Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser  (gelezen 51343 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #220 Gepost op: 24-02-2020, 04:03:29 »
Nathan is niet de enige die afwijkt denk ik, alleen zijn de afwijkingen bij Nathan voor mij een stuk moeilijker te verklaren dan de afwijkingen die we bij de anderen zien. Met name omdat bij iedereen afwijkend gedrag bij de kandidaat zelf zit en bij kandidaat of mol Nathan het afwijkende gedrag in de mol zit. Dat de kandidaten allemaal op eigen wijze het spel spelen en van elkaar verschillend gedrag tonen is nogal logisch. Maar dat de mol bij een van de kandidaten plots vele malen minder schiet, vrijwel geen beweging maakt, geen min bedragen schiet en anderen bijna raak schiet terwijl ze moeilijk zichtbaar zijn terwijl hij bij Nathan die echt lang en zichtbaar in het schootsveld staat flink naast schiet, dat is wel erg veel afwijkend gedrag voor de mol. Vandaar dat ik het als hint zie (mijn interpretatie), Nathan is de mol en daarom schiet toont de mol - de nepmol - in het spel ander gedrag.

Overigens hebben we geen idee of Nathan als vijfde of als eerste of derde ging. We kunnen dat helemaal niet zien. De vesten zeggen mijns inziens ook niets. Het is opvallend maar voor hetzelfde geld was Nathan werkelijk als laatste, zat er bij zijn voorganger iets los en hebben ze hem een ander vest gegeven.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #221 Gepost op: 24-02-2020, 05:32:25 »
Ik ben het in grote lijnen wel eens met theovv. We weten toch zo langzamerhand wel dat de montage van alles kan suggereren? Als ik het topic goed gevolgd heb, begint het bij Nathan al met een groene waas, de anderen rood. Waarom die keus, als het al zo moeilijk was om Nathan's run te doen opgaan in de runs van de andere vier? En dat de Mol niet veel op Nathan geschoten zou hebben, kan ook een kwestie van kiezen zijn van de juiste momenten. Je kan met al het materiaal dat je hebt elke kandidaat er doen uitspringen, als afwijkend. Dat kan dus ook bij Nathan zijn gebeurd. Als dat je plan is als productie, geef je hem om te beginnen alvast een vestje met een ander nummer dan de rest. Dat het een slordigheidje is dat ze over het hoofd hebben gezien, kan ik me nauwelijks voorstellen. Maar dan nog: dan zie je het alsnog bij de montage, en laat je de beelden waarin dat nummer duidelijk te zien is toch weg?

Wel opvallend vind ik dat Nathan er na afloop er weer even aan denkt dat hij meer geld had kunnen verdienen. Dat deed hij ook al bij de vazenopdracht, toen bedacht hij zich opeens dat hij een moeilijkere stok had moeten nemen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #222 Gepost op: 24-02-2020, 08:22:36 »
Ik kan me niet voorstellen dat de productie het vestnummer over het hoofd heeft gezien bij het voorbereiden van deze opdracht, laat staan nadat de aflevering gemonteerd was. Het nummer van de kandidaten was vrij prominent in beeld.

Ik ga er van uit dat de vesten allemaal een uniek nummer hebben en dat het inderdaad makkelijker zou zijn om de mol zijn vest aan te laten houden en de kleur om te zetten van rood naar groen. Het "kandidaten" vest of een ander vest zou dan naar een lid van het productieteam gaan.

Ik zou dus verwachten dat ze de mol van vest laten wisselen, het nummer afplakken, of - als ze het echt niet gezien hadden ter plekke - het nummer verwijderen in de montage.

Daarnaast zullen ze het lid van het productieteam dat de mol speelt toch op dezelfde manier in beeld willen brengen als de mol. Als je wil dat het niet te veel opvalt dat er iemand anders speelt, neem je toch een paar succesvolle schoten op, zelfs als de invalmol er niks van bakt?

Ik vind dit er té dik bovenop liggen en ik kan me niet voorstellen dat ze de nummers en het afwijkende potje van de mol zo nadrukkelijk in de aflevering in beeld zouden brengen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #223 Gepost op: 24-02-2020, 08:38:06 »
Ik kan me niet voorstellen dat de productie het vestnummer over het hoofd heeft gezien bij het voorbereiden van deze opdracht, laat staan nadat de aflevering gemonteerd was. Het nummer van de kandidaten was vrij prominent in beeld.

Ik ga er van uit dat de vesten allemaal een uniek nummer hebben en dat het inderdaad makkelijker zou zijn om de mol zijn vest aan te laten houden en de kleur om te zetten van rood naar groen. Het "kandidaten" vest of een ander vest zou dan naar een lid van het productieteam gaan.

Ik zou dus verwachten dat ze de mol van vest laten wisselen, het nummer afplakken, of - als ze het echt niet gezien hadden ter plekke - het nummer verwijderen in de montage.

Daarnaast zullen ze het lid van het productieteam dat de mol speelt toch op dezelfde manier in beeld willen brengen als de mol. Als je wil dat het niet te veel opvalt dat er iemand anders speelt, neem je toch een paar succesvolle schoten op, zelfs als de invalmol er niks van bakt?

Ik vind dit er té dik bovenop liggen en ik kan me niet voorstellen dat ze de nummers en het afwijkende potje van de mol zo nadrukkelijk in de aflevering in beeld zouden brengen.
Misschien is het gewoon een hint naar de mol en het valt misschien wel heel erg op maar veel mensen gaan daarom twijfelen.
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #224 Gepost op: 24-02-2020, 08:48:37 »
Laten we de discussies bij de inhoud houden en niet persoonlijk worden. We hoeven elkaar ook niet altijd te overtuigen ;) :)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #225 Gepost op: 24-02-2020, 09:57:24 »
Ik wilde het met die vesten inderdaad nog gaan controleren. Ik vond Nathans 3 namelijk vrij duidelijk in beeld komen. Ze zouden dit best als hint erin kunnen stoppen. Niet héél duidelijk in beeld, ook net niet volledig sluitend. In aflevering 7 zou het kunnen. Ik heb mijn tunnel eindelijk wel gevonden.

Het valt in ieder geval wel op dat Nathan op veel punten afwijkt van de anderen deze opdracht.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 09:59:17 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #226 Gepost op: 24-02-2020, 10:33:36 »
Wordt de volledige beurt van de mol niet meegerekend inclusief de min bedragen? Als dat zo is heb ik er minder moeite mee als Rik of een productiemedewerker de min lichtinstallaties aan het schieten is terwijl de mol kandidaatje speelt. Die beurt is dan in zijn geheel een toneelstukje.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #227 Gepost op: 24-02-2020, 10:44:44 »
Precies. Deze komt terug in afl 10  ::jaja::

Soort van jullie hadden t kunnen weten.. de mol kon geen targets raken want hij was zelf de tegenstander
Exact dit is waarom ik terug ben bij Nathan.   :)

En:
Was de mol moe? ... Waren zn laserstralen op?
::rofl::

Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #228 Gepost op: 24-02-2020, 10:46:04 »
Wordt de volledige beurt van de mol niet meegerekend inclusief de min bedragen? Als dat zo is heb ik er minder moeite mee als Rik of een productiemedewerker de min lichtinstallaties aan het schieten is terwijl de mol kandidaatje speelt. Die beurt is dan in zijn geheel een toneelstukje.

Hele beurt van de Mol vervalt.

Dusja. De 200 euro die Nathan verdiende telt niet eens mee.  ::joehoe::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #229 Gepost op: 24-02-2020, 11:13:26 »
Ik vond dit zo'n gave opdracht  ::bravo:: gewoon ;asergamen met een twist. Eigenlijk meet the mole in een lasergame. Ook tof in beeld gebracht. Leuke quotes tussendoor van de kandidaten (en mijn 2 mollen Rob/Nathan).

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #230 Gepost op: 24-02-2020, 11:15:04 »
Je gaat er vanuit dat de mol en invalmol team 3 zijn en de kandidaten team 4?

Dan moet je of 2x wisselen of 1x.

Als de mol begint als kandidaat ben je eerst team 4 en dan 4x team 3 = 1 wissel.

Als de mol als 2e, 3e of 4e als kandidaat gaat spelen is ie eerst team 3, dan team 4 en dan weer team 3 = 2 wissels

Als de mol als laatste als kandidaat gaat is ie eerst 4x team 3 en dan 1x team 4 = 1 wissel

4-3333
3-4-333
33-4-33
333-4-3
3333-4

De mol kan ook team 1 of 2 zijn, nathan 3 en de rest 4 (bedrijf had wellicht 4 vesten per team, of heeft random nummers meegegeven).

En sowieso, je kan elk vest gewoon in een ander team stoppen door er met de gun op te schieten. Dus vest 3 bewijst niet dat dat een ander team is (team van de mol) dan vest 4 (team van de kandidaten). Ze hadden bij wijze van spreke allemaal een ander nummer op hun vest kunnen hebben. Uit bericht van Saskia:

"Battle vesten

Na het inschakelen van het vest, moet je het vest koppelen aan de teamkleur van je gun. Dit doe je door één keer op het vest te schieten. Het vest gaat daarna branden in de gekozen teamkleur."

Rugnummertje 3/4 is niet gekoppeld aan teamindeling. Want de teamindeling is flexibel en t rugnummertje is statisch.
Dat is prima ::ok:: ik had op jouw bericht gereageerd, staat bovenaan pagina 29.

Droom niet van de mol heh  ;)

Je hebt in deze opdracht te maken met 2 teams. Ik ga dus ook logischerwijs uit van 2 vesten. We hebben ook maar twee vesten gezien. In ieder geval hebben we maar twee nummers van vesten gezien. Het is natuurlijk altijd mogelijk dat ze een derde vest mee hebben genomen voor het geval er een vest kapot zou gaan, maar als er geen vest kapot gaat dan blijft die dus ongebruikt in de koffer liggen.

Ik kan me niet voorstellen dat de productie het vestnummer over het hoofd heeft gezien bij het voorbereiden van deze opdracht, laat staan nadat de aflevering gemonteerd was. Het nummer van de kandidaten was vrij prominent in beeld.

Ik ga er van uit dat de vesten allemaal een uniek nummer hebben en dat het inderdaad makkelijker zou zijn om de mol zijn vest aan te laten houden en de kleur om te zetten van rood naar groen. Het "kandidaten" vest of een ander vest zou dan naar een lid van het productieteam gaan.

Ik zou dus verwachten dat ze de mol van vest laten wisselen, het nummer afplakken, of - als ze het echt niet gezien hadden ter plekke - het nummer verwijderen in de montage.

Daarnaast zullen ze het lid van het productieteam dat de mol speelt toch op dezelfde manier in beeld willen brengen als de mol. Als je wil dat het niet te veel opvalt dat er iemand anders speelt, neem je toch een paar succesvolle schoten op, zelfs als de invalmol er niks van bakt?

Ik vind dit er té dik bovenop liggen en ik kan me niet voorstellen dat ze de nummers en het afwijkende potje van de mol zo nadrukkelijk in de aflevering in beeld zouden brengen.

In de film Ben Hur die gaat over de klasieke Romeinse tijd komt een polshorloge voor. Zover ik weet was die film destijds de allerduurste Holywood productie ooit. Dus zelfs in zo'n dure productie komen zulke foutjes voor. Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen in "Wie is de mol. ". Je moet je ook afvragen of ze het er niet expres in hebben laten zitten. De argeloze kijker die een uurtje in de week naar Wie is de mol kijkt en niet online gaat zoeken, zal dit hoogst waarschijnlijk niet zijn opgevallen.

Ik vind dat het heel logisch is dat dit de ultieme aanwijzing is dat Nathan de mol is. Jij vindt dat het er te dik bovenop ligt en dus ben jij niet geheel overtuigd. Theovv is hierdoor zeker niet overtuigd en noemt het willekeurig iets dat los staat van wie de mol is. Uiteindelijk hangt het er dus maar net vanaf met welke ogen je hier naar kijkt. Landelijk staat Nathan nog achter Rob op dit moment, hoewel Nathan wel Rob aan het inhalen is lijkt het.

Laten we de discussies bij de inhoud houden en niet persoonlijk worden. We hoeven elkaar ook niet altijd te overtuigen ;) :)

Ik hoop niet dat dit heel specifiek aan mij is gericht want ik probeer nergens iemand persoonlijk onderuit te halen. Ik heb het volgens mij alleen maar over de inhoud en ik ben zeker van mening dat iedereen zijn eigen visie op het spel mag hebben. Wat de één "the smoking gun" vindt vindt de ander er te dik op liggen en weer iemand anders vindt het nauwelijks een noemenswaardige aanwijzing. Ik geloof dat we er allemaal lol in hebben om over dit spelletje te discussiëren en ik zie eigenlijk nergens iemand die persoonlijke diskwalificaties plaatst. Wat leuk is moet wel leuk blijven.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #231 Gepost op: 24-02-2020, 11:44:11 »
+ € 200 verdienen komt wel goed over bij de andere spelers, ook al weten ze dat uiteindelijk het bedrag van de mol weer wordt afgenomen. Als mol lijkt me dit een betere tactiek dan op een min bedrag te eindigen.
Kan helpen om de anderen te overtuigen dat Nathan, deze goede teamspeler, toch niet de mol kan zijn.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #232 Gepost op: 24-02-2020, 11:47:42 »
Er wordt hier wel aangeven maar niet besproken....er lagen 4 vrijstellingen voor de 4 kandidaten en niet voor de Mol.

Wie heeft er een vrijstelling gepakt?
Of heeft niemand het gezien?

Vandaar dat de executie geïmproviseerd moest worden met rode en groene kaarten?


Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #233 Gepost op: 24-02-2020, 11:48:02 »
+ € 200 verdienen komt wel goed over bij de andere spelers, ook al weten ze dat uiteindelijk het bedrag van de mol weer wordt afgenomen. Als mol lijkt me dit een betere tactiek dan op een min bedrag te eindigen.
Kan helpen om de anderen te overtuigen dat Nathan, deze goede teamspeler, toch niet de mol kan zijn.

Volgens mij weten de kandidaten van elkaar niet wat ze geraakt hebben. Iedereen kan nu beweren dat ze alles op groen geschoten hebben. Niemand kan dat controleren voordat het te laat is.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #234 Gepost op: 24-02-2020, 11:51:39 »
Er wordt hier wel aangeven maar niet besproken....er lagen 4 vrijstellingen voor de 4 kandidaten en niet voor de Mol.

Wie heeft er een vrijstelling gepakt?
Of heeft niemand het gezien?

Vandaar dat de executie geïmproviseerd moest worden met rode en groene kaarten?

In de beurt van de mol zullen die er ook wel gelegen hebben lijkt mii? Anders valt het te veel op dat er in diens beurt niets lag misschien?
Ik zag alleen bij Buddy en Rob iets liggen.

Waren dit overigens überhaupt vrijstellingen? Aangezien het zulke grote schijven waren..

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #235 Gepost op: 24-02-2020, 11:52:50 »
Er wordt hier wel aangeven maar niet besproken....er lagen 4 vrijstellingen voor de 4 kandidaten en niet voor de Mol.

Wie heeft er een vrijstelling gepakt?
Of heeft niemand het gezien?

Vandaar dat de executie geïmproviseerd moest worden met rode en groene kaarten?

Dat zou betekenen dat als alle 4 de kandidaten een vrijstelling zouden pakken en de mol gaat automatisch door dat je nog een aflevering zou kunnen hebben waarbij niemand er uit vliegt. Dan wordt het wel heel bizar.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #236 Gepost op: 24-02-2020, 11:54:34 »
Dat zou betekenen dat als alle 4 de kandidaten een vrijstelling zouden pakken en de mol gaat automatisch door dat je nog een aflevering zou kunnen hebben waarbij niemand er uit vliegt. Dan wordt het wel heel bizar.

ja kan maar bij de executie heeft niemand een vrijstelling ingezet....

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #237 Gepost op: 24-02-2020, 12:00:39 »
ja kan maar bij de executie heeft niemand een vrijstelling ingezet....

Klopt, ik heb het over wat theoretisch mogelijk zou zijn. Ik denk dat de redactie dan wel soort van in de problemen komt. De redactie moet natuurlijk wel zorgen dat het spel altijd blijft kloppen.

Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #238 Gepost op: 24-02-2020, 12:00:54 »
De schijven waren te groot voor een vrijstelling of wat dan ook. Vast een affiche als aankleding/ een logo op het vat af te dekken.

Offline Taupe077

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #239 Gepost op: 24-02-2020, 12:05:42 »
Top deze topic. Met veel plezier gelezen en de vele complotjes nagezien.
Veel verwijst inderdaad naar Nathan. Het postuur van de mol, dat er minder rood wordt geschoten, de cijfers 3/4 etc.
Maar ze hebben vele en vele uren materiaal. Ik vermoed dat pas 1 of 2 weken voor de uitzending de eigenlijke montage wordt gemaakt?
Wat als ze nu eens moedwillig die 3/4 erin gelaten hebben?
Ten tijde van de opnames is het duidelijk dat vele kandidaten op Leo & Buddy zitten en niemand op Nathan. Ze kunnen als ze opnemen niet weten wat de kijker gaat denken en als ze eens een extra scenario in gedachten hebben ... De mol gaat als eerste en draagt dan vest "3". Deze gaat naar de volgende en mol pakt vest "4"... op moment dat Nathan moet komen, in dit geval als laatste, geeft de mol de vest "3" af en dit wordt ook duidelijk opgenomen en komt uiteindelijk op TV om ons nog meer richting Nathan te duwen...
Er is zoveel mogelijk met opnames en de manier dat ze getoond worden. Een fout zoals deze kan uiteraard maar ze weten dat tegenwoordig iedereen erop zit met een vergrootglas.