Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137247 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #580 Gepost op: 22-02-2020, 21:37:58 »
Na de "tegenstander" hint zit ik echt volledig op Rob.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #581 Gepost op: 22-02-2020, 21:40:51 »
Na de "tegenstander" hint zit ik echt volledig op Rob.

Wat is dat voor hint?
Ma how, zeg!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #582 Gepost op: 22-02-2020, 21:47:00 »
Wat is dat voor hint?
De aflevering heet "tegenstander" en Rob noemt al zijn tegenstanders op tijdens de laser mol opdracht.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #583 Gepost op: 22-02-2020, 21:49:10 »
Oh ja, natuurlijk.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 19:16:48 door Miss Marvel »
Ma how, zeg!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #584 Gepost op: 22-02-2020, 21:53:32 »
De aflevering heet "tegenstander" en Rob noemt al zijn tegenstanders op tijdens de laser mol opdracht.

Dat is wel een mooie hint.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #585 Gepost op: 23-02-2020, 03:14:08 »
Staat hier een hint op zijn nieuwe Ukelele?

@03.20u (Uitz.gem.).



*geen idee maar zo prominent aanwezig*

Edit; en vreemd die scene met de rode ballon...plus wat staat er op de rug van Rob?
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 03:49:51 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #586 Gepost op: 23-02-2020, 07:45:59 »
Maar ik denk dat er vrij veel mensen zijn die nu nog over meerdere mensen hun punten verdelen en Rob misschien op 2 of 3 hebben staan. De cijfers kunnen dus, zeker in de finale als mensen all-in gaan, zeker nog verschuiven.
Dat zeker. Het verschil tussen Rob en Nathan is nu ook kleiner geworden: 27% voor Rob en 25% voor Nathan. Veel mensen zullen in ieder geval deels hun punten op één van beiden of allebei inzetten.

Rob doet raar... maar Nathan ook. En ze kunnen niet allebei de mol zijn. Sowieso één van beiden is de Freek of Simone van dit seizoen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #587 Gepost op: 23-02-2020, 08:41:11 »
Staat hier een hint op zijn nieuwe Ukelele?

@03.20u (Uitz.gem.).



*geen idee maar zo prominent aanwezig*

Edit; en vreemd die scene met de rode ballon...plus wat staat er op de rug van Rob?

....... can’t
beat it
....  ..  ..

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #588 Gepost op: 23-02-2020, 09:35:15 »
Rob die het geen goed idee vond om de verschillende auto’s te tellen ‘ omdat er rondjes gereden werden’. Buddy als notulist vond hij maar zozo. Passief bij het doorgeven.
Tja...

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #589 Gepost op: 23-02-2020, 13:58:34 »
Rik heeft het in zijn beginpraatje erover dat de mol zich letterlijk en figuurlijk verstopt. Vooral op dat laatste legt hij veel nadruk. Meteen daarna zien we buddy en rob gitaar spelen en zegt rob iets in de richting van: ik had behoefte een muziek maken, even niet nadenken over het spel en over de mol. Als hij de mol is, verstopt hij zich hier figuurlijk.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #590 Gepost op: 23-02-2020, 17:41:36 »
Omdat een meerderheid nog altijd op Rob zit, had ik hier wat meer reacties verwacht eigenlijk. (Ik zit op Nathan meer dan op Rob). Dat hij bij de wagentjesopdracht geen wagens wil tellen. Dat hij vier bamboestokken en de kin van een Boedha fotografeert. Hoewel er bij Rob echt een andere tegenstander 9 de Mol) lijkt te zijn, kan het net zo goed een schitterend toneelstuk zijn van Rob. En veel mensen dachten dat Leonie eruit zou gaan, die wordt gered door Rob.

Hebben Rob tunnelaars niet nog wat meer gezien?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #591 Gepost op: 23-02-2020, 17:55:31 »
O ja, genoeg molse momenten van Rob weer. Ik plaatste zojuist iets in het opdracht 7.1-topic. Dat Rob zo zijn best doet om de serieuze kandidaat te spelen terwijl anderen (Miljuschka en Nathan) de boel een beetje los lijken te laten omdat ze geen idee hebben waar de opdracht over gaat of daarom op zoek gaan naar andere opties (Leonie) wat ook wel fanatiek is maar ook wat opvallend/verdacht omdat het niet de goede denkrichting is.

Ik krijg dan het idee dat Rob rekening heeft te houden met zijn molrol en daarom wat minder makkelijk loskomt zoals een Nathan in deze opdracht of eerder in de taxi (aflevering 2).

En net als bij het slot van de opdracht met de telefoons in het graanveld (6.1) is het Rob die zich met beslissingen bemoeit (toen het telefoonnummer verkeerd verbeteren en nu de rekensom 7x3x3 maken en meegaan in het antwoord '6') in tegenstelling tot bijvoorbeeld Nathan die zich afzijdig houdt. En dan achteraf het ook nog voor Buddy opnemen dat hem niks kwalijk te nemen valt. Lief hoor van Rob, om iedereen te vriend te houden...
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 18:00:59 door Heinz »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #592 Gepost op: 23-02-2020, 18:18:54 »
Rob blijft verdacht en ik val niet van mijn stoel af als hij de mol is.

Maar ik vond die acties van hem rondom de foto met de bamboestokken die hij maken moest wel opzichtig als dat een molactie is. Hij moest op de foto met 4 Chinezen rondom een gitaar. Hier maakte hij zelf van dat hij op de foto moest met 4 mensen en bamboestokken (wat dus al fout was). Uiteindelijk heeft hij slechts een foto van 4 bamboestokken gemaakt en ingeleverd voor de neus van de andere kandidaten (Mil trekt verder zelfs nog Robs acties in twijfel in een biecht, waardoor nog even extra de nadruk wordt gelegd door de montage op dat Robs gedrag vreemd is).

Zou de mol in een opdracht waarbij je zo makkelijk mollen kunt echt zo opzichtig mollen? In principe was hij al de fout ingegaan door te zeggen dat hij op de foto moest met 4 mensen en bamboestokken en leek niemand door te hebben dat hij hier al een fout maakte.. dit was een veel geloofwaardigere leugen dan hetgeen wat hij er uiteindelijk van maakte. Waarom zou je als mol extra de aandacht op je willen vestigen door zoiets vreemds te doen? Ik zie waarom je dat zou willen als kandidaat, extra verdenkingen op je laden is namelijk voor een kandidaat altijd fijn... maar niet voor de mol.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #593 Gepost op: 23-02-2020, 18:21:25 »
Rob blijft verdacht en ik val niet van mijn stoel af als hij de mol is.

Maar ik vond die acties van hem rondom de foto met de bamboestokken die hij maken moest wel opzichtig als dat een molactie is. Hij moest op de foto met 4 Chinezen rondom een gitaar. Hier maakte hij zelf van dat hij op de foto moest met 4 mensen en bamboestokken (wat dus al fout was). Uiteindelijk heeft hij slechts een foto van 4 bamboestokken gemaakt en ingeleverd voor de neus van de andere kandidaten (Mil trekt verder zelfs nog Robs acties in twijfel in een biecht, waardoor nog even extra de nadruk wordt gelegd door de montage op dat Robs gedrag vreemd is).

Zou de mol in een opdracht waarbij je zo makkelijk mollen kunt echt zo opzichtig mollen? In principe was hij al de fout ingegaan door te zeggen dat hij op de foto moest met 4 mensen en bamboestokken en leek niemand door te hebben dat hij hier al een fout maakte.. dit was een veel geloofwaardigere leugen dan hetgeen wat hij er uiteindelijk van maakte. Waarom zou je als mol extra de aandacht op je willen vestigen door zoiets vreemds te doen? Ik zie waarom je dat zou willen als kandidaat, extra verdenkingen op je laden is namelijk voor een kandidaat altijd fijn... maar niet voor de mol.

Ik denk dat Rob probeerde te ''nepmollen'' als mol tegenover Mil (die nu wel op Rob zit) om een soort van roet in het eten te gooien.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #594 Gepost op: 23-02-2020, 18:23:52 »
Ik moet die opdracht nog terugkijken (waar ik een beetje tegenop zie) maar misschien dat Rob als Mol zich wat meer gaat permitteren en duidelijker gaat mollen omdat het ook wel leuk is om een beetje verdacht te worden? OK, dat klinkt als  je reinste "tunnelpraat", maar ik weet dat George ook zoiets zei toen ie maar onverdacht bleef en ook iemand als Jan is steeds brutaler gaan mollen. ;)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #595 Gepost op: 23-02-2020, 18:30:16 »
Ik moet die opdracht nog terugkijken (waar ik een beetje tegenop zie) maar misschien dat Rob als Mol zich wat meer gaat permitteren en duidelijker gaat mollen omdat het ook wel leuk is om een beetje verdacht te worden? OK, dat klinkt als  je reinste "tunnelpraat", maar ik weet dat George ook zoiets zei toen ie maar onverdacht bleef en ook iemand als Jan is steeds brutaler gaan mollen. ;)

Zou kunnen, maar ik heb het idee dat iedereen al op hem zit behalve Nathan (Mil en Leo hebben het benoemd, Buddy niet maar Mil zei deze aflevering wel dat Buddy en zij op dezelfde mensen zitten).. Dus ik vraag me dan af in hoeverre dat echt nodig is. Bovendien zat Mil sowieso in de vorige aflevering al op hem.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #596 Gepost op: 23-02-2020, 18:30:40 »
Ik moet die opdracht nog terugkijken (waar ik een beetje tegenop zie) maar misschien dat Rob als Mol zich wat meer gaat permitteren en duidelijker gaat mollen omdat het ook wel leuk is om een beetje verdacht te worden? OK, dat klinkt als  je reinste "tunnelpraat", maar ik weet dat George ook zoiets zei toen ie maar onverdacht bleef en ook iemand als Jan is steeds brutaler gaan mollen. ;)

Ik vind ook nog steeds dat de afleveringstitels zo erg op Rob slaan, terwijl ik dit niet heb bij geen enkele andere kandidaat. Heb o.a door jouw samenvattingen van vorige seizoenen gekeken waar de afleveringstitels vaak op slaan (centrale molactie, hint of rode draad in een aflevering denk aan afleveringstitels Jennifer (s14) & Verblind (s19)), en kom daardoor toch weer op Rob terecht. Dit is ook hoe ik uiteindelijk op Jan ben gekomen en alle andere mollen. Wel opvallend is dat sommige opdracht-titels vorig jaar ook op de mol sloegen misschien is dat dit jaar ook weer van pas.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #597 Gepost op: 23-02-2020, 18:57:50 »
Ik weet dat het gevaarlijk is om ons te baseren op de verdenkingen, maar door de informatie die we deze aflevering krijgen, kan Rob toch echt de mol niet zijn?

Er zijn 2 personen die een groen scherm hebben gezien:
  • Buddy: Verdenkt Leonie vanaf het begin
  • Nathan: Verdenkt iedereen behalve Rob

Er zijn 3 personen die geen scherm hebben gezien, we weten wel zeker dat 1 van hen een rood scherm moest krijgen:
  • Leonie: Verdenkt Mil en Rob, meer op Mil maar spreidt ook nog op Rob.
  • Mil Verdenkt Leonie en Rob, meer op Leonie maar spreidt ook nog op Rob.
  • Rob: Verdenkt Buddy en Leonie

Dus de personen die een groen scherm hebben gekregen, verdenken Rob niet. De personen die een potentieel rood scherm kregen, namen Rob wel mee in hun lijstje. Of Rob had het rode scherm en dan is ie ook niet de mol. Ofwel klopt er helemaal niets van de verdenkingen, maar ik geloof dat er altijd wel een grond van waarheid in zit zeker in deze fase van het spel.

Conclusie: Rob is de mol niet, stap allemaal maar uit die tunnel!  ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 19:03:30 door Convans »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #598 Gepost op: 23-02-2020, 18:59:20 »
Kim kon ook de Mol niet zijn na Arjens groene scherm. :-\\

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #599 Gepost op: 23-02-2020, 19:05:52 »
Sorry Convans, je baseert deze stelling op wat de productie ons laat zien en wil doen geloven. De tijden dat je uit kon gaan van de vermelde verdenkingen liggen echt achter ons.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!