Auteur Topic: [de Mol] Rob Dekay  (gelezen 137251 keer)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #740 Gepost op: 4-03-2020, 01:11:25 »
Is de nek tattoo van Rob al besproken? Die zat er volgens mij niet eerder, (heb wat video's teruggekeken)
Een groen vraagteken, The Joker?

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #741 Gepost op: 4-03-2020, 01:28:39 »
Er waren al de nodige verwijzingen naar de tattoos van Rob, maar hij blijkt dus ook een "I love T(ea)"-tattoo te hebben. Ik heb de belangrijkste verwijzingen even in een overzicht gezet. Ik heb er een beetje het "Prison Break"-gevoel bij.

Er zijn mogelijk nog meer verwijzingen:

De een wat sterker dan de ander. Ik sluit niet uit dat er nog meer verwijzingen zijn. Rob heeft bijvoorbeeld nog een tattoo van een vuurtoren, Magere Hein en ook "13" met een ufootje. Zie ik iets over het hoofd, laat maar weten.

Trouwens, "13" + "VII" =..... Ja, ik ben niet zo goed in hoofdrekenen.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2020, 08:56:38 door MoLingo »
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #742 Gepost op: 4-03-2020, 01:41:21 »
Is de nek tattoo van Rob al besproken? Die zat er volgens mij niet eerder, (heb wat video's teruggekeken)
Een groen vraagteken, The Joker?

Op pagina 33 en 34 van dit topic wordt dit uitgebreid besproken.
Die tatoeage had Rob in 2012 al. Wil niet zeggen dat er niks mee gedaan kan zijn qua hint natuurlijk, maar ‘t is niet zo dat hij deze nou speciaal heeft laten zetten ofzo.  :)

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #743 Gepost op: 4-03-2020, 10:41:25 »
De volgende tattoo-hint. Bij het ontwerp van deze opdracht heeft de tattoo van Rob als voorbeeld gediend.
Nu weet ik waarom de frisbee in de opdracht zat.



Overigens zag ik ook een salamander voorbij komen. Daar heeft Rob volgens mij ook een tattoo van, eentje met een aureool.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2020, 14:38:41 door MoLingo »
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #744 Gepost op: 4-03-2020, 12:17:07 »
Lijkt me moeilijk om een uur filmmateriaal te maken zonder dat hier een tattoo van Rob in voorkomt, dan wel hier naar te linken is.

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #745 Gepost op: 4-03-2020, 12:26:10 »
Lijkt me moeilijk om een uur filmmateriaal te maken zonder dat hier een tattoo van Rob in voorkomt, dan wel hier naar te linken is.
Doe ermee wat je wil. We gaan het zien. ::rofl::
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #746 Gepost op: 4-03-2020, 15:40:56 »
Op pagina 33 en 34 van dit topic wordt dit uitgebreid besproken.
Die tatoeage had Rob in 2012 al. Wil niet zeggen dat er niks mee gedaan kan zijn qua hint natuurlijk, maar ‘t is niet zo dat hij deze nou speciaal heeft laten zetten ofzo.  :)


Oh, geweldig dank je!

Offline Waaromisdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #747 Gepost op: 4-03-2020, 16:32:54 »
Als je in het spelletje Theepot, een beslissende stem hebt, is het in je eigen belang om voor 'Niet gokken' te kiezen. Het maakt niet uit of het al 4-0 staat voor 'Gokken', of 4-3, als iedereen naar jou kijkt en jij kiest voor 'Gokken', dan laat je meteen ongewild het achterste van je tong zien. Win je 1000, verdenkt niemand je meer... Dat is niet handig. Je wilt liever dat iemand anders die keuze maakt en jij mysterieus blijft. Dit spelletje is dus gedoemd om in 4-4 te eindigen. Degene die dan de knoop moet doorhakken, heeft er baat bij om 'Niet gokken' te kiezen. De uitslag van dit spel staat vast.

Leuke molactie zou dus zijn, om als eerste 'Gokkie wagen!' te roepen, en speltheorie z'n werk laten doen. "Ik wilde wel gokken, maar 4-4 he... ja", schoudertjes ophalen en weer verder. Half Nederland verdenkt Nathan.

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #748 Gepost op: 4-03-2020, 17:22:10 »
Is de nek tattoo van Rob al besproken? Die zat er volgens mij niet eerder, (heb wat video's teruggekeken)
Een groen vraagteken, The Joker?


Groene vraagtekens associeer ik meer met de Riddler, maar beide Batman-schurken zou je aan de Mol kunnen linken.
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #749 Gepost op: 4-03-2020, 17:44:12 »
Als je het eenmaal doorhebt: er zit een karrenvracht aan hints in "Beeld en Geluid" met weer wat verwijzingen naar de tatoeages van (mol) Rob. Toegegeven, ik vind deze niet zo sterk als alle voorgaande (zie eerdere voorbeelden in het Rob-topic). Ik heb wel het idee dat Rob met deze actie iets wil zeggen (trollen) richting een niets vermoedende groep.



Op de achterkant van de kaarten lijkt een UFO te staan, hopelijk krijgen we dat in een onthulling beter te zien.

Het heeft er alle schijn van dat de kandidaten gevangenen zijn in het spel van Rob, een machine die losjes is gebaseerd op de UFO-tattoo op zijn linkerarm.  ::rofl::

Er komen bij de opdracht ook afbeeldingen van messen en vorken, een bijbel en een typemachine langs. Daar zie ik niet meteen een link in, dus die kunnen weer op anderen slaan.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2020, 18:49:42 door MoLingo »
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #750 Gepost op: 4-03-2020, 18:04:29 »
Ik kan niks met de tattoos van Rob. Hij heeft zowat alle items op aarde op zn lichaam dus af en toe komt er iets in beeld. En rode pepers zijn nogal veel voorkomend in china. Tevreden wordt teveel op ingezoomd dus lijkt vooral een dwaalspoor. Ik hou t graag bij wat we van hem zien.


- ik denk echt dat de mol uit de escaperoom is gekomen om enigzins invloed uit te kunnen oefenen
- waarom zou de mol voor de zwarte vrijstelling kiezen? Indien de keuze er is is de groene logischer. En ALS de mol al de zwarte pakt dan beter inzetten samen met iemand anders zodat ie geen invloed heeft. Rob bewaarde m. Zwart zorgt ervoor dat de mensen doorgaan die niet op jou zitten dus nogmaals ALS je kan kiezen ... (ja er zijn mollen in t verleden geweest met zwart maar was n andere situatie)
- doet geen moeite om elektriciteitskastje te laten mislukken en bam 500 euro (kunnen we meteen de 2x 250 van Nathan tegen wegstrepen, ja dat was individueel maar dit is net zo erg.. focussen op de kabels was n beetje onzin gezien dat toch wel fout zou gaan)
- theepot 1200 (kwam niet in de pot maar ermee instemmen zelfde idee)
- zijn bijna apatische reacties op schermen. Als mol speel je toch minstens dat je opgelucht bent of iets dergelijks. Rob reageert heel intern op dingen en dit zijn gewoon zijn oprechte reacties denk ik. Zie je bij alles
- de omschrijving van Rik over de mol slaat gewoon niet op Rob. Alleen “genot om naar te kijken” is subjectief. Sommigen zeggen dat fanatiek op Rob zou kunnen slaan omdat hij buiten t spel om veel vragen stelt aan kandidaten en zou dus fanatiek kunnen zijn. Als ik iets niet in de aflevering zie kan ik dat niet beoordelen dus ik hou t op dat fanatiek niet op Rob slaat.
- en het molgevoel mist maar dat ligt misschien gewoon aan mijzelf  ::rofl::

Geen waaiers in ieder geval die mij deze tunnel inwaaien.

En als hij t wel is ga ik n boos briefje sturen naar Rick waarom hij niet voor de legend gekozen heeft  :P

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #751 Gepost op: 4-03-2020, 18:14:22 »
FS dit is Rob zijn topic niet die van Nathan.

Doei!  ::joehoe::.

Vandaar dat ik het over Rob heb en niet over Nathan  ;)


Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #752 Gepost op: 4-03-2020, 18:20:32 »
Als je Rob niet verdenkt moet je maar eens naar een ander topic gaan. Wij willen alleen positiviteit hier. Je zit al het hele seizoen te doen alsof Rob het niet is, en alsof wij dom zijn, omdat wij hem verdenken. Ik heb wel wat beters te doen dan te discussiëren met iemand zoals jou.

Rob is de mol.

Uh sorry? Volgens mij mag ik in dit topic posten waarom ik denk dat hij t niet is. Wat jij daarin wil is niet zo relevant. Open t Nathan topic maar even.. daar bulkt t van de berichten waarom hij t niet is

 ::zwaai::

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #753 Gepost op: 4-03-2020, 18:22:51 »
Ik kan niks met de tattoos van Rob. Hij heeft zowat alle items op aarde op zn lichaam dus af en toe komt er iets in beeld. En rode pepers zijn nogal veel voorkomend in china. Tevreden wordt teveel op ingezoomd dus lijkt vooral een dwaalspoor. Ik hou t graag bij wat we van hem zien.


- ik denk echt dat de mol uit de escaperoom is gekomen om enigzins invloed uit te kunnen oefenen
- waarom zou de mol voor de zwarte vrijstelling kiezen? Indien de keuze er is is de groene logischer. En ALS de mol al de zwarte pakt dan beter inzetten samen met iemand anders zodat ie geen invloed heeft. Rob bewaarde m. Zwart zorgt ervoor dat de mensen doorgaan die niet op jou zitten dus nogmaals ALS je kan kiezen ... (ja er zijn mollen in t verleden geweest met zwart maar was n andere situatie)
- doet geen moeite om elektriciteitskastje te laten mislukken en bam 500 euro (kunnen we meteen de 2x 250 van Nathan tegen wegstrepen, ja dat was individueel maar dit is net zo erg.. focussen op de kabels was n beetje onzin gezien dat toch wel fout zou gaan)
- theepot 1200 (kwam niet in de pot maar ermee instemmen zelfde idee)
- zijn bijna apatische reacties op schermen. Als mol speel je toch minstens dat je opgelucht bent of iets dergelijks. Rob reageert heel intern op dingen en dit zijn gewoon zijn oprechte reacties denk ik. Zie je bij alles
- de omschrijving van Rik over de mol slaat gewoon niet op Rob. Alleen “genot om naar te kijken” is subjectief. Sommigen zeggen dat fanatiek op Rob zou kunnen slaan omdat hij buiten t spel om veel vragen stelt aan kandidaten en zou dus fanatiek kunnen zijn. Als ik iets niet in de aflevering zie kan ik dat niet beoordelen dus ik hou t op dat fanatiek niet op Rob slaat.
- en het molgevoel mist maar dat ligt misschien gewoon aan mijzelf  ::rofl::

Geen waaiers in ieder geval die mij deze tunnel inwaaien.

En als hij t wel is ga ik n boos briefje sturen naar Rick waarom hij niet voor de legend gekozen heeft  :P
Prima toch, jij een tunnel, ik een tunnel?  ;)

Ik heb lange tijd die tattoos links laten liggen hoor, vooral het pepertje, Tevreden en het zandlopertje. Het was me te makkelijk.

Totdat ik "I Love T(ea)" tegenkwam en dat aardig leek te slaan op de Theepot-opdracht waar het theema thee, thee en nog eens thee was. Iedereen zat lekker aan de thee en vervolgens komt Rik met theeservies aanzetten. Tja, het worden dan toch opeens aardig wat tattoos waar iets mee aan de hand lijkt te zijn.

Maar Beeld en Geluid was voor mij echt een genot om te ontleden. De hele setting op het podium is gemodelleerd naar de UFO-tattoo. Petje af voor de decor-bouwers. Met de belichting hebben ze exact het poppetje kunnen nabootsen, alleen zien we de contouren van Buddy, Miljuschka en Leonie. It's perfect!

Okay, ik loop te ver op de ontknoping vooruit.  ::rofl::
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #754 Gepost op: 4-03-2020, 18:24:57 »
Prima toch, jij een tunnel, ik een tunnel?  ;)


Zeker prima.  ::bravo::

 
Jammer dat niet iedereen daar zo over denkt

Offline MoLingo

  • Forumlid
  • 你懷疑我是鼹鼠嗎?
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #755 Gepost op: 4-03-2020, 18:29:51 »
Zeker prima.  ::bravo::

 
Jammer dat niet iedereen daar zo over denkt
Alleen die van ons daar kan je nu een hogesnelheidstrein doorheen laten rijden.   ::jaja:: ::bravo::
罗本是卧底! (Rob dus!)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #756 Gepost op: 4-03-2020, 18:33:26 »
Ik geef toe.. het is n stevige tunnel hier  ;)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #757 Gepost op: 4-03-2020, 18:42:15 »
Als je Rob niet verdenkt moet je maar eens naar een ander topic gaan. Wij willen alleen positiviteit hier. Je zit al het hele seizoen te doen alsof Rob het niet is, en alsof wij dom zijn, omdat wij hem verdenken. Ik heb wel wat beters te doen dan te discussiëren met iemand zoals jou.

Argumenten aandragen waarom Rob de Mol niet is kan hier natuurlijk ook. En dat laatste wat je schrijft hoeft ook niet, maar als je het wel doet zal je wel je toon moeten aanpasen. Op het forum gaan we met respect met elkaar om, ook als we een andere mening hebben.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #758 Gepost op: 4-03-2020, 19:21:16 »
Uh sorry? Volgens mij mag ik in dit topic posten waarom ik denk dat hij t niet is. Wat jij daarin wil is niet zo relevant. Open t Nathan topic maar even.. daar bulkt t van de berichten waarom hij t niet is

 ::zwaai::
Je vond zelf na aflevering 6 dat mensen niet in het Nathan topic mochten zetten dat ze het onmols vonden van Nathan om 250 euro te pakken bij de waaiers. Practice what you preach en zo.
In het Rob topic mag gezegd worden waarom je hem wel of niet de mol vindt. In het Nathan topic mag ook gezegd worden waarom je hem wel of niet de mol vindt.
En daarmee basta.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Rob Dekay
« Reactie #759 Gepost op: 4-03-2020, 19:35:07 »
Je vond zelf na aflevering 6 dat mensen niet in het Nathan topic mochten zetten dat ze het onmols vonden van Nathan om 250 euro te pakken bij de waaiers. Practice what you preach en zo.

Ik laat niet zomaar woorden in mn mond leggen hoor. Nergens heb ik gepost dat iemand iets niet mag zeggen .. echt helemaal nergens.