Auteur Topic: [Spoiler] Spoiler Topic  (gelezen 89893 keer)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #460 Gepost op: 9-03-2020, 13:55:31 »
Ik vind ook wel dat de stem van de mol erg op die van die finalist lijkt.

Ik heb ook twee keer geprobeerd om dat er bij deze Arie Storm onder te zetten maar mijn commentaar wordt steeds verwijderd, haha. Maar nee, aan de manier van intonatie kan je duidelijk horen dat dit gefragmenteerde zinnen zijn, die komen over het algemeen uit een voorleesprogramma.
Arie Storm heeft er nu op gereageerd:

'Dat werkt wel. Je hoort bijvoorbeeld duidelijk dat [...] en de mol een gesprek hebben. De mol antwoord direct op [...] vragen. Ergo: het wordt live ingesproken ;) '

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #461 Gepost op: 9-03-2020, 14:13:33 »
Of dit nou de stem is of niet, ik haal hier niet een bepaalde kandidaat uit, alleen een mannenstem eventueel. maar kan ook een productielid zijn of een google translate achtig programma zoals al eerder genoemd

Offline Molisa

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #462 Gepost op: 9-03-2020, 14:39:23 »
Of het nu een voorleesprogramma of een stemvervormer is, ik denk dat je hier toch echt de mol hoort, niet een productiemedewerker, net als bij de lasergame. 

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #463 Gepost op: 9-03-2020, 14:43:28 »
Ik hoor de mol! ::oink::
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #464 Gepost op: 9-03-2020, 15:07:02 »
Als het nep zou zijn, hoe heeft hij dit dan voor elkaar gekregen? Best professionele programma's heb je nodig om zijn stem zo gelijkend te krijgen lijkt mij?

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #465 Gepost op: 9-03-2020, 15:36:58 »
Ik vind ook wel dat de stem van de mol erg op die van die finalist lijkt.
Arie Storm heeft er nu op gereageerd:

'Dat werkt wel. Je hoort bijvoorbeeld duidelijk dat [...] en de mol een gesprek hebben. De mol antwoord direct op [...] vragen. Ergo: het wordt live ingesproken ;) '


Als de mol het gewoon intypt kan er ook 'live' geantwoord worden. Ik denk dat veel mensen niet met dit soort software hebben gewerkt maar ik doe dit bijna dagelijks en kan je vertellen dat het waarschijnlijk gewoon de standaardversie van naturalReader is ofzo.

EDIT: bij google translate kan je trouwens gewoon iets invullen en dan op het icoontje met het luidsprekertje klikken, dan hebben jullie zelf een idee van waarom ik zo zeker ben dat dit niet live wordt ingesproken (maar wel getypt)
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 15:42:30 door Grenouille »

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #466 Gepost op: 9-03-2020, 15:37:38 »
Of het nu een voorleesprogramma of een stemvervormer is, ik denk dat je hier toch echt de mol hoort, niet een productiemedewerker, net als bij de lasergame.

Bij een voorleesprogramma hoor je dus de stem van het voorleesprogramma, niet van een 'echt' persoon.

@Suuuus: volgens mij heeft hij de opname vooral vertraagd. Maar goed, ik hoor Rob er echt niet in :') een mannenstem omdat de frequentie lager is, dat wel, maar niet Rob.

Belangrijke notitie: ik zit op Rob of Nathan, dus het zou me echt goed uitkomen als de hint waar is... maar ik geloof er gewoon niet in :') en vind het raar dat mensen dit bestempelen als een live ingesproken fragment terwijl je prima kan horen dat het bestaat uit individueel uitgesproken worden die aan elkaar zijn geplakt.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 15:47:44 door Grenouille »

Offline Jones

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #467 Gepost op: 9-03-2020, 15:51:04 »
ik geloof er ook niet in. Het zijn ingetypte woorden die door een computer stem worden uitgesproken. Iedereen hoort Rob omdat ze hun puntjes op rob hebben ingezet.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #468 Gepost op: 9-03-2020, 15:52:50 »
Ik hoor toch écht Buddy  ;) :P

Offline Kimi

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #469 Gepost op: 9-03-2020, 16:09:13 »
Hmm, ik heb dus absoluut geen skills als het aankomt op het bewerken van geluid. Ik heb maar een beetje zitten spelen met de filter knoppen + het lager maken van de stem en dan kom ik hier op uit: https://www.mediafire.com/file/ae840dgsl1ersys/stem_vd_mol.mp3/file

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Soms is't gewoon nie makkelijk.

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #470 Gepost op: 9-03-2020, 16:12:20 »
Hmm, ik heb dus absoluut geen skills als het aankomt op het bewerken van geluid. Ik heb maar een beetje zitten spelen met de filter knoppen + het lager maken van de stem en dan kom ik hier op uit: https://www.mediafire.com/file/ae840dgsl1ersys/stem_vd_mol.mp3/file

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ze kunnen natuurlijk een text-to-speechprogramma met woorden die Rob in de opnames heeft gezegd gemaakt hebben :') wie weet is dat de grote ontknoping.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #471 Gepost op: 9-03-2020, 16:30:31 »

EDIT: bij google translate kan je trouwens gewoon iets invullen en dan op het icoontje met het luidsprekertje klikken, dan hebben jullie zelf een idee van waarom ik zo zeker ben dat dit niet live wordt ingesproken (maar wel getypt)
Dank voor je toelichting. Ik geloof ook niet dat het in real time is ingesproken, nee. Laf van die Arie dat die eerder niet met je in discussie wilde, trouwens.

Ik vind het wel echt iets voor WIDM om in de finale de stem van de mol erin te verwerken. Die denk ik helaas wel te herkennen.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #472 Gepost op: 9-03-2020, 16:34:27 »
Heel duidelijk wie t is  ::jaja::

Edit: En die Arie heeft ook n filmpje op twitter gezet hoe hij t gedaan heeft. Ik geloof er wel in.

« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 16:43:23 door FS »

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #473 Gepost op: 9-03-2020, 16:46:37 »
Dank voor je toelichting. Ik geloof ook niet dat het in real time is ingesproken, nee. Laf van die Arie dat die eerder niet met je in discussie wilde, trouwens.

Ik vind het wel echt iets voor WIDM om in de finale de stem van de mol erin te verwerken. Die denk ik helaas wel te herkennen.

Ik weet oprecht niet of dat Arie was of Soundcloud, want later kwam er wel gewoon antwoord.

Het KAN natuurlijk wel zijn dat ze een stem met vervormen hebben gebruikt, maar zo'n programma bouwen is best lastig, zeker als je het live wil gebruiken. Zoals eerder: ik herken er enkel een man in, maar dat gebeurt automatisch als je de frequentie verlaagd...

Maar hoe dan ook, dit is NIET live ingesproken, dat kan gewoon niet. Of het de stem van de Mol is wil ik verder vanaf wezen :')

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #474 Gepost op: 9-03-2020, 17:11:06 »
Je 1e ingeving was de goeie, Grenouille:

https://www.wieisdemol.com/forum/2020/?topic=69050.msg2264465#msg2264465

Kan ik toch in de Mil-tunnel blijven. Phew.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #475 Gepost op: 9-03-2020, 17:47:37 »
Bij "Hallo, Buddy, met de mol" hoor ik toch wel vrij duidelijk de stem van Rob. Bij dat andere stuk eigenlijk niet.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #476 Gepost op: 9-03-2020, 17:50:55 »
Ik hoor echt aan alles de stem van Rob. Grappig hoe gehoor verschillend kan werken.

Voor mij is t zelfs zo duidelijk dat ik van zowel mn huidige mol afstap en ook van degene die ik als 2e verdacht

Offline ViWiRu

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar voetbaltoto 2021/2022 en Giro Poule 2023
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #477 Gepost op: 9-03-2020, 17:52:54 »
EDIT: bij google translate kan je trouwens gewoon iets invullen en dan op het icoontje met het luidsprekertje klikken, dan hebben jullie zelf een idee van waarom ik zo zeker ben dat dit niet live wordt ingesproken (maar wel getypt)

Dat zagen we toch gister ook bij De Mol van onze Zuiderburen. Daar typte de mol ook gewoon zinnen in een of ander programma.
I'd consider myself a realist, alright? But in philosophical terms I'm what's called a pessimist.

Offline Grenouille

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Keep Portland Weird
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #478 Gepost op: 9-03-2020, 18:06:58 »
Je 1e ingeving was de goeie, Grenouille:

https://www.wieisdemol.com/forum/2020/?topic=69050.msg2264465#msg2264465

Kan ik toch in de Mil-tunnel blijven. Phew.

Dank voor het vinden van de goede text-to-speech, kan ik weer rustig gaan slapen vanavond, haha. Toch niet voor niets een vak gestudeerd.

Ik hoor echt aan alles de stem van Rob. Grappig hoe gehoor verschillend kan werken.

Voor mij is t zelfs zo duidelijk dat ik van zowel mn huidige mol afstap en ook van degene die ik als 2e verdacht

Even om de advocaat van de duivel te spreken - dit zijn dus losse woorden. Als je iemands intonatie niet kan horen in een zin is het mogelijk om bijna iedere stem te bereiken door de frequentie aan te passen (denk aan de vroegere langspeelplaat). Als je dit minder zou vertragen wordt het een hogere mannenstem -> bv buddy. Omdat mimiek en bijvoorbeeld nadruk heel belangrijk zijn om iemands stem te bepalen gaat dit hier niet - de zinnen zijn niet als 'geheel' ingesproken, dus de context mist.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2020, 18:14:23 door Heinz, Reden: Berichten samengevoegd »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Spoiler] Spoiler Topic
« Reactie #479 Gepost op: 9-03-2020, 18:17:38 »
Even om de advocaat van de duivel te spreken - dit zijn dus losse woorden. Als je iemands intonatie niet kan horen in een zin is het mogelijk om bijna iedere stem te bereiken door de frequentie aan te passen (denk aan de vroegere langspeelplaat). Als je dit minder zou vertragen wordt het een hogere mannenstem -> bv buddy. Omdat mimiek en bijvoorbeeld nadruk heel belangrijk zijn om iemands stem te bepalen gaat dit hier niet - de zinnen zijn niet als 'geheel' ingesproken, dus de context mist.

Ja ik snap je. En ik probeer t echt te onthoren maar t lukt me niet. Ik hoor echt in zowel zn uitspraak van letters en de naam Buddy en gewoon hoe hij praat dat t Rob is. En het is geen wenshoren trust me  ::rofl::

Heb t ff geprobeerd zelf en krijg geen enkele stem vervormd tot Rob.

Het is ook geen google stem. En ook geen live kastje oid. De mol heeft zinnen ingesproken vooraf en hier is n morphe software overheen gegooid. (Is niet ingewikkeld heb je zelfs apps van) Losse zinnen worden vervolgens afgespeeld door de tel maar wel degelijk oorspronkelijk de stem vd mol.
Anders zoals we gister dus zagen bij de mol wat overigens gelukkig ook netjes werd aangegeven.

Dat is hoe ik m zie i.i.g