Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137217 keer)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #220 Gepost op: 2-02-2020, 07:34:53 »


Dit kaartje wordt door Rob in hele andere volgorde voorgelezen. weer een auto verkeerd geparkeerd en het eindbedrag gehalveerd!
De auto werd in het juiste vak geparkeerd.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #221 Gepost op: 2-02-2020, 08:11:29 »
De auto werd in het juiste vak geparkeerd.

Een mooie misleid-actie van de productie in samenwerking met Moltalk. Dus Rob niet meer de mol.  ::ohno::
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #222 Gepost op: 2-02-2020, 08:43:24 »
Een mooie misleid-actie van de productie in samenwerking met Moltalk. Dus Rob niet meer de mol.  ::ohno::

Precies omdat het zo werd uitgemeten in moltalk, denk ik bah....nu is hij niet meer mol potentieel. Toch blijf ik nog lekker in het tunneltje, dat maakt kijken een stuk leuker voor mij persoonlijk.

Wel veel mollige streken deze aflevering namelijk:
- Even terloops benoemen alleen in een automaat te kunnen rijden (mooie voorzet)
- hij doet echt vrij weinig met die portofoon, en leest verkeerd voor
- gaat meteen voor groepsvrijsteling en loopt opeens rond te bazuinen dat hij ZV heeft
- er was op een gegeven moment ook zo’n lachje bij uitleg Rik, kwam Mols over
- vind hem heel wat molbiechten hebben
- Wat is dat toch met non-stop die hoed op met een duidelijk in beeld gebrachte veer. Denk telkens dat dit nog wat is, ben er niet achter wat. Iets met geluk en ongeluk ofzo..
- het minst van iedereen verdient in porseleinen kamer (225€), en we zien niet hoe die porseleinen beelden daadwerkelijk omgaan. Ik vermoed gewoon omgeduwd met zijn hand. En ook als tweede gegaan, alvast even eerst iemand anders wat laten omkukelen zodat het minder opvallend is dat hij er 3 meeneemt in zijn tocht
-  al die biechten van andere kandidaten waarbij wordt genoemd dat Rob niet verdacht is

Ben op mijn tel aan het typen dus excuses voor types en layout maar kan zo wel even doorgaan....

Wat tegen hem spreekt is dat in moltalk die actie bij parkeren zo werd uitgemeten en hij tezamen met Nathan bovenaan in de landelijke polls staat. Dat doet mij twijfelen....
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 08:46:09 door Juuls247 »
Meer L

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #223 Gepost op: 2-02-2020, 09:46:31 »
De auto werd in het juiste vak geparkeerd.

Maar als die daar via verkeerde route is gekomen is die nog steeds fout...

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #224 Gepost op: 2-02-2020, 10:17:33 »
In het extra beeldmateriaal is duidelijk te horen dat ze kledingvoorschriften hebben gekregen; geen wijde broeken of rokken. Toch komt Rob in zijn tuinbroek aanzetten.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #225 Gepost op: 2-02-2020, 10:20:10 »
Wat tegen hem spreekt is dat in moltalk die actie bij parkeren zo werd uitgemeten en hij tezamen met Nathan bovenaan in de landelijke polls staat. Dat doet mij twijfelen....

De mensen van Moltalk weten toch niet wie de Mol is? Zij kunnen hier dus niet op sturen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #226 Gepost op: 2-02-2020, 11:32:46 »
Maar als die daar via verkeerde route is gekomen is die nog steeds fout...
Is dat zo?

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #227 Gepost op: 2-02-2020, 11:49:31 »
Ja, dat is uitgelegd. Bovendien: waarom zou je anders moeite doen de route te rijden als je anders ook gewoon naar de laatste straat + parkeervak kunt rijden...

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #228 Gepost op: 2-02-2020, 11:51:01 »
Opdracht 1: onhandig of mollenstreek? Hij kon wel erg zichtbaar worden voor Mil
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 13:36:13 door Lama1997 »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #229 Gepost op: 2-02-2020, 12:00:41 »
Ja, dat is uitgelegd. Bovendien: waarom zou je anders moeite doen de route te rijden als je anders ook gewoon naar de laatste straat + parkeervak kunt rijden...
Dat heb ik dan gemist.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #230 Gepost op: 2-02-2020, 12:30:36 »
Dat was het hele idee achter de opdracht en de mogelijkheid tot mollen voor iedereen behalve Miljuschka. Anders heb je ook geen 45 minuten (best veel trouwens) nodig om 10 auto's te parkeren.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #231 Gepost op: 2-02-2020, 12:34:04 »
Rik "Volgens een bepaalde route ... de pendelauto die overal mag rijden ..." Ja, ik kan niet anders concluderen dan dat de chauffeurs inderdaad moeten rijden volgens voorgeschreven routes. Die door de verkeersregelaars correct moeten worden doorgegeven. Toevallig dat Buddy toch aankomt op P3, of wist de mol dit omdat hij de plattegrond uit zijn hoofd heeft geleerd?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #232 Gepost op: 2-02-2020, 12:42:00 »
Dus tot nu toe gaat alles heel subtiel en dan besluit hij vol in beeld om drie vazen om te rammen? En laat de montage zien dat hij een fout maakt in Verkeer(d).

Mil pakt 450, Nathan gaat soepel door het doolhof, Buddy en Leonie pakken 500.

Klaar.

Maar ik geloof niet dat het zo simpel is met nog 7 mensen in het spel.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #233 Gepost op: 2-02-2020, 12:52:48 »
In het extra beeldmateriaal is duidelijk te horen dat ze kledingvoorschriften hebben gekregen; geen wijde broeken of rokken. Toch komt Rob in zijn tuinbroek aanzetten.

Het is mij niet duidelijk dat het extra beeldmateriaal is van de busrit naar opdracht 1. Iedereen heeft in de bus namelijk andere (boven)kleding aan dan tijdens de opdracht.
De kleding in de bus komt trouwens met geen enkele opdracht uit deze aflevering overeen.

Edit: de kleding die ze in de bus dragen komt overeen met de kleding van de eerste 2 afleveringen van volgende week. Dus eigenlijk zou het extra beeldmateriaal van aflevering 5 moeten zijn... Maar ‘t is natuurlijk leuker om het er nu in te gooien, aangezien er in deze aflevering nogal nadruk werd gelegd op de verkeerde kleding van Rob.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 15:51:07 door Iris_77 »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #234 Gepost op: 2-02-2020, 12:56:14 »
Rik "Volgens een bepaalde route ... de pendelauto die overal mag rijden ..." Ja, ik kan niet anders concluderen dan dat de chauffeurs inderdaad moeten rijden volgens voorgeschreven routes. Die door de verkeersregelaars correct moeten worden doorgegeven. Toevallig dat Buddy toch aankomt op P3, of wist de mol dit omdat hij de plattegrond uit zijn hoofd heeft geleerd?
Rik zegt na afloop ook: Jullie hebben 9 auto's geparkeerd. 7 ervan staan op de goede plek en hebben de juiste route gereden. Die route is dus belangrijk.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #235 Gepost op: 2-02-2020, 12:56:44 »
Wil heel graag neigen om naar Nathan over te stappen sinds aflevering 3, maar Rob heeft echt heel veel onverklaarbare molactie's die heel verdacht zijn. Mijn gevoel zegt Nathan, maar de molactie's zeggen Rob.

Afl. 1:
- Doet weinig in de marktopdracht en komt niet uit de truck.

Afl. 2:
- Loopt de verkeerde kant op met de draden, helpt niet in de taxi opdracht en gaat langs de goede locatie in de wereldbeeld opdracht.

Afl. 3:
- Hoovercraft opdracht was gedoemd om te mislukken, steelt 100 euro uit de envelop en pakt min geld in de beeld opdracht en rekt tijd bij de servies opdracht.

Afl. 4:
- Laat potten vallen, zegt verkeerde route's en rekt weer heel veel tijd en pakt de groepsvrijstelling.


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #236 Gepost op: 2-02-2020, 14:53:36 »
Heeft het stroomkastje goed (de lange draad is bij niemand goed), begint argument aan te voeren voor gokken zonder dat hij kan weten hoe de verhoudingen liggen.

Die paar vazen is letterlijk kruimelwerk en we zien niet wat er precies gebeurt, die envelop is speculatie. En al was het dat niet, dan pakt hij er 100 uit ipv 250.

Voor andere opdrachten geldt dat anderen het niet beter deden.

Ik zeg niet dat het niet kan, maar overtuigend vind ik het allemaal nog niet.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #237 Gepost op: 2-02-2020, 14:53:45 »
Een mooie misleid-actie van de productie in samenwerking met Moltalk. Dus Rob niet meer de mol.  ::ohno::

Dit is voor mij eigenlijk precies wat de Mol zoeken nog inhoudt. Wie wordt er het minst verdacht gemaakt in de montage (en eventueel Moltalk)?

Los van het feit dat Johan, Claes, Leonie en Mil echt de Mol niet meer kunnen zijn, imo.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #238 Gepost op: 2-02-2020, 16:12:12 »
De mensen van Moltalk weten toch niet wie de Mol is? Zij kunnen hier dus niet op sturen.
Niets is wat het lijkt. Define 'de mensen van"
Als je het hebt over de presentatoren: neen, die weten het niet. Dan kunnen ze ook veel meer vrijuit praten en meedoen in het verdenken en dergelijke.
Maar neem maar aan dat er wel gestuurd wordt op welke tweets wel en niet in de uitzending komen. echt grote blunders in productie bijvoorbeeld zouden hier alsnog wel gecensureerd kunnen worden.
En voorzichtig uitgelegde dwaalsporen mogen in een forum wel opgespoord worden, en anders zit er vast nog wel iemand die dat dan even vindt, en daar kan de redactie dan weer naar verwijzen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #239 Gepost op: 2-02-2020, 17:11:17 »
Te verdacht? In aflevering 4 zijn dit de dubieuze momenten in mijn ogen.

1. Misleid: a) loopt met zijn object als een priester tussen de vazen door, b) is een van de twee personen die vazen op een gevaarlijke plek kan hebben gezet (de ander is Nathan), c) hoe de eerste twee vazen gevallen zijn is buiten beeld gebleven

2. Verkeer(d): geeft onjuiste informatie aan Buddy, klaagt over het portofoonverkeer (Dit gaat verkeerd omdat de mol de lijn bezet houdt. Doet hij dat zelf?)