Auteur Topic: Vragen over WieIsDeMol.com  (gelezen 11665 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #20 Gepost op: 12-01-2020, 00:18:29 »
Mogen we ook weer ergens de opdrachten beoordelen? Of kijk ik eroverheen?
Die pagina komt inderdaad weer, maar helaas zul je nog even moeten wachten! We updaten alle pagina's altijd in de eerste paar dagen na de aflevering :)

Is er een mogelijkheid om een topic te verwijderen voor jezelf. Zou graag eens zonder spoilers WIDM kijken, voorlopig is het nog gelukt om niet in dat topic te kijken, maar het is wel verleidelijk als het steeds ergens bovenaan komt te staan.
Dat is (voor zover ik weet) helaas niet mogelijk.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #21 Gepost op: 12-01-2020, 11:35:35 »
Is een apart subboard voor de spoilers misschien een optie? Dan staat het spoilertopic in elk geval niet steeds tussen de reguliere topics. Ik geef het maar als suggestie mee, hoor. Het is lastig om op een groot forum iedereen tevreden te stellen. Ik vind in elk geval dat er een fijne vibe op het forum is.  ::bravo::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #22 Gepost op: 12-01-2020, 13:03:15 »
Ik denk zelf dat met een apart spoiler board, de kans veel groter is dat je per ongeluk een verkeerd topic opent. Nu hoef je maar 1 topic te ontwijken.

Links in het menu heb je bijv. "Nieuw op het forum - sinds jouw vorige bezoek". Als je daarop klikt, krijg je van het hele Realitynet forum (niet alleen dit board) alle topics te zien, waar nieuwe berichten in staan, op volgorde van laatst geplaatste bericht. Daar lopen de boards al door elkaar. Die optie wordt veel gebruikt. Als er dan ook allerlei berichten van een spoiler board tussen komen, wordt de kans alleen maar groter dat je een keer verkeerd klikt en een spoiler leest, dan moet je misschien wel 10 topics ontwijken ipv 1 nu.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #23 Gepost op: 19-01-2020, 12:47:48 »
Ik heb per ongeluk alles gemarkeerd als gelezen. Kan ik dit ongedaan maken? Waarschijnlijk niet, maar is er toch een manier om alle berichten vanaf een bepaald uur te kunnen lezen?
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #24 Gepost op: 19-01-2020, 12:48:45 »
Zover ik weet niet. ::ohno::
Of Compuart moet een trucje weten?

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #25 Gepost op: 19-01-2020, 12:50:16 »
Dan zal ik bij ieder topic moeten kijken wat ik nog niet heb gelezen... Toch bedankt :)
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #26 Gepost op: 19-01-2020, 13:01:12 »
Ik heb per ongeluk alles gemarkeerd als gelezen. Kan ik dit ongedaan maken? Waarschijnlijk niet, maar is er toch een manier om alle berichten vanaf een bepaald uur te kunnen lezen?
Nee, dat is helaas niet mogelijk. Alle informatie rondom waar je tot dan toe bent in de topics wordt door deze functie verwijderd en is dus onherroepelijk.
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #27 Gepost op: 19-01-2020, 14:04:49 »
Dan zal ik er volgende keer wat beter onmoderne letten dat ik niet op dat knopje druk :)
Bedankt voor het antwoord!
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Martje

  • Forumlid
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #28 Gepost op: 29-01-2020, 20:33:44 »
Is er een mogelijkheid om een topic te verwijderen voor jezelf.

Ik zou dat nog steeds wel een hele fijne toevoeging of bijv dat je zelf kan kiezen wat je vastpint en wat niet. Ik ben zelf niet geïnteresseerd in al die fun stuff en off topic topics, maar het overzicht staat daar wel vol mee, waardoor discussies over opdrachten uit eerdere afleveringen al snel op pagina 2 staan. Maar ja dat is een nice to have :) verder fijn om zo de discussies mee te lezen!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #29 Gepost op: 29-01-2020, 20:35:37 »
Ik zou dat nog steeds wel een hele fijne toevoeging of bijv dat je zelf kan kiezen wat je vastpint en wat niet. Ik ben zelf niet geïnteresseerd in al die fun stuff en off topic topics, maar het overzicht staat daar wel vol mee, waardoor discussies over opdrachten uit eerdere afleveringen al snel op pagina 2 staan. Maar ja dat is een nice to have :) verder fijn om zo de discussies mee te lezen!

Misschien een subboard voor de funzaken? Net zoals gedaan is met de podcast/blogzaken?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #30 Gepost op: 29-01-2020, 20:41:27 »
Ik zou dat nog steeds wel een hele fijne toevoeging of bijv dat je zelf kan kiezen wat je vastpint en wat niet. Ik ben zelf niet geïnteresseerd in al die fun stuff en off topic topics, maar het overzicht staat daar wel vol mee, waardoor discussies over opdrachten uit eerdere afleveringen al snel op pagina 2 staan. Maar ja dat is een nice to have :) verder fijn om zo de discussies mee te lezen!

Zal ik doorspelen aan de techneuten, ik heb geen idee of zoiets mogelijk is met deze forumsoftware, ik ben niet van de techniek hier. ;D Verder fijn om te lezen dat het meelezen bevalt. ::ok::

Misschien een subboard voor de funzaken? Net zoals gedaan is met de podcast/blogzaken?


Kan ik doorspelen voor de jaarlijkse evaluatie, mocht daar behoefte aan zijn. ::jaja::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #31 Gepost op: 30-01-2020, 00:19:45 »
Misschien een subboard voor de funzaken? Net zoals gedaan is met de podcast/blogzaken?

Ja fijn dat jullie deze even gaan bespreken want die topics zitten gewoon in de weg

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #32 Gepost op: 30-01-2020, 01:19:05 »
Ja fijn dat jullie deze even gaan bespreken want die topics zitten gewoon in de weg
Nouja "In de weg" is wel een beetje negatief hoor ;D. Ik vind het persoonlijk hele leuke toevoegingen. Zoveel mensen, zoveel meningen ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #33 Gepost op: 30-01-2020, 01:28:07 »
Nouja "In de weg" is wel een beetje negatief hoor ;D. Ik vind het persoonlijk hele leuke toevoegingen. Zoveel mensen, zoveel meningen ;).

Ja prima...maar
Zie t liever gecentreerd ergens zoals moltalk en de podcasts.

Het heeft allemaal niks met de speurtocht naar de mol te maken dus mij staat t echt in de weg en het maakt t onoverzichtelijk.

Dus goed voorstel  ::ok::




Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #34 Gepost op: 30-01-2020, 10:03:05 »
Misschien een subboard voor de funzaken? Net zoals gedaan is met de podcast/blogzaken?

Dit wilde ik zelf ook al voorstellen. Het zou fijn zijn als de fun topics geclusterd worden.  Nu klik ik steeds het laatste bericht aan om de rode balkjes weg te krijgen. Voor mij zou het overzichtelijker worden.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #35 Gepost op: 30-01-2020, 10:16:20 »
Nu klik ik steeds het laatste bericht aan om de rode balkjes weg te krijgen. Voor mij zou het overzichtelijker worden.

Tip (voor de huidige situatie): laat de rode balkjes van de (fun)topics die je niet interesseren voor wat ze zijn en klik rechtsboven op "markeer gelezen". Dan verdwijnen die balkjes in één keer zonder dat je een bericht te lezen krijgt. (Dan moet je dus alles wat je wél interesseert al gelezen hebben en die funtopics bewaren.)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #36 Gepost op: 30-01-2020, 10:32:28 »
Tip (voor de huidige situatie): laat de rode balkjes van de (fun)topics die je niet interesseren voor wat ze zijn en klik rechtsboven op "markeer gelezen". Dan verdwijnen die balkjes in één keer zonder dat je een bericht te lezen krijgt. (Dan moet je dus alles wat je wél interesseert al gelezen hebben en die funtopics bewaren.)
Dat klopt Heinz, deze optie ken ik maar om te voorkomen dat ik te snel op.de "markeer alles als gelezen" knop druk gebruik ik deze niet. Bovendien moet je dan steeds om de topics die je niet interesseren heen manoevreren. Ik lees alles gewoon op volgorde. ;)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #37 Gepost op: 30-01-2020, 12:00:04 »
Ik zou er ook wel voor zijn om alle funstuff te verzamelen op één plek. (Of dat in elk geval een keertje uit te proberen. Misschien bevalt het wel helemaal niet.) Waarbij je goed moet kijken wat je wel en niet als funstuff aanmerkt. Want die discussie krijg je dan ook weer. Suggestie: "alles dat niet de zoektocht naar de mol is". Dus dan zou "wie is je favoriete kandidaat" daar ook onder vallen).

Of andersom geformuleerd, één plek te hebben voor alles wat juist wèl "zoektocht naar de mol" is: opdracht-, kandidaten-, aflevering- en theorie-topics.

Verder: een methode die ik zelf soms gebruik, is topics sorteren op topictitel. Dat kan door te klikken op "Onderwerp" in de grijze kopbalk direct boven de gepinde topics. Een tweede klik keert de volgorde om. De standaardvolgorde krijg je weer door 2 keer te klikken (niet dubbelklikken) op "laatste bericht" in dezelfde kopbalk.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #38 Gepost op: 30-01-2020, 13:48:30 »
Volgens mij is het grootste probleem dat we extra veel funstuff hebben dit seizoen. Allstar-kandidaten, ultieme moment, een algemene funstuff-competitie, het door mij gestarte quiz-topic :-X Ik stoor me er niet zo aan, maar als we volgend jaar verwachten wéér zoveel topics hebben (ook zonder jubileum), dan is mergen met het Moltalk/YouTube-board geen slecht idee. Anders stoor ik me er persoonlijk niet zo aan ;)
...óf niet!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #39 Gepost op: 30-01-2020, 15:29:27 »
 ::jaja:: We hebben inderdaad drie extra funstuff topics door de viering van 20 jaar Wie is de Mol. Het ultieme moment en allstar-kandidaten topic zijn in principe eenmalig. Dus volgend jaar zal het gewoon weer normaal zijn met misschien alleen het quiz topic als extra topic (de rest hadden we de afgelopen jaren ook al).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human