Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep  (gelezen 21719 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #60 Gepost op: 9-02-2020, 13:11:06 »
Wij kijken hier net terug. De M wordt gevonden door Claes, Leonie en Rob.
Vlak voordat Rob de letter M helpt oppakken Zie je dat zijn linkerhand verdwijnt onder zijn bloes. Het is maar een klein stukje beeld want de camera draait weer snel weg.
Pakt Rob hier de enveloppe?

Online Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #61 Gepost op: 9-02-2020, 13:18:59 »
Ben ik echt de enige die denkt dat die enveloppen Met geld er pas gelegd zijn Nadat de letters waren gevonden?   Dus echt pas Nadat de zoekopdracht voor de letters was afgelopen, gaan de makers enveloppen leggen en begint het tweede deel van de opdracht.

Ik leid dit af uit het feit dat er geen enkele enveloppe eerder in beeld is geweest, niemand er iets van gezegd heeft, maar vooral omdat rik zei de enveloppen te Vinden zijn op de plekken Waar ze de mdw Hadden gevonden.

Als die enveloppen er al lagen toen ze de letters zochten, wat was er dan gebeurd als ze toen de enveloppe al vonden?  Was het tweede deel vd opdracht dan vervallen?

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #62 Gepost op: 9-02-2020, 13:22:08 »
Wij kijken hier net terug. De M wordt gevonden door Claes, Leonie en Rob.
Vlak voordat Rob de letter M helpt oppakken Zie je dat zijn linkerhand verdwijnt onder zijn bloes. Het is maar een klein stukje beeld want de camera draait weer snel weg.
Pakt Rob hier de enveloppe?

De geldenvelop die gevonden wordt lag op de plek van de letter M, dus het lijkt me sterk dat Rob die envelop stiekem mee heeft genomen (en die vervolgens terug heeft gelegd). Denk dat de enveloppen er ook nog niet lagen toen de letters gevonden werden inderdaad..

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #63 Gepost op: 9-02-2020, 13:22:37 »
Wij kijken hier net terug. De M wordt gevonden door Claes, Leonie en Rob.
Vlak voordat Rob de letter M helpt oppakken Zie je dat zijn linkerhand verdwijnt onder zijn bloes. Het is maar een klein stukje beeld want de camera draait weer snel weg.
Pakt Rob hier de enveloppe?

Nee, dat denk ik niet.
Van hoe hij komt aanlopen zie ik niet waar hij een envelop heeft kunnen pakken. Het moment dat zijn hand verdwijnt gaat té snel om echt iets te kunnen verstoppen. Daarbij, er zijn nog 2 andere kandidaten bij die ook die richting uit kijken, hoe kan hij ongezien iets pakken en verstoppen.  ::ohno::

Daarnaast denk ik dat de enveloppen pas neergelegd zijn toen de letters waren verzameld en de kandidaten bij Rik stonden.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #64 Gepost op: 9-02-2020, 13:24:24 »
Even voortbordurend op de rood met witte letters...I Amsterdam is een initiatief van Frits Huffnagel, kandidaat seizoen 12. Annemarie Jung was toen de mol.
Het zou weer een verwijzing kunnen zijn naar vroeger, 20 seizoenen, elke keer een subtiele hint naar iets in het verleden dat ons dichter bij de mol kan brengen. Maar hoe en wat.......tja.  ;D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #65 Gepost op: 9-02-2020, 13:26:23 »
Ik denk dat ze er al lagen om de kans voor de MOL om er één of allebei te pakken dan groter zou zijn. Als ze later zijn neergelegd zou iedereen op zijn/haar hoede zijn en het verduisteren veel moeilijker.

Kan iemand misschien een still maken van het moment dat de hand van Rob onder zijn bloes verdwijnt? Bij ons lukt dat niet.

De D werd ook door Leonie, Rob en Claes gevonden. Claes vond de D en riep de anderen. De kans om de envelop te pakken was hier dus veel kleiner. Als het tenminste Rob was.


Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #66 Gepost op: 9-02-2020, 13:35:22 »
De "W" ging uit het spel, dus ik zou het ook logisch vinden dat de enveloppen er pas neer gelegd zijn nadat de letters opgehaald zijn en dat er op de plek van de "W" geen enveloppe is neergelegd. Ik heb geen moment gedacht tijdens de opdracht dat ze er al lagen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #67 Gepost op: 9-02-2020, 13:37:45 »
ER zijn toch maar 2 enveloppen neergelegd? Bij de M en de D?

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #68 Gepost op: 9-02-2020, 13:48:40 »
Ik denk dat de combinatie rood-wit een verwijzing is naar de bekende I Amsterdam-letters. (Niet meteen een hint dus. Of misschien wel, naar iemand die uit Amsterdam komt...)

Rood en Wit zijn de kleuren van Sparta waar Nathan trainer is.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #69 Gepost op: 9-02-2020, 14:03:49 »
Kan iemand misschien een still maken van het moment dat de hand van Rob onder zijn bloes verdwijnt? Bij ons lukt dat niet.

Je bedoelt waarschijnlijk dit moment (moeilijk te zien in een still).
Ik denk dat hij hier naar de handschoenen grijpt (groen). Die hadden ze op dat moment nog niet aan, het shot daarna wel)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2020, 14:06:03 door BigBoots »
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #70 Gepost op: 9-02-2020, 14:08:40 »
Is Er in beeld wie de M en de D vinden? Ik lees Claes de D toch?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #71 Gepost op: 9-02-2020, 14:39:19 »
De "W" ging uit het spel, dus ik zou het ook logisch vinden dat de enveloppen er pas neer gelegd zijn nadat de letters opgehaald zijn en dat er op de plek van de "W" geen enveloppe is neergelegd. Ik heb geen moment gedacht tijdens de opdracht dat ze er al lagen.

Ik denk dat dus ook - geld is pas neergelegd nadat de kandidaten klaar waren met letters zoeken.
Maakt voor mij de actie van Nathan om geen letters te vinden ook minder onmols (hij speelt zo immers een zoeker uit het spel).

Maar goed, volgens mij kunnen we het niet met 100% zekerheid zeggen op basis van speluitleg en beelden ..

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #72 Gepost op: 9-02-2020, 15:33:23 »
Je bedoelt waarschijnlijk dit moment (moeilijk te zien in een still).
Ik denk dat hij hier naar de handschoenen grijpt (groen). Die hadden ze op dat moment nog niet aan, het shot daarna wel)


Dankje! Maar het is een paar beeldjes verder. Net voor dat Rob uit het beeld verdwijnt.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #73 Gepost op: 9-02-2020, 15:35:07 »
Is Er in beeld wie de M en de D vinden? Ik lees Claes de D toch?
Ja Claes vindt de D en loopt terug naar Rob en Leonie om hen de plaats te wijzen

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #74 Gepost op: 9-02-2020, 15:41:24 »
Weer een open enveloppe en weer een, toch wel, raar bedrag.
Zou er misschien €750.- of €1000.- ingezeten hebben? Aan Rik zijn gezicht was niets af te lezen. Denk wel dat wij hier wat over terug zien in afl. 10.
Bij beeldig had Buddy de kans om een enveloppe te plunderen. Hij was om het hoekje... Daar verwachtte je 500 euro het was 400. Hier verwacht je 500 en het is 600 euro.
Zou wat nieuws zijn als een kandidaat met het geld in de enveloppen klooit.
Ooit eerder voorgekomen?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #75 Gepost op: 9-02-2020, 15:52:50 »
Bij beeldig had Buddy de kans om een enveloppe te plunderen. Hij was om het hoekje... Daar verwachtte je 500 euro het was 400. Hier verwacht je 500 en het is 600 euro.
Zou wat nieuws zijn als een kandidaat met het geld in de enveloppen klooit.
Ooit eerder voorgekomen?

Misschien heeft Buddy de eerste keer 100 euro uit de enveloppe gepakt en de tweede keer dezelfde 100 euro weer teruggestopt. Puur om de crew te mindfucken.  :P

Ik denk eerder dat de crew in alle opdrachten met enveloppen bewust onvoorspelbare bedragen stopt, liefst met meerdere biljetten. Hierdoor krijgt de mol meer kans om ongemerkt geld eruit te stelen. Maar of het ook hier zo is gebeurd?
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Vivi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #76 Gepost op: 9-02-2020, 16:08:28 »
Heb het nog niet voorbij zien komen volgens mij maar het viel me op dat Leonie benadrukt dat zij 5 letters hebben gevonden en het andere team 2, maar er zijn toch 10 van de 11 letters/tekens gevonden en geen 7?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #77 Gepost op: 9-02-2020, 16:10:44 »
bij het begin van de opdracht stonden er al 3
Wit is ook een kleur!

Offline Vivi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #78 Gepost op: 9-02-2020, 16:11:51 »
bij het begin van de opdracht stonden er al 3

Ahh ja, dat was ik even kwijt.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
« Reactie #79 Gepost op: 9-02-2020, 16:12:14 »
Heb het nog niet voorbij zien komen volgens mij maar het viel me op dat Leonie benadrukt dat zij 5 letters hebben gevonden en het andere team 2, maar er zijn toch 10 van de 11 letters/tekens gevonden en geen 7?

Stonden er al 3 goed bij begin