Auteur Topic: Wie is de Mol? In de media  (gelezen 28183 keer)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #40 Gepost op: 18-01-2020, 09:20:14 »
Net zapp live gezien: met Buddy en Leonie  ::ok::

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #41 Gepost op: 18-01-2020, 11:45:29 »
Volgens Rik is de volgende aflevering hilarisch, hij zegt niet waarom .....ben benieuwd ::nieuwsgierig::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #42 Gepost op: 22-01-2020, 21:21:38 »
Hier een stuk over een nog onbesproken mollenstreek op het forum. De schrijvers wijzen daarbij Buddy aan als mol. Nogal weer een domme conclusie want Rob is het gewoon.

Maar ik vind die longarts Guido nog veel dommer ratelen. China heeft wel een miljard inwoners, zit dan niet te zaniken. Ik ben het dus helemaal met Rop eens.

https://speld.nl/2020/01/22/grote-uitbraak-mysterieus-virus-in-china-gaat-de-mol-hier-te-ver/
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #43 Gepost op: 23-01-2020, 19:18:28 »
Je hebt Media en nep-media. De Speld vond ik ooit leuk.

Dat is lang geleden......

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #44 Gepost op: 23-01-2020, 22:06:01 »
Marcia Luyten schreef een voorspelbaar stukje over de China-promotie van Wie is de Mol? Ze blijkt vervolgens wel te kijken. ::nies::

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/in-wie-is-de-mol-doen-bekende-nederlanders-aan-chinapromotie-op-de-buis~b10bff58/


Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #45 Gepost op: 23-01-2020, 22:25:23 »
Marcia Luyten schreef een voorspelbaar stukje over de China-promotie van Wie is de Mol? Ze blijkt vervolgens wel te kijken. ::nies::

https://www.volkskrant.nl/columns-opinie/in-wie-is-de-mol-doen-bekende-nederlanders-aan-chinapromotie-op-de-buis~b10bff58/

Beetje raar om de wereldkaart met China in het midden te zien als propaganda. Wij doen dat immers ook. Op onze wereldkaart staat Europa in het midden en op de Amerikaanse wereldkaart staat Amerika in het midden.
En voor de mol is het juist leuker om de Chinese wereldkaart te gebruiken, het maakt de opdracht een beetje pittiger. Denk aan de metro-opdracht in Argentinië. Toen moesten ze Argentinië als centrum nemen en vandaar uit iets doen met de afstanden naar andere plekken in de wereld.
Het gebruik van een lokale wereldkaart maakt een opdracht iets pittiger en heeft m.i. niks te maken met propaganda.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #46 Gepost op: 23-01-2020, 22:37:54 »
Had ze zelf graag mee willen doen?  :-X
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #47 Gepost op: 24-01-2020, 00:46:22 »
Kon de slaap niet vatten afgelopen nacht en per ongeluk geluisterd naar "Miss Podcast" met Rob Dekay als gast. NPO Radio 1. Wat een lief leuk mens is die man. Niks geen poe-haa.

Aanrader even terug te luisteren als je zin en tijd hebt en even niet wilt speuren naar de Mol...  Al zegt hij wel dat hij 3 kwartier tot een uur de hysterische sfeer heeft gehad in de taxi met de chauffeur en Nathan, terwijl wij 3 minuten zagen.



https://podcasts.google.com/?feed=aHR0cHM6Ly9wb2RjYXN0Lm5wby5ubC9mZWVkL21pc3MtcG9kY2FzdC54bWw&episode=aHR0cHM6Ly9jb250ZW50Lm9tcm9lcC5ubC9wb3J0YWwvcG9kY2FzdC9ucG9yYWRpbzEvbWlzcy1wb2RjYXN0LzIwMjAvMDEvbnBvcmFkaW8xX21pc3MtcG9kY2FzdF8yMDIwMDEyM193aWUtaXMtZGUtbW9sLWRlZWxuZW1lci1yb2ItZGVrYXktcmVjZW5zZWVydC0zMC1taW51dGVuLXJhdXctZW4tMTAwLWluc3BpcmF0aWUtcG9kY2FzdF9ZTzdaSVMubXAz&hl=nl&ved=2ahUKEwjYoZDF8ZrnAhWRL1AKHcL_D_wQieUEegQIAhAE&ep=6
Omnia vincit amor

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #48 Gepost op: 24-01-2020, 11:05:20 »
Had ze zelf graag mee willen doen?  :-X

Dat weet ik niet. Wel weet ik dat ze mijns inziens een aantal valide kanttekeningen plaatst bij de keuze van China als spellocatie en de mate van samenwerking met het door alle mensenrechtenorganisaties gehekelde regime aldaar.

Het toppunt vond ik wel de opmerking van de productie dat China zo'n heerlijk molland was omdat 'ze' er hun 'eigen internet en sociale media' hebben, wat de kans op spoilers verkleinde (nou, dat hebben we gezien...). Ik zal de voor de hand liggende vergelijking niet maken.
Woosie down?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #49 Gepost op: 24-01-2020, 12:13:28 »
Dat weet ik niet. Wel weet ik dat ze mijns inziens een aantal valide kanttekeningen plaatst bij de keuze van China als spellocatie en de mate van samenwerking met het door alle mensenrechtenorganisaties gehekelde regime aldaar.
Ik ben het zeker eens met dat China dingen doet qua mensenrechten die niet kunnen en dat we hier ook zeker niet aan willen bijdragen. Maar de dingen die ze hier noemt als promotie zijn wel echt hele domme vergezochte dingen naar mijn idee :-X. Als je ze dan wilt "pakken" op iets, doe dat dan in ieder geval goed.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #50 Gepost op: 24-01-2020, 12:30:04 »
Ik ben het zeker eens met dat China dingen doet qua mensenrechten die niet kunnen en dat we hier ook zeker niet aan willen bijdragen. Maar de dingen die ze hier noemt als promotie zijn wel echt hele domme vergezochte dingen naar mijn idee :-X. Als je ze dan wilt "pakken" op iets, doe dat dan in ieder geval goed.

Daar heb je denk ik wel een punt. Dat 'China als Middelpunt' past weliswaar in de doctrine van de Eenpartijstaat, maar om dat nou als collaboratie door de productie te zien gaat inderdaad wel ver. Aan de andere kant kun je als westerse journalist of programmamaker daar niets zonder je compleet te onderwerpen aan de regels van de dictatuur. Dát WIDM in China zit, is dus al vrij pijnlijk. Prachtige plaatjes, daar niet van, maar er zijn genoeg mooie landen om uit te kiezen waar Amnesty minder dikke rapporten over schrijft. :-X
Woosie down?

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #51 Gepost op: 24-01-2020, 16:43:17 »
Dát WIDM in China zit, is dus al vrij pijnlijk.

Zat. Er is nu echt niemand van WIDM meer in China, hoor. (Nog even afgezien van de uitbraak van dat nieuwe corona-virus). Ik zie dit wel vaker, zelfs op tv: mensen die op de een of andere manier denken dat het programma live is. Heel merkwaardig...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #52 Gepost op: 24-01-2020, 18:18:33 »
Zat. Er is nu echt niemand van WIDM meer in China, hoor. (Nog even afgezien van de uitbraak van dat nieuwe corona-virus). Ik zie dit wel vaker, zelfs op tv: mensen die op de een of andere manier denken dat het programma live is. Heel merkwaardig...

Ooh, is het niet live? Dat wist ik helemaal niet! Wat heerlijk, zoveel deskundigheid en kennis verenigd in één persoon, die mij daarover zorgvuldig weet in te lichten en mijn vergissing rechtzet! Duizendmaal dank!  ::) ::)
Woosie down?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #53 Gepost op: 24-01-2020, 18:54:49 »
 ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #54 Gepost op: 24-01-2020, 21:26:10 »
Zat. Er is nu echt niemand van WIDM meer in China, hoor. (Nog even afgezien van de uitbraak van dat nieuwe corona-virus). Ik zie dit wel vaker, zelfs op tv: mensen die op de een of andere manier denken dat het programma live is. Heel merkwaardig...

Is Wie is de Mol niet live? Mijn wereld stort in. ;D

Offline bmol

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #55 Gepost op: 25-01-2020, 01:44:44 »
Zat. Er is nu echt niemand van WIDM meer in China, hoor. (Nog even afgezien van de uitbraak van dat nieuwe corona-virus). Ik zie dit wel vaker, zelfs op tv: mensen die op de een of andere manier denken dat het programma live is. Heel merkwaardig...

Dan zou het programma ook wie was de mol moeten heten ;)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #56 Gepost op: 25-01-2020, 02:44:05 »
Ooh, is het niet live? Dat wist ik helemaal niet! Wat heerlijk, zoveel deskundigheid en kennis verenigd in één persoon, die mij daarover zorgvuldig weet in te lichten en mijn vergissing rechtzet! Duizendmaal dank!  ::) ::)


At your service!   :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #57 Gepost op: 25-01-2020, 12:02:36 »

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #58 Gepost op: 25-01-2020, 14:17:35 »
::bravo::

terug blikken met Rick

Oeh, wat leuk dat je deze hebt gevonden en ons erop wijst, dankjewel! Ik heb hem toegevoegd aan het media overzicht! ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? In de media
« Reactie #59 Gepost op: 27-01-2020, 13:18:52 »
donderdag 23 januari  ::)

Rob Dekay podcast
...je doet niet mee aan een soort breicursus met z'n allen...