Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep  (gelezen 21720 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #20 Gepost op: 8-02-2020, 22:01:37 »
De max was volgens de opdracht in het begin 1500. Er zijn ongelijke bedragen geweest? Dat is 500 per envelop. Anders moeten we ook weer over Theepot discussieren.

Rob loopt voorbij de envelop, zegt Buddy. Mil loopt er vier keer langs, zegt ze. Dan Buddy toch ook? Dan moet hij dat van Mil ook weten, maar hij deelt dat niet?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #21 Gepost op: 8-02-2020, 22:02:40 »
Dat zou ik wel een mooie vinden.  ::jaja::

Maar hoe zat de opdracht precies inelkaar? Het max. bedrag kon zeker al niet gehaald worden als de zin niet compleet was?

Ze moesten de letters voor de zin vinden....... op de vindplaats van drie van die letters lag geld (uit mijn hoofd de W, de M en de D)
Dat moesten ze gaan ophalen nadat ze bij Rik waren geweest
Wit is ook een kleur!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #22 Gepost op: 8-02-2020, 22:03:41 »
Mil is bezig met misinformatie. Nepnieuws zo je wilt.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #23 Gepost op: 8-02-2020, 22:06:34 »
Onmols dat de nadruk op Nathan gelegd wordt als hij langs het vraagteken loopt, terwijl het vinden van het vraagteken geen invloed heeft op het wel of niet verdienen van geld.

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #24 Gepost op: 8-02-2020, 22:07:16 »
Als Mol zou ik weten dat maar bij drie letters geld ligt. En dus zo veel mogelijk letters zoeken zodat mensen niet meer weten waar het geld moet hebben gelegen. 

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #25 Gepost op: 8-02-2020, 22:07:50 »
Keihard langs het '?' teken lopen... 'Gaat goed Johan, gaat goed'  ::jaja::

Moet het nog terugkijken, maar was Nathan toen niet kunstig bezig de aandacht van Johan af te leiden door over die Chinese meiden te beginnen die hij niet van de sokken mocht rijden? (Grote Nathan grijns in het volgende shot)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #26 Gepost op: 8-02-2020, 22:09:31 »
Dat vraagteken is toch geen geld aan gekoppeld? Had alleen maar meer tijd gekost om dat terug te brengen.

Wie vond/bracht de goede letters?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #27 Gepost op: 8-02-2020, 22:11:29 »
Mij lijkt ook dat de beste molpositie was in de groep die veel letters vond. Waardoor het moeilijker is het geld naderhand te vinden. Hoewel Nathan zichzelf buitenspel zet natuurlijk ;)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #28 Gepost op: 8-02-2020, 22:12:50 »
Het niet vinden van de W (een cruciale letter) zal een molactie geweest zijn. Buddy vindt geld -> onmols. Ook Nathan vind ik hier onmols door het vraagteken te missen hoewel dat geen invloed heeft op het resultaat. Maar hij kon wel de W verduisterd hebben (alle kandidaten trouwens).
« Laatst bewerkt op: 8-02-2020, 22:18:40 door Luc »

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #29 Gepost op: 8-02-2020, 22:13:00 »
Onmols dat de nadruk op Nathan gelegd wordt als hij langs het vraagteken loopt, terwijl het vinden van het vraagteken geen invloed heeft op het wel of niet verdienen van geld.

Dus dat. En dat Claes het ? dan ineens haalt maakt hem voor mij verdachter. Brengt niets op maar oh wat issie lekker fanatiek (zit in een Rob-tunnel overigens).

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #30 Gepost op: 8-02-2020, 22:13:38 »
Het hangt er vanaf hoeveel letters met geld een groep heeft. Door letters niet te vinden, geef je ook een deel van je invloed uit handen.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #31 Gepost op: 8-02-2020, 22:14:45 »
Veel letters vinden is dus eigenlijk mols. Moeilijker terug te vinden
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #32 Gepost op: 8-02-2020, 22:33:55 »
Met een beetje moeite weet je echt wel in welke volgorde je waar die letters vindt lijkt mij, en ik vind het ook helemaal niet mols om veel letters te vinden, vind dan iig niet de W, M en de D, want dan moet je als mol extra je best doen om het geld niet te vinden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #33 Gepost op: 8-02-2020, 22:37:50 »
Met een beetje moeite weet je echt wel in welke volgorde je waar die letters vindt lijkt mij, en ik vind het ook helemaal niet mols om veel letters te vinden, vind dan iig niet de W, M en de D, want dan moet je als mol extra je best doen om het geld niet te vinden.

Als kandidaat, op een onhandige fiets, door een drukke markt zonder op het moment van vinden te weten dat je moet onthouden waar ze staan? Als Mol vind je dan kek 5 letters (wat goed!) en kan de groep de verkeerde kant op leiden zodat ze geen envelop vinden. Lijkt me een betere positie dan geen letters vinden en buiten het spel komen te staan.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #34 Gepost op: 8-02-2020, 22:47:36 »
Het mollen is vooral gebeurd met het niet vinden van de W en deze letter was van cruciaal belang. Iedereen kon daar gemold hebben.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #35 Gepost op: 8-02-2020, 22:50:34 »
Cruciaal is ook niets vinden, jezelf buitenspel zetten en dus geen invloed hebben op het vinden van elke andere letter en elke envelop die er eventueel aan gekoppeld is.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #36 Gepost op: 8-02-2020, 22:52:00 »
Cruciaal is ook niets vinden, jezelf buitenspel zetten en dus geen invloed hebben op het vinden van elke andere letter en elke envelop die er eventueel aan gekoppeld is.
En daarmee ook een medekandidaat uitschakelen ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #37 Gepost op: 8-02-2020, 22:52:46 »
Cruciaal is ook niets vinden, jezelf buitenspel zetten en dus geen invloed hebben op het vinden van elke andere letter en elke envelop die er eventueel aan gekoppeld is.

Hoezo cruciaal dan? Dat is eigenlijk alleen zo als de W in hun stuk heeft gelegen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #38 Gepost op: 8-02-2020, 22:56:12 »
Er was geen tactiek. Iedereen is vrij om een letter te pakken als hij of zij die ziet. Door niets te vinden, ben je alle invloed op het eindresultaat kwijt. Je kunt geen verkeerde aanwijzingen geven over de locatie van de enveloppen, je kunt niet voorkomen dat letters worden gevonden en daarna dus ook niet dat enveloppen worden gevonden.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #39 Gepost op: 8-02-2020, 22:58:40 »
Er was geen tactiek. Iedereen is vrij om een letter te pakken als hij of zij die ziet. Door niets te vinden, ben je alle invloed op het eindresultaat kwijt. Je kunt geen verkeerde aanwijzingen geven over de locatie van de enveloppen, je kunt niet voorkomen dat letters worden gevonden en daarna dus ook niet dat enveloppen worden gevonden.

Ah, dan bedoelen we hetzelfde neem ik aan, erg kandidaats.