Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137339 keer)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #560 Gepost op: 19-02-2020, 18:24:38 »
Dat komt door de jarenlange conditionering: 'degene die het meest verdacht wordt kan het niet zijn en dus is het iemand die veel minder wordt verdacht.'

Goeie kans dat de productie van die voorspelbaarheid af wil en dit jaar de Mol vol in de schijnwerpers zet. Ze hebben daarmee dan wel hun doel bereikt: we gaan enorm twijfelen en het blijft spannend tot het laatste moment.
 ::ok::

Grappig, dit argument komt ieder jaar voorbij in de verkeerde tunnels.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #561 Gepost op: 19-02-2020, 18:42:02 »
Ik vraag me oprecht af waarom Rob zo massaal verdacht wordt door de kijkers. Zo verdacht kwam hij niet in beeld volgens mij. Misschien dat de meeste kijkers tegenwoordig ook content kijken op youtube / social media en op basis daarvan hun verdachte bepalen. Zoals het artikel waarin Rob als mol werd gebombardeerd op basis van opdracht 3 aflevering 6. In dat geval gaat het argument “de meest verdachte kandidaat door de app-gebruikers is het niet” niet meer op.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #562 Gepost op: 19-02-2020, 19:09:57 »
Grappig, dit argument komt ieder jaar voorbij in de verkeerde tunnels.


O ja? Heb je links daarnaar voor de afgelopen paar jaren?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #563 Gepost op: 19-02-2020, 19:30:45 »
Al sinds aflevering 2 is uitgezonden denk ik dat Rob de mol is... Echter krijg ik steeds meer het nare voorgevoel dat deze tunnel (net als vorig jaar toen ik dacht dat het Simone was ::trots::) volledig in elkaar gaat donderen.  ::rofl::

En de landelijke verdenkingen maken me ook ongerust. Echter weet ik ook echt niet meer wie het dan wel zou moeten zijn.  :)
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #564 Gepost op: 19-02-2020, 20:27:49 »

O ja? Heb je links daarnaar voor de afgelopen paar jaren?

Bye, honey. Denk je dat ik een beetje alle berichten en video's ga archiveren? Ik heb een geheugen, dat werkt ook prima.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #565 Gepost op: 19-02-2020, 20:44:27 »
Bye, honey. Denk je dat ik een beetje alle berichten en video's ga archiveren? Ik heb een geheugen, dat werkt ook prima.


Bluf dus. Als je echt een goed geheugen had, dan had je wel kunnen verwijzen naar een specifiek draadje. En mijn 'honey' zit geregeld naast mij op de bank als we naar de Mol kijken. Dus maak je geen illusies.  :P
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #566 Gepost op: 19-02-2020, 20:50:16 »
Geen enkel menselijk geheugen op de wereld kan alle berichten hier onthouden. En wie weet was het niet op dit forum, maar een ander of een video. Ga er niet vanuit dat jouw theorie de eerste ooit is.

Enfin, Rob is niet de Mol.  ::joehoe::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #567 Gepost op: 19-02-2020, 21:07:48 »
Ik vraag me oprecht af waarom Rob zo massaal verdacht wordt door de kijkers. Zo verdacht kwam hij niet in beeld volgens mij. Misschien dat de meeste kijkers tegenwoordig ook content kijken op youtube / social media en op basis daarvan hun verdachte bepalen. Zoals het artikel waarin Rob als mol werd gebombardeerd op basis van opdracht 3 aflevering 6. In dat geval gaat het argument “de meest verdachte kandidaat door de app-gebruikers is het niet” niet meer op.
ik denk dat het wel zo overkomt bij de gemiddelde kijker. Heb WIDM vorige keer met z'n zessen gekeken en iedereen vond Rob het meest verdacht bij die opdracht. Nathan scoorde het hoogste bij de 1e opdracht, maar overall vonden ze Rob verdachter.

Je ziet het ook in de landelijke wekelijkse verdenkingen. Die veranderen meestal niet extreem nadat de 1e vlogs online worden geplempt. Rob stond zaterdagavond laat al ruim aan kop.

Die YouTubers waar je het over hebt krijgen ook weer niet zo heel veel views. Wouter vd Vaart wel behoorlijk ..meestal een kwart miljoen per video na een week. Maar dat zijn niet alleen unieke gebruikers natuurlijk.

Wouter zit wel op Rob idd. Siem niet. MILO nog wel, maar begint erg te twijfelen over Rob omdat hij wel vindt dat de regie hem te verdacht maakt.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #568 Gepost op: 19-02-2020, 21:17:15 »
Ja daar heb je gelijk in, had ik niet aan gedacht dat na de uitzending de verdenking op Rob al het hoogst was.

Verder grappig dat je wel eens met niet-molloten WIDM kijkt. Om mij heen kijkt niemand het.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #569 Gepost op: 19-02-2020, 22:11:29 »
Ik vind het hele gedoe rond 'deze persoon wordt door de regie verdacht gemaakt, dus is niet de mol.' Wel een beetje gezeur soms. Volgens mij hebben we inmiddels dat van elke kandidaat al wel gezegd die er nog in zit. Leonie was te verdacht in de eerste aflevering, daarna vonden we Buddy te verdacht en Mil. En toen was Nathan weer te duidelijk. En nu rob.

tja, uiteindelijk is het toch écht een van hen. En dat de mol nooit het meest verdacht werd door de appgebruikers in het verleden, zegt niets over de toekomst.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #570 Gepost op: 19-02-2020, 22:46:44 »
Ik zit hier wel comfortabel. Heb er nog steeds alle vertrouwen in dat Rob de mol is. De verdenkingen (30% nu op Rob, gevolgd door Nathan met 23% en Mil met 22%) doen me niet twijfelen. Ik zie die percentages nog wel veranderen de komende weken.

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #571 Gepost op: 20-02-2020, 12:25:13 »
Na aflevering 6 weet ik het echt even niet meer. Begonnen na afl. 5 al aardige barsten in mijn Rob-tunnel te komen, sinds afgelopen zaterdag ben ik behoorlijk in de tocht komen te zitten. Molcrisis! Ik vond Rob in alle opdrachten niet of nauwelijks verdachte dingen doen. In de eerste opdracht doet hij lekker mee en neemt buiten zijn schuld de onjuiste positie over van Buddy, die nou net dat ene metertje verschil maakt. In de tweede opdracht heeft Rob nauwelijks invloed op de loop van het spel. Enkel aan het einde van de opdracht bij het cashen zou hij nog een bijdrage geleverd kunnen hebben aan de verwarring. Deze fase van het spel is door de chaotische registratie ieders tunnel in te redeneren. Dat is althans mijn beleving. Dat laatste is wat mij betreft zeker ook het geval bij de laatste opdracht. Heeft Rob enveloppen verwisseld? Ja, dat is best mogelijk inderdaad. Maar evenzeer kan een van de anderen zich hier schuldig aan hebben gemaakt. De suggestie die gewekt wordt, vind ik bepaald niet overtuigend, omdat we meer niet zien dan wel en de groep het bovendien niet vreemd vindt, dat Rob bijna de volle 5 minuten in "het dorp" heeft rondgelopen. Waarschijnlijk, maar dat is mijn interpretatie, om globaal te verkennen hoe groot het gehele parcours was waar de enveloppen hingen. Dat is wat je een verkenner laat doen, toch? Dit zou voor mij verklaren waarom Claes is gestopt met het gedetailleerd tekenen van de plattegrond.

Ondanks dat ik in Rob graag een mol wil zien, begin ik hem dus op basis van de laatste aflevering weg te strepen. Ik heb een switch gemaakt, een voor mij op dit moment volstrekt onlogische, maar in het licht van de laatste aflevering mssn toch ook weer niet.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #572 Gepost op: 22-02-2020, 15:24:55 »
Ik vind het hele gedoe rond 'deze persoon wordt door de regie verdacht gemaakt, dus is niet de mol.' Wel een beetje gezeur soms. Volgens mij hebben we inmiddels dat van elke kandidaat al wel gezegd die er nog in zit. Leonie was te verdacht in de eerste aflevering, daarna vonden we Buddy te verdacht en Mil. En toen was Nathan weer te duidelijk. En nu rob.

tja, uiteindelijk is het toch écht een van hen. En dat de mol nooit het meest verdacht werd door de appgebruikers in het verleden, zegt niets over de toekomst.
Eens ::jaja:: Ik heb het idee dat sinds vorig jaar iedereen wel eens expliciet verdacht wordt gemaakt als mol door een biecht of een rare actie in beeld. Daarnaast klopt het helemaal niet dat de mol altijd degene zou zijn die het meeste uit de wind wordt gehouden. Er zijn misschien een paar seizoenen waarvoor dit opgaat, maar een heel betrouwbare manier om de mol te vinden is het niet.

En dat argument over de appgebruikers vind ik soms een beetje elitair overkomen :-X Net alsof "het grote publiek" per definitie te dom is om de mol te achterhalen. Daarnaast vermoed ik dat de appgebruikers al meer tijd besteden aan de mol dan het casual publiek. Eens moet toch de eerste keer zijn dat ze het wel goed hebben!

Maar ik moet eerlijk toegeven: tot nog toe hebben ze het uiteindelijk altijd fout, dus het is zeker een twijfelpuntje bij Rob als mol. Maar ik denk dat er vrij veel mensen zijn die nu nog over meerdere mensen hun punten verdelen en Rob misschien op 2 of 3 hebben staan. De cijfers kunnen dus, zeker in de finale als mensen all-in gaan, zeker nog verschuiven.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #573 Gepost op: 22-02-2020, 15:41:01 »
En dat argument over de appgebruikers vind ik soms een beetje elitair overkomen :-X Net alsof "het grote publiek" per definitie te dom is om de mol te achterhalen. Daarnaast vermoed ik dat de appgebruikers al meer tijd besteden aan de mol dan het casual publiek. Eens moet toch de eerste keer zijn dat ze het wel goed hebben!

Volgens mij was het ook de gedachte van iemand dat die app-verdenkingen gemanipuleerd worden. Dus dat ze de mol een lager percentage geven dan een kandidaat die ze op 1 willen hebben. Maar weet niet wat hier van waar is, het zou kunnen.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #574 Gepost op: 22-02-2020, 15:57:38 »
Volgens mij was het ook de gedachte van iemand dat die app-verdenkingen gemanipuleerd worden. Dus dat ze de mol een lager percentage geven dan een kandidaat die ze op 1 willen hebben. Maar weet niet wat hier van waar is, het zou kunnen.
Vroeger met de polls op de website zou dit goed gebeurd kunnen zijn, maar ik denk dat zoiets in de app te controleren zou zijn. Dus daar ga ik eigenlijk niet vanuit.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Joff

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #575 Gepost op: 22-02-2020, 17:16:47 »
Ik begin toch langzamerhand te denken dat het Rob echt wel moet zijn. Er zijn toch best veel (zwakke) hints naar hem en hij doet vrijwel niets goed. Hij molt niet echt opzichtig maar wordt ook niet opzichtig in beeld gebracht. Hij komt me te onhandig en dom over om na 6 afleveringen nog in het spel te zitten als hij de mol niet was. Hij ziet er niet snugger genoeg uit om het spel te spelen als een kandidaat. Bovendien is hij de enige van wie ik nog niet echt een duidelijke indruk heb gekregen na 6 weken, ook doordat hij niet duidelijk in beeld gebracht wordt.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #576 Gepost op: 22-02-2020, 17:19:14 »
Duidelijk genoeg dat de meerderheid van heel nederland op m zit  ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #577 Gepost op: 22-02-2020, 20:40:29 »
Kreeg bij zijn ukelele-moment meteen het gevoel dat hij als mol even wilde stoom wilde afblazen (maar Nathan is het, toch? ::hypocriet::)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #578 Gepost op: 22-02-2020, 20:49:46 »
'Jullie gaan spelen tegen de mol....'
Vervolgens doet hij een soort verbaasde pose maar het kwam op mij over alsof hij zijn armen spreidde zo van: ...ik!

Man wat zit ik diep in de tunnel. ..

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #579 Gepost op: 22-02-2020, 21:03:05 »
Kreeg bij zijn ukelele-moment meteen het gevoel dat hij als mol even wilde stoom wilde afblazen (maar Nathan is het, toch? ::hypocriet::)

Zo'n ukelele-moment zie ik meer als een hint naar de afvaller. Denk bv maar aan de harp van Remy.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!