Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137218 keer)

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #160 Gepost op: 27-01-2020, 14:33:56 »
Ik heb voer voor de Rob-verdenkers (daar hoor ik zelf niet bij).

Ergens op internet werd geopperd dat Rik in het intropraatje voor aflevering 3 de tekst “het lijkt erop” uitspreekt alsof hij “het lijkt rob” zegt. De e- is slechts vluchtig te horen. Ik luisterde het terug, en ik kan hier wel enigszins inkomen, maar omdat Rik wel vaker vlug praat, vermoed ik dat hij toch gewoon 'erop' zegt. Maar wat als... In dat geval: in de introtekst zit ook de tekst “of komt dat doordat er een mol in hun midden is?”. Aangezien ik niet veel beters omhanden heb op dit moment, heb ik een kleine puzzel voor mezelf in elkaar geflanst ;)

Ik heb de tekst uitgetypt, en de tekst bestaat uit 130 woorden (wanneer ‘erop’ één woord is). Als je hiervan het midden wil nemen, kom je op 65,5 uit. Als je ‘erop’ zou schrijven op de manier die te verstaan is (e rop), dan zou de tekst dus uit 131 woorden bestaan, en is ‘rob’ exact het middelste woord. In het normale geval, waarin erop één woord is, is het dus het 65e woord van de 130 woorden...
De tekst hier in een spoilertje ter voorkoming van een ellenlange lap tekst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het praatje van Rik begint in de uitzending op 1:14 en eindigt op 2:04. Dat is dus vijftig seconden. Het midden zit dan qua tijdsduur dus op 25/26 seconden. Laat dat nou exact het moment zijn waarop ‘erop’ te horen is (1:39).

Rik praat over het algemeen nogal vlot, en ik vind 'erop' niet onomstotelijk als 'rob' klinken, maar voor de tunnelaars is dit misschien wel geinig. Overigens zegt Rik ook bij de executie nogmaals 'het lijkt erop', voor mij klinkt het dan wederom hetzelfde, en dat zou kunnen betekenen dat hij het 'het lijkt erop' gewoon altijd op die manier uitspreekt (en ik dus dit gepuzzel voor niets heb gedaan. Dan hebben we in ieder geval nog wat fijn voer voor het nutteloze hints topic  :P

Zo. Succes ermee. Ik ga weer terug naar mijn eigen tunnel. ::zwaai::

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #161 Gepost op: 27-01-2020, 15:11:42 »
Ik heb voer voor de Rob-verdenkers (daar hoor ik zelf niet bij).

Ergens op internet werd geopperd dat Rik in het intropraatje voor aflevering 3 de tekst “het lijkt erop” uitspreekt alsof hij “het lijkt rob” zegt. De e- is slechts vluchtig te horen. Ik luisterde het terug, en ik kan hier wel enigszins inkomen, maar omdat Rik wel vaker vlug praat, vermoed ik dat hij toch gewoon 'erop' zegt. Maar wat als... In dat geval: in de introtekst zit ook de tekst “of komt dat doordat er een mol in hun midden is?”. Aangezien ik niet veel beters omhanden heb op dit moment, heb ik een kleine puzzel voor mezelf in elkaar geflanst ;)

Ik heb de tekst uitgetypt, en de tekst bestaat uit 130 woorden (wanneer ‘erop’ één woord is). Als je hiervan het midden wil nemen, kom je op 65,5 uit. Als je ‘erop’ zou schrijven op de manier die te verstaan is (e rop), dan zou de tekst dus uit 131 woorden bestaan, en is ‘rob’ exact het middelste woord. In het normale geval, waarin erop één woord is, is het dus het 65e woord van de 130 woorden...
De tekst hier in een spoilertje ter voorkoming van een ellenlange lap tekst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het praatje van Rik begint in de uitzending op 1:14 en eindigt op 2:04. Dat is dus vijftig seconden. Het midden zit dan qua tijdsduur dus op 25/26 seconden. Laat dat nou exact het moment zijn waarop ‘erop’ te horen is (1:39).

Rik praat over het algemeen nogal vlot, en ik vind 'erop' niet onomstotelijk als 'rob' klinken, maar voor de tunnelaars is dit misschien wel geinig. Overigens zegt Rik ook bij de executie nogmaals 'het lijkt erop', voor mij klinkt het dan wederom hetzelfde, en dat zou kunnen betekenen dat hij het 'het lijkt erop' gewoon altijd op die manier uitspreekt (en ik dus dit gepuzzel voor niets heb gedaan. Dan hebben we in ieder geval nog wat fijn voer voor het nutteloze hints topic  :P

Zo. Succes ermee. Ik ga weer terug naar mijn eigen tunnel. ::zwaai::

Bij de executie ook

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #162 Gepost op: 27-01-2020, 15:27:28 »
Ja, dat zeg ik?

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #163 Gepost op: 27-01-2020, 19:40:28 »
Ja, dat zeg ik?

Oh oeps dat had ik gemist :)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #164 Gepost op: 27-01-2020, 20:26:36 »
Of het nu klopt of niet, hoe dan ook een mooie vondst!

Ps.  Rob staat ook als middelste op foto na het wegvallen van Jaike

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #165 Gepost op: 28-01-2020, 17:24:02 »
Op basis van de laatste aflevering nijg ik toch weer naar Rob.

Opdracht 1
Op het moment dat Rob en Buddy bij Miljuschka uitstappen is Buddy even de kluts kwijt. Rob zegt meteen dat hij het geen probleem vindt om achter te blijven terwijl Buddy en Miljouschka weer instappen.

Rob: "Ik wil hier blijven. Vind ik geen probleem. Jij snapt het spel beter. Ik wil hier blijven. Vind ik geen
probleem. Kijk, jij snapt het spel beter. Als jij rondjes kan maken en mensen nog een beetje tips kan geven."

Ik weet niet of het hier fout is gegaan, maar Rob zegt zelf steeds dat hij niets van de opdracht snapt en dat hij volledig op Buddy afgaat. Vreemd dat hij dan zelf de beslissing neemt om achter te blijven, zonder te weten of dat wel klopt. Hij zwaait zelfs nog even. "Ik blijf hier, doei." Tijdens het napraten benadrukt Rob dat hij het een erg lastige opdracht vond en volledig op Buddy afging. M.a.w., als er iets fout is gegaan lag dat niet aan Rob.

Opdracht 2

Als Buddy even wegloopt krijgt Rob de porto. Miljouschka is net klaar met het geven van uitgebreide aanwijzingen als Buddy terugkomt. In plaats van iets te doen met de uitleg berispt hij Buddy.

Rob: "Ja. Het is handiger om bij elkaar te blijven. Je hebt er nu een gemist."
Lijkt op tijdrekken en iemand anders er verdacht uit laten zien.

Opdracht 3

Gepost
in het opdrachttopic. Gooit het balletje op over gokken zonder daar zelf een standpunt over in te nemen. Is de enige die daar onduidelijk over is. Lijkt te willen afwachten wat de anderen doen en daarop in te spelen. Draagt op geen enkele wijze bij aan het vinden van het serviesgoed.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020, 19:08:19 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #166 Gepost op: 28-01-2020, 17:45:06 »

Opdracht 3[/b]
Gepost
in het opdrachttopic. Gooit het balletje op over gokken zonder daar zelf een standpunt over in te nemen. Is de enige die daar onduidelijk over is. Lijkt te willen afwachten wat de anderen doen en daarop in te spelen. Draagt op geen enkele wijze bij aan het vinden van het serviesgoed.

Nee, maar dat is toch vrij logisch als kandidaat. Hij wilt ook de Mol ontmaskeren en observeren wie wat onderneemt. Rob neemt dan geen definitief standpunt in op dat moment, maar kom op, dit is best wel een teken dat hij voor het gokken was gegaan. En al zag je zelf zijn keuze niet, en wellicht is dat expres buiten beeld gelaten, dan heeft hij alsnog de groep die richting op proberen te sturen. Bovendien aan zijn meervoudige uitspraken achteraf kun je volgens mij wel echt concluderen dat hij voor de gok was gegaan anders zou hij heel hypocriet zijn overgekomen in de groep. 

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #167 Gepost op: 28-01-2020, 17:54:09 »
Draagt op geen enkele wijze bij aan het vinden van het serviesgoed.

+ Gaat mee met de suggesties van Leonie dat het theepotje een ander merkje heeft. Als daar nog een discussie over had plaatsgevonden was er überhaupt geen 1500/2700 euro in de pot gebracht (misschien) of hadden ze op een andere manier nog eventueel geld kunnen winnen (door het raden van de waarde bijv)

Vind het nog tricky om op basis van de keuze tussen gokken of geld iemand wel of niet af te schrijven.
Van keuze/mening veranderen, kan heel makkelijk namelijk.

De enige die naar mijn mening heel erg stand vastig waren in hun keuze (op beeld) waren Claes, Nathan, Mil en Jaike. De rest hadden denk ik nog als Molzijnde het beiden kanten op laten sturen. Rob dus ook.

En we hebben al gezien dat Rob aardig goed kan liegen.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #168 Gepost op: 28-01-2020, 23:51:02 »
Ik heb voer voor de Rob-verdenkers (daar hoor ik zelf niet bij).

Ergens op internet werd geopperd dat Rik in het intropraatje voor aflevering 3 de tekst “het lijkt erop” uitspreekt alsof hij “het lijkt rob” zegt. De e- is slechts vluchtig te horen. Ik luisterde het terug, en ik kan hier wel enigszins inkomen, maar omdat Rik wel vaker vlug praat, vermoed ik dat hij toch gewoon 'erop' zegt. Maar wat als... In dat geval: in de introtekst zit ook de tekst “of komt dat doordat er een mol in hun midden is?”. Aangezien ik niet veel beters omhanden heb op dit moment, heb ik een kleine puzzel voor mezelf in elkaar geflanst ;)

Ik heb de tekst uitgetypt, en de tekst bestaat uit 130 woorden (wanneer ‘erop’ één woord is). Als je hiervan het midden wil nemen, kom je op 65,5 uit. Als je ‘erop’ zou schrijven op de manier die te verstaan is (e rop), dan zou de tekst dus uit 131 woorden bestaan, en is ‘rob’ exact het middelste woord. In het normale geval, waarin erop één woord is, is het dus het 65e woord van de 130 woorden...
De tekst hier in een spoilertje ter voorkoming van een ellenlange lap tekst:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Het praatje van Rik begint in de uitzending op 1:14 en eindigt op 2:04. Dat is dus vijftig seconden. Het midden zit dan qua tijdsduur dus op 25/26 seconden. Laat dat nou exact het moment zijn waarop ‘erop’ te horen is (1:39).

Rik praat over het algemeen nogal vlot, en ik vind 'erop' niet onomstotelijk als 'rob' klinken, maar voor de tunnelaars is dit misschien wel geinig. Overigens zegt Rik ook bij de executie nogmaals 'het lijkt erop', voor mij klinkt het dan wederom hetzelfde, en dat zou kunnen betekenen dat hij het 'het lijkt erop' gewoon altijd op die manier uitspreekt (en ik dus dit gepuzzel voor niets heb gedaan. Dan hebben we in ieder geval nog wat fijn voer voor het nutteloze hints topic  :P

Zo. Succes ermee. Ik ga weer terug naar mijn eigen tunnel. ::zwaai::
Mooie analyse en wel heel toevallig dat het dan ook precies in het midden zit! Maar ik snap 1 ding niet, je moet erop als 2 woorden schrijven om op 131 woorden totaal en dus het 66e woord als het midden te krijgen. Maar waarom zou je "het lijkt Rob" als het lijkt e rob/p schrijven? Kortom, het zijn toch 130 woorden naar mijn mening.


Gooit het balletje op over gokken zonder daar zelf een standpunt over in te nemen. Is de enige die daar onduidelijk over is. Lijkt te willen afwachten wat de anderen doen en daarop in te spelen. Draagt op geen enkele wijze bij aan het vinden van het serviesgoed.
Rob was toch wel degene die als eerste de discussie een kant op stuurde, met een argument die tegenovergesteld was aan het belang van de mol. Hij stemt ook niet mee voor het geld, terwijl maar de helft zn hand daarvoor opstak. Ik kan dit toch moeilijk rijmen met de mol.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2020, 23:57:27 door Theovv »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #169 Gepost op: 29-01-2020, 08:49:56 »
Citaat
Rob was toch wel degene die als eerste de discussie een kant op stuurde, met een argument die tegenovergesteld was aan het belang van de mol. Hij stemt ook niet mee voor het geld, terwijl maar de helft zn hand daarvoor opstak. Ik kan dit toch moeilijk rijmen met de mol.

Hij stemt echter ook niet voor gokken, en zegt ook nergens dat hij een gokje wil wagen. Hij doet slechts de suggestie dat het servies wel eens veel geld waard kan zijn, en doet dat als eerste. Dat lijkt onmols, maar op basis van de keuze die Rik hen biedt is het logisch dat de kandidaten de gok op meer geld gaan overwegen. Dan kun je als mol maar beter degene zijn die dat idee als eerste oppert.

Toegegeven, op basis van wat we zien lijkt het voor de hand te liggen dat Rob voor gokken gestemd zou hebben. Dan had ik echter verwacht dat hij meteen zou zeggen: 'Laten we gokken/ik ben voor gokken' in plaats van het initiatief bij anderen te leggen. Na zijn suggestie houdt hij zich ook nog eens volledig afzijdig in de discussie. Hij hoeft geen kleur te bekennen, omdat alleen degenen die voor 1500 euro kiezen hun hand opsteken. De andere kandidaten interpreteren Robs suggestie (volkomen logisch overigens, waarom oppert hij dat anders?) als 'ik ben ook voor gokken', maar dit heeft hij nooit gezegd.

TL;DR: Robs gedrag in Theepot kan ook als mols met ingecalculeerd risico geïnterpreteerd worden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #170 Gepost op: 31-01-2020, 15:45:54 »
Ik kan me grotendeels vinden in de punten van Blip. Mijn samenvatting van afl 3:

Opdracht 1 - Overtreedt samen met Buddy de wissel-regel door opnieuw in te stappen in dezelfde hovercraft, speelt aan de beelden te zien daarbij zelf een actieve rol. Verschuilt zich na afloop achter Buddy voor het mislukken, maar haast zich te zeggen dat die het allemaal goed gezien had. Wijst later in het gesprek met Mil nog een keer naar Buddy.

Opdracht 2 - Wil dadelijk bij de 6 "creatives", waar het makkelijkst te mollen valt. Zit in de groep met het grootste minbedrag. Heeft volgens sommige speurders op dit forum mogelijk geld (100 euro) uit de plus envelop gehaald (ik zet het er maar even bij voor de volledigheid).

Opdracht 3 - Wil met Leonie, die dat prima vindt. "Want Rob trapt echt overal in, die heb je zo ontspoord". Leonie vindt beide locaties, Rob vindt er geen enkele. Is skeptisch t.a.v. Johan's kannetje, terwijl Leonie de spotlights opeist. Begint de discussie over de waarde van het servies met zo'n scherpe stelling (wat nu als het een heel zeldzaam servies is, het duurste van de hele straat) dat dit wel een tegenreactie mòet oproepen. Zoals die van Johan: 'en daar hebben wij mee lopen rennen'.

Rob kijkt bij de executie, als Rik zegt dat het totaal verdiende bedrag 17.800 euro had kunnen zijn, meteen opzij naar Nathan. De anderen blijven onbewogen voor zich uit kijken. Dat had hij snel door, dat Nathan fout zat! Misschien nog wel sneller dan Johan. Zegt daarvoor in de biecht nog het volgende: "Buddy is acteur. Ik heb altijd het gevoel: de ogen van een acteur daar zit een soort spiegeltje voor."  M.a.w.: als Rob daarin kijkt, ziet hij zichzelf? "Vind ik heel moeilijk te lezen. Hij kan natuurlijk spelen wat hij wil, hè".

Ik twijfel na deze aflevering nog tussen Mil en Rob.

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #171 Gepost op: 31-01-2020, 17:43:44 »
Ik sluit me aan bij de vorige sprekers Blip en Newbie2.
Duidelijke analyse van de aflevering. Dank daarvoor!

Wil met Leonie, die dat prima vindt. "Want Rob trapt echt overal in, die heb je zo ontspoord".

Ik moest hierbij – zoals vermoedelijk velen met mij – onmiddellijk terugdenken aan het geweldige seizoen in Argentinië, waarin mol Milouska zo enorm onderschat werd door de groep. Als Rob de mol blijkt, heeft ook hij zijn zaakjes goed voor elkaar; in ieder geval bij één van de kandidaten.  ::ok::
« Laatst bewerkt op: 31-01-2020, 17:55:42 door Vl4d »

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #172 Gepost op: 31-01-2020, 18:06:04 »
Ik kan me grotendeels vinden in de punten van Blip. Mijn samenvatting van afl 3:

Opdracht 1 - Overtreedt samen met Buddy de wissel-regel door opnieuw in te stappen in dezelfde hovercraft, speelt aan de beelden te zien daarbij zelf een actieve rol. Verschuilt zich na afloop achter Buddy voor het mislukken, maar haast zich te zeggen dat die het allemaal goed gezien had. Wijst later in het gesprek met Mil nog een keer naar Buddy.

Opdracht 2 - Wil dadelijk bij de 6 "creatives", waar het makkelijkst te mollen valt. Zit in de groep met het grootste minbedrag. Heeft volgens sommige speurders op dit forum mogelijk geld (100 euro) uit de plus envelop gehaald (ik zet het er maar even bij voor de volledigheid).

Opdracht 3 - Wil met Leonie, die dat prima vindt. "Want Rob trapt echt overal in, die heb je zo ontspoord". Leonie vindt beide locaties, Rob vindt er geen enkele. Is skeptisch t.a.v. Johan's kannetje, terwijl Leonie de spotlights opeist. Begint de discussie over de waarde van het servies met zo'n scherpe stelling (wat nu als het een heel zeldzaam servies is, het duurste van de hele straat) dat dit wel een tegenreactie mòet oproepen. Zoals die van Johan: 'en daar hebben wij mee lopen rennen'.

Rob kijkt bij de executie, als Rik zegt dat het totaal verdiende bedrag 17.800 euro had kunnen zijn, meteen opzij naar Nathan. De anderen blijven onbewogen voor zich uit kijken. Dat had hij snel door, dat Nathan fout zat! Misschien nog wel sneller dan Johan. Zegt daarvoor in de biecht nog het volgende: "Buddy is acteur. Ik heb altijd het gevoel: de ogen van een acteur daar zit een soort spiegeltje voor."  M.a.w.: als Rob daarin kijkt, ziet hij zichzelf? "Vind ik heel moeilijk te lezen. Hij kan natuurlijk spelen wat hij wil, hè".

Ik twijfel na deze aflevering nog tussen Mil en Rob.

Ik begin ook te tunnelen bij Rob, vooral door opdracht 3. Mogelijk hebben we een stukje discussie niet gezien, waarbij hij wellicht aangeeft de penningmeester te laten beslissen? Zou zomaar kunnen.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #173 Gepost op: 31-01-2020, 19:51:28 »
Hij stemt echter ook niet voor gokken, en zegt ook nergens dat hij een gokje wil wagen. Hij doet slechts de suggestie dat het servies wel eens veel geld waard kan zijn, en doet dat als eerste. Dat lijkt onmols, maar op basis van de keuze die Rik hen biedt is het logisch dat de kandidaten de gok op meer geld gaan overwegen. Dan kun je als mol maar beter degene zijn die dat idee als eerste oppert.

Toegegeven, op basis van wat we zien lijkt het voor de hand te liggen dat Rob voor gokken gestemd zou hebben. Dan had ik echter verwacht dat hij meteen zou zeggen: 'Laten we gokken/ik ben voor gokken' in plaats van het initiatief bij anderen te leggen. Na zijn suggestie houdt hij zich ook nog eens volledig afzijdig in de discussie. Hij hoeft geen kleur te bekennen, omdat alleen degenen die voor 1500 euro kiezen hun hand opsteken. De andere kandidaten interpreteren Robs suggestie (volkomen logisch overigens, waarom oppert hij dat anders?) als 'ik ben ook voor gokken', maar dit heeft hij nooit gezegd.

TL;DR: Robs gedrag in Theepot kan ook als mols met ingecalculeerd risico geïnterpreteerd worden.

Ik hoop t wel, want Rob is mijn hoofdverdachte en dit is het enige wat dwars zit, maar wel flink onmols kan zijn. Als hij de mol is neemt hij in ieder geval een enorm risico. Eerst brengt hij de discussie naar gokken, want zou wel eens veel waard kunnen zijn. Steekt niet zijn hand op lijkt het bij de geldstemmers, ondanks dat die geen meerderheid hebben en lang lijkt de groep naar gokken te neigen, zonder dat Rob nog ingrijpt of stuurt (voor zover we zien). Het is dat Nathan dan de knoop doorhakt.

Ik schrijf hem niet af, maar het is niet meer het perfecte plaatje voor de mol (maar dat was Merel vorig jaar ook verre van met een aantal gekke onmolse acties).

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #174 Gepost op: 1-02-2020, 06:34:09 »
De meer ik hier lees, de minder ik Rob juist verdenk ;) Het enige wat ik nog redelijk vind klinken, is dat het mogelijk is dat Rob geld uit een envelop bij de beeldenopdracht gehaald zou hebben. Alleen geloof ik niet dat alle bedragen gelijkelijk verdeeld waren, onder andere omdat de min bedragen ook niet gelijk verdeeld waren.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #175 Gepost op: 1-02-2020, 09:42:46 »
De argumenten tegen Rob als mol wegen op dit moment zwaarder dan de pro Robs. 

Online Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #176 Gepost op: 1-02-2020, 11:40:03 »
In afl. 2 (Tegendraads) komt Rob tot 2x toe niet op zijn gewenste positie. In opdr. 1, de elektra-opdracht op de dam, wil hij met Buddy. Maar het wordt techneut Claes. In opdr. 3, wereldbeeld, is hij het niet eens met Johan die meteen met Leonie in de control room wil. Rob bemoeit zich er wel mee, maar is te laat. Hij haalt zijn schouders op en maakt een gebaar van: 'Ja, lekker zeg' (zie foto). Zegt even later maar dat hij blij is dat Leonie in de control room zit.

Als Rob de Mol is, is hij voorzichtig begonnen in afl. 1, en zat hem hem in afl. 2 niet mee met de positieverdeling. Ik ben niet overtuigd dat hij de Mol is, maar zo ja dan komt hij in afl. 3 wel wat meer los.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #177 Gepost op: 1-02-2020, 11:45:33 »
Ik kan me grotendeels vinden in de punten van Blip.

Zegt daarvoor in de biecht nog het volgende: "Buddy is acteur. Ik heb altijd het gevoel: de ogen van een acteur daar zit een soort spiegeltje voor."  M.a.w.: als Rob daarin kijkt, ziet hij zichzelf? "Vind ik heel moeilijk te lezen. Hij kan natuurlijk spelen wat hij wil, hè".

Dit zou een heel subtiele aanwijzing kunnen zijn. Knap gevonden!
« Laatst bewerkt op: 1-02-2020, 12:09:47 door Heinz, Reden: citaat hersteld »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #178 Gepost op: 1-02-2020, 17:41:53 »
Rob heeft nog een zwarte vrijstelling. Als er vanavond jokers en vrijstellingen in het spel komen dan kan hij die inzetten. Hij heeft hem voor nu bewaard. Denk dat het niet zo erg was dat bij de opdracht Theepot veel geld verdiend werd,  zelfs de waarde van het servies was prima, de jokers etc. van vanavond kosten meestal geld (groepsvrijstellingen) ook, dat geld gaat er wel weer uit, waarna ze er daarna niks aan hebben danzij de zwarte vrijstelling. Komt het molscript toch weer boven ?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #179 Gepost op: 1-02-2020, 17:55:18 »
Rob heeft nog een zwarte vrijstelling.

Ik meen toch aan het begin van aflevering 2 (als terugblik op aflevering 1) gezien te hebben dat er 3 zwarte vrijstellingen werden neergelegd in totaal. Alleen Tina had hem niet ingezet, want zij deed dat aan het eind van aflevering 2. Dat zou dus betekenen dat ook Rob zijn zwarte vrijstelling reeds heeft ingezet.