Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 138095 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #240 Gepost op: 2-02-2020, 17:29:01 »
En Rob aan het einde van aflevering 4 over de groep. Het is goed om te weten dat er mensen zijn die niet voor de groep gaan.

Als je die nou eens opdrachten laat doen waarbij ze voor zichzelf kiezen in plaats van voor de groep.

Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #241 Gepost op: 2-02-2020, 18:13:26 »
Vind het moeilijk...  Montagefout kan ik mij gewoon niet voorstellen, hebben ze heus wel door.. Dus dan lijkt het veel te opzixhtig voor de Mol. Anderszijds. Rob kan zichzelf alleen mss verdacht maken naar Buddy toe, als dat zn doel was als kandidaat. Zou dus ook rawr zijn..

Twijfel. Heel veel twijfel..veel leidt naar hem, maar het wordt nu wel erg veel hoor

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #242 Gepost op: 2-02-2020, 18:29:35 »
Het goede stroomkastje kwam 100% door Claes die Rob alles uit handen nam. Rob kon daar als mol of nepmollende kandidaat niks doen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #243 Gepost op: 2-02-2020, 19:17:34 »
Ik hoop dat Rob nog wel wat leuke acties, zoals Merel had, achter de hand heeft voor de Molbiechten, want zoals ik het nu zie is hij een beetje een saaie Mol. Toch liever Buddy als Mol hoor.  ::vlagrechts::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #244 Gepost op: 2-02-2020, 21:52:55 »
Ik hoop dat Rob nog wel wat leuke acties, zoals Merel had, achter de hand heeft voor de Molbiechten, want zoals ik het nu zie is hij een beetje een saaie Mol. Toch liever Buddy als Mol hoor.  ::vlagrechts::
Komt goed want Nathan is de mol  :-* ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #245 Gepost op: 2-02-2020, 22:09:17 »
Oh, gelukkig maar  ::love::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #246 Gepost op: 2-02-2020, 23:07:49 »
Citaat
Het goede stroomkastje kwam 100% door Claes die Rob alles uit handen nam. Rob kon daar als mol of nepmollende kandidaat niks doen.

En vol in beeld.

Zoals ook bij de ecaperoom.
Zoals bij het gokken of geld.
Zoals bij de opdracht met de vazen in 4.
Zoals bij verkeer(d).
En dus bij de stroomkast.

Leonie wordt om zoveel duidelijk gedrag afgestreept.

Waarom Rob dan niet?

Iedereen die Rob verdenkt moet een heel goede reden hebben om Leonie uit te sluiten.
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 23:09:35 door Tarballs »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #247 Gepost op: 2-02-2020, 23:25:43 »
En vol in beeld.

Zoals ook bij de ecaperoom.
Zoals bij het gokken of geld.
Zoals bij de opdracht met de vazen in 4.
Zoals bij verkeer(d).
En dus bij de stroomkast.

Leonie wordt om zoveel duidelijk gedrag afgestreept.

Waarom Rob dan niet?

Iedereen die Rob verdenkt moet een heel goede reden hebben om Leonie uit te sluiten.
Dat het vol in beeld was heeft nergens iets mee te maken. Rob kon daar als kandidaat of mol gewoon niks doen. Claes grist de draden telkens uit zijn hand.
Leonie zat in dezelfde vrachtwagen en kwam er dus ook niet uit. Er niks onmols aan niet uit de vrachtwagen komen. Ze hadden ook nog eens misschien wel de moeilijkste vrachtwagen van allemaal. Ik had echt niet in 20 minuten tijd kunnen uitvinden hoe de knoppen konden worden ingedrukt, daarna dat ook nog goed in elkaar zetten en daarna de vrachtwagen uit komen en het parkeervak in kunnen rijden.
Het omgooien van de vazen was niet in beeld, terwijl we dat bij Johan en Buddy wel zien. Drie vazen omgegooid = 225 euro minder.
Het verkeerd oplezen van de route was in beeld, maar Nathan die voor de groep beslist dat ze voor 1500 euro gaan ipv te gokken werd ook heel duidelijk in beeld gebracht. Kiezen voor gokken kan een riskante molactie van Rob zijn geweest om minder verdacht te zijn.

Leonie wordt heel veel genoemd als verdachte. Er werd veel aandacht aan haar besteed in de eerste paar afleveringen. Ze pakt 500 euro in plaats van een groepsvrijstelling terwijl niemand het kan zien. Rob werd deze aflevering zelfs helemaal niet genoemd als verdachte.

Er is tot nu toe geen goede reden om Rob of Nathan af te strepen als potentiële mol.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #248 Gepost op: 2-02-2020, 23:30:11 »
Citaat
Het omgooien van de vazen was niet in beeld, terwijl we dat bij Johan en Buddy wel zien. Drie vazen omgegooid = 225 euro minder.

En minder dan de 250 die bij beeldig bleef zitten.

Ik zeg niet, dat het niet kan, maar het blijft voor mij kruimelwerk.

Wat zegt het? Plussend en minnend is het 250 laten zitten en 225 weggehaald. 25 gewonnen. Het is niks. Maar het kon voor een mol veel beter.

Waar is de rest? Claes maakte het onmogelijk? De taxi was te moeilijk? Met gokken had ik geluk? Ik bleef gewoon in de escaperoom zitten?

Ik hoop wel, dat het beter wordt dan.

Een van de drie bij het groene stroomkastje is meteen -500. Als je Leonie opteld bij de vrijstellingroute: nog eens 500. Maakt -1000. Hoe gaat Rob daar tegenop wegen?
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 23:36:16 door Tarballs »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #249 Gepost op: 2-02-2020, 23:49:27 »
En geld uit de envelop gehaald.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #250 Gepost op: 3-02-2020, 00:03:46 »
Een van de drie bij het groene stroomkastje is meteen -500. Als je Leonie opteld bij de vrijstellingroute: nog eens 500. Maakt -1000. Hoe gaat Rob daar tegenop wegen?
De 500 euro die Leonie heeft gepakt is in de pot gekomen. Dat is -500 voor het stroomkastje en +500 bij de vrijstellingen = 0 euro.
(waarom verandert het is-teken in een streepje?)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #251 Gepost op: 3-02-2020, 00:31:34 »
Die paar vazen is letterlijk kruimelwerk en we zien niet wat er precies gebeurt, die envelop is speculatie. En al was het dat niet, dan pakt hij er 100 uit ipv 250.
Affirmative, om maar eens een gevleugelde uitspraak te citeren. Volgens mij hebben de makers de moeilijkheidsgraad van de Porselein Kamer opdracht overschat, dan wel de straf voor het breken van een vaas te laag gemaakt, waardoor de kandidaten een "potje konden breken". Bij dit soort kruimelwerk zou ik als Mol ervoor kiezen om foutloos door het parcours te gaan en zeker niet het allerlaagste bedrag kiezen. Je wil niet opvallen en als je met een paar honderd euro meer vertrouwen kunt kweken dan is dat mooi meegenomen.
Misschien dat ze gaande de opdracht ook wat extra vazen erbij hebben gezet om het nog enigszins moeilijk te maken voor een gemiddelde kandidaat.
In ook niet onbelangrijk, mollen doe je het liefst in stilte...
« Laatst bewerkt op: 3-02-2020, 00:33:10 door MartinJ »

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #252 Gepost op: 3-02-2020, 10:05:18 »
En geld uit de envelop gehaald.

Ik heb daar twijfels bij of dit gebeurd is.

Bij het uithalen van het geld zie je dat er een briefje van 250 bij is, er waren dus 3 briefjes
(250,100 en 50).
Er wordt vanuit gegaan dat er telkens 500 euro in de enveloppe zat ( logische veronderstelling want er was 2000 euro te verdienen), maar dan zou ik het raar vinden het mingeld ongelijk verdeeld was en het plusgeld niet.


klaar voor de strijd

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #253 Gepost op: 3-02-2020, 10:48:14 »
We weten alleen wat er uiteindelijk uitkwam: 250, 100 en 50. Als (als!) Rob hier 100 heeft uitgehaald, liet hij 250 zitten. Dat is alvast twee vazen vooraf goedgemaakt.

Zoals ik vind dat Mil als Mol toch wel eentje kan omtikken, vind ik dat Rob dan ook wel die 250 kon pakken.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #254 Gepost op: 3-02-2020, 10:49:00 »
Dus tot nu toe gaat alles heel subtiel en dan besluit hij vol in beeld om drie vazen om te rammen?

Dat is het juist, het is NIET in beeld, laat staan VOL in beeld.

Dat kan gedaan zijn om hem verdacht te maken, of het is gedaan omdat hij de mol is en het in aflevering 10 terug komt.

Kijk, overtuigend is het allemaal niet. Maar vergeleken met de andere kandidaten vind ik Rob toch het meest verdacht.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #255 Gepost op: 3-02-2020, 10:54:13 »
Maar als het niet vol in beeld is, maar het wel zo aan ons voorgeschoteld wordt... Waarom? Om hem verdachter te maken? In combinatie met die Verkeer(d)-opdracht?

Waarom zou je dat willen als het niet hoeft? Ik ben inderdaad niet overtuigd dat het alleen maar Rob was. Wordt het nog ergens benoemd door Rob of Mil? Dat hij het is, die drie vazen omgooit en zij niets?

Dan blijft er ruimte voor het idee dat het ook 2-1 kon zijn.

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #256 Gepost op: 3-02-2020, 14:06:59 »
Maar als het niet vol in beeld is, maar het wel zo aan ons voorgeschoteld wordt... Waarom? Om hem verdachter te maken? In combinatie met die Verkeer(d)-opdracht?

Waarom zou je dat willen als het niet hoeft? Ik ben inderdaad niet overtuigd dat het alleen maar Rob was. Wordt het nog ergens benoemd door Rob of Mil? Dat hij het is, die drie vazen omgooit en zij niets?

Dan blijft er ruimte voor het idee dat het ook 2-1 kon zijn.

Volgens mij zegt hijzelf nadien dat hij ze omgegooid heeft maar ik bedacht me net dat dat ook een afspraak binnen hun stage bondje kan zijn.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #257 Gepost op: 3-02-2020, 15:10:02 »
https://www.youtube.com/watch?v=dg_n0dnR5E0

Vanaf 4:00 is een kort interview te zien waarin Rob zegt wat hij nou vindt van al die theorieën en hints over hem.  ;D Vind hem ook wel erg oprecht overkomen als hij zegt dat hij niet de mol is, maar hee, ik zat sowieso al niet op hem.  :P

Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #258 Gepost op: 3-02-2020, 15:14:51 »
Ik heb daar twijfels bij of dit gebeurd is.

Bij het uithalen van het geld zie je dat er een briefje van 250 bij is, er waren dus 3 briefjes
(250,100 en 50).
Er wordt vanuit gegaan dat er telkens 500 euro in de enveloppe zat ( logische veronderstelling want er was 2000 euro te verdienen), maar dan zou ik het raar vinden het mingeld ongelijk verdeeld was en het plusgeld niet.

Toevoeging hier aan.. bij het andere team was de enveloppe gevuld met 1 briefje van 500.

Ik geloof er dus ook niet in.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #259 Gepost op: 3-02-2020, 15:15:23 »
https://www.youtube.com/watch?v=dg_n0dnR5E0

Vanaf 4:00 is een kort interview te zien waarin Rob zegt wat hij nou vindt van al die theorieën en hints over hem.  ;D Vind hem ook wel erg oprecht overkomen als hij zegt dat hij niet de mol is, maar hee, ik zat sowieso al niet op hem.  :P

En tegelijkertijd ook weer vreemd om te zeggen als je de mol echt niet bent
 ::rofl::