Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137253 keer)

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #360 Gepost op: 11-02-2020, 09:40:50 »
Hij is idd too obvious. Er kijken ook chinezen en wij hollanders konden dit ook met gemak ontcijferen. Vind m daarom moeilijk om te geloven

Des te dikker het er inderdaad wordt opgelegd, des te meer ik normaal gesproken begin te twijfelen. Toch kan het soms zo eenvoudig zijn...

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #361 Gepost op: 11-02-2020, 09:57:49 »
Toch lijkt dit shot zeer bewust zo genomen te zijn. De camera staat precies op de goede positie en Rob ook. Ik moet zijn wandeling door het park even terugkijken om te zien of hij duidelijk op die plaats stopt. Mocht er even een zoekende blik vooraf naar de grond zijn, dan is de plek waar hij moet gaan staan waarschijnlijk gemarkeerd met een takje of iets dergelijks.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #362 Gepost op: 11-02-2020, 09:59:40 »
Zo heel duidelijk vind ik het nou ook weer niet. Er zijn tig teksten te lezen, waardoor het niet heel erg opvalt. En bovendien is de hint niet sluitend. Dus hij kan prima kloppen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #363 Gepost op: 11-02-2020, 10:15:37 »
Zo heel duidelijk vind ik het nou ook weer niet. Er zijn tig teksten te lezen, waardoor het niet heel erg opvalt. En bovendien is de hint niet sluitend. Dus hij kan prima kloppen.

Maar de programmamakers weten toch dat alles minutieus wordt bekeken? Elke tekst vertaald (voor zover deze leesbaar is)? Je zou dan kunnen denken dat ze dergelijke hints wat meer zouden wegmoffelen. Maar goed, daar ben ik in voorgaande edities ook wel eens de mist mee ingegaan hahaha

Wat bedoel je in dit geval met "niet sluitend"?

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #364 Gepost op: 11-02-2020, 10:19:46 »
Maar op die manier kun je bij alles wat we vinden zeggen dat het te duidelijk is. Als het niet gevonden kan worden, kan je er net zo goed geen hints in stoppen.
En met niet sluitend bedoel ik, dat als je zoiets vindt, het niet zeker is dat het een hint is. Molcf Klaas was wel sluitend, net als Inge's handgebaren.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #365 Gepost op: 11-02-2020, 10:28:58 »
Ja, maar er is ook duidelijk gezegd dat ze dergelijke sluitende hints als Molcf Klaas nooit meer zouden doen. De regisseur had er bijna ontslag om genomen...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #366 Gepost op: 11-02-2020, 10:38:05 »
Maar op die manier kun je bij alles wat we vinden zeggen dat het te duidelijk is. Als het niet gevonden kan worden, kan je er net zo goed geen hints in stoppen.
En met niet sluitend bedoel ik, dat als je zoiets vindt, het niet zeker is dat het een hint is. Molcf Klaas was wel sluitend, net als Inge's handgebaren.

Oh, bedoel je het zo. Ik snap 't.

Ja, je maakt een goed punt. Een hint moet wel vindbaar zijn.
Maar niet te snel natuurlijk! We zijn pas net op de helft...

Online Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #367 Gepost op: 11-02-2020, 10:42:19 »
Ik vind het nog steeds wel grappig dat molcf klaas ervoor gezorgd heeft dat iedereen wist dat Klaas de mol was, terwijl Rat een week daarvoor al de achterkant van het geld had opgelost.

Maargoed, om weer wat terug te gaan naar het topic, Rob blijft hoog op mijn lijstje staan. Ik heb alleen nog niet zoveel molgevoel bij hem. Maar hij doet ook niet heel veel onmolse dingen.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #368 Gepost op: 11-02-2020, 10:55:48 »
Ik vind het nog steeds wel grappig dat molcf klaas ervoor gezorgd heeft dat iedereen wist dat Klaas de mol was, terwijl Rat een week daarvoor al de achterkant van het geld had opgelost.

Maargoed, om weer wat terug te gaan naar het topic, Rob blijft hoog op mijn lijstje staan. Ik heb alleen nog niet zoveel molgevoel bij hem. Maar hij doet ook niet heel veel onmolse dingen.

Ik zit vanaf aflevering 2/3 zo erg diep in een Rob-tunnel, dat ik waarschijnlijk alles aangrijp om dat voor mezelf in twijfel te trekken. Mijn 'molradar' slaat werkelijk op tilt, zodra hij in beeld komt. Serieus, dat mag best wel wat minder van mezelf.  ::rofl::

Offline Remcomol

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #369 Gepost op: 11-02-2020, 13:27:47 »
Bij de eerste opdracht van de vorige aflevering (Aangeraakt) zien we Rob ineens antwoorden oplepelen bij een scherm met allerlei snel getoonde beelden, daar waar de andere kandidaten dit niet konden of zelfs de vragen verkeerd lazen.

Nu valt mij op dat de antwoorden die Rob geeft best eens op hem en zijn geboorte- en woonplaats kunnen slaan. Namelijk, Het melkmeisje van Vermeer zou een link kunnen zijn naar het Deventerse Melkmeisje, de windmolen verwijst dan naar de windmolens en turbines die net buiten Deventer staan. Alleen de rode stoel vind ik een wat moeilijkere associatie, of het zou te rijmen moeten zijn met het "Rode dorp", de fameuze wijk van wederom Deventer.

EDIT:
Of zou de rode stoel kunnen slaan op een eventuele toekomstige deelname van Rob als coach bij TVOH? Ik kan nergens een deelname van hem terugvinden maar wel een oud tweet bericht welke lijkt te impliceren dat hij zich ooit heeft aangemeld. "Just thinking out loud, here".
« Laatst bewerkt op: 11-02-2020, 13:39:21 door Remcomol »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #370 Gepost op: 11-02-2020, 14:18:04 »
Rob kijkt alsof hij elk moment een paar glazen wijn achter de kiezen heeft, ik vind hem niet scherp genoeg voor een mol.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #371 Gepost op: 11-02-2020, 14:23:22 »
Ben benieuwd of iemand een rode stoel gezien heeft in het filmpje. Rob geeft dit antwoord maar ik heb geen rode stoel teruggevonden tussen de snelle beelden.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #372 Gepost op: 11-02-2020, 14:37:48 »
Bij de eerste opdracht van de vorige aflevering (Aangeraakt) zien we Rob ineens antwoorden oplepelen bij een scherm met allerlei snel getoonde beelden, daar waar de andere kandidaten dit niet konden of zelfs de vragen verkeerd lazen.

Nu valt mij op dat de antwoorden die Rob geeft best eens op hem en zijn geboorte- en woonplaats kunnen slaan. Namelijk, Het melkmeisje van Vermeer zou een link kunnen zijn naar het Deventerse Melkmeisje, de windmolen verwijst dan naar de windmolens en turbines die net buiten Deventer staan. Alleen de rode stoel vind ik een wat moeilijkere associatie, of het zou te rijmen moeten zijn met het "Rode dorp", de fameuze wijk van wederom Deventer.

EDIT:
Of zou de rode stoel kunnen slaan op een eventuele toekomstige deelname van Rob als coach bij TVOH? Ik kan nergens een deelname van hem terugvinden maar wel een oud tweet bericht welke lijkt te impliceren dat hij zich ooit heeft aangemeld. "Just thinking out loud, here".

de WindMolen of WindMill

het Melkmeisje of Milkmaid

WM
Mil

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #373 Gepost op: 11-02-2020, 14:49:10 »
Rob kijkt alsof hij elk moment een paar glazen wijn achter de kiezen heeft, ik vind hem niet scherp genoeg voor een mol.

Als de kandidaten nou ook die indruk hebben (en daar lijkt het warempel op!) dan is hij juist de ideale Mol. Stel je toch eens voor dat Rob straks met twee anderen naar de finale gaat die op elkaar zitten. Rob hoeft dan slechts één van beiden te kiezen en daar ook op te gaan zitten en een zinderende ontknoping wordt ons deel.

Ik zie het al voor me: Leonie zit op Nathan. Nathan zit op Leonie. En Rob kiest ook Leonie. En terwijl de hele wereld dan denkt dat Leonie de winnaar wordt omdat ze als enige op Nathan zit (en hele volksstammen geloven dat 'dus' Nathan de Mol is), wordt Leonie alleen maar de winnaar omdat ze vragen heeft beantwoord op een man. En dan stapt - tot groot ongeloof van Leonie en Nathan - Rob naar voren op dé vraag van 2020: Wie-is-de-Mol?
 ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #374 Gepost op: 11-02-2020, 15:13:50 »
Rob kijkt alsof hij elk moment een paar glazen wijn achter de kiezen heeft, ik vind hem niet scherp genoeg voor een mol.

Dit past prachtig bij Robs quote die boven zijn filmpje staat op de officiële website (hier): "Een goede Mol is iemand die mensen het idee geeft dat hij geen goede Mol is."

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #375 Gepost op: 11-02-2020, 15:44:40 »
Rob kijkt alsof hij elk moment een paar glazen wijn achter de kiezen heeft, ik vind hem niet scherp genoeg voor een mol.

Hij zat ook een keer met een flesje bier in de bus, en toen vroeg ik me af of een Mol dat zou doen.Maar misschien haalt het juist de spanning wat weg en kan hij daardoor beter presteren...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #376 Gepost op: 11-02-2020, 15:50:02 »
haha ik denk al het hele seizoen dat hij de helft van de tijd dronken is  ::proostbier:: maar dacht post het niet. Maar ben dus niet de enige die het opvalt.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #377 Gepost op: 11-02-2020, 15:51:18 »
Hij zat ook een keer met een flesje bier in de bus, en toen vroeg ik me af of een Mol dat zou doen.Maar misschien haalt het juist de spanning wat weg en kan hij daardoor beter presteren...

Het is afhankelijk. Dennis zat vaak aan de alcohol waardoor mensen hem sneller wegstreepten.

Kees daarentegen dronk niet en dat was Carolien en Paulien opgevallen
klaar voor de strijd

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #378 Gepost op: 11-02-2020, 15:58:07 »
Zoals eerder al in de opdracht 3-topic van aflevering 5 door BigBoots en FS is aangegeven, lijkt er een overduidelijke aanwijzing te zijn die wijst in de richting van Rob. Het lijkt mij best relevant daar ook nog even in dit Rob-topic melding van te maken, uiteraard eveneens met dank aan chengbondkwok op het tweakers-forum.

In de aflevering @48:39 zien we Rob ten tonele verschijnen, terwijl tegelijkertijd een waaier vol in beeld wordt uitgevouwen met de tekst 这儿有臥底, wat vrij vertaald "hier is de mol" zou betekenen.
De laatste twee karakters 臥底 op de waaier herkennen we van de Chinese les in de aflevering; zij staan voor "mol" of "de mol" (het Chinees kent geen lidwoorden). De eerste twee karakters 这儿 blijken "hier" te betekenen. Het middelste karakter wijkt echter af van wat we geleerd hebben in de aflevering, waarin "is de mol" wordt vertaald als 是臥底. Het karakter 是 voor "is" vinden we echter niet terug op bovengenoemde waaier. In plaats daarvan staat het karakter 有 geschreven. Dit karakter zou volgens google translate staan voor de werkwoorden "zijn", "hebben" of "bestaan".
Daarmee zou de vrije vertaling "hier is de mol" of het lossere "hier hebben we de mol" te maken zijn. Dat klinkt voor mij althans redelijk plausibel (hoewel mijn Chinees ook niet heel veel verder reikt dan "ni hao", "sambal bij" en de verhalen van rechter Tie).

Deze aanwijzing op de waaier is er een waar de kandidaten natuurlijk helemaal niets aan hebben gehad, omdat zij hier nu eenmaal geen naam van één van de kandidaten herkend kunnen hebben. De hint is (misschien iets te obvious?) alleen voor de kijkers bedoeld. Aanwijzing of dwaalspoor?

Het wordt al aardig druk in mijn tunnel!  ;D
Dit zou een perfecte hint kunnen zijn inderdaad! Simpel, eenvoudig, maar hij valt niet direct op en hij is ook niet sluitend inderdaad, je kan altijd denken dat hij toevallig met deze waaier in beeld komt. Daardoor is het juist een hint die de makers wel zou kunnen gebruiken.

Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #379 Gepost op: 11-02-2020, 16:56:59 »
Als de kandidaten nou ook die indruk hebben (en daar lijkt het warempel op!) dan is hij juist de ideale Mol. Stel je toch eens voor dat Rob straks met twee anderen naar de finale gaat die op elkaar zitten. Rob hoeft dan slechts één van beiden te kiezen en daar ook op te gaan zitten en een zinderende ontknoping wordt ons deel.

Ik zie het al voor me: Leonie zit op Nathan. Nathan zit op Leonie. En Rob kiest ook Leonie. En terwijl de hele wereld dan denkt dat Leonie de winnaar wordt omdat ze als enige op Nathan zit (en hele volksstammen geloven dat 'dus' Nathan de Mol is), wordt Leonie alleen maar de winnaar omdat ze vragen heeft beantwoord op een man. En dan stapt - tot groot ongeloof van Leonie en Nathan - Rob naar voren op dé vraag van 2020: Wie-is-de-Mol?
 ::rofl::
Ook (nog steeds) een droomscenario voor mij, maar Rick McCullough zei dit echt niet te willen en was daar heel duidelijk in. De winnaar moet op de mol zitten.

wmb vind je de winnaar dan belangrijker dan de mol, omdat die niet alle 9 kandidaten te slim af mag zijn. Maar goed, dat is het format blijkbaar.