Auteur Topic: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm  (gelezen 11223 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #20 Gepost op: 3-02-2020, 21:08:44 »
Dat was 1 van de namen die ik in mijn tijdlijn kreeg. Maar niet de enige.

Offline Steen

  • Forumlid
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #21 Gepost op: 4-02-2020, 10:38:18 »
Ik las ergens anders dat er ook een nummerbord met NP01 of NPO1 was? Aangezien dat de vaste zender van WIDM is, vraag ik me af of er meer nummerborden zijn die mogelijk iets betekenen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #22 Gepost op: 4-02-2020, 11:14:01 »
Het seizoen zit vol verwijzingen. Begon al met de sleutels, en de uitspraak Kennis is Macht. Wellicht maken die kentekens daar ook deel van uit?

Gisteren zag ik trouwens dat de tattoo al op 18 januari is opgemerkt door een mevrouw, in de serie tweets waarin de foto-combinatie stond. Zoals gezegd, en om misverstanden te voorkomen: die vondst was niet van mij, ik heb hem proberen uit te werken, en vond toen de overeenkomst waarop ik dit topic baseerde.

Dat die mevrouw de tweet al plaatste op 18 januari, maakt het interessant.

Want dat betekent dat die tattoo niet pas in aflevering 4, maar al in aflevering 2 is opgemerkt. Als daarbij bovendien gekeken wordt naar aflevering 3, waarin Nathan in het vrouwengroepje zit, zou je voorzichtig kunnen kijken naar een rode draad.

Vooralsnog heb ik in aflevering 2 niets interessants kunnen ontdekken, dat aan de tattoo kan worden gelinkt. Hij moet echter wel in beeld zijn geweest, getuige die tweet van 18 januari vlak na aflevering 2.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #23 Gepost op: 4-02-2020, 15:25:35 »
De tattoo is in beeld bij afl2.1 kleurwerk als nathan door leonie wordt gevraagd om toch naar het kastje te kijken.
Verder is de tattoo zeker in beeld aan het begin van 2.3 wereldbeeld, als we elk karretje even van voren ( ik had toen krabbels arm Nathan opgeschreven, maar bij terug kijken kon ik redelijk makkelijk lezen wat er staat)

Ik zie er geen rode draad in, maar die ene nummerplaat heeft zeker overeenkomsten met de tattoo.

Voor wie niets weet over Achilles . Dat is een figuur uit de Griekse mythologie en hij speelt een grote rol in de Ilias ( het bekendste boek uit de Griekse oudheid).
Hij zou superkrachtig zijn en onoverwinnelijk. Dat laatste omdat zijn moeder hem in de rivier Styx had gedoopt terwijl ze hem vasthiekd bij zijn hiel.  Hierdoor was die plek onbeschermd gebleven en is in figuurlijke betekenis iemand s  zwakke plek zijn Achilleshiel.


Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #24 Gepost op: 4-02-2020, 17:31:43 »
Wat ik dan wel weer jammer vind, een profvoetballer begint zijn loopbaan bij jeugdclubs en amateurteams.

Maar Nathan heeft niet gespeeld bij een team dat naar Achilles genoemd is. Nog niet zo lang geleden speelde er een club met die naam in wat destijds de Jupilerleague heette.

Het is slechts 1 van de sportverenigingen met die naam. Het zou de kers op de taart zijn geweest van deze hint. Geen reden echter om het verhaal te laten voor wat het is. Het seizoen is pas halverwege.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #25 Gepost op: 4-02-2020, 17:37:23 »
Het feit dat de tattoo regelmatig in beeld is vind ik niet opvallend. Die tattoo zit er nou eenmaal, en op een plek die ook vaak zichtbaar is. Het opvallende feit zit voor mij in een (in mijn ogen) 'kopie' van de eerste zes letters van de tattoo op dat nummerbord. We weten de route van deze auto niet, toch? Ik vraag me bijvoorbeeld af of die door het widm-20-spoor had moeten rijden...

Wat nog een simpele hintuitleg kan zijn is dat Achilles bijna onsterfelijk was. Dat is de mol in het spel ook, namelijk tot de finale, waarin hij ontmaskerd wordt. Maar daar zit je dan weer met het 'probleem' dat dat een hint is die puur op de tattoo slaat. Daar wil ik niet in geloven ;) Het moet (voor mij) iets in combinatie met die auto zijn.

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #26 Gepost op: 5-02-2020, 00:09:27 »

Achilles was een mythologisch figuur dat zich verborgen wist te houden tussen een groep vrouwen, door zich als vrouw te verkleden. Hij hoopte daardoor niet op te vallen, niet te worden ontmaskerd.


Hoe noemde Rik het team waarvan hij de enveloppen vroeg na afloop van de opdracht 'Beeldig' en waar Nathan onderdeel van uitmaakte?

"TEAM GIRLS"..... 😊

Ik denk dat je vermoedens helemaal niet zo ver gezocht zijn. De tattoo die op het nummerbord van de auto lijkt. Achilles die zich verkleedde als vrouw en Nathan die bij Team Girls zit.

Het zou jammer zijn als dit géén verborgen boodschappen/hints zouden zijn.

Ik ga me definitief melden bij de Nathan-tunnel! 😁

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #27 Gepost op: 5-02-2020, 09:35:53 »
Ik vind hem eigenlijk té goed. Sinds de beruchte Klaashint hebben ze de afgelopen jaren heel erg opgepast met dat hints niet te duidelijk waren. Nu staat er natuurlijk niet letterlijk de naam van Nathan, maar dit kan toch geen toeval zijn?

Maar wat Steen zegt, misschien wel goed om de andere nummerborden ook eventueel te ontcijferen.

Voor de duidelijkheid; het is niet dat ik zelf de hint zelf te duidelijk zou vinden - ik zou het een hele mooie hint vinden, als het er één is. Maar het is niet in lijn met hoe de hints de laatste jaren hebben laten zien. Dus het zou me niets verbazen als Achilles alsnog naar iemand anders verwijst en dat die tattoo een soort afleidingsmanoeuvre is. Maar Nathan is mijn mol, dus ik geloof er wel in!
« Laatst bewerkt op: 5-02-2020, 09:43:50 door SpacyColours »
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #28 Gepost op: 5-02-2020, 09:55:26 »
Even kijken dan hoe de kentekens "kenbaar" gemaakt zijn, dan.

Wat Schoo130 zegt: "team Girls", ofwel "de groep vrouwen" maakt voor mij een belangrijk deel uit van dit verhaal. Kijk in de openingspost waaróm.

Aan de andere kant:  SpaceyCoulors heeft óók weer een punt, dat het natuurlijk weer niet te mákkelijk moet zijn, anders zitten de tweekommazóveel kijkers nú al duimen draaiend te wachten op het eind van het seizoen.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #29 Gepost op: 5-02-2020, 11:41:52 »
Dat van "team girls" geloof ik dan weer niet in, want dat konden ze nooit van te voren plannen. Sterker nog, die hele opdracht was on the spot bedacht.

Wat ik dan wel weer jammer vind, een profvoetballer begint zijn loopbaan bij jeugdclubs en amateurteams.

Maar Nathan heeft niet gespeeld bij een team dat naar Achilles genoemd is. Nog niet zo lang geleden speelde er een club met die naam in wat destijds de Jupilerleague heette.

Het is slechts 1 van de sportverenigingen met die naam. Het zou de kers op de taart zijn geweest van deze hint. Geen reden echter om het verhaal te laten voor wat het is. Het seizoen is pas halverwege.
Hij heeft wel bij Sparta gespeeld, natuurlijk. Al is dat ook niet echt aan Achilles te linken.

Maar goed, aangezien Nathan een Achilles-tattoo heeft, vormt dat wat mij betreft al de link Achilles-Nathan.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #30 Gepost op: 5-02-2020, 23:05:03 »
Dat van "team girls" geloof ik dan weer niet in, want dat konden ze nooit van te voren plannen. Sterker nog, die hele opdracht was on the spot bedacht.

We zullen nooit weten, of ''team girls'' niet ook in de oorspronkelijke opdracht heeft gezeten, dus ik zou dat nog even niet afschrijven.


Misschien even in de ''koelkast'' zetten?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #31 Gepost op: 5-02-2020, 23:06:22 »
Grappig dingetje: Rob is ook al een vrouw genoemd. Bij het inschenken van de thee voorafgaand aan "theepot" wordt een grapje gemaakt "dames eerst" en krijgt Rob eerst thee.

Zo zie je maar dat er veel toevalligheden zijn, al is dat geen nieuws natuurlijk.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #32 Gepost op: 6-02-2020, 01:27:22 »
We zullen nooit weten, of ''team girls'' niet ook in de oorspronkelijke opdracht heeft gezeten, dus ik zou dat nog even niet afschrijven.
Maar ik bedoel;

1. De productie weet van te voren niet wie de eerste twee afvallers zijn. Die hebben invloed op de verdeling man/vrouw in aflevering 3.
2. De groep mocht zelf een indeling maken voor de opdracht. Dan zou Nathan expres moeten proberen om met twee vrouwen in een team te komen en dat doet ie niet.
3. "Team girls" was gewoon een grapje van Leonie, omdat Rik eerst het andere team "Team boys" noemde. En het klonk alsof ze die benaming "Team boys" tijdens de opdracht gebruikte om duidelijk aan te geven aan welk team er informatie gegeven werd.

Stel dat Nathan in die opdracht de penningmeester was en zelf de indeling mocht maken, dan zou het al ietsje sterker zijn, maar dan nog is het van een hele hoop factoren afhankelijk. Dus nee, zoals Heinz zegt - dat is gewoon toeval. ;)
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #33 Gepost op: 7-02-2020, 16:52:38 »
Jongens, hier zit echt zeker weten geen hint in. Die tattoo had ie al, het kenteken lijkt er niet op (de S mist, de Labda is op het kenteken twee verschillende tekens). Dus er is geen link en daarom geen hint. Er zijn veel betere "hints" geweest die echt geen toeval konden zijn en toch toeval waren.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #34 Gepost op: 7-02-2020, 19:53:31 »
Grotendeels non-argumenten. Het is ondertussen duidelijk dat jij van mening bent dat er geen hint in zit. Prima.  ::ok::

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #35 Gepost op: 7-02-2020, 20:06:30 »
Er is gewoon geen hint in te vinden. Die tattoo is niet voor het programma gezet. Het kenteken is niet door de makers gemanipuleerd. En de tekens komen duidelijk niet overeen. Wat is dan de hint en hoe is dan door de makers gecreëerd?   ??? ??? ???

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #36 Gepost op: 7-02-2020, 20:11:21 »
Jongens, hier zit echt zeker weten geen hint in. Die tattoo had ie al, het kenteken lijkt er niet op (de S mist, de Labda is op het kenteken twee verschillende tekens). Dus er is geen link en daarom geen hint. Er zijn veel betere "hints" geweest die echt geen toeval konden zijn en toch toeval waren.
dan mag je eens aangeven, waaróm jij dat zo zeker weet. Jij ben zó overtuigd van je eigen gelijk, dat ik je vraag met serieuze argumenten te komen.

Ik heb dit topic geopend. Niet omdat ik zelf ontdekt had dat die tattoo er was, hoewel ik hem wel voorbij zag komen.

Ik heb nergens gezegd dat het complete kenteken op Nathans arm getattoeerd staat,  en jij blijft de nadruk leggen op de karakters die NIET overeen komen.

Ik zeg zelf: laten we het topic even in de ijskast zetten. Daarmee bedoel ik: even laten gaan, tot er nieuwe dingen zijn. Nieuwe dingen die deze aanwijzing ondersteunen, dan wel ontkrachten.

Overtuigende argumenten van dat laatste heb ik van jou nog niet gehoord, behalve dat jij er zélf niet in gelooft.

Ik zeg dan opnieuw: we zullen zien.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #37 Gepost op: 7-02-2020, 20:16:44 »
Dat je door tunnelvisie niet ziet dat ik duidelijke argumenten aangeef kan ik niks aan doen  ;) Iedereen mag geloven wat ie wil  ::ok::

Nogmaals mijn argumenten:
- Niemand gaat een tattoo zetten speciaal voor een widm-hint en hij had die tattoo al.
- Het kenteken in China wordt gevormd door onder andere de regio waar de auto vandaan komt. Daarnaast komt deze op 3 plekken niet overeen met de tattoo.

Dus geen overeenkomst en geen beinvloeding van de makers, lijkt mij duidelijk dat het dan geen hint is. Maar nogmaals, iedereen mag geloven wat ie wil

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #38 Gepost op: 7-02-2020, 20:41:11 »
Nog 1 keer dan: je begint er zelf over: waar in dit topic zie jij staan dat iemand een tattoo laat zetten (in dit geval Nathan), speciaal voor WIDM. Ik ken genoeg foto's van Nathan om te weten dat die tattoo al vele jaren op zijn arm stond.

En nogmaals: het kenteken KOMT niet volledig overeen met de tattoo, ook dat heb ik nergens gezegd, maar jij legt er de nadruk op.

Voor de rest, ik heb geen zin om op deze manier een welles-nietes spelletje te doen. Daarom laat ik dit voor wat het is.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Achilleshint. De tattoo op Nathans arm
« Reactie #39 Gepost op: 7-02-2020, 21:24:05 »
Ik ben gewoon benieuwd waar dan de hint in zou zitten als niks is gestuurd door de makers.