Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137224 keer)

Offline Jcw

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #440 Gepost op: 15-02-2020, 22:15:36 »
en het staat ook nog op z'n arm ...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #441 Gepost op: 15-02-2020, 22:21:36 »
Volgens Rik is de Mol 'tevreden.' Laat dat woord nu net een anagram zijn van een bepaalde Nederlandse stad waar een van de kandidaten weg komt.

En die bepaalde stad had een jubileumjaar en de  bewuste kandidaat schreef daarvoor een song met de titel "tevreden". ;D

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #442 Gepost op: 15-02-2020, 22:42:41 »
Wat mij opvalt is dat er best veel geapplaudisseerd wordt na een opdracht of voor een afvaller. Rob lijkt daarbij een voortouw te nemen maar applaudisseert ook wat afwijkend zou er iets in zitten. Als muzikant natuurlijk niet zo moeilijk.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #443 Gepost op: 15-02-2020, 23:48:32 »
Rob hoort geen een telefoon, toch raar voor een muzikant! Hij staat bij uitleg van opdrachten vaak achterin opgesteld. Belangrijkste: hij gaat links als hij zegt rechts te gaan. Als tweede gaat Buddy die erachter komt dat het niet klopt wat na Rob is getekend, het begin klopt niet, dus dat deel waar Rob links zei en rechts ging (of omgekeerd). Buddy zal nu toch wel een beetje op Rob zitten lijkt mij en Mil lijkt ook wantrouwend jegens Rob geworden (stelt kritische vragen), Mil en Buddy zal het opgevallen zijn dat Rob onderdeel was van de fout opgemeten afstand.
Verder wat al gezegd is: hij bracht geen zand mee terug, hij wilde terug naar het vorige bedrag terwijl je daarmee geen nieuwe informatie krijgt etc.

Hij wil als een van de eersten bij de kennisopdracht, waarschijnlijk om de enveloppen te verwisselen, om zandkokers weg te moffelen en om de route anders aan te geven. Ik twijfel niet meer!

Net nog eens gekeken bij de Kennersopdracht: Hij zegt na eerste kamertje ga je rechts, terwijl hij links gaat. Mil vraagt dan: na eerste kamertje ga je links toch? Maar hij herhaalt: na het kamertje ga je rechts. Dat blijkt dus niet te kloppen als Buddy dat controleert, en de tekening wordt aangepast. Als Claes gaat, stelt hij voor dat Claes naar een ruimte gaat die al bekend is: ‘ ik zou dit doen, dit weten we’. Buddy zegt dan dat Claes naar een andere ruimte moet gaan.
Ik denk dat Rob het deze aflevering voor het eerst moeilijk kreeg. Het ontspannende is eraf. Hij richt zich vooral op Claes, gaat naast hem staan, praat vooral met hem, waarschijnlijk omdat Claes hem niet verdenkt.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 00:40:01 door Run »

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #444 Gepost op: 16-02-2020, 00:33:57 »
Rob hoort geen een telefoon, toch raar voor een muzikant!
Niet geheel vreemd, hij blijkt zo goed als half doof te zijn. Hoort links zo goed als niks.
Te horen in de uitzending van "Miss Podcast, Radio 1,  dd 23-01-'20
 
https://www.nporadio1.nl/podcasts/miss-podcast/124113-14-wie-is-de-mol-deelnemer-rob-dekay-recenseert-30-minuten-rauw-en-100-inspiratie-podcast

*@ 01.39 u.*

Edit; link
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 00:36:45 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #445 Gepost op: 16-02-2020, 04:51:26 »
Ik zit niet in de Rob tunnel, maar de rode peper tattoo op z'n linkerarm viel me ineens heel erg op door de gedroogde pepers bij de test.

Dit met de (vermoedelijk) extra stap laat me misschien wel switchen

Nu eerst maar de laatste opdracht terugkijken, want die heb ik half gemist door alle mollotennamen  ::jaja::
De gedroogde pepers... scherpe observatie.  ::ok::

Ik zat al in de Rob-tunnel en daar kom ik pas uit als hij een rood scherm krijgt.  ::rofl::
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #446 Gepost op: 16-02-2020, 06:17:27 »
Ik val hier maar weer even binnen na deze aflevering.
- Rob had van Buddy, Nathan en hemzelf de beste kans ongezien een meter te smokkelen.
- Rob doet twee suggesties om een goed nummer te veranderen in een fout nummer, Buddy een keer en Nahan geen suggestie. Meer suggesties doen is mols denk ik, zlang ze verkeerde suggesties proberen blijft de fout voortbestaan.

Rob wil de 1040 opstelling onthouden wat goed lijkt maar toch meer dan de helft uit de pot is. Bovenal is hij bij het cashen de enige die iemand van een 500 euro vak naar voren wil sturen (Mil is het minste waard volgens hem), de anderen wezen naar een tien euro bedrag. het mislukt door vooral Mil.

- Nathan krijgt de sleutelpositie, Buddy beďnvloed zijn positie niet en Rob wil ineens als eerste. Hij komt niet zo ver maar heeft slechts enkele seconden over, tijd zat om even de envelop van Rat te verhangen zodat Buddy die mooi kan beschrijven. Hij heeft wel zand gezien maar niet meegenomen (of weggegooid?). Bovendien wil hij per se dat Nathan voor een derde envelop gaat waarvan niemand echt weet waar die nu hangt. Als enige, het slaagt ook niet.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #447 Gepost op: 16-02-2020, 10:00:28 »
Alles wijst op Rob. Molacties en hints. Maar wat hints betreft: waarom ook nog zo'n vette verwijzing naar die tevreden-tattoo doen die we al meermaals duidelijk in beeld gezien hebben? Misschien omdat ie ook nog utgelegd kan worden naar Nathan. Maar ik vind het wel een beetje too much in combinatie met "hier is de Mol" op de waaier en ook nog het op de foto gaan met het 20-briefje in de allereerste opdracht. Toch kan ik er bijna niet meer omheen om Rob als Mol te zien. (Prima Mol hoor! ::jaja::)

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #448 Gepost op: 16-02-2020, 10:03:09 »
Alles wijst op Rob. Molacties en hints. Maar wat hints betreft: waarom ook nog zo'n vette verwijzing naar die tevreden-tattoo doen die we al meermaals duidelijk in beeld gezien hebben? Misschien omdat ie ook nog utgelegd kan worden naar Nathan. Maar ik vind het wel een beetje too much in combinatie met "hier is de Mol" op de waaier en ook nog het op de foto gaan met het 20-briefje in de allereerste opdracht. Toch kan ik er bijna niet meer omheen om Rob als Mol te zien. (Prima Mol hoor! ::jaja::)
En dan denk ik dat hij ook nog met jouw enveloppe heeft lopen mollen Heinz! Wat een twijfelachtige eer  ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #449 Gepost op: 16-02-2020, 10:04:35 »
 ::rofl::

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #450 Gepost op: 16-02-2020, 10:16:44 »
Ik ga nu over naar Rob als mol na deze aflevering (was ook mijn allereerste verdachte). Nathan verdenk ik nog steeds maar in mindere mate.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 10:50:41 door Luc »

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #451 Gepost op: 16-02-2020, 10:36:43 »
George speelde juist heel fanatiek voor het geld te gaan en heel zenuwachtig bij de test te zijn. En Dennis ging vol in de tegenaanval en werd woest als ie verdacht werd gemaakt of van iets werd beschuldigd. Niet echt relaxed dus. (Het warrige/chaotische zie ik wel als overeenkomst.)

Dit inderdaad. Als Rob de mol is zie ik eerder overeenkomsten met Thomas. Zo onopvallend, op de achtergrond stil... Ik hoop het eigenlijk niet, ik heb altijd liever een mol die zich duidelijk profileert.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #452 Gepost op: 16-02-2020, 11:00:00 »
Alles wijst op Rob. Molacties en hints. Maar wat hints betreft: waarom ook nog zo'n vette verwijzing naar die tevreden-tattoo doen die we al meermaals duidelijk in beeld gezien hebben? Misschien omdat ie ook nog utgelegd kan worden naar Nathan. Maar ik vind het wel een beetje too much in combinatie met "hier is de Mol" op de waaier en ook nog het op de foto gaan met het 20-briefje in de allereerste opdracht. Toch kan ik er bijna niet meer omheen om Rob als Mol te zien. (Prima Mol hoor! ::jaja::)

Toch altijd weer een geruststelling als oppermolloot Heinz zich in jouw tunnel gaat bevinden :D
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #453 Gepost op: 16-02-2020, 11:06:56 »
Hahahah ja zeker! Heinz is een echte influencer..... welkom!!!  ::joehoe::

Vanaf aflevering 1 op Rob, en daar blijf ik bij. Wat me afschrikt is alleen die nummer 1 positie bij de landelijke poll, en die verdachtmakingen in moltalk.

Heerlijk als het hem wel blijkt te zijn, dan heb ik een paar jaar op rij de mol vanaf aflevering 1 in het vizier. Kan bijna niet kloppen  ::rofl::

Waarom nog steeds Rob na deze aflevering:
- Hij zit bij de 3 waar het misgaat met de meters, en is ook bij de telefoon die naar Rik belt
- Hij is sturend bij de Mastermind opdracht
- Hij wil per se de sleutel positie in de molloten opdracht, en gaat als eerste (wegmoffelen enveloppe?)
- hij is altijd zo op de achtergrond en gaat nu opeens roepen: dan wil ik wel als eerste
- hij zegt rechts te gaan in de porto maar loopt links
- de Chili pepers
- die hoed met de veer bij elke executie, valt op
- Weer geen scherm gezien van Rob
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 11:10:16 door Juuls247 »
Meer L

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #454 Gepost op: 16-02-2020, 11:14:23 »
Wat Vakwerk betreft. Ik ben het ermee eens dat de Mol niet goed wil staan om vervolgens niet te cashen. Dat zou opgaan voor Mil en Claes.

Echter... Claes komt goed te staan door een wissel met Rob. De positie waar Mil eindigt is pas in de voorlaatste beurt door Rob verlaten. Hoe is dat dan Mols?

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #455 Gepost op: 16-02-2020, 11:54:28 »
De anderen kijken zeer sip als Rik vertelt dat er mingeld in de envelop zit. Ze waren zo zeker van de namen op die plaats. Alleen Rob kijkt er best tevreden bij!
Het is dan ook een ‘ tevreden’ mol volgens Rik, tevreden is anagram van Deventer en Tevreden is titel van een song van Rob over Deventer.

Tevreden

Er heeft er eentje wat te vieren
En je ziet het vast aan haar
Ze is de mooiste van de Hanze
En lijkt pas 70 jaar
Ze heeft al zoveel meegemaakt
Zoveel geproefd, zoveel gedaan
En met trots kan ik vertellen
Ik ben al 30 jaar met haar

De koude kille koude straten zet ze in een ander licht
De winter net begonnen toch de zomer al in zicht
Want van binnen is ze warm en ze heeft een mooi gezicht
En als ik bij haar wegga weet ik dit is wat ik mis

Daa-aa-aar... hoor ik thuis
Daa-aa-aar ... hoor ik thuis

Ze zet de boel op stelten en ze houdt wel van een boek
De IJssel is haar ader en het water is haar bloed
Ik vaar al jaren echt overal naartoe
Maar als ik bij haar thuiskom voel ik dit is hoe het moet

Daa-aa-aar... hoor ik thuis
Daa-aa-aar ... hoor ik thuis

En als je niet gelooft
Wat ik je nu beloof
Loop dan even met me mee
En nu je me gelooft
Wat ik je heb belooft
Snap ik best dat je blijft

Mmm...
Mmm...

Daa-aa-aar... hoor ik thuis
Daa-aa-aar ... hoor ik thuis
Daa-aa-aar... hoor ik thuis
Daa-aa-aar ... hoor ik thuis
Report a problem

Writer(s): rob dekay hameka

Ik vind het een fantastisch leuke mol en ik ben benieuwd wat hij nog meer gaat verzinnen.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2020, 12:01:23 door Run »

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #456 Gepost op: 16-02-2020, 12:15:57 »
Ben ik de enige die een "plak"geluid hoort terwijl Rob zegt; "en aan de deur hangt Heinz" ?

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #457 Gepost op: 16-02-2020, 12:52:36 »
Ik weet zeker dat hij de mol is. Ik vindt het jammer dat hij zo hoog staat van verdachte in Nederland.

Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #458 Gepost op: 16-02-2020, 13:00:34 »
Wat Vakwerk betreft. Ik ben het ermee eens dat de Mol niet goed wil staan om vervolgens niet te cashen. Dat zou opgaan voor Mil en Claes.

Echter... Claes komt goed te staan door een wissel met Rob. De positie waar Mil eindigt is pas in de voorlaatste beurt door Rob verlaten. Hoe is dat dan Mols?

Dit.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #459 Gepost op: 16-02-2020, 13:34:15 »
Rob gaat het nog lastig krijgen met Miljuschka op zijn huid. Hoe ze "gaat het Rob?" vraagt na de executie van Claes is niet alleen maar om hem een hart onder de riem te steken. Ze zoekt terecht meer achter de emoties van Rob heb ik het idee. ;D