Auteur Topic: [WIDM] Kijkcijfers 2020  (gelezen 14806 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #40 Gepost op: 4-02-2020, 23:54:11 »
Ik lees op Facebook veel reacties van kijkers die de opdrachten dit seizoen erg matig en zelfs saai vinden. Ook worden de bondjes en kamergesprekjes erg gemist. Wellicht heeft de daling hiermee te maken? Ik vind de opdrachten zelf ook wat minder spectaculair dan voorheen. Meer een herhaling van zetten. Jammer, maar misschien een goed signaal naar de productie om volgend seizoen niet alleen maar die platgewalste paden te bewandelen. Ben benieuwd naar de komende cijfers.

Hmmm, naar mijn idee zien we niet (veel) minder van de bondjes en kamergesprekjes dan vorig jaar? Zeker als je het extra beeldmateriaal ook bekijkt.

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #41 Gepost op: 5-02-2020, 00:02:32 »
Hmmm, naar mijn idee zien we niet (veel) minder van de bondjes en kamergesprekjes dan vorig jaar? Zeker als je het extra beeldmateriaal ook bekijkt.

Ja, op internet. Niet in de uitzending zelf.
Ben jij de mol?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #42 Gepost op: 5-02-2020, 07:44:29 »
Wat mij opvalt is dat mensen om mij heen, ‘de gewone kijker’, begint af te haken.

Meerdere mensen hebben mij gezegd dat ze het elk jaar saaier vinden, en hoe ik dat als über WIDM fan ervaar. Dit zijn mensen die al jaren kijken, met gezin, op donderdag/ zaterdag, puur voor vermaak. Een zei bijvoorbeeld: ligt het nu aan mij of is het programma vlakker geworden en wordt alles weg gemonteerd? Ik zit niet meer met spanning op de punt van mijn stoel.

Ik hoop echt ook zo dat ze die spanning weer terug weten te brengen. Gave opdrachten waarbij je altijd weer wacht op die twist.

Btw: ik vind het nog steeds wel een mega hoog kijkcijfer, en ook moltalk vind ik persoonlijk heel leuk dit jaar. 
Meer L

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #43 Gepost op: 5-02-2020, 13:31:42 »
Wat mij opvalt is dat mensen om mij heen, ‘de gewone kijker’, begint af te haken.
Ik hoorde van een collega dat hij niet meer kijkt, om dat hij geen zin had om te kijken naar de zogenaamde spanning van kandidaten die naar groene en rode schermpjes kijken bij de test/executie, maar meer van de spelletjes (= opdrachten) wil zien.

Ik kan het er alleen maar mee eens zijn...

Citaat
Gave opdrachten waarbij je altijd weer wacht op die twist.
Ik denk dat dat het is wat we een beetje missen. We hebben nog maar 1 twist gehad: "ik kan jullie ook de waarde geven van dit servies." That's it. Ja, of je moet de vervroegde test in afl 4 meetellen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #44 Gepost op: 5-02-2020, 13:39:02 »
Vloeken in de kerk...? Wellicht tijd voor een nieuwe regisseur die met een frisse visie het programma onder zijn hoede neemt...
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #45 Gepost op: 5-02-2020, 13:41:52 »
Als het volgens de gewone kijker inderdaad ook al vlak begint te worden, wordt het binnenkort misschien wel tijd om even wat aanpassingen aan het programma te doen.
De kijkcijfers gaan natuurlijk nog behoorlijk prima, maar kijkcijfers zeggen lang niet alles over de waarderingscijfers. Herman Finkers heeft hier ooit wel iets moois over gezegd.
En bovendien zijn de kijkcijfers ook heel erg afhankelijk van de concurrentie. Afgelopen zondag begon Linda natuurlijk ook met een nieuw programma.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #46 Gepost op: 5-02-2020, 13:43:52 »
Hmmm, in mijn omgeving kijken wel iets minder mensen dan voorheen, maar mijn vrienden die niet meer kijken leken sowieso toen we het samen keken niet zo heel erg geďnteresseerd te zijn in het programma. Mijn overige vrienden heb ik nog niet horen klagen. Ik vind dit seizoen tot nu toe beter dan het vorige in ieder geval. Ik denk dat we beter kunnen afwachten hoe de kijkcijfers voor de rest van het seizoen zijn, we zijn immers nog niet eens op de helft en er vindt inderdaad altijd halverwege het seizoen een dip plaats. Verder moest WIDM afgelopen zaterdag inderdaad concurreren met het nieuwe programma van Linda De Mol.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #47 Gepost op: 5-02-2020, 16:39:11 »
Hmmm vreemd. Ik vind het een heel erg goede reeks tot nu toe! Ook van de mensen om me heen (de "zaterdagavondmensen") hoor ik er ook heel positief over. Smaken verschillen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #48 Gepost op: 5-02-2020, 19:46:50 »
Volgens mij raken we een beetje off topic hier.  ;)
Verbeterpunten voor WIDM kan je aan het einde vh seizoen kwijt in het feedback topic. ::ok::

Offline joost2014

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #49 Gepost op: 6-02-2020, 23:19:41 »
Hoe zit het met de uitgesteld kijken cijfers?
Ben jij de mol?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #50 Gepost op: 8-02-2020, 08:23:48 »
Hoe zit het met de uitgesteld kijken cijfers?
met uitgesteld kijken 3.262.000

Moltalk 1.068.000


ze zijn ongeveer 800K kijkers verloren ivm afl. 1 :\'(



Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #51 Gepost op: 8-02-2020, 11:26:35 »
Het zakt wel hard dit jaar ja. En dan deze en volgende week concurrentie van het schaatsen.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #52 Gepost op: 9-02-2020, 08:36:58 »
Kijkcijfers afl 5
Wie is de Mol? 2.283.000
Moltalk 616.000

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #53 Gepost op: 9-02-2020, 08:55:48 »
Kijkcijfers afl 5
Wie is de Mol? 2.283.000
Moltalk 616.000

We zijn nog steeds de grootste veruit dus we mogen niet klagen maar de dalende cijfers baren me nu toch een beetje zorgen. Nu hadden we schaatsen er bij als concurrent naast de Linda de Mol quiz en ook die snoepen nog wat kijkers van ons af. Hopelijk gaan we nu weer richting de 2,5/3 miljoen ipv naar beneden.
When life knocks you down, fight back!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #54 Gepost op: 16-02-2020, 09:23:19 »
kijkcijfers afl. 6
2.320.000

Moltalk 503.000


afl. 5 met uitgesteld kijken: 3.233.000
Moltalk 855.000

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #55 Gepost op: 23-02-2020, 09:42:55 »
Kijkcijfers aflevering 7

WIDM: 2.149.000
Moltalk: 895.000

Weer een lichte daling, al is weer goed te zien dat MolTalk weer op het 'oude' nest, NPO3 is uitgezonden!  ::ok::

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #56 Gepost op: 23-02-2020, 10:30:54 »
Niet terecht die lagere kijkcijfers dit seizoen. Ontzettend leuke club mensen en de opdrachten waren de afgelopen aflevering ook gewoon prima. Het zou toch mooi zijn als de finale in ieder geval weer de 3 miljoen aan gaat tikken.
When life knocks you down, fight back!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #57 Gepost op: 23-02-2020, 10:42:11 »
afl. 6 met uitgesteld kijken

WIDM 3.230.000
Moltalk 719.000


Niet terecht die lagere kijkcijfers dit seizoen. Ontzettend leuke club mensen en de opdrachten waren de afgelopen aflevering ook gewoon prima. Het zou toch mooi zijn als de finale in ieder geval weer de 3 miljoen aan gaat tikken.
Vind ik ook. Echt leuke kandidaten. Snap niet dat het vorige seizoen zo veel beter scoorde.

Er is dit seizoen o.a. op social media kritiek geweest op saaie opdrachten, dus daar moeten ze iets aan doen. Meer spanning. Maar dat was vorig seizoen niet beter, toch?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #58 Gepost op: 23-02-2020, 10:46:19 »
Ach kijkcijfers zeggen lang niet alles. Heel erg afhankelijk ook van de concurrentie.
En daarnaast vind ik het absurd dat er zo'n enorme waarde wordt gelegd op iets dat maar door 1250 huishoudens wordt beďnvloed.

Citaat
Voor de berekening van de kijkcijfers maakt SKO gebruik van een kijkerspanel. Daarin zitten ongeveer 2.800 mensen, verdeeld over zo'n 1.250 huishoudens.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Maarten20

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM] Kijkcijfers 2020
« Reactie #59 Gepost op: 23-02-2020, 10:57:25 »

Vind ik ook. Echt leuke kandidaten. Snap niet dat het vorige seizoen zo veel beter scoorde.

Er is dit seizoen o.a. op social media kritiek geweest op saaie opdrachten, dus daar moeten ze iets aan doen. Meer spanning. Maar dat was vorig seizoen niet beter, toch?

Ik vind persoonlijk de kandidaten dit seizoen een stuk leuker, zeker diegene die over zijn. Maar dat zal voor sommigen wellicht anders zijn. En inderdaad er is kritiek geweest op de opdrachten maar ik vind ze ook niet heel anders dan vorige seizoenen. Volgende week komt er een opdracht met hoogte, deze week was er een laseropdracht. Dat zijn toch meestal de opdrachten waar veel kijkers en ook de kandidaten naar uit kijken. Overigens is het slim gedaan van RTL en SBS om tegenover ons nu All You Need is Love en een Linda de Mol quiz te zetten want dat soort programma's trekken toch altijd wel een vast publiek dus daar ligt het lagere kijkersaantal ook aan. Maar we zijn nog steeds ruim de grootste gelukkig op de zaterdagavond en hopelijk blijft dat zo.
When life knocks you down, fight back!