Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137311 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #620 Gepost op: 24-02-2020, 20:14:26 »
Nog over de verdenkingen op elkaar. De laatste jaren werd de mol altijd wel door enkele mensen als verdachten genoemd in de tests, sommige mollen zelfs vrij veel. Rob wordt nu voorzichtig een paar keer genoemd. Nathan nog nooit toch? Dus de verdenkingen spreken niet per se tegen Rob.


Omdat een meerderheid nog altijd op Rob zit, had ik hier wat meer reacties verwacht eigenlijk. (Ik zit op Nathan meer dan op Rob). Dat hij bij de wagentjesopdracht geen wagens wil tellen. Dat hij vier bamboestokken en de kin van een Boedha fotografeert. Hoewel er bij Rob echt een andere tegenstander 9 de Mol) lijkt te zijn, kan het net zo goed een schitterend toneelstuk zijn van Rob. En veel mensen dachten dat Leonie eruit zou gaan, die wordt gered door Rob.

Hebben Rob tunnelaars niet nog wat meer gezien?

Dit is wat ik tot nu toe over Rob genoteerd heb. Zo houd ik van elke kandidaat een lijstje bij. Veel dingen zijn natuurlijk dubbel uit te leggen, maar ik probeer het zo zuiver mogelijk te houden.

https://i.imgur.com/4Th8EC8.jpg
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 20:46:00 door Theovv »

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #621 Gepost op: 24-02-2020, 21:25:30 »
De mol heeft waarschijnlijk geoefend met lasergamen. 1 kandidaat gaf van tevoren een duidelijk alibi voor goed kunnen schieten. Rob gaf aan vaak te gaan laser gamen met vrienden.
Dit betekent dat Rob de mol niet is, want Nathan werd niet geraakt, ook toen hij rechtop stond om voluit te schieten. Ook raakte de mol de minbedragen niet toen Nathan aan de beurt was. Nee de schutter bij Nathan was niet Rob als mol maar een stand-in.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #622 Gepost op: 24-02-2020, 22:34:31 »
Omdat een meerderheid nog altijd op Rob zit, had ik hier wat meer reacties verwacht eigenlijk. (Ik zit op Nathan meer dan op Rob). Dat hij bij de wagentjesopdracht geen wagens wil tellen. Dat hij vier bamboestokken en de kin van een Boedha fotografeert. Hoewel er bij Rob echt een andere tegenstander 9 de Mol) lijkt te zijn, kan het net zo goed een schitterend toneelstuk zijn van Rob. En veel mensen dachten dat Leonie eruit zou gaan, die wordt gered door Rob.

Hebben Rob tunnelaars niet nog wat meer gezien?
Ik heb die hele opdracht niet uitgekeken want ik vond het een irritant schouwspel.

De enige combinatie die we Rob horen noemen tijdens de autootjes opdracht afl 7: een witte auto Met Oranje Letters: Rood  ;D

Zal wel niks zijn, maar vond hem toch wel leuk
Goeie!!!


Bij mijn 'second viewing' viel me dit ook erg op. Ik zit wel diep in de tunnel maar ik hoorde in mn hoofd gewoon het uitgeknipte stukje wat we in aflevering 10 gaan zin waarin hij zn eigen naam gaat roepen.

Het geheel kwam op me over alsof hij zich al erg lang op deze opdracht had voorbereid en dat hij nou eindelijk los kon gaan met al zn ideeën. Bijna melig leek hij.
Inderdaad. Hij was veel te doordacht bezig voor een kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 22:47:44 door Run »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #623 Gepost op: 24-02-2020, 23:13:34 »
Dit betekent dat Rob de mol niet is, want Nathan werd niet geraakt, ook toen hij rechtop stond om voluit te schieten. Ook raakte de mol de minbedragen niet toen Nathan aan de beurt was. Nee de schutter bij Nathan was niet Rob als mol maar een stand-in.
Nathan ging vol in de aanval om de mol uit te schakelen. Vrij logisch dat de mol dan meer bezig is met niet ontdekt worden dan een paar keer -100 te schieten.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #624 Gepost op: 25-02-2020, 06:25:03 »
Nathan ging vol in de aanval om de mol uit te schakelen. Vrij logisch dat de mol dan meer bezig is met niet ontdekt worden dan een paar keer -100 te schieten.

Dat de mol daardoor kan vergeten bedragen te schieten maar zich richt op de fanatieke kandidaat kan ik inkomen. De rest niet. Nathan gaat immers helemaal niet direct voor de mol. In tegendeel, hij schiet eerst de groene bedragen dichtbij en probeert dan de bedragen veraf ook te schieten, gaat van links naar rechts en pas als hij denkt de mol te zien, gaat hij richting het hek om hem te kunnen schieten. Daarbij als Nathan zo'n pain in the ass voor de mol zou zijn, verwacht je dat de mol die goed in het spel is, juist probeert Nathan zo snel mogelijk uit het spel te werken door zoveel mogelijk op hem te schieten. Niet dat hij in een hoekje gaat zitten bibberen, wachtend tot Nathan vlak bij is.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #625 Gepost op: 25-02-2020, 15:56:29 »


In de aflevering 'welvarend' zie je steenbokken op een pilaar staan. Rob Dekay is een steenbok.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #626 Gepost op: 25-02-2020, 16:09:04 »
Ik ben benieuwd of Leo echt vragen heeft ingevuld over Rob.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #627 Gepost op: 25-02-2020, 16:18:34 »


In de aflevering 'welvarend' zie je steenbokken op een pilaar staan. Rob Dekay is een steenbok.

Dat zijn geen Steenbokken.
Ram lijkt hier meer op.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #628 Gepost op: 25-02-2020, 16:21:28 »
Dat de mol daardoor kan vergeten bedragen te schieten maar zich richt op de fanatieke kandidaat kan ik inkomen. De rest niet. Nathan gaat immers helemaal niet direct voor de mol. In tegendeel, hij schiet eerst de groene bedragen dichtbij en probeert dan de bedragen veraf ook te schieten, gaat van links naar rechts en pas als hij denkt de mol te zien, gaat hij richting het hek om hem te kunnen schieten. Daarbij als Nathan zo'n pain in the ass voor de mol zou zijn, verwacht je dat de mol die goed in het spel is, juist probeert Nathan zo snel mogelijk uit het spel te werken door zoveel mogelijk op hem te schieten. Niet dat hij in een hoekje gaat zitten bibberen, wachtend tot Nathan vlak bij is.
Daar denk ik anders over, prima mogelijk dat de mol zich hier meer verstopt en het spel snel klaar is door de stijl van Nathan, dus minder geschikte beelden. Maar daar hebben we het in het andere topic ook over gehad ;)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #629 Gepost op: 25-02-2020, 22:54:50 »
Oh jee, klein barstje in mijn tunnel: Siem opperde dat gezien het feit dat Rob, Mil of Leo een rood scherm zou hebben gehad, de kans klein is dat Rob de mol is. Aangezien Miljuschka en Leonie hem allebei meenemen in de test en de anderen deden dat niet.

Wat vinden jullie hier van? Ik hoop dat het gewoon sterke sturing is in de montage en dat de verdenkingen gewoon niet kloppen...

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #630 Gepost op: 25-02-2020, 23:06:08 »
Oh jee, klein barstje in mijn tunnel: Siem opperde dat gezien het feit dat Rob, Mil of Leo een rood scherm zou hebben gehad, de kans klein is dat Rob de mol is. Aangezien Miljuschka en Leonie hem allebei meenemen in de test en de anderen deden dat niet.

Wat vinden jullie hier van? Ik hoop dat het gewoon sterke sturing is in de montage en dat de verdenkingen gewoon niet kloppen...

Ja ik wilde hetzelfde posten. Het bevestigt wat ik al dacht en het klinkt heel erg aannemelijk. Indien we uitgaan van juiste info kan Rob moeilijk nog de mol zijn

Helaas kunnen we niet volledig uitsluiten dat t een misleiding is in de montage

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #631 Gepost op: 25-02-2020, 23:10:32 »
Hoelang is het geleden dat de verdenkingen die we te zien en te horen kregen ook echt klopten? Tien jaar, vijftien jaar? Ik ga daar al heel lang niet meer vanuit. Tijdens het allereerste seizoen kon je door logische redeneren weten dat Deborah de Mol moest zijn. De jaren daarna viel er op dit vlak soms ook nog wel wat te beredeneren, maar daarna echt niet meer. Beetje hetzelfde als met de waarde van 'Follow the money'. Daar naar kijken is anno 2020 ook niet echt zinvol meer.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #632 Gepost op: 25-02-2020, 23:23:24 »
Hoelang is het geleden dat de verdenkingen die we te zien en te horen kregen ook echt klopten? Tien jaar, vijftien jaar? Ik ga daar al heel lang niet meer vanuit. Tijdens het allereerste seizoen kon je door logische redeneren weten dat Deborah de Mol moest zijn. De jaren daarna viel er op dit vlak soms ook nog wel wat te beredeneren, maar daarna echt niet meer. Beetje hetzelfde als met de waarde van 'Follow the money'. Daar naar kijken is anno 2020 ook niet echt zinvol meer.
  ;D
Toch is er nog nooit een kandidaat geweest die ronduit toegegeven heeft een neppe verdenking uitgesproken te hebben omdat de redactie dat wilde.

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #633 Gepost op: 25-02-2020, 23:47:59 »
  ;D
Toch is er nog nooit een kandidaat geweest die ronduit toegegeven heeft een neppe verdenking uitgesproken te hebben omdat de redactie dat wilde.
Ik denk ook niet dat een kandidaat een neppe verdenking uitspreekt. Bvb Buddy die zegt dat hij tunnelvisie heeft en Leonie verdenkt zal wel correct zijn. Andere verdenkingen worden geknipt, stukken weggelaten, of uit een andere aflevering samengesteld. We zitten er tegenwoordig zo dicht op dat ze gewoon niet anders kunnen, we willen toch niet in aflevering 1 echt weten wie de mol is?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #634 Gepost op: 25-02-2020, 23:52:58 »
  ;D
Toch is er nog nooit een kandidaat geweest die ronduit toegegeven heeft een neppe verdenking uitgesproken te hebben omdat de redactie dat wilde.

Jawel: Chandrika in de finale van WIDM 4. Ze zat op de goede mol, maar heeft op verzoek van de redactie gespeculeerd in een biecht waarom haar tegenstander Ron de mol zou zijn. Die speculatie is in de finaleaflevering gemonteerd, waardoor het leek alsof zij fout zat. Ik kan me nog goed herinneren hoe boos Chandrika was door deze manipulatie.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #635 Gepost op: 26-02-2020, 00:19:31 »
We hebben al situaties gehad waarbij de afvaller van de allereerste aflevering volgens de biecht vol ingezet had op de latere mol. Een groter contrast kun je niet krijgen. Als dat kan, kan alles. verdenkingen zijn totaal onbetrouwbaar.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #636 Gepost op: 26-02-2020, 04:26:56 »
We kunnen weinig halen uit de verdenkingen, dat is idd al heel lang zo. Maar als de regie de hele boel bewust volkomen verkeerd weergeeft en aan elkaar plakt, lijkt me dat geen beste ontwikkeling. Niets eruit kunnen halen en bewust op het verkeerde been gezet worden is nog wel een verschil in mijn ogen.

Daar denk ik anders over, prima mogelijk dat de mol zich hier meer verstopt en het spel snel klaar is door de stijl van Nathan, dus minder geschikte beelden. Maar daar hebben we het in het andere topic ook over gehad ;)

Ach ja, we hoeven het gelukkig niet allemaal eens te zijn hier  ::tandpastasmiley::

Offline Steen

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #637 Gepost op: 26-02-2020, 09:07:25 »
Vanuit mijn Robtunnel denk ik dat Leonie de test slechter heeft gemaakt dan Nathan en Buddy. De biecht van Leonie was dusdanig warrig dat ik daar weinig van kan maken.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #638 Gepost op: 26-02-2020, 09:27:13 »
Toch is er nog nooit een kandidaat geweest die ronduit toegegeven heeft een neppe verdenking uitgesproken te hebben omdat de redactie dat wilde.

Wel een neppe niet-verdenking, hoewel nooit bevestigd. Afgelopen seizoen, na de balkonopdracht, stelde een slecht acterende Sarah in haar biecht dat ze 'niet meer in het nepmollen van Merel trapt'. Na het seizoen verklapte ze dat ze al vanaf aflevering 1 op Merel zat. Ik sluit dus niets uit.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #639 Gepost op: 26-02-2020, 10:05:03 »
Wel een neppe niet-verdenking, hoewel nooit bevestigd. Afgelopen seizoen, na de balkonopdracht, stelde een slecht acterende Sarah in haar biecht dat ze 'niet meer in het nepmollen van Merel trapt'. Na het seizoen verklapte ze dat ze al vanaf aflevering 1 op Merel zat. Ik sluit dus niets uit.
::oink::

Maar het is inderdaad niet vol te houden om echte biechten weer te geven want dan weten wij het allemaal al in aflevering 1. Bovendien kun je vaak wel een en ander afleiden aan wat ons voorgeschoteld wordt.  Juist omgekeerd denken. Zoals iemand die er in aflevering 1 uitgaat en op iemand zat, diegene kan de mol wel eens zijn. ;)
« Laatst bewerkt op: 26-02-2020, 10:07:48 door Run »