Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler Topic  (gelezen 89886 keer)

Offline MetzNL

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #80 Gepost op: 12-01-2020, 12:33:25 »
Top gevonden. Ik snap echt niet wat sommige mensen klagen. Waarom kijk je in een spoiler topic als je geen spoilers wil lezen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #81 Gepost op: 12-01-2020, 14:38:41 »
Is dat niet Johan op de 3e foto? dat zou ik hopen. Heeft ie lekker zn baard laten staan. Het zou best kunnen dat deze hele discussie al eerder op dit forum langs is gekomen... sorry daarvoor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #82 Gepost op: 12-01-2020, 15:58:17 »
In de podcast van vandaag hebben Annemieke en Rik het impliciet over de spoiler. Ze praten over dat het zo moeilijk is dat al die Chinezen foto's van het team maken.

Rik: "Ik denk dat wij gewoon in de toekomst echt iedereen die we tegenkomen heel lief moeten aankijken en moeten zeggen jongens, we snappen dat het heel spannend is, maar hou je- Want anders kunnen we het programma niet meer maken en dat zou ik heel jammer vinden."

Dat "in de toekomst" klinkt best verontrustend. Alsof het een les is die ze door de spoiler van dit jaar geleerd hebben.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #83 Gepost op: 12-01-2020, 16:00:21 »
In de podcast van vandaag hebben Annemieke en Rik het impliciet over de spoiler. Ze praten over dat het zo moeilijk is dat al die Chinezen foto's van het team maken.

Rik: "Ik denk dat wij gewoon in de toekomst echt iedereen die we tegenkomen heel lief moeten aankijken en moeten zeggen jongens, we snappen dat het heel spannend is, maar hou je- Want anders kunnen we het programma niet meer maken en dat zou ik heel jammer vinden."

Dat "in de toekomst" klinkt best verontrustend. Alsof het een les is die ze door de spoiler van dit jaar geleerd hebben.

Ik vond dat niet specifiek over de spoiler gaan, maar ook over Nederlandse toeristen die ze vaak onderweg tegen komen.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #84 Gepost op: 12-01-2020, 16:01:08 »
OK, maar natuurlijk weten Annemieke en Rik van de gelekte beelden.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #85 Gepost op: 12-01-2020, 16:02:31 »
Maar er is toch geen twijfel meer over de spoiler?
Dus verontrustend vind ik het niet. Eerder een extra bevestiging of het heeft geen relatie.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #86 Gepost op: 12-01-2020, 16:04:29 »
Een bevestiging vind ik best verontrustend, ik had liever iets dat de spoiler minder waarschijnlijk maakte gehoord. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #87 Gepost op: 12-01-2020, 16:05:43 »
Een bevestiging vind ik best verontrustend, ik had liever iets dat de spoiler minder waarschijnlijk maakte gehoord. ;)

Maar dat de spoiler klopt was al helder dus wat Rik er wel of niet over zegt voegt niks toe voor me  ;)


Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #88 Gepost op: 12-01-2020, 16:12:46 »
In de podcast van vandaag hebben Annemieke en Rik het impliciet over de spoiler. Ze praten over dat het zo moeilijk is dat al die Chinezen foto's van het team maken.

Rik: "Ik denk dat wij gewoon in de toekomst echt iedereen die we tegenkomen heel lief moeten aankijken en moeten zeggen jongens, we snappen dat het heel spannend is, maar hou je- Want anders kunnen we het programma niet meer maken en dat zou ik heel jammer vinden."

Dat "in de toekomst" klinkt best verontrustend. Alsof het een les is die ze door de spoiler van dit jaar geleerd hebben.

Als aanvulling ze hebben het zelfs letterlijk over Tik Tok - waar ook beelden te zien waren. Dat is niet te voorkomen en zal ook in de toekomst moeilijk blijven. Dat autobedrijf daarentegen - dat had toch beter contractueel vastgelegd moeten kunnen worden? Het blijft in elk geval zonde.. Maar gelukkig zijn er nog meerdere kandidaten over

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #89 Gepost op: 12-01-2020, 17:48:41 »
Weet niet of de link van de Chinese website al is gepost:

http://www.newmotor.com.cn/html/cjdt/103737.html


In november al. Dit is echt al weken bekend.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #90 Gepost op: 12-01-2020, 19:16:39 »
In de podcast van vandaag hebben Annemieke en Rik het impliciet over de spoiler. Ze praten over dat het zo moeilijk is dat al die Chinezen foto's van het team maken.

Rik: "Ik denk dat wij gewoon in de toekomst echt iedereen die we tegenkomen heel lief moeten aankijken en moeten zeggen jongens, we snappen dat het heel spannend is, maar hou je- Want anders kunnen we het programma niet meer maken en dat zou ik heel jammer vinden."

Dat "in de toekomst" klinkt best verontrustend. Alsof het een les is die ze door de spoiler van dit jaar geleerd hebben.

In het molboekje staat ook een dergelijk verhaal van Rik. Over dat als je ergens kandidaten tegenkomt, hij je vraagt om dit voor jezelf te houden.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #91 Gepost op: 12-01-2020, 19:55:05 »
In een wereld waarin letterlijk iedereen die je tegenkomt een camera op zak heeft is het lastig om alles geheim te houden. In dit geval is het natuurlijk vreemd dat op de website van het bedrijf waar je op bezoek bent geweest de foto's worden gedeeld.

Hier hielden ze natuurlijk al een tijdje rekening mee maar ik denk dat hier nog veel meer rekening mee gehouden zal moeten worden. Nu gaat het nog om 5 kandidaten maar het zal natuurlijk voor gaan komen dat je op een gegeven foto's gaat zien van 3 kandidaten. Misschien niet dit seizoen maar dan toch zeker wel in een seizoen in de toekomst. Als je opdrachten blijft doen in het midden van steden of andere druk bezochte plaatsen dan is dit bijna niet te voorkomen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #92 Gepost op: 12-01-2020, 20:04:46 »
Had de spoiler elders al gezien. Beetje jammer maar gelukkig zitten mijn meeste verdachten in de groep van vijf.

Wie weet lossen ze dit probleem in de toekomst op door de tien kandidaten overal mee naar toe te slepen, ook als ze afgevallen zijn. Hoewel dat een deel van het programma zou bederven natuurlijk.

Offline KiWi0501

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #93 Gepost op: 12-01-2020, 23:35:26 »
Of ze nemen de afvallers ook gewoon mee. Er is best iets creatiefs op te verzinnen toch?! Zo’n team kan dat! :D

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #94 Gepost op: 13-01-2020, 01:36:10 »
Inderdaad: Niemand meer naar huis voordat het spel volledig gespeeld is. Je ligt dan op een gegeven moment wel uit het spel, maar je mag (lees: moet!) als toeschouwer aanwezig blijven. Lijkt mij een uitstekende oplossing. Meteen invoeren.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #95 Gepost op: 13-01-2020, 01:57:06 »
Ik denk dat niemand naar huis sturen niet gaat werken. Als er foto's opduiken zoals in de autofabriek dan is het toch wel duidelijk wie er meedoen en wie er voor Piet Snot in het hotel zitten. Als je iedereen aan alle opdrachten laat meedoen dan veranderd de hele dynamiek van het spel. Dan moet je bijvoorbeeld ineens een executie gaan doen met mensen er bij die al zijn afgevallen.

Heel veel opdrachten worden al gedaan op een afgelegen plaats of op privé grond. Ik denk dat je er vanuit zal moeten gaan dat in de moderne tijd het niet meer te doen is dat je in het midden van een drukke plaats een spel kan gaan doen met een hoop camera's. Dan weten mensen dat er iets gaande is en dan halen ze hun telefoon tevoorschijn. Dan staat het sneller online dan dat je de opdracht kan voltooien. Als je dan bedenkt dat velen het hele jaar door aan het zoeken zijn naar aanwijzingen dan weet je nu al dat het een keer echt heel erg fout gaat lopen. Nu zijn er nog 5 kandidaten te zien op de foto's. Wat nu als er nog maar 3 kandidaten te zien zouden zijn? Dan kan je echt het hele seizoen overslaan.

Je zou zelfs nog kunnen zeggen dat je dit soort publieke opdrachten alleen de eerste 3 afleveringen doet en daarna alleen nog op afgelegen gebieden.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #96 Gepost op: 13-01-2020, 03:16:22 »
Had de spoiler elders al gezien. Beetje jammer maar gelukkig zitten mijn meeste verdachten in de groep van vijf.

Wie weet lossen ze dit probleem in de toekomst op door de tien kandidaten overal mee naar toe te slepen, ook als ze afgevallen zijn. Hoewel dat een deel van het programma zou bederven natuurlijk.

Je kunt natuurlijk vrij gemakkelijk ook allerlei fotootjes en filmpjes droppen van andere vier, vijf of zestallen.
Hier zien we er ook maar vijf en concluderen er dan een eind op los. Heel goed mogelijk dat er vijf in een auto rijden, en de zesde ze vanuit een toren aanstuurt of zo.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #97 Gepost op: 13-01-2020, 04:08:56 »
Je kunt natuurlijk vrij gemakkelijk ook allerlei fotootjes en filmpjes droppen van andere vier, vijf of zestallen.
Hier zien we er ook maar vijf en concluderen er dan een eind op los. Heel goed mogelijk dat er vijf in een auto rijden, en de zesde ze vanuit een toren aanstuurt of zo.

Ik hoop het! Maar gezien de hoeveelheid foto's en dat ze in China gebruikt lijken te zijn voor promotie, vrees ik van niet.

Ik denk dat niemand naar huis sturen niet gaat werken. Als er foto's opduiken zoals in de autofabriek dan is het toch wel duidelijk wie er meedoen en wie er voor Piet Snot in het hotel zitten. Als je iedereen aan alle opdrachten laat meedoen dan veranderd de hele dynamiek van het spel. Dan moet je bijvoorbeeld ineens een executie gaan doen met mensen er bij die al zijn afgevallen.

Ja denk ook dat het de dynamiek van het spel drastisch zou veranderen. De executies is wel weer een mouw aan te passen, die kan je altijd op afgesloten ruimten/gebieden doen.

Het lijkt me een beter idee dan stoppen met Wie is de Mol omdat er per definitie iets uit kan lekken.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #98 Gepost op: 13-01-2020, 09:48:20 »
Het lijkt me een beter idee dan stoppen met Wie is de Mol omdat er per definitie iets uit kan lekken.

Ik denk dat er best een oplossing te vinden is tussen die hele drastische oplossingen zoals stoppen of mensen niet naar huis sturen en midden in een drukke stad op een plein met misschien wel duizenden omstanders een opdracht uitvoeren. Ik denk dat de meeste opdrachten al gedaan worden op een afgelegen en misschien ook wel afgezet stuk land.

Als je al opdrachten uitvoert in een drukke stad, doe het dan helemaal aan het begin van de serie. Als je later in de serie opdrachten uitvoert in de publieke ruimte, doe het dan onopvallend. Gebruik dan kleine groepjes met een relatief kleine camera. Doe de opdrachten het liefst in een voertuig en beperk op die manier het risico.

Er is altijd een risico om gezien te worden. Als je echter tussen duizend omstanders  een opdracht doet dan is de kans minstens 1000 keer zo groot dan als je op een afgelegen stuk land een opdracht doet waar toevallig iemand langs kan lopen. 

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #99 Gepost op: 13-01-2020, 11:07:51 »
Heh bah, had de spoiler (helaas) al opgepikt, maar deze wordt nu ook door ‘stoere jongens’ op Twitter gedeeld (alsof ze het zelf ontdekt hebben) en steeds meer grote mediakanalen beginnen er over te berichten. Zo jammer, want de spoiler valt zo bijna niet meer te ontlopen (al blijf ik tegen beter weten in hopen op een andere verklaring)