Auteur Topic: Verwijzingen naar eerdere seizoenen  (gelezen 31822 keer)

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #80 Gepost op: 18-02-2020, 00:16:14 »
ik had het inderdaad eerst in spoilers gezet maar eigenlijk is het het voortzetten van de eerder gevonden oplossing in de aflevering wijsheden

Er zijn inderdaad tig mogelijkheden met deze letters en ik kwam met de eerste omdat die voor mijn gevoel goed paste bij het thema twintig jaar WIDM

Nu weet ik het ook even niet meer en hoop dat iemand anders er een jubileumwaardige tekst uit kan halen.

Offline rbnboot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #81 Gepost op: 18-02-2020, 16:23:00 »
Hierbij mijn eerste reactie, alleen weet ik niet of dit al geplaatst is en of dit goed geplaatst is anders mijn excuus, maar in de leader heb ik een verwijzing gevonden naar een eerder jaartal;

Deze zit er vanaf aflevering 4 op 6 seconden in de video en de tekst luidt als volgt;

- Thomas zegt dat hij de attractie van €750 niet kan halen vanwege de vele sluipschutters en kiest dus voor een lager bedrag, en Sanne lijkt hier heel blij mee
- Sigrid haalt de attractie van €750 maar wordt vervolgens geraakt door de sluipschutters, waarna ze begint te lachen.

En het lijkt er op dat een soort gelijke reactie terug komt van Nathan verderop in aflevering 4 rond 12:12 in de video, en is dit een indirecte verwijzing naar de afleveringstitel misleid (vrij vertaald naar het engels missed leader?)



Offline Blinde vink

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #82 Gepost op: 18-02-2020, 23:50:54 »
MissMolly....het enige wat ik kan linken aan al die straatnamen is de titelsong die Rob Dekay maakte voor de film Weg van jou ;D

Maar wel goed bedacht.....ik dacht eerst nog....misschien moeten we de sleutels uit aflevering 1 gebruiken, maar dat lijkt me te ver gezocht...toch?
« Laatst bewerkt op: 19-02-2020, 08:52:13 door Blinde vink »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #83 Gepost op: 19-02-2020, 10:15:06 »
Tja die sleutels..

Ze wisten niet van tevoren wie welke sleutel zou pakken.
De seizoenen staan vast en de Mol ook.
Vandaar dat ik dacht dat de oplossing in de toevoegingen van de straatnaamborden zou moeten liggen.


Offline Blinde vink

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #84 Gepost op: 19-02-2020, 14:34:01 »
#miss molly.   Ja er is zeker iets met die straatnamen. Maar wat? Zien we straks de mol in de auto op zijn/haar weg rijden  of misschien gewoon staan?

Of inderdaad een aanwijzing met letters......maar weet niet hoe.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2020, 14:59:41 door Blinde vink »

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #85 Gepost op: 22-02-2020, 22:09:36 »
Was de executie vandaag qua opzet met de groene en rode kaarten een exacte kopie van die in het donker in Zuid-Afrika? (waarbij de Mol toen vrij matig acterend nogal overdreven juichte toen-ie door was)
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #86 Gepost op: 22-02-2020, 22:10:34 »
Was de executie vandaag qua opzet met de groene en rode kaarten een exacte kopie van die in het donker in Zuid-Afrika? (waarbij de Mol toen vrij matig acterend nogal overspannen juichte toen-ie door was)

Klopt! Dat was een referentie.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #87 Gepost op: 23-02-2020, 10:56:19 »
Er zit nog een verwijzing naar een vorig seizoen aan te komen.

We hebben 5 deelnemers over, waaronder 1 mol. Dat kan een paar dingen betekenen:

Twee naar huis in aflevering acht. Een finale met vier, of een finale-aflevering met daaraan voorafgaand een uitgestelde executie.


Kiest u maar......

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #88 Gepost op: 23-02-2020, 11:20:11 »
Of een aflevering 11. Ook eerder gedaan.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #89 Gepost op: 23-02-2020, 11:40:53 »
Alleen past dat niet met het uitzendschema. Je zou die alleen BINNEN het vaststaande uitzendschema kunnen vastleggen, en dat moet dan VOOR de 14e zijn. Ja, en dat ZOU kunnen passen, realiseer ik me nu. Aflevering 8 EN 9 regulier, aflevering 10 finale EN ontknoping.


anoniem 30784

  • Gast
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #90 Gepost op: 23-02-2020, 11:43:34 »
Maar hoe gaan ze een finale en ontknoping in een doen?  ???
Zo'n aflevering zou dan wel 2 uur moeten duren om alles erin te laten passen..
Een finale met 4 lijkt dan logischer. Of er vallen weer 2 in 1 keer af.. maar dat is een beetje een herhaling van zetten.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #91 Gepost op: 23-02-2020, 11:48:47 »
De reünie online zou ik niet eens erg vinden. Maar dan hoop ik wel dat ze overal de tijd voor nemen. Maar het zal vast niet gebeuren.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #92 Gepost op: 23-02-2020, 12:00:08 »
Mijn hersenspinsels draaien overuren.

Tót 2015 werd het als onmogelijk gezien om de mol live bekend te maken. Toch is dat sinds dat jaar een vast onderdeel geworden.

Het lijkt me niet zo heel moeilijk te realiseren, hoor. De mensen in het Vondelpark en de bioskoop zijn er immers tóch, en de veel gehoorde kritiek was dat er niet echt veel spannends te zien was.

En dan zou je beter die finale daar kunnen uitzenden dan de ontknoping. Ik spin maar wat met mijn hersens, hoor.....

Herhaling van zetten is overigens een thema dit jaar......

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #93 Gepost op: 23-02-2020, 12:03:59 »
Alleen past dat niet met het uitzendschema. Je zou die alleen BINNEN het vaststaande uitzendschema kunnen vastleggen, en dat moet dan VOOR de 14e zijn. Ja, en dat ZOU kunnen passen, realiseer ik me nu. Aflevering 8 EN 9 regulier, aflevering 10 finale EN ontknoping.

Wellicht morgenochtend om 08.00 uur meer nieuws daarover

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #94 Gepost op: 23-02-2020, 13:50:54 »
Wat ik me dus afvraag: wanneer en door wie is het tijdstip van 8 uur vastgesteld?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #95 Gepost op: 23-02-2020, 14:41:36 »
Volgens mij alleen om dat het originele bericht ook om 8 uur is geplaatst.  ???

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #96 Gepost op: 23-02-2020, 14:57:37 »
Dat is dus wat ik bedoel. Niemand heeft met zekerheid, bijvoorbeeld uit die pixels, op kunnen maken dat op datzelfde tijdstip om 8.00 uur iets staat te gebeuren.

Voor een groot deel van Nederland is 24 februari een gewone werkdag dan wel schooldag, voor carnavalvierend Nederland is 8 uur een tijdstip waarop de geest nog niet helemaal helder is.


Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #97 Gepost op: 25-02-2020, 07:57:50 »
In de komende aflevering komt er een aanhouding door de politie, als ik de vooruitblik op aflevering 8 mag geloven. Dat is een mooie verwijzing naar seizoen 2 (afl. 5) in Schotland!

EdAnt

Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #98 Gepost op: 25-02-2020, 11:07:55 »
In de komende aflevering komt er een aanhouding door de politie, als ik de vooruitblik op aflevering 8 mag geloven. Dat is een mooie verwijzing naar seizoen 2 (afl. 5) in Schotland!

EdAnt

Denk niet dat die gepland was. :P

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: Verwijzingen naar eerdere seizoenen
« Reactie #99 Gepost op: 25-02-2020, 12:10:49 »
Denk niet dat die gepland was. :P
Dat dachten ze in seizoen 6, aflevering 9 ook niet ;)