Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler Topic  (gelezen 89922 keer)

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #100 Gepost op: 13-01-2020, 12:04:32 »
Je ziet dit natuurlijk ook gewoon terug in vrijwel alle polls. De 5 kandidaten die het meest verdacht zijn, zijn in vrijwel alle pols ook de mensen die in de gelekte beelden te zien zijn. Dus het heeft ook direct effect op mensen die deze spoilers niet zouden willen zien.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #101 Gepost op: 13-01-2020, 12:25:41 »
Dat klopt helaas. Maar is daar een goede oplossing voor? Een forum zonder polls is maar niks.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #102 Gepost op: 13-01-2020, 12:50:52 »
Wachten tot aflevering 6 of 7. :P Dan hebben we er geen last meer van. Gelukkig geen finalistenspoiler dit jaar ::bravo::
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #103 Gepost op: 13-01-2020, 14:07:16 »
Dat klopt helaas. Maar is daar een goede oplossing voor? Een forum zonder polls is maar niks.

Het heeft ook geen zin. Iedereen die de app download ziet gelijk welke 5 kandidaten in de gelekte beelden te zien zijn. Het is gewoon een publiek geheim. Je moet wel onder een steen leven als je niet weet dat er gelekte beelden zijn. Als je dan al die pols ziet dan moet er toch ergens een lampje gaan branden.

Edit: Ik zie nu net dat op de landelijke pol Tina enorm verdacht wordt. Er zijn dus toch nog mensen die het niet willen zien. Het zou natuurlijk ook nog kunnen zijn dat de AVRO / TROS de poll een beetje manipuleert om het spannend te houden.
« Laatst bewerkt op: 13-01-2020, 14:11:19 door RazorBlade »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #104 Gepost op: 13-01-2020, 14:10:26 »
Gewoon weer met onbekende Nederlanders. Ze zullen heus nog steeds wel gespot worden, maar de kans daarop is aanzienlijk kleiner.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #105 Gepost op: 13-01-2020, 14:21:22 »
Het lijkt me stug dat er ook maar één Chinees was die wist wie hij fotografeerde. M.a.w.: voor de Chinezen die deze foto's maakten, had het geen verschil gemaakt als daar volstrekt onbekende Hollanders hadden gelopen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #106 Gepost op: 13-01-2020, 14:24:32 »
Het lijkt me stug dat er ook maar één Chinees was die wist wie hij fotografeerde. M.a.w.: voor de Chinezen die deze foto's maakten, had het geen verschil gemaakt als daar volstrekt onbekende Hollanders hadden gelopen.

Het gaat vooral om de Nederlandse toeristen. Zij herkennen de BN'ers sneller dan OBN'ers. Dat maakt de kans een stuk kleiner.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #107 Gepost op: 13-01-2020, 14:35:11 »
Stel, we hadden WIDM met OBN'ers gedaan, dan nog was deze foto waarschijnlijk naar voren gekomen en hadden we dus geweten welke 5 kandidaten de laatste 5 zouden zijn, omdat we ze dan inmiddels wel zouden herkennen op de foto. Dat maakt niks uit of we OBN'ers of BN'ers hebben, zodra de kandidaten bekend worden, weet je welke de laatste 5 zijn.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #108 Gepost op: 13-01-2020, 14:38:06 »
In de toekomst zal het denk nog erger worden als zoeken op foto's beter wordt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #109 Gepost op: 13-01-2020, 14:39:29 »
Stel, we hadden WIDM met OBN'ers gedaan, dan nog was deze foto waarschijnlijk naar voren gekomen en hadden we dus geweten welke 5 kandidaten de laatste 5 zouden zijn,

Ja in China wel. Dat was niet tegen te houden

Maar in andere landen valt dat mee en moet alleen Rik de bosjes induiken als er andere nederlandse toeristen in de buurt zijn met obn’ers ipv dat de hele groep dekking moet zoeken.


Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #110 Gepost op: 13-01-2020, 15:50:09 »
Van zodra de deelnemers en t land Bekend zijn, heb je mensen die gaan zoeken of t nu bekende of onbekende nederlanders zijn. Ik vind de mensen die de foto nemen niet eens zo vervelend, maar t bewust zoeken naar dit soort fotos ( of mogelijke kandidaten aan de Hand van social media stilte) is niet mijn manier van molspeuren, maar ieder zijn Ding zullen we Maar zeggen.

Ik hoop echt dat Rick en zijn Team een afdoende manier gaan Vinden om t Risiko op spoilers zo klein mogelijk te houden.

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #111 Gepost op: 13-01-2020, 15:56:30 »
Het is niet zo moeilijk hoor:
We sturen Jannie, Robert en Andre mee met de crew. Dan kun je gewoon zeggen dat het opnames zijn voor "Heel Nederland molt bakt" .
Mzahk hr cd lnk !

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #112 Gepost op: 13-01-2020, 18:28:21 »
Ik hoop werkelijk dat er een manier gevonden wordt om dit soort spoilers tegen te gaan. Spoilers kunnen best geplaatst worden maar niet spoilers van dit formaat.
Misschien is het inderdaad een goed plan om alle kandidaten bij elkaar te houden en met OBN ers te gaan werken. Dat maakt voor het spel niets uit.
Ik hoop dat diegenen die de foto's op dit Forum en op andere media heeft/hebben geplaatst zich eens achter de oren krab(ben)t!
Zie wat een impact dit heeft.
Ben je, zijn jullie, nu gelukkig met het resultaat?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #113 Gepost op: 13-01-2020, 18:37:48 »
Wat me wel opvalt is dat alle spoiler fotos uit dezelfde fase van het programma komen. Zelfde groepje kandidaten, zelfde kleding.  In theorie kan het dus nog dat dit een momentopname in het spel is en er bijvoorbeeld nog 1 kandidaat elders een rol in het spel heeft. Zo worden de opdrachten wel vaker ingedeeld.


Wat ik ook opvallend vind is de foto met de auto's. Ik snap dat spoilers voorkomen lastig is omdat iedereen een telefoon bij zich heeft. Maar deze foto is echt geposeerd, zelfs met iemand van de crew(?) erbij. Dus daarvan was men op de hoogte en er was ook een samenwerking met dat bedrijf, dus dat die foto gewoon online is gekomen hadden ze wel meer aan kunnen doen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #114 Gepost op: 13-01-2020, 18:39:36 »
Ik hoop werkelijk dat er een manier gevonden wordt om dit soort spoilers tegen te gaan. Spoilers kunnen best geplaatst worden maar niet spoilers van dit formaat.

Alleen spoilers van dit formaat zijn spoilers. Alles daaronder komt in de categorie hints.

Dit topic heet het spoiler topic. Juist dingen van dit formaat horen alleen hier en nergens anders.

Wil je dat je kijkplezier niet gespoiled wordt open t topic dan niet.  ;)

Verder hopen we natuurlijk allemaal dat er volgend jaar geen foto’s opduiken maar neemt niet weg dat indien dat wel gebeurt het in dit topic geplaatst zal worden

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #115 Gepost op: 13-01-2020, 20:02:44 »

Zie wat een impact dit heeft.
Ben je, zijn jullie, nu gelukkig met het resultaat?

Je komt toch zelf ook in dit topic? Dan loop je het risico dat je tegen een spoiler aanloopt. Dus niet zo hypocriet graag.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #116 Gepost op: 13-01-2020, 20:23:07 »
Ik hoop werkelijk dat er een manier gevonden wordt om dit soort spoilers tegen te gaan. Spoilers kunnen best geplaatst worden maar niet spoilers van dit formaat.
Misschien is het inderdaad een goed plan om alle kandidaten bij elkaar te houden en met OBN ers te gaan werken. Dat maakt voor het spel niets uit.
Ik hoop dat diegenen die de foto's op dit Forum en op andere media heeft/hebben geplaatst zich eens achter de oren krab(ben)t!
Zie wat een impact dit heeft.
Ben je, zijn jullie, nu gelukkig met het resultaat?

Buiten dat dit het spoiler topic is. Had de spoiler al gezien voor de eerste aflevering van WIDM begon. Vanmiddag zag ik het zelf langs komen op 'Na het nieuws', 'Op1' en een programma op een commerciële omroep.

Dat laatste vond ik wel eigenaardig. Is de strijd om de kijkcijfers zo groot dat zelfs collega programma's gerust de boel willen verstieren?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #117 Gepost op: 13-01-2020, 23:19:51 »
Ik denk dat widm Met onbekende nederlanders wel een serieuze aanslag zou kunnen zijn op de kijkcijfers. En de kijkcijfers zijn best een dingetje bij tv programma s

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #118 Gepost op: 13-01-2020, 23:49:57 »
Waarom? De Vlaamse serie is een enorm kijkcijferkanon terwijl daar alleen OV (Onbekende Vlamingen) aan meedoen. Het kan dus wel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #119 Gepost op: 14-01-2020, 00:30:23 »
En iedereen klaagt elk seizoen dat ze de "BN'ers" niet eens kennen ;D. Ik denk ook dat het meevalt qua kijkcijfer aanslag hoor.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human