Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137238 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #200 Gepost op: 1-02-2020, 23:13:33 »
Lastige ja, dat laten zien van de zwarte vrijstelling. Ik kan dat niet echt mols framen. De zwarte vrijstelling kon sowieso de groepsvrijstelling niet onklaar maken, dus het helpt niet om mensen daarvoor te laten kiezen ipv het geld. Het kan er wel voor zorgen dat mensen juist geld kiezen, omdat het jokers minder waard maakt. Dat is onmols.

Aan de andere kant.. iedereen moet door omdat er 1 afl moet zijn waarin niemand afvalt.

Door t te melden stuur je mensen richting groepsvrijstelling niet zozeer richting geld. Je kiest altijd jezelf en doorgaan boven geld.

Denk dat Leonie nog op iets anders rekende maar werd opgezadeld met geld en Leonie wist niks van de ZV vandaar dat ze hoopte op iets anders

Blijft echt heel opvallend dat vlak voor deze opdracht Rob dit even deelt en ik vind dat zeker niet onmols

(Nathan blijft mn mol maar toch)

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #201 Gepost op: 1-02-2020, 23:18:23 »
Lastige ja, dat laten zien van de zwarte vrijstelling. Ik kan dat niet echt mols framen. De zwarte vrijstelling kon sowieso de groepsvrijstelling niet onklaar maken, dus het helpt niet om mensen daarvoor te laten kiezen ipv het geld. Het kan er wel voor zorgen dat mensen juist geld kiezen, omdat het jokers minder waard maakt. Dat is onmols.

Nee maar als kandidaat kan hij niet weten dat hij daarmee nu een keuze beïnvloed. Maar als mol kan een groepsvrijstelling juist fijn zijn meer stoorzenders... daarom zou je de zwarte ook niet perse in willen zetten als mol. En als kandidaat weet  je dat iedereen liegt over wat hij wel of niet heeft.  Maar wel een risico op geld in de pot.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #202 Gepost op: 1-02-2020, 23:19:24 »
Aan de andere kant.. iedereen moet door omdat er 1 afl moet zijn waarin niemand afvalt.

Door t te melden stuur je mensen richting groepsvrijstelling niet zozeer richting geld. Je kiest altijd jezelf en doorgaan boven geld.

Denk dat Leonie nog op iets anders rekende maar werd opgezadeld met geld en Leonie wist niks van de ZV vandaar dat ze hoopte op iets anders

Blijft echt heel opvallend dat vlak voor deze opdracht Rob dit even deelt en ik vind dat zeker niet onmols

(Nathan blijft mn mol maar toch)

Maar het laten zien van een ZV stuurt kandidaten toch niet naar het kiezen van de groepsvrijstelling?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #203 Gepost op: 1-02-2020, 23:30:09 »
Maar het laten zien van een ZV stuurt kandidaten toch niet naar het kiezen van de groepsvrijstelling?

Tuurlijk wel! Ik zou normaal zonder de info voor jokers gaan denk... want je wilt door toch. Met Rob’s info is de enige optie de groepsvrijstelling om door te gaan

Je gaat toch nooit voor t geld? Doorgaan belangrijker. Dat zie je in elk seizoen en zou ik zelf ook doen

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #204 Gepost op: 1-02-2020, 23:32:38 »
Stel je voor als Rob als nietsvermoedende kandidaat zijn zwarte vrijstelling wel had ingezet. Rob is zeker niet dom. In aflevering 1 heeft hij goed geconcludeerd dat er meerdere zwarte zijn verdiend. Kans dat minstens één ervan wordt ingezet is best groot. Dus goed idee om het nog even te bewaren.
Dan deze aflevering. De executie kwam vrij vroeg. Bij molkenners moet er dan een alarmbel afgaan: er zit vast een twist aan te komen. Het zou een geniaal moment zijn om juist nu dat kreng in te zetten.
Stel je voor, geen groepsvrijstelling. En paniek bij de crew...  :P

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #205 Gepost op: 1-02-2020, 23:35:07 »
Zou de ZV de groepsvrijstelling kunnen elimineren dan?? Want dan wordt t verhaal anders

Ik denk van niet

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #206 Gepost op: 1-02-2020, 23:39:18 »
Tuurlijk wel! Ik zou normaal zonder de info voor jokers gaan denk... want je wilt door toch. Met Rob’s info is de enige optie de groepsvrijstelling om door te gaan

Je gaat toch nooit voor t geld? Doorgaan belangrijker. Dat zie je in elk seizoen en zou ik zelf ook doen
Maar de groepsvrijstelling was om deze ronde door te gaan, de joker en ZV is pas voor volgende aflevering te gebruiken. Dus de wetenschap dat er ZV is leidt niet tot het kiezen van groepsvrijstelling nu.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #207 Gepost op: 1-02-2020, 23:43:14 »
Stel je voor als Rob als nietsvermoedende kandidaat zijn zwarte vrijstelling wel had ingezet. Rob is zeker niet dom. In aflevering 1 heeft hij goed geconcludeerd dat er meerdere zwarte zijn verdiend. Kans dat minstens één ervan wordt ingezet is best groot. Dus goed idee om het nog even te bewaren.
Dan deze aflevering. De executie kwam vrij vroeg. Bij molkenners moet er dan een alarmbel afgaan: er zit vast een twist aan te komen. Het zou een geniaal moment zijn om juist nu dat kreng in te zetten.
Stel je voor, geen groepsvrijstelling. En paniek bij de crew...  :P


Maar hij kan zichzelf ermee hebben als hij de ZV inzet, dus zo geniaal is dat nou ook weer niet. Ik denk dat hij dat als kandidaat wel zou snappen. Dat hij hem beter bewaart voor een moment dat hij zéker weet dat zijn kansen zijn verkleind doordat die van andere kandidaten is vergroot. En hoe kleiner de groep wordt, hoe groter de kans dat anderen met die ene joker nét die voorsprong hebben op jou. Als hij kandidaat is, is hij slim en wacht dat moment af. Als hij een angsthaas was geweest had hij hem aflevering 2 al wel ingezet.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #208 Gepost op: 1-02-2020, 23:44:35 »


Dit kaartje wordt door Rob in hele andere volgorde voorgelezen. weer een auto verkeerd geparkeerd en het eindbedrag gehalveerd!


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #209 Gepost op: 1-02-2020, 23:47:04 »
Maar de groepsvrijstelling was om deze ronde door te gaan, de joker en ZV is pas voor volgende aflevering te gebruiken. Dus de wetenschap dat er ZV is leidt niet tot het kiezen van groepsvrijstelling nu.

Als de meerderheid niet voor de GV was gegaan kwam er toch gewoon een executie?
En als je als kandidaat weet dat er een ZV in zit dan kan je wel een joker pakken maar dan loop je én de kans er nu uit te vliegen én dat ie onklaar gemaakt wordt de afl erna. Wat is daar aantrekkelijk aan dan voor n kandidaat?

Daarnaast is het raar dat kandidaat Rob dit op dit moment mededeelt toch? Opvallend is all im saying

Het trekt me niet de Nathantunnel uit ofzo

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #210 Gepost op: 1-02-2020, 23:48:42 »
Volgens mij is een groepsvrijstelling net zo aantrekkelijk als je niet weet dat er een ZV is. Zou alleen mols zijn om die te laten zien als mensen nog jokers/GV hadden. dan weet je dat de ZV je kan dwarsbomen en je alleen met een groepsvrijstelling veilig bent.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #211 Gepost op: 1-02-2020, 23:53:24 »
Volgens mij is een groepsvrijstelling net zo aantrekkelijk als je niet weet dat er een ZV is.

Als ik NIET zou weten dat er een ZV in zou zitten zou ik misschien wel voor jokers gaan omdat ik dan misschien de gok zou willen wagen. Maar MET de kennis maakt het de keuze minder aantrekkelijk en zou ik voor de groepsvrijstelling gaan.

Jij mag daar anders over denken uiteraard.

Feit blijft dat het een opvallend momentje is van Rob om dit opeens te delen

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #212 Gepost op: 1-02-2020, 23:56:33 »
Ook ik meld me in deze tunnel. Rob is wat brutaler aan het worden in zijn acties (drie vazen omgooien is best veel) en mensen verkeerd aansturen. Kennelijk vind niemand hem echt verdacht binnen de groep.
Graven, graven, graven...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #213 Gepost op: 2-02-2020, 00:02:46 »
Ik dacht daardoor meteen, mmmmmm dan gaat men dus voor de groepsvrijstellingen. Mol heeft hier denk ik wel (in opdracht van de productie) voor groepsvrijstelling gekozen.

Precies! Het was zo klaar als een klontje dat die groepsvrijstelling er moest komen.  8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #214 Gepost op: 2-02-2020, 00:05:59 »
Als ik NIET zou weten dat er een ZV in zou zitten zou ik misschien wel voor jokers gaan omdat ik dan misschien de gok zou willen wagen. Maar MET de kennis maakt het de keuze minder aantrekkelijk en zou ik voor de groepsvrijstelling gaan.

Jij mag daar anders over denken uiteraard.

Feit blijft dat het een opvallend momentje is van Rob om dit opeens te delen
Ja, klopt. het is op verschillende manieren op te vatten idd, ook afhankelijk van je speelstijl. Ik was alsnog voor groepsvrijstelling gegaan, dat geeft zekerheid (mits meerderheid ervoor kiest) en geldt voor deze aflevering. 1 of 2 jokers doen niet zo veel plus moet je eerst deze aflevering overleven om ze in te kunnen zetten.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #215 Gepost op: 2-02-2020, 00:06:44 »
Ik begin na deze aflevering wat zekerder te worden in mijn Rob tunnel en juist meer weg te schuiven van mn side-mol Nathan.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Nicv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #216 Gepost op: 2-02-2020, 01:41:23 »
Ik ben sinds deze aflevering echt de Rob-tunnel in gegaan.

Er zitten dit jaar meerdere verwijzingen in de afleveringen naar de voorgaande 19 seizoenen. Het viel mij nu op dat Rob zei: "Ik ben een Visser". Verwijzing naar de mol Susan Visser?

Ook opvallend om nu de zwarte vrijstelling te laten zien inderdaad. Als ik als kandidaat zou weten dat Rob een zwarte vrijstelling had zou ik ook eerder kiezen voor de groepsvrijstelling dan voor bijvoorbeeld een joker, die wellicht ongedaan gemaakt zal worden bij een volgende test.

En alleen een automaat kunnen rijden is natuurlijk mogelijk, maar vond ik toch verdacht en wel heel handig voor een mol in deze opdracht. Daarna kun je als mol lekker wat straten of misschien ook parkeerplaatsen omdraaien.

Verder opvallend dat er steeds kandidaten in de biechten verklaren dat Rob alles gelooft, dat hij wil winnen enz. Ik kan me zomaar voorstellen dat deze stukjes, als Rob de mol is, in de finale-aflevering weer getoond worden.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #217 Gepost op: 2-02-2020, 03:45:55 »
Ik begin na deze aflevering wat zekerder te worden in mijn Rob tunnel en juist meer weg te schuiven van mn side-mol Nathan.

Hier nog 1.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #218 Gepost op: 2-02-2020, 03:53:19 »
Bij mij van niet meer op mijn lijstje naar nr 2 verdachte

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #219 Gepost op: 2-02-2020, 06:19:41 »
Zit in de Nathan tunnel maar Rob kwam deze aflevering wel terug op mijn radar. Alleen het verkeerd om voorlezen van de straatnamen, begrijp ik vooral niet. Een chauffeur zou dat direct gemerkt hebben, immers kom je gewoonweg niet uit op de laatste straat van de rij. Wat me doet denken dat het of al dan niet bewust fout gemonteerd is of het kaartje niet voor betreffende auto was.

Het vasthouden van de zwarte vrijstelling vind ik meer iets voor een kandidaat dan een mol. Voor een mol maakt het niet zoveel uit wie er gaat of niet gaat. Voor een kandidaat is het slim met de zwarte vrijstelling te wachten tot er weer troeven in het spel zijn.

Nee, ik blijf toch in de Nathan tunnel zitten denk ik.