Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid  (gelezen 33540 keer)

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #120 Gepost op: 10-02-2020, 20:57:55 »
Wat in mij opkomt is het veelvuldig gebruik van verbindingsstreepjes. Benadrukking van “verbinding”, ook wel teamgeest. Ik geef toe, eenmaal in een (Nathan) tunnel ga je overal iets in zien  :D

Offline sipel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #121 Gepost op: 10-02-2020, 23:41:33 »


Kijkt Nathan hier naar 'De Mol' - George (Portugal)?

ik moest direct denken aan Yvon op Crocodile Island (?) in Northern Territory Australië, die keek toen ook naar een aflevering van 'Wie is de Mol?'
Sinds Canada (2003) aan het speuren.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #122 Gepost op: 10-02-2020, 23:58:49 »
En waarom Nathan? Er zijn meer mensen die met deze opdracht bezig zijn geweest, zoals bv. Leonie, Claes en Buddy.

Offline sipel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #123 Gepost op: 11-02-2020, 07:18:30 »
En waarom Nathan? Er zijn meer mensen die met deze opdracht bezig zijn geweest, zoals bv. Leonie, Claes en Buddy.

Dit beeld is in de uitzending gekomen.
Sinds Canada (2003) aan het speuren.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #124 Gepost op: 11-02-2020, 14:47:50 »
Ik blijf het wel raar vinden. Rik zegt dit geschreven te hebben, hij heeft communicatiewetenschappen gestudeerd en is journalist geweest. Dan schrijf je niet zo lijkt mij...derhalve snap ik dat men hierin een hint ziet.

D en I, wellicht combineren met de eerdere (ver) en (d) ofzo?

EDIT: ik zie Iversen verschijnen  ::rofl::

Nee geen idee, maar wel opvallend.
Die afbreekstreepjes zijn zeer waarschijnlijk NIET door Rik of iemand anders ingevoerd. Deze opdracht gaat helemaal over nostalgie. Dit is automatisch afbreken (hyphenation). Bij oude tekstverwerkers kon je een zogenaamde "hyphenation zone" instellen. Deze geeft aan hoe "rafelig" de tekst mag worden aan de rechterkant. Het gevolg hiervan is dat (korte) woorden aan het eind van de regel iets verder uitsteken dan het verbindingsstreepje in een lang woord aan het eind. Is dit een beetje duidelijk? Hier ook maar even een foto van de tekst waarin in zo goed mogelijk heb geprobeerd een kantlijn te tekenen.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #125 Gepost op: 11-02-2020, 14:50:00 »
Die afbreekstreepjes zijn zeer waarschijnlijk NIET door Rik of iemand anders ingevoerd. Deze opdracht gaat helemaal over nostalgie. Dit is automatisch afbreken (hyphenation). Bij oude tekstverwerkers kon je een zogenaamde "hyphenation zone" instellen. Deze geeft aan hoe "rafelig" de tekst mag worden aan de rechterkant. Het gevolg hiervan is dat (korte) woorden aan het eind van de regel iets verder uitsteken dan het verbindingsstreepje in een lang woord aan het eind. Is dit een beetje duidelijk? Hier ook maar even een foto van de tekst waarin in zo goed mogelijk heb geprobeerd een kantlijn te tekenen.
Oké op zich een aannemelijk punt, maar waarom staan in boodschap 1 dan 'waarheid' en 'opdrachten' wel volledig op een nieuwe regel? En in boodschap 2 'twintig' en 'probeert' ook?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #126 Gepost op: 11-02-2020, 16:29:08 »
Rob zegt bij de twee schermen : Rode stoel.
Heeft iemand die rode stoel gezien in de snelle beelden? Of verzint hij het?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #127 Gepost op: 11-02-2020, 16:53:14 »
Rob zegt bij de twee schermen : Rode stoel.
Heeft iemand die rode stoel gezien in de snelle beelden? Of verzint hij het?

Het filmpje is op geen enkel moment volledig in beeld geweest. Ik heb de beelden (die op verschillende momenten werden getoond) allemaal frame voor frame bekeken en er was geen rode stoel te zien, maar het is ook niet zeker of in totaal alles uitgezonden is.
Hier staan alle foto's die ik eruit heb kunnen halen: https://imgur.com/a/kWwSig7

Het antwoord "rood" op de 3e vraag "Welke kleur heeft de stoel" is wel goed gerekend. Daarna volgde namelijk vraag 4 over het aantal messen

edit: Ik zal proberen de beelden achter elkaar te monteren en er een video van te maken die vertraagd afgespeeld wordt. Deze zal ik vanavond hier plaatsen

edit2:Terwijl ik bezig ben met het monteren van de beelden, ben ik nog 3 foto's tegen gekomen (toegevoegd aan de voorgaande link) met een zeer opvallende.  :o

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 11-02-2020, 18:23:58 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #128 Gepost op: 11-02-2020, 18:47:51 »
Het filmpje is op geen enkel moment volledig in beeld geweest. Ik heb de beelden (die op verschillende momenten werden getoond) allemaal frame voor frame bekeken en er was geen rode stoel te zien, maar het is ook niet zeker of in totaal alles uitgezonden is.
Hier staan alle foto's die ik eruit heb kunnen halen: https://imgur.com/a/kWwSig7

Het antwoord "rood" op de 3e vraag "Welke kleur heeft de stoel" is wel goed gerekend. Daarna volgde namelijk vraag 4 over het aantal messen

edit: Ik zal proberen de beelden achter elkaar te monteren en er een video van te maken die vertraagd afgespeeld wordt. Deze zal ik vanavond hier plaatsen

edit2:Terwijl ik bezig ben met het monteren van de beelden, ben ik nog 3 foto's tegen gekomen (toegevoegd aan de voorgaande link) met een zeer opvallende.  :o

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

En foto 3? Is dat dat Country paard in een studeerkamer/kantoor?

Ik heb een stoel gezien en stoelen gezien (executie) maar geen rode stoel.

Vreemd.
Ben benieuwd naar je slideshow.
« Laatst bewerkt op: 11-02-2020, 19:27:59 door foxhunter »

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #129 Gepost op: 11-02-2020, 19:00:13 »
En foto 3?

Ik heb een stoel gezien en stoelen gezien (executie) maar geen rode stoel.

Vreemd.

Nee, die komt niet voor in de beelden die de aflevering hebben gehaald. Ik mis heel wat stukken.

Tevens zijn de momenten dat de foto's in het filmpje tijdens de opdracht (live) voorkomen, niet dezelfde als na de edit (wanneer het fullscreen zichtbaar is). Enkele zijn verplaatst. Ook heb ik het idee dat sommige foto's bewust niet worden getoond. Zoals het voorbeeld hiervoor

Het lukt me dus ook niet om een goede compilatie te monteren, er mist teveel en de volgorde is niet duidelijk
« Laatst bewerkt op: 11-02-2020, 19:03:46 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline CharlieLabrador

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #130 Gepost op: 11-02-2020, 21:28:21 »
Wie zou er een dia gejat hebben?

Nathan zat daar al vroeg, maar werd niet echt in beeld gebracht. Hij kan die dia hebben gepikt, en daarna worden "aangeraakt" door de laser. De rest bakt toch niets van de andere opdrachten (behalve dan Mario).

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #131 Gepost op: 11-02-2020, 21:34:36 »
Even een voorzetje...
« Laatst bewerkt op: 11-02-2020, 21:52:19 door Heinz, Reden: plaatje verkleind »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #132 Gepost op: 12-02-2020, 12:54:01 »
edit2:Terwijl ik bezig ben met het monteren van de beelden, ben ik nog 3 foto's tegen gekomen (toegevoegd aan de voorgaande link) met een zeer opvallende.  :o

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik snap hem niet helemaal, wat gebeurt hier precies dat opvallend is?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #133 Gepost op: 12-02-2020, 13:02:54 »
via Naam Onbeken op widm.nl:

"De opdracht heet: Beeld & Geluid. Alle opdrachten zijn met beeld of geluid. Behalve Rob. Die heeft beide."

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #134 Gepost op: 12-02-2020, 13:24:24 »
via Naam Onbeken op widm.nl:

"De opdracht heet: Beeld & Geluid. Alle opdrachten zijn met beeld of geluid. Behalve Rob. Die heeft beide."

Leonie toch ook?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #135 Gepost op: 12-02-2020, 14:35:56 »
Ik snap hem niet helemaal, wat gebeurt hier precies dat opvallend is?
Op het filmpje op de tablet komt een foto met een vrijstelling voorbij. Maar als het filmpje bij ons groot op het scherm komt, is het verdwenen en krijgen we een blanco foto te zien
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #136 Gepost op: 12-02-2020, 14:59:12 »
Wat me opvalt is dat de Mol steeds met hoofdletter M wordt geschreven. Is dat normaal?

Wat ook opvalt is dat ze eerst steeds ervoor kiezen een lang woord op een nieuwe regel te schrijven en dan ineens een afbreekstreepje gebruiken (bed-rieger) en ook op een rare plek (logischer is be-drieger).

EDIT: Zoals BigBoots aangeeft geldt dit ook voor aanwi-jzingen.
ALS dat al morsecode was kon je er heel veel verschillende teksten uithalen. Voor het vertalen van Morse heb je namelijk scheidingstekens nodig, anders weet je niet welk teken bij welke letter hoort.
Ja, en het omdraaien van de beginletters van 2 woorden heet een Spoonerisme, en ja, spoon is een lepel, dus eten, dus weer Wiljuschka....uh.....Miljuschka bedoel ik  ;D ;) ;)

Is daaronder in de zwarte streep met witte vlekken niet een persoon te ontwaren? Iemand met een hoed?  ::)

Die afbreekstreepjes zijn gewoon slordigheden. Net als geinteresseerd zonder trema en "de foto's zijn te zien op de tijdcodes die overeenkomt" in het tekstje van de opdracht met de televisies.

Maar bij ‘aanwijzingen’ is het afgebroken op jzingen en zingen heeft weer met Rob te maken. En ‘ bed’, Rob kijkt hele tijd alsof hij naar een bed verlangt.  ;) 
« Laatst bewerkt op: 12-02-2020, 15:07:54 door Run »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #137 Gepost op: 12-02-2020, 15:44:31 »
Is daaronder in de zwarte streep met witte vlekken niet een persoon te ontwaren? Iemand met een hoed?  ::)

Dat zou een leuke zijn!  :D Maar ik zie het er niet in.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #138 Gepost op: 12-02-2020, 16:00:10 »
Ik heb hier van die bio'tjes van Simone en Olcay liggen uit de eerste opdracht van WIDM 2018 en die hebben precies zo'n zwarte veeg met "mannetje met hoed". Het is dus niks.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
« Reactie #139 Gepost op: 12-02-2020, 16:03:20 »
Ik heb hier van die bio'tjes van Simone en Olcay liggen uit de eerste opdracht van WIDM 2018 en die hebben precies zo'n zwarte veeg met "mannetje met hoed". Het is dus niks.
Echt? Jammer. Ik zie echt uitgelicht de brede hoed, de neus en  schouders. Jullie niet?