Auteur Topic: Het Hint-vrije topic  (gelezen 4893 keer)

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #20 Gepost op: 19-02-2020, 17:10:26 »
Hahaha same
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #21 Gepost op: 19-02-2020, 21:07:53 »
Zelfde hier ;D

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #22 Gepost op: 19-02-2020, 21:11:31 »
Dit wordt zo wel erg letterlijk het hint-vrije topic. :)
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #23 Gepost op: 19-02-2020, 21:14:04 »
Graag daarom weer ontopic met analyses. (Ik weet het: ik startte zelf met off-topic gaan.) Of anders gewoon het topic laten voor wat het is.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #24 Gepost op: 2-03-2020, 21:13:56 »
Ik wil het topic toch levend proberen te houden  ;D

Ik geloof nog steeds wel in Nathan als mol.

In 'Beltegoed' brengt hij geld binnen, 50 euro, maar voor de rest hebben we hem weinig zien doen. Zou me niks verbazen als hij soms meer dan één foto heeft gemaakt.

In 'Parkeertarief' probeerde Nathan nog om Mil te laten twijfelen over of ze wel in het goede vak stonden.

In 'Kleurwerk' draagt hij weinig bij, maar laat hij wel de minst technische persoon op de belangrijkste positie staan. Zelf gaat hij er snel van door.

In 'Afhaalchinees' stribbelt hij eerst tegen, hij wil eerst niet bellen. Doet t later toch wel, maar vind het toch wel opvallend als ik het nu opnieuw bekijk. Verder vooral lachen en ha ha ha, zoals we Nathan kennen.

In 'Wereldbeeld' zien we hem amper.
Idem dito voor 'Lijnverdiensten'.

Bij 'Beeldig' pakt hij op t laatste moment mingeld, slim, afwachtend en niemand die het echt opvalt vanwege de tijdsdruk.

In 'Theepot' maakt Nathan dus achteraf de foute keuze, want anders hadden ze meer verdiend. Momentje a la Margriet hoe hij naar voren stapt.

In 'Porseleinen Kamer' kiest hij slim voor een laag bedrag (een mol wil zo weinig mogelijk in de pot) en laat niets vallen waardoor hij onder de radar blijft.

In 'Verkeer(d)' is het handig dat hij de posities kan verdelen. Verder doet hij goed mee, dus hier niks op aan te merken.

In 'Vrijstellingsroute' kiest hij veilig voor de groepsvrijstelling.

In 'Beeld en Geluid' gaat hij af op een moment dat er al stress is. Goede timing en ook handig om toch al het een en ander te hebben gespeeld in de opdracht.

In 'Lettergreep' vindt hij niks en loopt hij langs het vraagteken (hoewel dat niks waard was). Het zou me niks verbazen heeft hij de W verduisterd / verstopt.

In 'Lezen & Schrijven' kiest hij voor geld. Deze snap ik nog steeds niet, maar is één van de weinige onmolse dingen tot nu toe...

In 'Voice mol' is hij bijna de hele tijd als eerste bij de telefoon, waardoor hij die makkelijk één meter kan verschuiven.

In 'Vak Werk' is zijn positie als penningmeester handig (hij is het minste waard), waardoor bij bijna elke wissel met hem het bedrag minder waard wordt.

In 'Alles Kenners' lijkt hij de juiste enveloppen te pakken. Wie weet heeft hij ze omgewisseld met verkeerde, want niet alles klopt.

In 'Kleur Rijk' lacht hij vooral, doet niet echt mee en maakt lol. Weer typisch Nathan.

In 'Mol Laser' doet hij erg zijn best, maar als hij de mol is doet hij dat natuurlijk ook. Dus niks aan af te leiden, maar ik durf wel te wedden dat hij hier fanatiek was met het doel van de kandidaten te winnen.

In 'Scherp Stellen' houdt hij zich al gelijk niet aan de opdracht bij de eerste foto en hij had nog een foute foto. Daarnaast lekker chaotisch weer.

In 'Kettingreacties' is hij erg onmols, en deze actie doet me echt twijfelen... maargoed. Ik zie het maar als zorgen voor een dekmantel.

In 'Doorzichtig' stond hij in het midden waardoor hij meerdere kanten op kon. Verder snapte ik zelf niets van de opdracht  :P

 ::joehoe::
Frankje Lapi

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #25 Gepost op: 2-03-2020, 23:18:15 »
Ik post hier ook niet omdat er niks gepost werd. En het dit jaar wel heel moeilijk gemaakt wordt, Met soms onmogelijke opdrachten.

Als je een opdracht al niet volledig kan doorgronden of niet kan bepalen hoe de groepen  zijn ontstaan, is het vrij lastig om aan te geven wat ik denk dat een mol het beste zou kunnen hebben gedaan.

Ik ga woensdag eens kijken of ik met het herlezen van de aantekeningen en evt herbekijken van wat momenten, op woensdagavond of donderdag mijn bevindingen kan posten. Misschien dat daarmee ook mijn twijfels stoppen. Want daar waar ik buddy heel ver had weggestopt, zie ik nu toch weer mogelijke acties.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #26 Gepost op: 3-03-2020, 19:24:58 »
Ik denk steeds aan deze 2 dingen:

1. Rob die bij de 'met stokken door een servies doolhof lopen' opdracht eerst het idee in de groep gooit om Buddy aan te moedigen, waarop de rest gelijk (natuurlijk) zegt nee joh, gewoon stil zijn, waarna hij alsnog even iets naar Buddy roept.

2. Rob die bij de glazen brug opdracht even benadrukt dat het voelt alsof hij over de lucht loopt, wat duidelijk de laatste druppel is voor Mil, die kapt, waardoor Buddy 10 kokers moet onthouden waardoor de opdracht meteen al mislukt is.

Kan natuurlijk gewoon Rob als persoon zijn maar als hij de mol is vind ik het wel 2 geniale mollenstreekjes. Niet zelf direct iets verdachts doen maar wel indirect het slagen van de opdracht een stuk lastiger maken met een kleine opmerking.

Daarnaast zie ik Rob regelmatig teleurgesteld kijken wanneer de groep Nathan of Buddy een sleutelrol geeft waarna hij dan maar genoegen neemt met een andere positie. Bij de opdracht met de briefjes met molloten namen vraagt ie gelijk of ie dan maar als eerste naar binnen mag, de 2e beste positie als mol.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #27 Gepost op: 4-03-2020, 05:27:50 »
Ik denk steeds aan deze 2 dingen:

1. Rob die bij de 'met stokken door een servies doolhof lopen' opdracht eerst het idee in de groep gooit om Buddy aan te moedigen, waarop de rest gelijk (natuurlijk) zegt nee joh, gewoon stil zijn, waarna hij alsnog even iets naar Buddy roept.

2. Rob die bij de glazen brug opdracht even benadrukt dat het voelt alsof hij over de lucht loopt, wat duidelijk de laatste druppel is voor Mil, die kapt, waardoor Buddy 10 kokers moet onthouden waardoor de opdracht meteen al mislukt is.

Kan natuurlijk gewoon Rob als persoon zijn maar als hij de mol is vind ik het wel 2 geniale mollenstreekjes. Niet zelf direct iets verdachts doen maar wel indirect het slagen van de opdracht een stuk lastiger maken met een kleine opmerking.

Daarnaast zie ik Rob regelmatig teleurgesteld kijken wanneer de groep Nathan of Buddy een sleutelrol geeft waarna hij dan maar genoegen neemt met een andere positie. Bij de opdracht met de briefjes met molloten namen vraagt ie gelijk of ie dan maar als eerste naar binnen mag, de 2e beste positie als mol.

Bij 1. denk ik altijd dat het heel onmols is. Buddy zou zich pas echt rot schrikken als hij niet weet dat ze er staan en er halverwege achterkomt, waarbij hij zes kasten met vazen om zou stoten van schrik  ::tandpastasmiley::

Hij kijkt inderdaad wel vaak teleurgesteld als sommige mensen sleutelrollen krijgen. Maar dacht alleen als zijn verdachten die krijgen?

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #28 Gepost op: 4-03-2020, 13:35:22 »
Dat is wel een goed punt ja, ietsje verderop zou misschien nog beter zijn.

Buddy gaf wel gelijk aan dat het de druk op hem vanaf het begin enorm verhoogde dus je kan ook zeggen dat hoe eerder hij iets roept, hoe langer Buddy die druk voelt.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #29 Gepost op: 5-03-2020, 03:57:05 »
Dat is wel een goed punt ja, ietsje verderop zou misschien nog beter zijn.

Buddy gaf wel gelijk aan dat het de druk op hem vanaf het begin enorm verhoogde dus je kan ook zeggen dat hoe eerder hij iets roept, hoe langer Buddy die druk voelt.

Ook weer zo. En het valt niet zo bezeten op dan als de mol dit halverwege zou doen en er meteen op aangekeken zou worden.