Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137255 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #700 Gepost op: 1-03-2020, 18:50:37 »
5 Een mol met schuldgevoel? ::rofl::

Een Mol is ook een mens. Maar OK, schuldgevoel is misschien een te groot woord. Maar als iemand eruit vliegt met wie je net goed bevriend bent geraakt kan dat ook bij een Mol hard aankomen. Dat hebben we wel vaker gezien, vorig jaar nog met Merel.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #701 Gepost op: 1-03-2020, 18:50:48 »
Spoiler: Vlaamse Mol (klik om te tonen/verbergen)

Overigens was het Claes die de draden juist wist aan te sluiten (en zeker was van zijn zaak). Rob kon hem moeilijk tegenwerken en zich al vroeg verdacht maken.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 20:38:32 door Heinz, Reden: spoilertags »

Offline Waaromisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #702 Gepost op: 1-03-2020, 18:52:42 »
Als Buddy, Miljuschka of Nathan de mol is, eet ik m'n hoed op.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #703 Gepost op: 1-03-2020, 19:05:52 »

Overigens was het Claes die de draden juist wist aan te sluiten (en zeker was van zijn zaak). Rob kon hem moeilijk tegenwerken en zich al vroeg verdacht maken.

Ik heb dat vandaag terug gekeken en zo gelachen hoe Claes Rob gewoon wegduwde  ::rofl::
Ma how, zeg!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #704 Gepost op: 1-03-2020, 19:07:57 »
Volgens mij bedoelt hij met de opmerking "Ik dacht dat ze goed zat" alleen dat hij zeker was dat zij een groen scherm zou krijgen en hij dus rood. Goed zitten in de zin van 'dat zit wel goed', niet uit het programma kunnen vliegen. Mil vertaalt het anders en stelt meteen de vraag "Op wie zat Leonie dan?" (Wil bevestiging of Leonie echt vol op Mil is gegaan?). Rob valt er stil van. Waarschijnlijk omdat hij zich realiseert dat hij geen antwoord kan geven zonder weg te geven dat hij all-in op Leonie zat. Hij heeft geen idee op wie Leonie eruit is gegaan.

Vind het erg kandidaats ook. Een vergissing die gemaakt wordt omdat hij geen voorkennis had en niet zeker is dat hij in het programma blijft. Anders had hij na het vertrekt van Leonie voorbereid iets simpels gezegd wat hem niet in de problemen kon brengen, lijkt mij althans.
Rob en Leonie moesten beiden hun scherm nog zien, 1 van hun ging afvallen. Ze zaten beiden op een andere mol. Het zou vet raar zijn om als kandidaat te denken dat Leonie goed zat, want dan zou hij van zichzelf denken dat hij fout zat en als hij dat dacht, zou hij wel op een andere mol zitten.

51 kan op vele manieren aan welke kandidaat ook gelinkt we worden net als de morse hint multi interpretabel is
Klopt, het is niet sluitend, maar dat is geen enkele hint meer na de Klaas-hint. Ik zeg daarom alleen dat dit een mooie hint zou kunnen zijn.

Trouwens, Rob omschrijft zichzelf als chaotisch. En dan stal je je spulletjes zo uit op je bureau? Alsof je ze in een etalage legt. Opvallend, maar het hoeft niets te betekenen.   :D
Heel slim opgemerkt. De manier waarop Rob het heeft neergelegd is bijna dwangmatig. Is dat chaotische slechts een molalibi?





Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #705 Gepost op: 1-03-2020, 19:38:22 »
Ik lees híer in het archief Inge Iepenburg ook geboren in Deventer... vandaar 2007 sleutel?

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #706 Gepost op: 1-03-2020, 19:47:50 »
Een Mol is ook een mens.
Niet volgens Leonie, hoor.
Er is een mol en er zijn vier mensen.  ;)

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #707 Gepost op: 1-03-2020, 19:53:31 »
Niet volgens Leonie, hoor.
Er is een mol en er zijn vier mensen.  ;)

 ::rofl::

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #708 Gepost op: 1-03-2020, 20:01:03 »
Heel slim opgemerkt. De manier waarop Rob het heeft neergelegd is bijna dwangmatig. Is dat chaotische slechts een molalibi?
Een dwangneurose inderdaad.  ::rofl::

Wat ik denk: Rob is veel berekenender en slimmer dan hij zich voordoet. Dat maakt hem niet meteen de mol, want dat kan ook een kandidaat goed van pas komen. Hij lijkt sloom te reageren op onverwachte situaties en er ontstaat snel kortsluiting in zijn brein, maar volgens mij heeft hij donders goed in de gaten wat er om hem heen gebeurt.

Iets waar hij voor mij echt door de mand viel (als mol) was bij Beeld & Geluid waar hij te laat ingreep bij Johan. Veel gehoorde opmerking: "zo sloom is hij altijd, "zo is hij nou eenmaal". Ja, dat denk ik dus niet. Ik zie hem gewoon met duidelijke opzet te laat aan de noodrem trekken. Hij weet wat er gaande is, schat zijn kansen in en gaat lopen mollen.  ::rofl::

Maar goed, dat is niet het enige waar ik hem op verdenk. Tuurlijk twijfel ik af en toe, maar dan zet ik alles weer even op een rijtje.
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #709 Gepost op: 1-03-2020, 20:03:57 »
Interessante discussie. Als ik het zo bekijk kan ik Rob niet wegstrepen, de serviesdiscussie hebben we niet alle info van en de rest van de punten vind ik ook matig. Maar als ik naar Nathan kijk kan ik hem wel voor wat dingetjes wegstrepen. En toch heb ik geen molgevoel bij Rob en bij Nathan wel. Gedoemd om in de instortende tunnel te blijven zitten ben ik bang.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #710 Gepost op: 1-03-2020, 20:31:22 »
Interessante discussie. Als ik het zo bekijk kan ik Rob niet wegstrepen, de serviesdiscussie hebben we niet alle info van en de rest van de punten vind ik ook matig. Maar als ik naar Nathan kijk kan ik hem wel voor wat dingetjes wegstrepen. En toch heb ik geen molgevoel bij Rob en bij Nathan wel. Gedoemd om in de instortende tunnel te blijven zitten ben ik bang.
dat is ook het lastige aan dit duel. qua molacties en spelmanipulaties wint rob het duidelijk van nathan voor mij. maar om nathan hangt veel geheimzinnigheid en rare dingen. daarom ben ik nog steeds niet all-in op rob gegaan tot nu toe, maar wel steeds meer.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #711 Gepost op: 1-03-2020, 20:32:51 »
Even wat mogelijke molacties van Rob op een rijtje:

  • Wijsheid kiezen en daarmee de zwarte vrijstelling bemachtigen om mee te spelen en zo als fanatieke kandidaat over te komen.
  • Er niet in slagen om de ontbrekende helft van 250 te vinden en zogenaamd vergeten om welke helft het gaat. Als hint op de foto gaan met het getal 20 op het bijbehorende biljet.
  • Goed de opdracht in de escaperoom op gang brengen door te snappen dat alle knoppen ingedrukt moeten worden maar vervolgens een niet-werkende constructie maken.
  • Draadjes niet goed vastdraaien en daar Claes de schuld van geven. Tegendraads te werk gaan tot Claes alles uit zijn handen trekt. Net voordat Claes het ontdekt met een goed inzicht komen: het knopje moet nog om. Verkeerd lopen met de kabels.
  • De opdracht in de taxi goed op gang brengen. Meegaan in de hilariteit van de situatie maar toch tevergeefs serieus proberen te blijven. Uiteindelijk lijkt het Nathan te zijn die door alle hulplijnen te bellen het adres aan de chauffeur duidelijk weet te maken waar Rik hen opwacht.
  • Samen met Buddy een puzzelstuk voorbijrijden. De porto hanteren en af en toe de communicatie ermee verstoren.
  • Zich verschuilen achter Buddy die de opdracht met de hovercrafts zegt te begrijpen, wetende dat daarmee de oplossing er helemaal nog niet is. Ook zien we Rob en Buddy zich realiseren dat ze een fout hebben gemaakt.
  • Verdient bij de opdracht met de beelden slechts 150 euro met zijn team. Heeft mogelijk geld uit de goede envelop gehaald. (De envelop lijkt open te zijn geweest, Rob heeft de envelop gepakt en was toen alleen.)
  • Zelf geen serviesstuk vinden. Leonie vindt dat van haar én waarschijnlijk dat van Rob. Het goede melkkannetje in twijfel trekken. Rob over de kleur aquamarijn: "Dat is het niet hè?" Vervolgens leiding nemen in de discussie over gokken of niet, in de groep gooien dat het misschien wel het duurste servies van de straat was, merken dat er twijfel is en meteen willen stemmen hopende dat hij niet genoeg mensen meekrijgt. Bij gelijkspel drukt Rob niet door. Nathan hakt de knoop door en Rob profileert zich na de bekendmaking van de waarde van het servies als ideale kandidaat want hij had het wel goed gezien.
  • Drie vazen omstoten en dat aan zijn hoed en tuinbroek wijten. Buddy zenuwachtig maken door te laten merken dat de hele groep toekijkt.
  • Aansturen op de verkeersleiderspositie door te zeggen dat hij alleen in een automaat kan rijden. In die positie (een) verkeerde volgorde(s) van straten doorgeven en het portofoonverkeer verstoren.
  • Langer met Super Mario bezig zijn dan nodig is en niet doorgeven dat in level 3 het spel op pauze kan worden gezet tot het eind van de opdracht. Zogenaamd net te laat Johan tegenhouden die door een laserstraal geraakt wordt. Ineens drie goede foto's herkennen maar zonder dat dit geld oplevert. (En een dia verduisteren?)
  • Fanatiek letters vinden en op de goede plaats zetten (achtereenvolgens M, O en L) zonder dat dit geld oplevert. Wel meezoeken maar de envelop met geld voorbij rennen.
  • Niet voor 250 euro kiezen maar mooi in beeld kunnen komen met de waaier "De Mol is hier" (al te zien geweest) en "Rob is de Mol" (voor in aflevering 10)
  • Het meetlint bij de cruciale fout 90/91 wat naar achteren trekken. Als die fout gemaakt is ineens fanatiek meezoeken naar telefoons. Zich bemoeien met het verkeerd verbeteren van het telefoonnummer.
  • Mil willen laten cashen terwijl zij goed staat. Dit zou 500 euro hebben gekost.
  • Als een van de eersten willen gaan, daadwerkelijk als eerste gaan. Naamkaartjes van molloten omwisselen en daarna instructies goed doorgeven zodat op "goede" locaties verkeerde enveloppen meegenomen worden wat mingeld betekent. Vanwege de verwisseling graag willen dat er naast de enveloppen van Heinz en Rat ook die van Daisy meegenomen wordt.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2020, 10:02:05 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #712 Gepost op: 1-03-2020, 20:33:13 »
VERVOLG:

  • Bij de chaotische opdracht met de wagentjes in de fabriek toch als serieuze kandidaat over willen komen terwijl mislukking al op de loer lag. Buddy zogenaamd goed bedoelde vragen stellen en advies geven wat de opdracht voor hem alleen maar lastiger maakt.
  • Een toneelstuk maken van het lasergamen tegen de Mol. De Mol uitschakelen terwijl hij 2-1 achter staat.
  • Bij geen enkele goede foto een rol spelen en bij (minstens) vier fout gemaakte foto's wel een rol spelen. Wat brutaler mollen door bamboestokken zonder Chinezen erbij te fotograferen en maar twee Chinezen bij het boeddhabeeld op de foto te zetten.
  • De sportiefste van de groep (Nathan) de kortste route laten fietsen waardoor de opdracht voor de anderen onmogelijk wordt. Nathan om laten rijden waardoor ie nog maar net op tijd binnen weet te komen.
  • Meteen foute lollige antwoorden geven waardoor het spel met de draaitafel meteen goed op gang wordt gebracht omdat het voor de kandidaten meteen duidelijk is hoe het spel ook gespeeld kan worden.
  • Miljuschka met haar hoogtevrees op de doorzichtige brug het laatste zetje geven om af te haken door op te merken dat het net is alsof ze over de lucht lopen. Het advies van Nathan om toch iets goeds met de kokers te doen in de wind slaan.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2020, 10:04:02 door Heinz »

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #713 Gepost op: 1-03-2020, 20:45:49 »
Ik lees híer in het archief Inge Iepenburg ook geboren in Deventer... vandaar 2007 sleutel?

2007 is ook het jaar van de twee verliezers, in de finale  :-\\

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #714 Gepost op: 1-03-2020, 20:49:46 »
2007 is ook het jaar van de twee verliezers, in de finale  :-\\


Huh? Paul Rabbering won toen toch?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #715 Gepost op: 1-03-2020, 20:50:17 »
Heinz,  goede punten allemaal. Mogelijke molacties.
Maar niets is wat het lijkt.
Rob de mol kan een kandidaat spelen, maar Rob de kandidaat kan de mol spelen.

Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #716 Gepost op: 1-03-2020, 20:55:55 »

Huh? Paul Rabbering won toen toch?

Zeker. Renate Verbaan en Eva Van Der Gucht waren echter allebei verliezer.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #717 Gepost op: 1-03-2020, 21:10:14 »
dus rob heeft t jaartal gepakt van het seizoen waarin de finale (ook) met 4 spelers werd gespeeld? interessant.

Heinz,  goede punten allemaal. Mogelijke molacties.
Maar niets is wat het lijkt.
Rob de mol kan een kandidaat spelen, maar Rob de kandidaat kan de mol spelen.
dat geldt voor alle kandidaten en alle mollen van alle seizoenen. toch proberen we de mol te ontmaskeren en soms lukt dat ;)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #718 Gepost op: 1-03-2020, 21:27:29 »
Die lijst van eventuele molacties van Rob door Heinz zijn wel overtuigend. Rob is de mol!
Met de opdracht bij de beelden kan Rob ook een goede envelop hebben weggegooid en een envelop met mingeld hebben gepakt.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 22:28:37 door Luc »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #719 Gepost op: 1-03-2020, 21:28:33 »
Rob zit opvallend vaak aan zijn neus als hij een leugen vertelt.  ;D Had je die al Heinz?