Auteur Topic: [Aflevering 4] - Misleid  (gelezen 14091 keer)

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #20 Gepost op: 1-02-2020, 22:20:09 »
De afleveringen zonder afvaller zullen altijd blijven, daar gaan de makers niet meteen mee stoppen. Het is ieder jaar weer een vervelend moment, maar nu zijn we er ook weer van af.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #21 Gepost op: 1-02-2020, 22:21:31 »
De afleveringen zonder afvaller zullen altijd blijven, daar gaan de makers niet meteen mee stoppen. Het is ieder jaar weer een vervelend moment, maar nu zijn we er ook weer van af.
Ja, gelukkig wel.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #22 Gepost op: 1-02-2020, 22:24:35 »
De afleveringen zonder afvaller zullen altijd blijven, daar gaan de makers niet meteen mee stoppen. Het is ieder jaar weer een vervelend moment, maar nu zijn we er ook weer van af.
Vond het niet eens zo storend deze keer hoor ::ohno::. Soms wil je best nog een aflevering door met de groep  ;D. Over het algemeen vind ik ook hoe vroeger in het spel hoe beter. Na een bepaald moment weet je het gewoon al en dan wil je door naar het einde.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #23 Gepost op: 1-02-2020, 22:25:30 »
Vond het niet eens zo storend deze keer hoor ::ohno::. Soms wil je best nog een aflevering door met de groep  ;D. Over het algemeen vind ik ook hoe vroeger in het spel hoe beter. Na een bepaald moment weet je het gewoon al en dan wil je door naar het einde.
Ik heb de aflevering zonder afvaller graag voor de serie begint.

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #24 Gepost op: 1-02-2020, 22:32:18 »
Vond het niet eens zo storend deze keer hoor ::ohno::.
Ik heb me er deze keer ook veel minder aan gestoord dan voorbije jaren.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #25 Gepost op: 1-02-2020, 22:55:22 »
best ok aflevering, leuke opdracht met porselein waar natuurlijk een paar vazen omgaan, leuke parkeeropdracht (waar lag dat '20e mol spoor' ?) vrijstellingsroute nogal vlakjes. Rare edits weer die het analyseren bemoeilijken/onmogelijk maken. jammer. Vrij prosaische opdrachttitels, viel me ook op, liet weinig over aan verbeelding.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #26 Gepost op: 2-02-2020, 04:59:06 »
Vond het eigenlijk een hele leuke aflevering waarin stiekem ontzettend veel gebeurd. Stapels nepmolacties ook, geloof dat Claes de enige is die dat niet doet

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #27 Gepost op: 2-02-2020, 09:28:49 »
De afleveringen zonder afvaller zullen altijd blijven, daar gaan de makers niet meteen mee stoppen. Het is ieder jaar weer een vervelend moment, maar nu zijn we er ook weer van af.

Maar ja, als ze ermee stoppen, wordt het seizoen weer korter  :-\\ .
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #28 Gepost op: 2-02-2020, 09:30:39 »
Vroeger vond ik de afvalloze afleveringen wel leuk. Ik leefde helemaal mee met de groep en vond het steeds jammer als er weer een leuke kandidaat naar huis moest. Er waren ook echt personen waarvan ik hoopte dat ze gingen winnen. Patrick Martens en Vivienne bijvoorbeeld. (Oké, ik keek destijds nog nickelodeon..)
De winnaar vond ik toen net zo belangrijk als de mol, maar tegenwoordig boeit het me eigenlijk niet echt meer.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #29 Gepost op: 2-02-2020, 09:36:45 »
Maar ja, als ze ermee stoppen, wordt het seizoen weer korter  :-\\ .
Of de opdrachten verdelen over meerdere afleveringen.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #30 Gepost op: 2-02-2020, 10:41:49 »
Of de opdrachten verdelen over meerdere afleveringen.
Daarmee introduceren je dan toch weer afleveringen zonder afvaller...

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #31 Gepost op: 2-02-2020, 11:29:39 »
Daarmee introduceren je dan toch weer afleveringen zonder afvaller...
Maar dit zijn geen afleveringen met executies. Bovendien kunnen de opdrachten dan meer worden uitgewerkt.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #32 Gepost op: 2-02-2020, 11:41:46 »
Wat een magistrale aflevering  ::bravo:: Erg genoten van de opdrachten, genoeg om te speuren. Ook leuk dat ze een oude opdracht in een nieuw jasje hebben gestoken. Fantastisch seizoen tot nu toe  ::bravo:: ::bravo::

Nathan of Rob... Ik blijf switchen  ::rofl::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #33 Gepost op: 2-02-2020, 12:06:03 »
Maar dit zijn geen afleveringen met executies. Bovendien kunnen de opdrachten dan meer worden uitgewerkt.
Ik denk inderdaad dat je nog best creatief kan zijn met een ander soort cliffhanger ::jaja:: Een beetje zoals 'dit kan ook anders' of 'jullie krijgen de kans om de toekomst naar je hand te zetten' maar dan meer binnen een uitgebreide opdracht of zo! Is er al een suggesties-voor-volgend-seizoen-topic? :D
« Laatst bewerkt op: 2-02-2020, 12:19:00 door Pac »
...óf niet!

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #34 Gepost op: 2-02-2020, 12:13:40 »
Los van de terugkerende kritiek op het missen van overzichtjes en logische montage bij opdrachten zoals de parkeeropdracht vond ik dit een prettige aflevering.

Ook wel eentje om nog eens terug te kijken als we richting finale gaan ...

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #35 Gepost op: 2-02-2020, 12:25:11 »
Is er al een suggesties-voor-volgend-seizoen-topic? :D

Aan het eind van het seizoen wordt het geopend dus schrijf je goede ideeën tot die tijd maar ergens op zodat het een mooi topic wordt. ::dans::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #36 Gepost op: 2-02-2020, 12:28:23 »
Ik denk inderdaad dat je nog best creatief kan zijn met een ander soort cliffhanger ::jaja:: Een beetje zoals 'dit kan ook anders' of 'jullie krijgen de kans om de toekomst naar je hand te zetten' maar dan meer binnen een uitgebreide opdracht of zo! Is er al een suggesties-voor-volgend-seizoen-topic? :D
En dan heb je meer de mogelijkheid om opdrachten duidelijk uit te leggen én beter in beeld te brengen met kaarten of berekeningen hoe het resultaat zou moeten zijn.

Offline truuskes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #37 Gepost op: 2-02-2020, 14:44:40 »
Waar ik een groot voorstander van zou zijn, is om te beginnen met 5 opdrachten (verdeelt over de eerste twee afleveringen) voordat er de eerste executie is. De eerste afvaller heeft dan ook wat meer meegedaan aan het spel, wij leren de kandidaten wat beter kennen en zo heb je meteen het probleem van afleveringen/afvallers opgelost.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #38 Gepost op: 2-02-2020, 15:04:04 »
Waar ik een groot voorstander van zou zijn, is om te beginnen met 5 opdrachten (verdeelt over de eerste twee afleveringen) voordat er de eerste executie is. De eerste afvaller heeft dan ook wat meer meegedaan aan het spel, wij leren de kandidaten wat beter kennen en zo heb je meteen het probleem van afleveringen/afvallers opgelost.
Mee eens. Zij het dat ik het graag verdeeld zie over minimaal 3 afleveringen. (2 opdrachten +  opdrachten + 1 opdracht & de test en executie)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Misleid
« Reactie #39 Gepost op: 2-02-2020, 18:25:01 »
Je kunt het ook zo bekijken dat er wat meer duidelijkheid ontstaat over wie de MOL is. De psychologie er van. Kiest de MOL voor de groep of pakt hij/zij geld?
Normaal niet maar het zou een dwaalspoor kunnen zijn. € 500 is niet zoveel.
Ik vind het moeilijk met deze groep. Claes en Johan schrijft ik af, maar Leonie, Mil, Buddy, Nathan of Rob zouden het allen nog kunnen zijn. Heb ook het gevoel dat ze elkaar dicht op de huid zitten en dat de MOL deze keer het heel moeilijk heeft om niet ontdekt te worden.
Dat de MOL een joker pakt geloof ik niet.
Al met al een boeiende aflevering!