Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137324 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #640 Gepost op: 26-02-2020, 10:19:50 »
Vergeet ook niet dat je, ook al zit je op de goede mol, de testvragen ook nog goed moet maken en snel genoeg moet zijn soms.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #641 Gepost op: 26-02-2020, 11:11:28 »
De mol heeft waarschijnlijk geoefend met lasergamen. 1 kandidaat gaf van tevoren een duidelijk alibi voor goed kunnen schieten. Rob gaf aan vaak te gaan laser gamen met vrienden.

Welke mol zou in deze opdracht zeggen dat-ie goed is in lasergamen? Dat zou toch meteen een target op zijn rug zetten (no pun intended).

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #642 Gepost op: 26-02-2020, 11:13:09 »
Jawel: Chandrika in de finale van WIDM 4. Ze zat op de goede mol, maar heeft op verzoek van de redactie gespeculeerd in een biecht waarom haar tegenstander Ron de mol zou zijn. Die speculatie is in de finaleaflevering gemonteerd, waardoor het leek alsof zij fout zat. Ik kan me nog goed herinneren hoe boos Chandrika was door deze manipulatie.

Ja, dat is waar ook. Ik was het vergeten, maar nu komt de herinnering weer boven. Was destijds een klein relletje.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #643 Gepost op: 26-02-2020, 11:17:46 »
::oink::

Maar het is inderdaad niet vol te houden om echte biechten weer te geven want dan weten wij het allemaal al in aflevering 1. Bovendien kun je vaak wel een en ander afleiden aan wat ons voorgeschoteld wordt.  Juist omgekeerd denken. Zoals iemand die er in aflevering 1 uitgaat en op iemand zat, diegene kan de mol wel eens zijn. ;)
Ik denk dat we hiervan een voorbeeld hebben dit jaar. Anita verdacht in haar enige test Mil, Tina en Rob. Voor mij een aanwijzing dat Mil of Rob de Mol is, anders hadden ze dit niet laten zien.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #644 Gepost op: 26-02-2020, 14:45:44 »
Welke mol zou in deze opdracht zeggen dat-ie goed is in lasergamen? Dat zou toch meteen een target op zijn rug zetten (no pun intended).
Omdat mensen anders een heel goed spelende kandidaat zien zonder verklaring en dan in kunnen vullen dat het zeker de mol is, die geoefend heeft. Kan je beter een alternatieve verklaring in de gedachten van kijkers primen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #645 Gepost op: 27-02-2020, 06:03:39 »
Gekmakend. Ik zit in de Nathan tunnel en toch durf ik Rob steeds niet helemaal af te schrijven  ::tandpastasmiley::


Omdat mensen anders een heel goed spelende kandidaat zien zonder verklaring en dan in kunnen vullen dat het zeker de mol is, die geoefend heeft. Kan je beter een alternatieve verklaring in de gedachten van kijkers primen.

Maar zowel Mil, Rob als Nathan zeggen dat ze gamers zijn en Buddy dat hij paintbal heeft gespeeld (laatste weet ik niet zeker). Dus dat verwijst toch niet specifiek naar Rob?

Offline Tjardazk

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #646 Gepost op: 29-02-2020, 22:12:48 »
Gedurende de opdracht waren er meerdere ‘deuntjes/muziek/liedjes’ uit de Harry Potter films te horen. Niet alleen uit de eerste film maar ook uit bijvoorbeeld de laatste. Ik heb ze niet geteld maar het waren er sowieso meer dan 3.

Rob zegt dit in een interview:

Hoe wapen je je tegen al die nieuwsgierige ‘Molloten’?
,,Ik maak de vergelijking met Harry Potter. Als je Harry Potter leest, wil je ook niet dat gelijk duidelijk is wie Voldemort is. Als ik dat gelijk verklap, is het spel afgelopen. Dat is een uitgangspunt dat helpt”

De link naar het interview:

https://www.destentor.nl/deventer/droom-komt-uit-voor-deventer-zanger-rob-dekay-wie-is-de-mol-stond-bovenaan-mijn-bucketlist~a51897c5/
« Laatst bewerkt op: 29-02-2020, 22:23:26 door Tjardazk »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #647 Gepost op: 29-02-2020, 22:16:03 »
Gedurende de opdracht waren er meerdere ‘deuntjes/muziek/liedjes’ uit de Harry Potter films te horen. Niet alleen uit de eerste film maar ook uit bijvoorbeeld de laatste. Ik heb ze niet geteld maar het waren er sowieso meer dan 3.

Rob zegt dit in een interview:

Hoe wapen je je tegen al die nieuwsgierige ‘Molloten’?
,,Ik maak de vergelijking met Harry Potter. Als je Harry Potter leest, wil je ook niet dat gelijk duidelijk is wie Voldemort is. Als ik dat gelijk verklap, is het spel afgelopen. Dat is een uitgangspunt dat helpt.”
Mooi gevonden! Heb je een link naar het interview?


Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #649 Gepost op: 29-02-2020, 22:49:20 »
Motief (variaties) bij allen op het tapijt maar bij Rob (in hotel) lijkt het in ene het meeste weg te hebben van de vingerafdruk.

Ook opvallend het rijtje souvenirs in zijn kamer, valt daar nog iets mee te winnen?

*Wat praat die man veel aan de telefoon*

Omnia vincit amor

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #650 Gepost op: 29-02-2020, 22:51:24 »
daar heeft de productie de tactiekbesprekingen voor 'level 9' ingestopt  :D

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #651 Gepost op: 29-02-2020, 22:55:01 »
Motief (variaties) bij allen op het tapijt maar bij Rob (in hotel) lijkt het in ene het meeste weg te hebben van de vingerafdruk.

Ook opvallend het rijtje souvenirs in zijn kamer, valt daar nog iets mee te winnen?

*Wat praat die man veel aan de telefoon*

Denk dat die man nu de hele avond zijn hersens aan het kraken is, wie is nu toch die mol?  ::tandpastasmiley::

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #652 Gepost op: 29-02-2020, 23:03:11 »
Motief (variaties) bij allen op het tapijt maar bij Rob (in hotel) lijkt het in ene het meeste weg te hebben van de vingerafdruk.

Ook opvallend het rijtje souvenirs in zijn kamer, valt daar nog iets mee te winnen?

*Wat praat die man veel aan de telefoon*
Hij had sleutel 2007 dus, of was dat al bekend?
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Jeanine1965

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #653 Gepost op: 29-02-2020, 23:57:49 »
Zagen jullie reactie Rob toen leonie rood scherm kreeg. Slechts 1 knikje, geen opluchting of verbazing. Stel rob is kandidaat en alleen hij en leo moeten nog scherm zien, dan denkt hij, ik ga eruit want hij denkt dat leo mol is. Dan moet er toch opluchting en verbazing zijn als zij rood scherm krijgt. Maar nee, een knikje zo van: dat wist ik wel want ik ben de mol. Zit al weken in rob tunnel.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #654 Gepost op: 1-03-2020, 00:00:31 »
Of er is stevig gemonteerd in de biechten en verdenkingen. Prachtige twist, maar toch ook het gevoel: dit kan niet waar zijn.

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #655 Gepost op: 1-03-2020, 00:03:03 »
Wat mij opviel is dat (door de harde wind) een nieuwe tattoo zichtbaar werd bij Rob aan zijn rechterkant onder/achter zijn oor: een vraagteken. Het kan misschien een neppe zijn..

Rik zei namelijk dat de mol op de brug zijn ware ik zou laten zien. De vraagteken zou kunnen wijzen op de grote vraag 'Wie is de mol?'

Kan iemand checken of hij deze al had of niet? Hij heeft zo'n bos haar en op zijn insta zie je alleen maar zijn linkerkant  ::ohno::

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #656 Gepost op: 1-03-2020, 00:07:15 »
Wat mij opviel is dat (door de harde wind) een nieuwe tattoo zichtbaar werd bij Rob aan zijn rechterkant onder/achter zijn oor: een vraagteken. Het kan misschien een neppe zijn..

Rik zei namelijk dat de mol op de brug zijn ware ik zou laten zien. De vraagteken zou kunnen wijzen op de grote vraag 'Wie is de mol?'

Kan iemand checken of hij deze al had of niet? Hij heeft zo'n bos haar en op zijn insta zie je alleen maar zijn linkerkant  ::ohno::

In zijn meest recente bericht op Instagram zie je op de tweede afbeelding (lees: video) duidelijk dat hij deze niet (meer) heeft. Fotoshop, tijdelijke tatoeage?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline MissLeonie91

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #657 Gepost op: 1-03-2020, 00:10:38 »
In zijn meest recente bericht op Instagram zie je op de tweede afbeelding (lees: video) duidelijk dat hij deze niet (meer) heeft. Fotoshop, tijdelijke tatoeage?

Ik ging meteen kijken, maar hij heeft zo'n bos haar haha.. Moeilijk te zien. Maar als hij het nu niet meer heeft lijkt het me zeker een 'tijdelijke tatoeage' en zou het echt een hint kunnen zijn!

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #658 Gepost op: 1-03-2020, 00:15:45 »
In zijn meest recente bericht op Instagram zie je op de tweede afbeelding (lees: video) duidelijk dat hij deze niet (meer) heeft. Fotoshop, tijdelijke tatoeage?

Wacht is dit waarom hij altijd een hoed op heeft?

Edit: Je ziet de tattooage heel duidelijk achter zijn haren WOW scherp opgemerkt! WACHT is dit waar de titel AFGESCHERMD op slaat? EN dat vraagteken dat z0 opmerkelijk rood was tijdens die opdracht met de letters. We zijn iets op het spoor denk ik...

Edit edit: In zijn meest recente video op YouTube zoomen ze precies in op dit oor EN er is geen tattooage zichtbaar..

https://www.youtube.com/watch?v=GocJ0ZPbi3Q
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 00:37:47 door Sanmol »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #659 Gepost op: 1-03-2020, 00:26:47 »
Bij het bepalen van de indeling bij de eerste opdracht zegt dat Nathan dat hij wil fietsen, daarna komt Buddy die Leonie en Nathan vastpakt en zegt, zullen wij dan gaan fietsen? Rob lijkt dus in de rol van kaartlezer gedwongen doordat die 3 al gaan fietsen.
 
Maar iets later in een biecht geeft Nathan aan dat Rob juist had aangeboden om kaart te lezen. De montage laat hier dus duidelijk weg dat Rob zichzelf in deze (mol)positie heeft gemanouevreerd.