de rest van de groep.

Al met al dus minder dan 1.000 euro op conto van de twee overlevenden van de executie, Peggy en Jeroen. Van de 4.500 euro die er te verdienen waren.

Maar tijd rekken en mensen niet bevrijden... dat is voor de Mol niet relevant.
Wat foxhunter al zegt: er was nog 1.100 euro te vinden. Tijd verspillen zodat de groep er niet aan toe kwam daar ook nog naar te zoeken. Hoofddoel was toch Tygo en Nikkie bevrijden.
Verder: we hebben niet te horen gekregen onder welke voorwaarden het geld in de pot kwam. Als het openen van de poort bepalend was bijvoorbeeld, dan is tijd rekken / de sleutel niet vinden heel relevant. De opdracht is mislukt, maar het geld komt toch in de pot? Dat is raar. Maar Rik laat ons daarover in het ongewisse.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2020, 12:32:24 door Newbie2 »

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #186 Gepost op: 15-10-2020, 13:06:46 »
Bij het eerste zakje wat Peggy en Ron vinden zegt Peggy '50 en 25'. Van wat we op beeld zien, zijn er volgens mij 6 zilveren munten en 3 gouden munten. Peggy pakt een van de gouden munten en die is 100 waard ipv 50.
Als dit alle munten waren, is dat 6x25 = €150 van de zilveren munten en €100 van 1 gouden munt, is €250 in totaal. Zijn dan nog 2 gouden munten over, dus minimaal €350. Ik denk dat er nog 1 of 2 gouden munten in Ron zijn hand lagen die we niet kunnen zien en dat het totaal €500 was. Lijkt mij ook het meest logisch, alle zakjes €500 of €1000 en dan in het theater wat zakjes die misschien wat minder waard waren.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #187 Gepost op: 15-10-2020, 13:24:37 »
Peggy pakt een van de gouden munten en die is 100 waard ipv 50.
Ik heb hem hier voor mijn neus staan, maar ik kan er helaas geen screenshot van maken. Wat je volgens mij ziet is de achterkant van een gouden munt van 50, waarop staat MOL. Je ziet alleen de OL omgekeerd, waardoor het op 100 lijkt.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #188 Gepost op: 15-10-2020, 13:33:56 »
Als Patrick naar Molo Elba rent, sjokt Jeroen erachter aan. Je ziet hem twee keer naar links kijken richting de route van Peggy / Ron die terug moeten komen van Villa Romana della Linguella. Als ze terugkomen dan kan hij Patrick terugroepen, zo van "kijk daar zijn ze", maar omdat hij ze niet ziet kan hij niet anders dan achter Patrick aansjokken en dan verbaasd roepen dat "ze hier nog niet geweest zijn". 

Jeroen had ze net daarvoor weg gedirigeerd bij Molo Elba richting de haven, maar de gemeentelijke wegwijzer die Ron had gevonden, geeft Patrick inzicht in de te lopen route richting Molo Elba en hoe simpel dat was. Jeroen heeft heel veel last gehad van Ron deze opdracht, Ron die eens iets heel goeds deed.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #189 Gepost op: 15-10-2020, 14:07:41 »
Ik heb hem hier voor mijn neus staan, maar ik kan er helaas geen screenshot van maken. Wat je volgens mij ziet is de achterkant van een gouden munt van 50, waarop staat MOL. Je ziet alleen de OL omgekeerd, waardoor het op 100 lijkt.
Bedoel je deze?

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #190 Gepost op: 15-10-2020, 14:14:26 »
Bedoel je deze?
Die inderdaad! Bedankt! ::ok::

Ik stonk er zelf trouwens ook in, in eerste instantie. Omdat het lijkt dat dit een munt van 100 is, dacht ik dat de buit die Patrick in de haven vond, munten van 100 waren. En dat het bedrag daar dus veel hoger was dan 1.000 euro. Maar niemand heeft het ergens over een munt van 100, en we zien er ook nergens een. Dus ik ga er nu van uit dat alle gouden munten 50 euro waard waren. Lijkt me ook wel zo consistent.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #191 Gepost op: 15-10-2020, 14:17:23 »
Grappig dit. Want als Tygo of Nikkie de Mol is dan is het maar de vraag of die executie zo oneerlijk was. Netto scheelt het dan 1 kandidaat, wat niet veel anders is dan dat een kandidaat een vrijstelling krijgt.

Ik gaf slechts weer wat mij verteld wordt. Zo kijken "gewone"kijkers er tegenaan.

Zelf heb ik sterk de indruk dat er iets is misgegaan deze aflevering. De bezigheden, ketting zagen, van Nikkie en Tygo hebben zeker geen uren geduurd. Mogelijk was het de bedoeling geweest dat er door hen nog iets gedaan had moeten worden en dat dat, misschien door het slechte weer?, niet door heeft kunnen gaan. Dit was wel heel erg mager voor het krijgen van vrije doorloop naar de volgende aflevering.
Ook er ongewoon om dit zo laat in het programma te doen, een vrijstelling en dan ook nog voor 2 personen voor de laatste aflevering.

Vind dit ook echt oneerlijk t.o. de andere 4 dat Nikkie en Tygo zo bevoordeeld zijn. Als je ook nog in aanmerking neemt dat niet allen een gelijke kans hebben gehad om in de Heli terecht te komen. Immers het is niet aangegeven, dat die mogelijkheid er was. Was dat wel gedaan was er een even grote kans geweest om via de Heli de vrijstelling te verdienen.

Ik besef dat de opdracht met de auto's dan een andere draai had moeten krijgen. En ik wil er hier verder geen punt van maken of de MOL nu wel of niet bevoordeeld is enz, enz.
Het gaat mij alleen maar hoe de opdracht is samengesteld en wat de uitkomst daarvan is.
De regie heeft hier een te grote vinger in de pap gehad om de auto van Nikkie en Tygo naar de Heli te sturen en hen de mogelijkheid te gegeven om te ontsnappen in het fort door een ketting te geven die spontaan brak, ergo zonder veel moeite een vrijstelling te verdienen.
De verhouding tussen de groep van 4 en Nikkie en Tygo is compleet zoek.
Jammer, wat mij betreft.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #192 Gepost op: 15-10-2020, 14:29:27 »
Ik heb hem hier voor mijn neus staan, maar ik kan er helaas geen screenshot van maken. Wat je volgens mij ziet is de achterkant van een gouden munt van 50, waarop staat MOL. Je ziet alleen de OL omgekeerd, waardoor het op 100 lijkt.

Ah ja, nu zie ik het ook  ::ok::

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #193 Gepost op: 15-10-2020, 19:14:59 »
Ik denk dat Nikkie en Tygo geen voordeel hebben behaald. Doordat ze gescheiden zijn van de overige 4 hebben ze een achterstand qua info over de overige 2.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #194 Gepost op: 15-10-2020, 20:19:00 »
Beste Yessie, noem jij het geen voordeel hebben als je een vrijstelling krijgt zonder er iets voor te hoeven doen?

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #195 Gepost op: 15-10-2020, 20:29:29 »
Tygo & Nikkie hebben een reuze voordeel gekregen ten op zichte van Ron & Patrick. Zij zijn door, R&P met kennis naar huis.

Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #196 Gepost op: 15-10-2020, 21:49:28 »
Tygo & Nikkie hebben een reuze voordeel gekregen ten op zichte van Ron & Patrick. Zij zijn door, R&P met kennis naar huis.
Tygo en Nikkie hadden die kennis al. Ze verdenken Jeroen en weten dat van elkaar. De anderen hebben juist een kans gehad om mol Jeroen te ontdekken. Dat gaat Peggy toch wel lukken?

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #197 Gepost op: 15-10-2020, 22:58:38 »
Ik gaf slechts weer wat mij verteld wordt. Zo kijken "gewone"kijkers er tegenaan.

Zelf heb ik sterk de indruk dat er iets is misgegaan deze aflevering. De bezigheden, ketting zagen, van Nikkie en Tygo hebben zeker geen uren geduurd. Mogelijk was het de bedoeling geweest dat er door hen nog iets gedaan had moeten worden en dat dat, misschien door het slechte weer?, niet door heeft kunnen gaan. Dit was wel heel erg mager voor het krijgen van vrije doorloop naar de volgende aflevering.
Ook er ongewoon om dit zo laat in het programma te doen, een vrijstelling en dan ook nog voor 2 personen voor de laatste aflevering.

Vind dit ook echt oneerlijk t.o. de andere 4 dat Nikkie en Tygo zo bevoordeeld zijn. Als je ook nog in aanmerking neemt dat niet allen een gelijke kans hebben gehad om in de Heli terecht te komen. Immers het is niet aangegeven, dat die mogelijkheid er was. Was dat wel gedaan was er een even grote kans geweest om via de Heli de vrijstelling te verdienen.

Ik besef dat de opdracht met de auto's dan een andere draai had moeten krijgen. En ik wil er hier verder geen punt van maken of de MOL nu wel of niet bevoordeeld is enz, enz.
Het gaat mij alleen maar hoe de opdracht is samengesteld en wat de uitkomst daarvan is.
De regie heeft hier een te grote vinger in de pap gehad om de auto van Nikkie en Tygo naar de Heli te sturen en hen de mogelijkheid te gegeven om te ontsnappen in het fort door een ketting te geven die spontaan brak, ergo zonder veel moeite een vrijstelling te verdienen.
De verhouding tussen de groep van 4 en Nikkie en Tygo is compleet zoek.
Jammer, wat mij betreft.
Wat mij betreft ook. De balans was idd zoek, of ze er nou voordeel van gehad hebben of niet (kleine kans, maar als ze al op de mol zaten hebben ze er niks aan gehad)

Rik of Rick had toch een verrassing aangekondigd die voor controverse zou zorgen? Zoiets las ik. Mss was dit het wel ...en was het gewoon gepland?

Vind dat je voor een wezenlijk onderdeel van 'de' opdracht van het seizoen een plan B en C moet hebben als er iets misloopt...

Offline lili(s)chat

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • In het land van paranoia is de mol koning
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #198 Gepost op: 17-10-2020, 09:53:21 »
Tygo en Nikkie hadden die kennis al. Ze verdenken Jeroen en weten dat van elkaar. De anderen hebben juist een kans gehad om mol Jeroen te ontdekken. Dat gaat Peggy toch wel lukken?

Misschien heeft de regie er wel voor gezorgd dat de persoon die bij de laatste test het beste had gescoord in de helikopter terecht is gekomen. (Een beetje zoals met vrije kandidaat in de eerste aflevering van de laatste Belgische serie, al ging het daar om bieden op een vrijstelling).En had zijn/haar partner geluk dat die dan ook de kans op vrijstelling had.
Het lijkt mij dan dat de regie ons dit misschien nu nog niet laat weten om de verdachtmakingen naar alle kandidaten mogelijk te houden, en één kandidaat niet uit te sluiten van het manschap..  Maar zie ze dit dan misschien wel opbiechten in de reveal-aflevering.

Offline Danimol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] Opdracht: OnvoorspELBAar (deel 2)
« Reactie #199 Gepost op: 17-10-2020, 10:15:19 »
Bedankt Uil en foxhunter voor het fatsoenlijk afmaken van mijn kaartanalyse opzoek naar de missende 1000!

Ik snap helemaal dat de groep deze locatie heeft laten liggen. Waarschijnlijk van te voren al afgesproken, bij het ontbijt, min of meer buiten beeld.

De mol hoefde alleen óf tijd te rekken, óf naar het fort te pushen - om deze  1000 met zekerheid uit te sluiten. In beide gevallen zou hij ook ter plekke nog wat buideltjes willen achterhouden, maar dat is dus niet gelukt.

Voor mij kan het alleen Jeroen zijn. Of T of N..