Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137237 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #540 Gepost op: 18-02-2020, 20:47:54 »
Volgens mij ben ik de enige op t forum die de 250 van Nathan echt als anti kandidaats zie en daarom mols juist  ::rofl::

Ik vind Rob eigenlijk alleen verdachter in 2 opdrachten van afl 6.

Maar Rob heeft ook dingen die ik niet als kandidaats kan zien. Zoals de executie van Claes. En de reactie (non verbaal) van Rob daar op

Moeilijk hoor dit seizoen.
Vorig jaar was zo’n makkie vergeleken bij dit seizoen  ::rofl::

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #541 Gepost op: 18-02-2020, 21:18:44 »
Hallo allemaal ::zwaai::

Ik ben op dit moment enorm aan het twijfelen tussen mol Rob en mol Nathan. Puur kijkend naar acties kom ik eigenlijk fifty-fifty uit. Iemand die me wil overtuigen? :)

Rob is wel de mol
Ik zie bij Rob de typische mollige onhandigheidjes. Hij kan niet timmeren en staat per ongeluk was vazen om. Aan de andere kant heb je ook acties die Rob een hele berekende kant neerzetten. Langs de kaart van Afrika rijden en voor een verkeerde enveloppe kiezen in Beeld(ig) bijvoorbeeld. Sinds de laatste opdracht kunnen we een geval van Simone/Stine waarschijnlijk wel uitsluiten. Dat maakt Rob dus een serieuze mogelijkheid.

Rob is niet de mol
Wat Rob minder logisch lijkt als mol is de uitgebreid besproken keuze voor de waarde van het servies, maar ook dat hij loog over zijn zwarte vrijstelling. Want een mol wil het liefst onopvallend en vol vertrouwen van anderen de eerste afleveringen door. In de opdracht Vak werk komt Rob bijna alleen maar met goede suggesties en hij verzamelt met Leonie en Claes erg snel de letters D en M, te gemakkelijk kan je zeggen.


Ik denk echt dat de mol Rob of Nathan is, maar ze hebben allebei vergelijkbare molacties en vergelijkbare onmolse acties als je het tegen elkaar uit gaat wegen. Kortom, ik kom maar niet tot een beslissing :P

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #542 Gepost op: 18-02-2020, 22:04:26 »
Ik heb nog iets vreemds ontdekt bij Vak werk wat volgens mij nog nergens was gepost: op een gegeven moment wil de groep weer terug naar de plek waarbij er 1040 op de teller stond (daarbij stonden Mil en Claes goed, en Nathan ook (hij stond toen in vakje 5 maar leverde als penningmeester natuurlijk slechts 10 euro op).. Rob stond toen in vak 6). Rob staat op het moment dat dit wordt voorgesteld al in vakje 6 en roept dat hij al is op de plek waar hij stond bij de 1040 en dat hij goed staat.
Vervolgens vraagt Nathan: 'Ik stond op de hoek daar he (op vakje 6 dus)?' Opeens lijkt Rob last te hebben van geheugenverlies en schreeuwt hij naar Nathan: 'Moet jij hier (vakje 6) en ik daar (vakje 5)?' Hierna loopt Nathan naar vakje 6 en Rob naar vakje 5. Nathan vraagt: 'was dit hem, Robbie? Hoe we stonden bij de 1040?' Rob: 'dat was toch dit?' Heel raar. Dit is verdacht omdat Nathan eigenlijk op vakje 5 had moeten staan in de oplossing en anders op vakje 5 was gaan staan.. Als Nathan daar was gaan staan, waren ze dus een stapje dichter bij de goede oplossing geweest en hadden al 3 van de 6 spelers goed gestaan, iets wat je als mol natuurlijk wilt voorkomen.
Deze actie is natuurlijk ook opvallend van Nathan, maar ik vind Rob hier toch verdachter omdat hij meegaat in de fout van Nathan en hij opeens geheugenverlies lijkt te hebben.. want hij leek zich er eerst wel van bewust te zijn dat hij in vakje 6 moest staan.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #543 Gepost op: 18-02-2020, 22:25:17 »
De actie is vooral van Nathan verdacht.

Waarom ik Rob juist onverdacht vind  is omdat hij nog in een biecht zegt dat als alles fout loopt hij die plek moet onthouden om weer op 1040 te komen.
Omdat de nadruk gelegd wordt op het feit dat Rob zo goed weet dat hij op vak 6 hoort en daar opeens niet staat moet je je misschien even afvragen waarom ze die biecht van Rob laten zien.

Je zegt telkens dat Rob niet verdacht gemonteerd wordt maar ik bespeur hier n Sarah momentje

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #544 Gepost op: 18-02-2020, 22:58:50 »
De actie is vooral van Nathan verdacht.

Waarom ik Rob juist onverdacht vind  is omdat hij nog in een biecht zegt dat als alles fout loopt hij die plek moet onthouden om weer op 1040 te komen.
Omdat de nadruk gelegd wordt op het feit dat Rob zo goed weet dat hij op vak 6 hoort en daar opeens niet staat moet je je misschien even afvragen waarom ze die biecht van Rob laten zien.

Je zegt telkens dat Rob niet verdacht gemonteerd wordt maar ik bespeur hier n Sarah momentje

Hmm ja dit was mij persoonlijk in de uitzending niet opgevallen, misschien anderen wel, dus ik vind het niet vergelijkbaar met de manier waarop Sarah verdacht werd gemaakt (aangezien het er bij haar dik bovenop werd gelegd)... maar misschien ligt dat aan mij. Het is op zich wel opvallend inderdaad dat die biecht van Rob de uitzending heeft gehaald, maar je kunt je ook afvragen waarom kandidaat Rob besloot om ondanks dat hij wist waar hij moest staan fout te gaan staan.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #545 Gepost op: 18-02-2020, 23:01:26 »
Omdat hij een kandidaat is. Daardoor weet hij, dat zowel hij als Nathan niet goed staan. Leonie staat ook fout. Het aantal mensen dat mag cashen zonder serieus geld te verliezen is opgelopen tot 3 door deze actie.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #546 Gepost op: 18-02-2020, 23:14:29 »
maar je kunt je ook afvragen waarom kandidaat Rob besloot om ondanks dat hij wist waar hij moest staan fout te gaan staan.
Om zn mol te testen misschien..kijken wat Nathan doet.. of iemand anders reageert?  Kandidaats i.i.g

Voor mij zijn de biecht en vlak daarna fout gaan staan.. en dus de focus daar op wederom 2 min molpunten.




Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #547 Gepost op: 18-02-2020, 23:32:45 »
Om zn mol te testen misschien..kijken wat Nathan doet.. of iemand anders reageert?  Kandidaats i.i.g

Voor mij zijn de biecht en vlak daarna fout gaan staan.. en dus de focus daar op wederom 2 min molpunten.

::jaja::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #548 Gepost op: 19-02-2020, 06:42:32 »
Ik vind dat Rob het minst verdacht neer wordt gezet van alle kandidaten in de afleveringen. Er wordt bijvoorbeeld niet tot nauwelijks nadruk gelegd op zijn verdachte acties. Soms zeggen andere kandidaten zelfs dingen in hun biechten als 'Rob is bang om af te vallen' en 'Rob wil graag winnen', wat suggereert dat Rob een kandidaat is. Verder zwakken kandidaten in biechten ook wel eens verdachte acties van Rob af. Buddy zegt bijvoorbeeld in een biecht dat Rob een top job heeft gedaan nadat Rob het dorp uitkomt bij Alles Kenners.. Dit terwijl Rob het naar mijn mening helemaal niet zo goed gedaan heeft aangezien hij onduidelijk beschreef waar enveloppen hingen, hij weinig verkende, hij weinig namen doorgaf en hij geen zandkokers meenam... en hij was net op tijd het dorp uit. Wel vind ik dat er relatief veel subtiele dingen naar Rob wijzen, zoals hints (maar die zijn niet meteen duidelijk als je slechts een keer de uitzending hebt gekeken). Daarom vind ik het lastig om een uitspraak te doen over of de montage hem verdacht maakt...

Rob wordt denk ik wel verdacht gemaakt hier en daar. Bijvoorbeeld duidelijk in beeld (zodat het zelfs Moltalk haalt en heel Nederland het weet) dat hij verkeerd om aanwijzingen opleest voor de parkeeropdracht. Bij de waaier opdracht zien we hem opzichtig in beeld achter een waaier. De eerste opdracht valt op dat we zijn praatje, keuze én sleutel jaartal niet zien.

In deze aflevering is het misschien niet direct opvallend. Maar in het graanveld wordt hij op verschillende manieren gefilmd waardoor het aanvankelijk lijkt alsof hij iets verschoven is waar hij stil moest staan voor de meting. Pas na veel terug kijken denken de meesten hier dat dat toch niet echt het geval is.

Bij Vak Werk zien we de biecht dat hij meent zijn positie te moeten onthouden voor 1040 euro en dat hij daarna twijfelend op een ander vak staat. En er wordt gesuggereerd dat hij naar Mil wijst als hij zegt "Jij bent denk ik het minste waard". Het enige verdachte moment in de hele opdracht (en teniet gedaan omdat we het feitelijk niet zien en hij aanvankelijk als eerste wil cashen)

Bij alles kenners zien we bij Rob dat hij enkele seconden over heeft en bij Leonie dat ze veel tijd over heeft. Alle anderen krijgen we geen tijd in beeld, het suggereert direct dat Rob 'iets' heeft gedaan, iets wat bij de anderen niet eens na te gaan is. Daarnaast is er flink geknipt waardoor de indruk ontstaat dat hij niet ver is als hij vraagt of hij terug moet komen en we een shot zien dat hij door de kamer rent waar Buddy daarna aangeeft dat Rat daar hangt (en we dat in een sfeerbeeld ook hebben gezien). Het benadrukt de gedachte 'wat heeft Rob daar uitgespookt in al die loze tijd?'. Zo loos zal die tijd niet geweest zijn, niemand van de kandidaten zegt er een woord over. Ook zijn biecht over de tekening en zijn kritiek als hij aan de tafel staat, wordt veelvuldig in beeld gebracht. Best een beetje verdacht waar het net zo goed zijn complete gebrek aan ruimtelijk inzicht kan zijn.

De hints zitten er voor iedereen in als je het mij vraagt. Rob heeft een tattoo 'tevreden' maar Nathan zegt door de aflevering heen drie keer dat hij tevreden is over 'de ploeg' of een tevreden man is. We zien overal eten, kan verwijzen naar Mil. Er lopen overal en nergens kinderen rond, Nathan traint de jeugd.

Ik was van Nathan helemaal om naar Rob en nu weet ik het even niet.


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #549 Gepost op: 19-02-2020, 09:08:16 »
Als Claes er niet had uitgelegen, lagen de kaarten nu heel anders want dan had het nog gekund dat Claes dingen anders getekend had, of anders gezegd dan hij hoorde door de portofoon. Nu die mogelijkheid wegvalt, wordt Rob inderdaad erg verdacht, hoe je het ook monteert. Ze hadden de beelden weg kunnen laten van de ruimten waar Rob zich nog meer in heeft begeven, maar dat is niet des Wie-is-de-mols. Dus: deze keer een slim clubje van overblijvers, Mil en Buddy zijn superalert, en wat pech voor de mol. Deze keer zijn de dingen wat meer wat ze lijken, mag ook wel eens!

NB Ik ga helemaal door de grond als hij het niet blijkt te zijn.  :-[  ;D
« Laatst bewerkt op: 19-02-2020, 09:13:02 door Run »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #550 Gepost op: 19-02-2020, 14:48:25 »
Eindelijk een gifje kunnen maken van Robs reactie na het groene scherm van Leonie. Ik lees hier duidelijk verdriet aan af: hij weet nu als Mol dat Claes moet vertrekken. (Maar het is voor een ieder om te interpreteren.)
...óf niet!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #551 Gepost op: 19-02-2020, 15:05:13 »
Rob heeft gewoon een resting sad face.

Maar ook als kandidaat kan hij daar toch verdrietig zijn? Het is dan hijzelf of Claes die moet vertrekken. Dus hij moet hoe dan ook afscheid nemen.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #552 Gepost op: 19-02-2020, 15:08:21 »
maar je kunt je ook afvragen waarom kandidaat Rob besloot om ondanks dat hij wist waar hij moest staan fout te gaan staan.

Je kunt natuurlijk ook gewoon een vergissing maken als kandidaat.  ::jaja::

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #553 Gepost op: 19-02-2020, 15:10:55 »
Rob heeft gewoon een resting sad face.

Maar ook als kandidaat kan hij daar toch verdrietig zijn? Het is dan hijzelf of Claes die moet vertrekken. Dus hij moet hoe dan ook afscheid nemen.

Klopt, maar had dan toch wel een andersoortige reactie verwacht.
Toevallig heb ik vlak voor aflevering 6 nog de executie teruggekeken waarin Patrick Martens en Georgina Verbaan als laatste 2 overbleven uit seizoen 8 (zij waren ook maatjes). Zij waren allebei de mol niet en reageerden toch heel anders, ze maakten oogcontact, ze reageerden allebei verbaal op dat zij als laatste 2 overbleven en Patrick ging over Georgina heen hangen en zocht dus fysiek contact... het contrast met hoe Rob reageerde was groot m.i. want Rob deed geen van deze dingen. Het zag er onnatuurlijk uit.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #554 Gepost op: 19-02-2020, 15:28:29 »
Rob wordt landelijk zooooooo enorm verdacht, daar word ik niet vrolijk van  ::)
Meer L

Offline Tim579

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #555 Gepost op: 19-02-2020, 15:53:05 »
Nadat Leonie haar groene scherm heeft gezien in aflevering 6 krijgt Rob een wiebelbeen. Dat vind ik kandidaatachtig omdat dat waarschijnlijk uit zenuwen is. Als hij de mol is zou hij niet zenuwachtig hoeven zijn want hij weet dan al dat hij niet afvalt

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #556 Gepost op: 19-02-2020, 16:45:40 »
Rob wordt landelijk zooooooo enorm verdacht, daar word ik niet vrolijk van  ::)

Dat gaf mij ook de reden om eruit te stappen. Ik kan de Leonie-tunnel aanraden. We hebben een goed, stevig, maar best verdekt fundament in molacties en theorieën. En weinig kijkers verdenken haar, dus er is zat ruimte.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #557 Gepost op: 19-02-2020, 17:04:53 »
Rob wordt landelijk zooooooo enorm verdacht, daar word ik niet vrolijk van  ::)

Dat komt door de jarenlange conditionering: 'degene die het meest verdacht wordt kan het niet zijn en dus is het iemand die veel minder wordt verdacht.'

Goeie kans dat de productie van die voorspelbaarheid af wil en dit jaar de Mol vol in de schijnwerpers zet. Ze hebben daarmee dan wel hun doel bereikt: we gaan enorm twijfelen en het blijft spannend tot het laatste moment.
 ::ok::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #558 Gepost op: 19-02-2020, 17:05:59 »

Goeie kans dat de productie van die voorspelbaarheid af wil en dit jaar de Mol vol in de schijnwerpers zet.

Dan is Leonie de mol  ::zwaai::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #559 Gepost op: 19-02-2020, 18:16:08 »
Alsjeblieft niet zeg!
 :o
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!