Auteur Topic: Het Hint-vrije topic  (gelezen 4861 keer)

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Het Hint-vrije topic
« Gepost op: 27-11-2019, 11:53:38 »
Dit is het Hintvrije Topic.
Hier zijn alle hints, spoilers, en andere gemonteerde aanwijzingen VERBODEN.

Welkom zijn posts over bijvoorbeeld:
- gedrag van kandidaten (wie doet wanneer verdacht)
- dingen die kandidaten zeggen, hoe ze kijken of reageren
- Verdenkingen van kandidaten (en zijn die consistent, en logisch vanuit hun perspectief)
- etc

Niet welkom zijn posts over bijvoorbeeld:
- Spoilers wie er vroeg of juist laat uitvliegt (bv social media gedrag of een afvaltheorie)
- aanwijzingen in de montage, of die kandidaten maken (bv terugkerende nummers of tekens)
- Hints die op een andere manier niet deel van het spel uitmaken (bv afleveringtitels)
- etc

In feite komt het hier op neer: HINTS BESTAAN NIET IN WIE IS DE MOL.
Als je post of theorie er ergens vanuit gaat dat iemand (montage, kandidaat of wie dan ook), opzettelijk een aanwijzing heeft gegeven, dan hoort je post hier niet thuis. Dat geldt zowel voor informatie over de mol als toekomstige afvallers.
Bij twijfel, gebruik de spoiler-tags:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dit is het enige hintvrije topic. Alle kandidaten en afleveringen worden hier besproken. Probeer daarom zelf ook bij te dragen om gesprekken overzichtelijk te houden.
You'll never walk alone

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2020, 13:23:07 »
Ik vroeg me af of mensen deze strategie toepassen om de mol te ontmaskeren:

Ik kan me voorstellen dat de mol een aantal leugens vertelt in interviews of de voorstelvideos over bepaalde gedragingen of karaktereigenschappen, om zich in te dekken voor bepaalde molacties.

Voorbeeld: Zeggen dat je hoogtevrees hebt en dan geld verspelen door niet mee te doen aan enge opdrachten.

Iemand die de mol wordt en ineens dat soort leugentjes gaat vertellen is misschien vergeten dat die leugen wellicht traceerbaar is. Vanuit die gedachtegang zou het interessant kunnen zijn om verder terug te zoeken in publieke acties of uitspraken op onwaarheden, om op die manier die leugen bloot te leggen en zo de mol te vinden.

Terug naar het voorbeeld: De kandidaat die zogenaamd hoogtevrees had heeft 3 jaar geleden een foto op social media geplaatst waarbij hij/zij gaat parachutespringen.

Dat is natuurlijk een hoop werk om uit te zoeken voor 10 kandidaten, alle interviews en voorstelvideo rondom WIDM checken met wellicht jaren aan interviews en social media ervoor.

Maar wellicht als meer mensen hier op gaan letten dat we zo toch inconsistenties tegen komen bij iemand, vanaf het moment dat deze in de molrol gekropen is.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2020, 14:02:05 »
Ik denk dat het wel heel erg zou opvallen als de mol beweert allerlei angsten te hebben die hij/zij niet daadwerkelijk heeft. Dat zou bij iedereen die diegene persoonlijk kent, of al lange tijd volgt op social media, meteen alarmbellen doen rinkelen.

Meestal vind ik het bij die introductiefilmpjes niet heel interessant wat ze zeggen, maar probeer ik meer op subtiele bewegingen te letten waaraan je misschien kunt zien of ze liegen (vooral op het moment dat ze zeggen hoe ze het spel gaan spelen). Meestal levert dit niet iets op, alhoewel Merel in haar introductiefilmpje van vorig jaar wel opvallend vaak even snel naar links keek.

En ik heb ook een nieuwe tactiek bedacht voor dit jaar!

Kijk, het is gebleken dat zo'n 9 van de 10 keer mijn mol uiteindelijk de winnaar blijkt te zijn. Dus, ik ga dit jaar kijken wie ik denk dat de mol is, en zodra ik dat weet, kijk ik wie mijn mol verdenkt en dat is dan dus echt de mol. ;D
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2020, 14:21:30 »
Mijn voorbeeld is natuurlijk vrij obvious, maar zo zullen er wel kleinere inconsistenties kunnen zijn omdat je als mol ineens over dingen moet gaan liegen en wellicht niet eens weet dat je liegt omdat je niet meer uit je hoofd weet wat je in al die jaren op tv en social hebt gezegd en geplaatst.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #4 Gepost op: 12-01-2020, 10:03:52 »
Welll.....

Opening/Opdracht 1
Ik zou niet weten wat ik hier als mols en onmols zou kunnen zien, misschien betekenen die jaartallen/seizoenen later nog iets, maar daar kunnen we nu nog niets mee.

Miljuschka, Tina, Claes en Buddy leken me wel echt oprecht toen ze de (zwarte) vrijstelling vonden.

Opdracht 2
Tina was voor mijn gevoel erg goed bezig op de markt. Claes ook, van wat we hebben kunnen zien. Jaike sprak Anita en Leonie aan op het maken van meer dan één foto. Streepje door Jaike, dit zou een mol niet doen in mijn ogen. Miljuschka deed ook goed haar best volgens mij. Nathan haalde toch nog 50 euro binnen (van de 150 euro), en het is toch geld, dus ook opvallend onmols. Lichte streep door Nathan.

Ik ben er wel van overtuigd dat de mol bij de 8 (min Anita) zat die rondliepen, want bij het bord kan je vrij weinig mollen. Lichte streep door Buddy en Johan dus.

Rob, weet ik niet. Ik kon niet uit de beelden afleiden of hij goed zijn best deed of niet.

Leonie, Anita erg verdacht. Anita weg, dus Leonie toch wel erg verdacht hier.

Opdracht 3
Tina, Claes, Leonie en Rob zijn hier uiteraard de vier meest verdachte mensen. Claes geeft Tina heel makkelijk de schuld, maar hield haar ook niet tegen. Maar het was wel een rare actie van Tina natuurlijk.
Rob komt met een goed idee maar zorgt voor een slechte uitvoering, en Leonie draagt daar aan bij.

Jaike en Johan deden het goed, maar Johan die zomaar in het verkeerde vak rijdt is toch vreemd. Jaike hield hem echter ook niet tegen.

Miljuschka heel onmols hier, kwam met de goede oplossing en zette de vrachtwagen in het goede vak. Nathan echter wel mols hier, ivm de discussie over waar de vrachtwagen moest.

Buddy en Anita, tja, het duurde lang, maar ik vond het niet mols ofzo.

Leonie, Rob, Tina, Claes, Nathan, Johan verdacht hier.


Daarnaast
* Toen ze de uitslag van "Beltegoed" te horen kregen, en dan vooral het feit dat er gemold was door meerdere foto's te maken met sommige telefoons, begon ze zenuwachtig aan haar nek te krabben. Op lichaamstaal gelet, vind ik dit vrij verdacht.
* Door het gesprek met Tina aan te gaan zet Leonje Tina op een verkeerd spoor, omdat ze Buddy verdacht maakt bij haar. Het is ook raar dat Buddy liegt, maar nog veel slimmer van Leonie om dit te versterken door het er met Tina over te hebben.
* Johan die het over de items wil hebben vind ik onmols.

Executie
* Reacties van met name Buddy en Tina, maar ook van Nathan vond ik oprecht.
* Reactie van Leonie kwam wat gespeeld over vond ik, helemaal met haar hand naar haar hart en handen in het gezicht, beetje overdreven voor iemand die zo "rustig en nuchter" is.

Conclusie:
Hoofdverdachten: Leonie, Rob
Semi-verdacht: Claes, Tina, Nathan
Lichte streep door: Buddy, Johan, Miljuschka
Streep door: Jaike
Frankje Lapi

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #5 Gepost op: 12-01-2020, 10:45:26 »
Na een nachtje geslapen te hebben, ga ik een voorzichtige potlootstreep door Tina zetten, en wel hierom:


Opdracht 3
Tina, Claes, Leonie en Rob zijn hier uiteraard de vier meest verdachte mensen. Claes geeft Tina heel makkelijk de schuld, maar hield haar ook niet tegen. Maar het was wel een rare actie van Tina natuurlijk.


Ik vind dit zo'n typische kandidaten actie, ow, tijd bijna om, de opdracht is toch al mislukt, laat ik me even verdacht maken door iets raars te doen, zonder comsequenties voor de pot. Ik denk niet dat de mol in aflevering zo obvious in beeld zou willen komen.

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #6 Gepost op: 12-01-2020, 12:01:48 »
Opdracht 1.
 Met frank eens dat hier hintsvrij weinig mee kan gedaan worden.
Persoonlijk zip ik eerder een zwarte vrijstelling nemen als mol en hem nu nog niet inzetten. Dus plusjes voor jaike, rob, Leonie en Tina

Opdracht 2
Ik vind t te makkelijk om te zeggen dat je aan t Bord niet kan mollen (gsm niet op juiste scherm krijgen. Foto wissen). Maar t is niet de meest logische plek.
Dus kleine min voor buddy, grote voor johan die echt niks bijdraagt ( in een niet aanwezige mol in een spel weiger ik te geloven).

Mil, Tina  en claes zijn gedreven bezig, net als Nathan. Dus minnen voor hen. Rob niet gezien.

Leonie (en Anita) scoort een molpunt voor t voorstel van meerdere fotos. Jaike krijgt van mij geen min omdat haar ver weer pas komt als t Kalf verdronken is.

Opdracht 3.
Mil is hier ideale kandidaat, doet alles goed. Minpunt
Plusje voor Nathan voor poging om truck op 1 te zetten.

Buddy en Anita, rare truck, bizarre ontknoping.  Ik denk dat de hint in cijfercode op de wand stond, maar beide deelnemers ondernemen niks. Voor buddy een Minnetje omdat hij de sleutel vond. Al zou je t ook onder Goodwill weken kunnen plaatsen.

Jaike en johan. Prima oplossing raadsel en samenwerking. In mijn Optiek is t jaike die zegt zet due truck maar ergens neer. Dus plusje bij haar

Claes en Tina. Truck met meeste molopties. Vandaar al plusjes. Tina krijgt er nog 1 extra voor Code.

Leonie en rob. Beide plus voor slechte uitvoering.

Extras
De actie van Leonie om buddy Verdacht te maken bij Tina, doet Leonie teniet voor mij door de vrijstelling te laten zien. Hiermee laat een mol dus direct weten dat een slime kandidaat kan gaan denken om een vrijstelling niet in te zetten. Een mol heeft daar geen voordeel bij.  Dus neutraal voor mij.

Liegen van buddy is voor mij een minpunt waard omdat t vrij simpel te achter halen was door de anderen.

Houding bij executie geeft jaike een minpunt ( oogt Gespannen bij anderen en dat Boeit een mol niet) en geeft Leonie een molpunt( te gespeeld)

Conclusie
Buddy -1( doorzichtige  leugen), -1 (sleutel) -1 (bord)   Totaal -3
Claes +1 (truck),  -1 ( Markt).                                      Totaal 0
 jaike -1 (executie), +1 ( plaats truck), +1 (wijsheid).     Totaal +1
Johan: -1 (passief bij  Markt).                                         Totaal -1
Leonie +1(executie), +1 (truck), +1 ( Markt), +1 (wijsheid). Totaal +4
Mil -1 (truck), -1 (code), -1 (Markt) +1 (wijsheid).                 Totaal -2
Nathan +1 (plaats truck) -1 ( Markt).                                    Totaal 0
Rob +1 (truck), +1 (wijsheid).                                            Totaal +2
Tina +1 (truck), +1 (Code), -1 (Markt).                                Totaal +1

Grappig hoe dit Totaal niet min gevoel na afl 1 verwoordt. Voor mijn gevoel ligt t er te dik op dat Montage Leonie wil laten verdenken.


Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #7 Gepost op: 12-01-2020, 12:27:55 »
Lastige aflevering, zoals eigenlijk altijd wel in het begin.

Leonie
Is op de markt mede-initiatiefnemer van het maken van meerdere foto's per telefoon en bij de vrachtwagen zit ze te klooien met de stoel. Maar op een harde actie kan ik haar niet betrappen.

Miljouska
Doet het perfect bij de escape-room. Voorlopig een lichte streep.

Jaike
Verdacht. Geeft op de markt wel aan dat er niet meerdere foto's gemaakt mogen worden, maar dramt niet door. Om vervolgens aan het eind wel hard 'zie je wel' te roepen. Bij het parkeren stuurt ze chaotische Johan aan om de vrachtwagen verkeerd te parkeren.

Tina
Vooral erg hilarisch  ::rofl::
Maar ik vond haar niet verdacht. Wat ze in de vrachtwagen deed, was echt kandidaats. Ze was volgens mij Claes ook aan het uittesten.  ::jaja::

Claes
Vond hem nog een beetje op de achtergrond, maar aan succes heeft hij niet bijgedragen. Stelde in de vrachtwagen ook voor om apart van Tina foto's weg te halen, waardoor elkaar checken niet mogelijk was (Later zagen ze pas in dat ze best 2 hints tegelijkertijd kunt doen opvolgen). Corrigeerde Tina niet.

Buddy
Op de markt wellicht niet op de ideale plek en hij komt ook eerder over als fanatieke kandidaat.
Maar: Ik vond het wel typisch mols om de sleutel vlak voor tijd opeens alsnog te vinden, wetende (?) dat er wellicht toch geen megabedrag meer te winnen viel.

Johan
Kan nog weinig over hem zeggen, heeft veel moleigenschappen in zich als persoon denk ik. Maar ik zag ze nog niet echt terug.

Rob
Ik ben zelf ook ontzettend a-technisch. Ik vond zijn stoel-idee zo slecht nog niet bedacht. De uitvoering sloeg nergens op, maar dat is een herkenbaar dingetje  ::rofl::

Nathan
Heeft aan de pot niks bijgedragen. Deed wat ik van iemand als hem als mol zou verwachten geloof ik. Beetje enthousiast doen met steenkolenengels op de markt, maar weinig mensen actief werven en in de truck deed Miljouska het bij hem te goed om zelf te kunnen mollen.

*** Jaike, Claes
** Nathan, Leonie, Buddy, Johan,
* Rob, Tina, Miljouska
You'll never walk alone

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #8 Gepost op: 14-01-2020, 06:22:22 »
Nader bekeken kan je bij Buddy toch enkele verdachte dingen zien. Op de markt staat hij bij het bord iedereen te vertellen dat er van elk biljet een foto gemaakt moet worden. Hierdoor komt niemand erop dat je tien keer hetzelfde hoge bedrag zou kunnen fotograferen en dat lijkt wel te mogen. Gaan voor steeds een ander biljet is een stuk lastiger met zijn allen.

In de vrachtwagen vindt hij ineens toch de sleutel terwijl het aannemelijk is dat ze er al een paar keer langs geweest zijn (Anita speurt op een gegeven moment overal de grond af. Eenmaal buiten weet hij direct dat hij op de vrachtwagen moet kijken. Kan zijn dat hij een van de anderen gehoord heeft of duidt het op voorkennis?

Mil vond ik juist verdacht dor de snelheid waarmee ze de gehele vrachtwagen-opdracht goed en snel uitvoert. Verdenking van zich afgooien voor de andere kandidaten? Tegelijkertijd kreeg ik van Nathan het idee dat hij wilde mollen maar het spaans benauwd kreeg van Mil's goede oplossingen en het maar liet varen  ::rofl::

Krijg bij Jaike geen enkele molvibe. Ze doet mee en dat is dat?
« Laatst bewerkt op: 14-01-2020, 06:26:04 door cinner »

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #9 Gepost op: 19-01-2020, 13:12:58 »
Opdracht 1

- Mil, Leonie en Nathan zijn aan het klooien. Hun kistje gaat niet af, Mil zegt de boel te herstellen maar dit is niet het geval. Dominant aanwezig ook, begint voor mij te lijken op een mol die fanatiek de controle wil. Leonie speelt een mol als kandidaat. Nathan draagt weinig bij.

Opdracht 2

- Overal chaos. Ik geloof niet dat ik hier écht wat zinnigs over durf te zeggen. Iedereen was op tijd en niemand had een envelop. Buddy viel op met een foute keuze. Maar leek hier ook Leonie uit te checken geloof ik (en vice versa). Nathan en Rob verdoen tijd met lachen, maar hun chauffeur was ook echt hilarisch

Opdracht 3

- Hier valt wel wat te puzzelen. Leonie en Johan in de controlroom. Hoezo is dat een goed idee? Verder Jaike die niks doet. Lijkt me niks voor een mol. Claes en Miljouska doen daarentegen echt veel, maar slagen doet de opdracht niet. Deze opdracht moet ik nog maar eens terugkijken...

Na aflevering 2

*** Claes, Nathan
** Miljouska, Leonie, Rob, Jaike, Johan, Buddy
* Niemand  ;D
You'll never walk alone

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #10 Gepost op: 19-01-2020, 13:20:56 »
Opdracht 1:
Claes
Deed gewoon heel erg zijn best. Deed alles goed, alleen met die snoeren nogal aan het klungelen. Maar daar vroeg hij hulp aan Rob, en uiteindelijk lukte het net niet door de knopen. Toch leek het me geen molactie.

Rob
Loopt al snel weg met het verlengsnoer, loopt voorop, en achteraf dus de verkeerde kant op. Maar kreeg het kastje wel aan.

Johan
Gewoon erg klungelig, gaat langzaam, maar ze redden het uiteindelijk toch. Doet geen moeite voor die verlengsnoeren, dus dat is wel opvallend.

Jaike
Is wel erg eerlijk over dat ze op Anita zat, kan slim zijn als kandidaat, maar denk gewoon een impulsieve reactie van Jaike. Daarnaast doet ze het gewoon goed.

Buddy
Is ook nogal eerlijk over zijn verdachten, geen slimme actie, tenzij hij een bondje met Jaike zou willen, maar dat lijkt me hier niet het geval.. daarnaast doet hij het gewoon goed.

Mil
Heel slim als mol om Leonie op de belangrijkste positie te zetten, omdat dat toch al niks ging worden.  Daarnaast doet ze vrij weinig en zeurt ze over de knopen en haalt ze de snoeren uit de knopen.

Leonie
Klungelig, "het lukt weer niet", wordt in die positie gezet door Nathan en Mil, MAAR gaat er ook niet tegenin. Vraagt pas hulp na een tijdje aan Nathan.

Nathan
Slim als mol om weg te rennen met het verlengsnoer en Leonie achter te laten bij het kastje, want haar zou het toch niet lukken. Met de snoeren leek hij het wel redelijk goed te doen, maar uiteindelijk leverde dat toch niks op.

Verdacht hier: Nathan, Leonie
Beetje verdacht: Rob, Mil, Claes, Johan
Niet verdacht: Buddy, Jaike


Opdracht 2
Rob
Wil al snel bellen, lijkt me slim. Zit vooral te lachen.

Nathan
Stribbelt een beetje tegen bij het plan van Rob om te bellen, maar doet het uiteindelijk wel. Hij hangt uiteindelijk op. Praat duidelijk over de telefoon.

Buddy
Stelt voor een andere straat in te gaan. Lijkt me eerder een poging om zichzelf verdacht te maken bij Leonie. Zorgt er zo uiteindelijk voor dat ze geen geld hebben, maar toch op tijd komen.

Leonie
Stapt uit, gaat bij allerlei mensen vragen of de bibliotheek er is, maar dat duurt erg lang. Speelt in op het foute voorstel van Buddy. Gaat mee in het voorstel van Buddy om naar Rik te gaan zonder geld.

Jaike
Jaike zegt bellen kost tijd Claes, maar komt zelf ook niet met een voorstel.

Claes
Gaat al snel bellen, dat lijkt me slim.

Mil
Wil focussen op de weg. Doet het uiteindelijk toch wel erg goed samen met Johan als een soort hulpje.

Johan
Praat over grasveldjes. Doet heel vaag over de telefoon, begint het gesprek al gelijk heel vaag, waardoor die mensen denken "wat is dit?". Doet het daarna prima.

Beetje verdacht: Buddy, Leonie, Nathan, Johan, Rob
Te weinig gezien: Claes, Jaike
Niet verdacht: Mil


Opdracht 3
Leonie
Is duidelijk over de portofoon. Geeft aanwijzingen aan Johan als een soort commandeur.

Johan
Eist de controlroom zowat op, maar doet het er wel goed door het wereldbeeld met China in het midden op te gooien, anders was de opdracht al direct mislukt.

Mil
Vindt al snel een puzzelstuk. Volgt de aanwijzingen op en legt de stukken volgens de aanwijzingen goed neer. Is een soort van tweede controlroom, geeft soms meer aanwijzingen dan Leonie.

Claes
Legt samen met Mil de puzzelstukken goed neer en weten waar ze heen moeten als ze naar "bloemen" moeten.

Nathan
Zegt weinig en rijdt een beetje rond met Tina. Tina vindt Zuid-Amerika, maar Nathan doet niks.

Jaike
Ja, niks gedaan. Lijkt me niet dat je dat als mol doet  ::rofl::

Buddy
Vindt een stuk dat Rob daarna pas ziet. Vindt de volgende plek niet, net als Rob.

Rob
Vindt met Buddy de plek waar zij heen moeten niet. Ziet het eerste stuk ook niet.

Verdacht: Rob
Beetje verdacht: Leonie
Te weinig gezien: Jaike, Nathan
Niet verdacht: Claes, Mil, Buddy,


Extra:
* Leonie vertelt de groep dat zij haar ZV in heeft gezet. Waarom zou ze dat doen? Ook reactie na de executie over dat ze Tina als enige heeft verteld over haar ZV lijkt me toch wel een oprechte reactie naar de groep toe.
* Boze reacties van Jaike lijken me oprecht.
* Buddy en Mil willen wisselen. Lijkt me kandidaats, tenzij je als mol vertrouwen wil winnen van meerdere kamergenoten dus. Maar het leek me meer een strategische zet van beiden.
* Hoe hilarisch zou het zijn als de taxichauffeur v/d mol gewoon uit Nederland komt en de mol hem/haar al kent / heeft ontmoet bij een briefing, en dat diegene nu gewoon aan het acteren was ::rofl:: denk het niet maar bij bijv. Rob of Nathan zou het me niks verbazen.

Eindstand:
1. Nathan
2. Leonie
3. Rob
4. Buddy
5. Mil
6. Claes
7. Jaike

Frankje Lapi

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #11 Gepost op: 19-01-2020, 22:28:44 »
Mil, opdracht 2 in de taxi
Zegt als ze Nam Kee aan de telefoon heeft, we zijn op zoek naar een winkelcentrum (dit wordt naar de chauffeur vertaald als ze willen winkelen), en geeft de telefoon weer aan Johan: Hier.
Vage actie
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #12 Gepost op: 19-01-2020, 22:32:05 »
Nam Kee hing al op volgens mij.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #13 Gepost op: 20-01-2020, 17:42:12 »
Klopt Heinz, maar op minuut 31 is er weer een vrouw aan de telefoon. Die in ieder geval begrepen heeft dat ze naar het centrum willen om te winkelen. Hoe dit tot stand komt weten we niet. Alleen dat Mil eerder zegt op zoek te zijn naar een winkelcentrum.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline FollowTheMoney

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #14 Gepost op: 20-01-2020, 19:04:07 »

Eindstand:
1. Nathan
2. Leonie
3. Rob
4. Buddy
5. Mil
6. Claes
7. Jaike

Waar is Johan?  ??? ;D

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #15 Gepost op: 25-01-2020, 23:35:05 »
Ik weet niet zo goed waar dit te plaatsen, want het wijst uiteindelijk het meest op Rob, maar misschien dat mensen hier nog andere dingen uit kunnen halen.

Ik ben nog eens goed naar opdracht 1 van aflevering 2 gaan kijken en ben er uiteindelijk achter gekomen wie waar staat. Dat is vooral interessant voor het stuk van de opdracht dat ze samen 1 verlengsnoer moeten maken.

Wat mij hieruit vooral opvalt is dat Rob samen met Claes in het midden staat en niet aan het uiteinde. Toch rent Rob een tijd 1 kant op en zegt niemand te kunnen vinden. Maar omdat er aan beide kanten een ander team is zou hij toch iemand tegen moeten komen.

Daar komt bij dat alle spelers samen begonnen op plek groen voor de speluitleg. Van daar verspreiden ze zich naar de verschillende locaties dus grote kans dat ze wel enigszins feeling hebben bij waar ze ongeveer staan met hun kastje ten opzichte van het speelveld.

Rob komt dan terug bij Claes en zegt dat ze de andere kant op moeten. Daar hebben ze ook niemand gevonden.

Aan het eind (timer is in beeld) rennen ze weer de richting op waar Rob eerst al was geweest. Dit blijkt uit de beelden. Rob liep bij het "verkeerd lopen en niemand kunnen vinden" al in de richting van Jaike en Buddy en dat doen ze op het eind weer. Deze teams komen nu bijna bij elkaar en zien elkaar in de verte. Rob loopt dan weer op precies diezelfde plek bij de splitsing! Hij is dus eerder of niet ver genoeg doorgelopen, of hij heeft het verkeerde pad gekozen (je kan ook rechts omhoog).

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #16 Gepost op: 19-02-2020, 08:12:29 »
Ik mis de analyses hier ;D

Ik dacht van de eerste opdracht eigenlijk meteen dat de mol iemand moest zijn die een of meer telefoons vond. Dan ben je vet goed bezig maar levert het niets op, en ik dacht ook je kan toch gemakkelijk een stap opzij zetten voor je roept ik heb hem?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #17 Gepost op: 19-02-2020, 08:42:53 »
Ik mis de analyses hier ;D

Ik heb het idee dat het topic wat overbodig geworden is nu veel hints in het hints-topic besproken worden en in allerlei andere topics veel hint-vrije analyses gemaakt worden. Maar goed, dat zullen we nog wel gaan evalueren later.

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #18 Gepost op: 19-02-2020, 13:57:23 »
Ja maar dan moet ik al die andere topics lezen ::hypocriet::
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Hint-vrije topic
« Reactie #19 Gepost op: 19-02-2020, 16:28:46 »
Ja nouja ik post hier eigenlijk niet meer omdat er bijna niemand anders postte  :-\\

En ik heb ook geen zin om al die kandidatentopics door te lezen, dus ik post eigenlijk nog amper  ::rofl::
Frankje Lapi