Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137234 keer)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #260 Gepost op: 3-02-2020, 15:19:28 »
En tegelijkertijd ook weer vreemd om te zeggen als je de mol echt niet bent
 ::rofl::

Naja, als kandidaat kan je zeggen wat je wilt, mensen gaan je toch wel verdenken.  :P

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #261 Gepost op: 3-02-2020, 15:26:03 »
Naja, als kandidaat kan je zeggen wat je wilt, mensen gaan je toch wel verdenken.  :P

Dan kan je als mol ook alles zeggen  ::rofl::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #262 Gepost op: 3-02-2020, 15:31:37 »
Dan kan je als mol ook alles zeggen  ::rofl::

True maar het ging me niet om wat hij zei, maar om de manier waarop hij het zei.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #263 Gepost op: 3-02-2020, 15:36:45 »
True maar het ging me niet om wat hij zei, maar om de manier waarop hij het zei.

Ja eens. Als hij de mol is speelt hij alles wel heel chill en laid back

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #264 Gepost op: 3-02-2020, 17:09:52 »
Als je zo schijnbaar oprecht kunt zeggen dat je niet de Mol bent, dan ben je juist een uitstekende Mol!   ::jaja::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #265 Gepost op: 3-02-2020, 17:14:51 »

Waarom zou je dat willen als het niet hoeft? Ik ben inderdaad niet overtuigd dat het alleen maar Rob was. Wordt het nog ergens benoemd door Rob of Mil? Dat hij het is, die drie vazen omgooit en zij niets?

Dan blijft er ruimte voor het idee dat het ook 2-1 kon zijn.

Hij zegt aan het eind (als ze buiten bij de groep zijn); “Ik heb er denk ik 3 laten sneuvelen.”

Voor mij is het duidelijk dat hij ook wel verantwoordelijk is voor 3 vazen.
Vaas 1 is meteen aan het begin. Hij stapt langs de scherven, die er nog niet lagen toen Nathan daar uit het parcours kwam. Dus Rob heeft deze omgegooid.
Vaas 2; deze zien we ook niet vallen, maar je ziet een aantal scherven nog wel op de grond bewegen op het moment dat hij er overheen stapt. Dus deze heeft hij ook omgegooid.
Vaas 3 is de vaas die hij met zijn heup terug probeert te duwen. Hier gaan wat scherven af (dus de vaas is kapot), maar de vaas zelf blijft op de plank liggen.
Vanwege die laatste vaas zegt hij tegen de groep dat ‘hij denkt’ dat hij 3 heeft laten sneuvelen. Denk ik.  ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #266 Gepost op: 3-02-2020, 17:56:18 »
https://www.youtube.com/watch?v=dg_n0dnR5E0

Vanaf 4:00 is een kort interview te zien waarin Rob zegt wat hij nou vindt van al die theorieën en hints over hem.  ;D Vind hem ook wel erg oprecht overkomen als hij zegt dat hij niet de mol is, maar hee, ik zat sowieso al niet op hem.  :P

Ik vind het juist weer heel verdacht dat ie direct zonder blikken of blozen zegt de Mol niet te zijn. Maar ja, het is beter om maar niet te veel uit dit soort momentjes af te leiden denk ik.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #267 Gepost op: 3-02-2020, 18:04:37 »
Ja vind ik dus ook heel verdacht  ::rofl::

Vind m sowieso erg verdacht.. ook dat melden van die ZV precies voor zo’n opdracht. Hij houdt al 3 afl zn mond erover en dan nu opeens?
En dan ook nog eens tegen “mensen die hij vertrouwt” volgens eigen zeggen. Is heel raar voor n kandidaat

Rob blijft op de radar

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #268 Gepost op: 3-02-2020, 18:48:48 »
Inderdaad. Mijn Mol-radar begon keihard te piepen toen hij in een keer met dat verhaal over de Zwarte Vrijstelling op de proppen kwam! Ik zat onmiddelijk recht overeind: dit was duidelijk door de productie ingefluisterd. Op dat moment kon je de link dus al leggen met de komende groepsvrijstelling.

Voor de zoveelste keer (vorig jaar ook al, met Merel die de juiste joker pakte die natuurlijk open moest) wordt degene die ik toch al in de smiezen had bevestigd door een ietwat onwaarschijnlijke actie. Bedankt, productie, ik ga ook dit jaar weer redelijk goed scoren in de pool. Case closed: Rob is de Mol.

Zo lang ze de boel blijven scripten, zal het voor doorgewinterde mollenjagers redelijk makkelijk blijven. Ik vind Rob trouwens wel een leuke Mol. Komt tamelijk relaxed over.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #269 Gepost op: 3-02-2020, 20:44:29 »
Voor mij is het nog geen case closed. Nathan is ook heel verdacht. Hij leek ook helemaal niet verbaasd toen Rik zei dat ze de test moesten maken. Voorkennis? Ik twijfel nog echt. Zul je net zien dat het Buddy is.  ::)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #270 Gepost op: 3-02-2020, 20:47:04 »
Ik kan, wat iemand anders hier al ergens zei, snappen dat het Rob is en dat het dan op zich niet moeilijk is om de Mol te vinden voor een doorgewinterde Molloot. Zeker niet na het omgooien van wat vazen. Wat verwachten we dan van aflevering 10? Ik ga het een beetje overdrijven, maar hoogdravend of psychologisch (iets met een tweede laag of zo) lijkt het niet. Aflevering 4 lijkt vooral bedoeld om Rob verdacht te maken en Mil, Leonie en Buddy onverdacht. Claes en Johan waren dat al. Ik hoop daarom, dat de meerderheid verkeerd zit.

1.1: Niets te verdienen
1.2: Complete chaos (Beltegoed)
1.3: In de vrachtwagen blijven zitten (Parkeertarief)

2.1: Claes zat me dwars (Kleurwerk)
2.2: Complete chaos (Afhaalchinees)
2.3: Kijken hoe Buddy rondjes rijdt (Wereldbeeld)

3.1: Complete chaos (Lijn(ver)diensten)
3.2: Mogelijk 100 euro uit een envelop (Beeldig)
3.3: Alle stukken binnen, aanzetje naar gokken (Theepot)

4.1: Paar vazen omrammen (Porseleinen Kamer)
4.2: Een verkeerde straat is halvering pot (Verkeer(d))
4.3: Groene vrijstelling pakken

Ik volg de gedachte, maar zou het tot nu toe teleurstellend vinden. Dan was bijvoorbeeld Nathan brutaler en dapperder bij 3.3. Slimmer bij 4.1 (te laag bedrag scheelt meer of evenveel als vazen omgooien). Weinig verheffend allemaal, als je bedenkt hoeveel tijd mensen in hun speurwerk steken.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #271 Gepost op: 3-02-2020, 20:56:11 »
De vazen omgooien kan ook per ongeluk zijn geweest. Nathan en Leonie hielden zich niet aan de afspraak en namen een simpele stok, waardoor de niet-zo-sierlijke Rob wel de dure stok moest nemen. Nathan en Leonie hebben zichzelf met die actie ook verdacht gemaakt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #272 Gepost op: 3-02-2020, 21:00:48 »
Als ik mij niet vergis, is het ook Rob die als eerste terecht de kleine en vrij behendige Buddy aanwijst als laatste. Lijkt me ook onmols.

Maar zoals gezegd, ik wil hem ook niet graag als Mol te zien. Te vlak allemaal, voor zover dat nu te beoordelen is.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #273 Gepost op: 3-02-2020, 21:10:51 »
Tijdens Afhaalchinees wees hij Nathan er ook meerdere keren op dat hij niet zo moest lachen door het telefoongesprek heen. Een mol zou dat gewoon lekker laten gaan. Ook vrij onmols.

Er zijn echt wel aardig wat molse dingen te linken aan Rob, maar ook best wel wat onmolse. Ik weet het echt nog niet met hem.


Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #274 Gepost op: 3-02-2020, 21:16:07 »
In de parkeertarief opdracht zou de Mol zeker weten een makkelijke opdracht willen hebben om er snel uit te komen en het spel op de rit zetten. Vergeet niet dat ze geblinddoekt in de vrachtwagen zaten en dus geen idee hadden wat er moest gebeuren. De Mol wil in de eerste aflevering zo kandidaats mogelijk overkomen en niet zitten klunzen als onze super nepmol Leonie en in dit geval Rob.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #275 Gepost op: 3-02-2020, 22:52:38 »
Voor mij is het nog geen case closed. Nathan is ook heel verdacht. Hij leek ook helemaal niet verbaasd toen Rik zei dat ze de test moesten maken. Voorkennis? Ik twijfel nog echt. Zul je net zien dat het Buddy is.  ::)

Ik twijfel tussen Rob, Nathan en Buddy.  ;D

Voor nu denk ik Rob, vooral door de verkeersopdracht, zo duidelijk hoe hij kon mollen... Iets té duidelijk naar mijn zin. Heeft de montage iets teveel weggegeven of is Rob toch 'gewoon' de mol? Dat vraag ik mij af.

Aan de andere kant: hij lijkt redelijk onverdacht bij de groep en mensen zeggen juist dat hij bang is om af te vallen. Dat hij in de groep wordt gezien als über-kandidaat vind ik dan het meest verdacht.  ::rofl::

Op basis van de acties zeg ik Rob en daarom staat hij op 1. Maar mijn gevoel zegt Nathan en misschien dat het Buddy ook nog zou kunnen zijn.  ???


Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #276 Gepost op: 3-02-2020, 22:58:56 »
Ik twijfel tussen Rob, Nathan en Buddy.  ;D

Voor nu denk ik Rob

Aan de andere kant: hij lijkt redelijk onverdacht bij de groep en mensen zeggen juist dat hij bang is om af te vallen.

Doet me denken aan Thomas die de de groep wijs maakte dat hij zo nerveus was om voor Art te verschijnen

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #277 Gepost op: 4-02-2020, 07:09:09 »
Slimmer bij 4.1 (te laag bedrag scheelt meer of evenveel als vazen omgooien).

Nathan heeft daarmee geen cent uit de pot gehaald. Het maakt niet uit wie welk object meeneemt, want het geld komt er toch wel in (zolang je aan het eind van de rit de lage waarde maar overhoudt).

Dus aangenomen dat altijd uiteindelijk voor de hoogste waardes wordt gekozen, is enkel nog bepalend voor hoeveel geld er wordt binnengeharkt, hoeveel potten er sneuvelen.

Rob gebruikt dit als misleiding om minder verdacht over te komen: drie potten gesneuveld, maar alsnog de held want er bleef nog 200 euro over!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #278 Gepost op: 4-02-2020, 19:48:01 »
Doet me denken aan Thomas die de de groep wijs maakte dat hij zo nerveus was om voor Art te verschijnen

Dat ook.  ;D
Al kwam Thomas destijds (door de montage) toch vrij snel in het vizier bij de kijkers. Maar mooi onverdacht verbleven bij de kandidaten inderdaad.

De Nathan/Rob-tunnel is zo groot inmiddels. Ik houd daarom stiekem ook een beetje rekening met Buddy.  ;D
« Laatst bewerkt op: 4-02-2020, 19:49:51 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #279 Gepost op: 4-02-2020, 20:06:12 »
Rob is voor mij de mol. 100%
Ik zit volgens mij buitengewoon diep in de Rob-tunnel hahaha Geen redden meer aan.  :o

Daarbij is me echter iets opgevallen, waarvan ik benieuwd ben of anderen ook dit verband inmiddels hebben gelegd. Veel molacties en aanwijzingen lijken te refereren aan eerdere seizoenen. Niet verwonderlijk, aangezien we allemaal weten dat dit een jubileum-seizoen is. Toch zou het mij niets verbazen als dit op zichzelf ook weer een aanwijzing is.

Even snel een paar voorbeelden:
1. In aflevering 3, op 32:18, roept Rob in de bus "Money! Money!", waarbij hij een 'Georgje' doet ("Show me the money!)
2. Op 32:42 zien we Rob bovendien voorbijschuiven tijdens Riks introductie. Door velen op dit forum werd een vergelijking met Jan snel gemaakt.
3. Op 36:12 vervolgens de mededeling van Leonie: "want Rob kun je heel makkelijk op 't verkeerde been zetten". Een dergelijke onderschatting van de mol hebben we ook vaker gezien. Ik moest zelf bijvoorbeeld gelijk denken aan Argentinië.

Misschien dat wat meer doorgewinterde molloten de voorgaande seizoen scherper op hun netvlies hebben, zodat zij deze zogenoemde 'referentie-theorie' kunnen onderschrijven of juist van tafel kunnen vegen? Ik ben benieuwd. Ik zal er zelf zeker op blijven letten. Iets voor een nieuw topic?