Auteur Topic: [Aflevering 8] - Doorgeven  (gelezen 16898 keer)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #100 Gepost op: 2-03-2020, 19:36:44 »
Yup, aan de reacties van de kandidaten na de executie te zien zaten ze allemaal echt op Leonie. En wie van hen ook de mol is verdient direct een Oscar ::rofl:: Vond ze allemaal best wel oprecht overkomen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #101 Gepost op: 2-03-2020, 19:48:05 »
Dat lijkt mij ook. Te meer omdat Mil en Buddy en soms Rob en zelfs Nathan de verdenking al veel vaker hebben uitgesproken en Mil en Buddy erop zien studeren. En de kandidaten dan in de biecht liegen over de verbijstering dat precies Leonie een rood scherm kreeg.

Ze zaten gewoon allemaal helemaal of hoofdzakelijk op Leonie en de mol onder hun is de enige die liegt.
Nathan in zijn biecht na de executie waarin hij zegt dat er nu eenmaal iemand moet afvallen. Het leek mij helemaal niet dat hij verbaasd was dat zijn mol naar huis moest. Volgens mij zit hij helemaal niet op Leonie, maar heeft hij wel de mol ontdekt. Zijn verdenking tijdens de test is ook vreemd geknipt en lijkt gewoon een eerdere verdenking naar Leonie.
Mil en Buddy die beiden als verstijft blijven zitten, het moet nog even doordringen, en Rob, ja, die doet gewoon alsof.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #102 Gepost op: 2-03-2020, 19:49:58 »
Nathan in zijn biecht na de executie waarin hij zegt dat er nu eenmaal iemand moet afvallen. Het leek mij helemaal niet dat hij verbaasd was dat zijn mol naar huis moest. Volgens mij zit hij helemaal niet op Leonie, maar heeft hij wel de mol ontdekt. Zijn verdenking tijdens de test is ook vreemd geknipt en lijkt gewoon een eerdere verdenking naar Leonie.
Mil en Buddy die beiden als verstijft blijven zitten, het moet nog even doordringen, en Rob, ja, die doet gewoon alsof.

Ja maar nathan kun je letterlijk in zijn rug steken en nog steeds zal hij het goed opvatten en zijn “lekker gespeeld jongens” glimlach opzetten. Dat zegt verder niet hee veel.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #103 Gepost op: 2-03-2020, 20:07:03 »
Ja maar nathan kun je letterlijk in zijn rug steken en nog steeds zal hij het goed opvatten en zijn “lekker gespeeld jongens” glimlach opzetten. Dat zegt verder niet hee veel.
Ja, maar ik zou in dat geval van Nathan als mol of als kandidaat verwachten dat hij breed glimlachend en met zichzelf spottend iets zou zeggen als: "Dat wordt herberekenen jongens", niet droogweg zeggen dat het spel hard is en er altijd iemand naar huis moet. In niets zou je kunnen afleiden dat hij op Leonie zou zitten.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #104 Gepost op: 2-03-2020, 22:25:20 »
Zojuist in preview Jinek op RTL4. Leonie begon al eerder aan tunnelvisie te leiden volgens haar vertrouwenspersoon Merel. En Merel zegt dat ze ook op de Mol zat waar Leo op zat.

Offline jackyX

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #105 Gepost op: 2-03-2020, 22:47:56 »
Voorheen als Nathan zijn scherm kreeg te zien was hij totaal niet gespannen, hij knipoogde zelfs, zoiets van dat zit wel snor. Deze executie was hij wel gespannen, zijn lippen zaten strak op elkaar. Zou hij dan toch de mol niet zijn?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #106 Gepost op: 2-03-2020, 22:54:56 »
Voorheen als Nathan zijn scherm kreeg te zien was hij totaal niet gespannen, hij knipoogde zelfs, zoiets van dat zit wel snor. Deze executie was hij wel gespannen, zijn lippen zaten strak op elkaar. Zou hij dan toch de mol niet zijn?

Dit deed hij al vanaf de eerste keer: z'n lippen strak op elkaar spannen. Kan een manier zijn om gespannen over te komen zonder dat je het bent. Knipogen kan trouwens dan weer best van spanning komen, hoeft niet persé te zeggen dat het wel snor zit. Maar dat lippen spannen is opvallend en erg consequent bij al Nathan's schermen.

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #107 Gepost op: 2-03-2020, 22:57:34 »
Zojuist in preview Jinek op RTL4. Leonie begon al eerder aan tunnelvisie te leiden volgens haar vertrouwenspersoon Merel. En Merel zegt dat ze ook op de Mol zat waar Leo op zat.

Maar we weten niet zeker op wie Leonie zat, tenzij ze de waarheid sprak tegen Miljouschka dat ze op haar zat....
Fabienne

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #108 Gepost op: 2-03-2020, 23:14:26 »
Maar we weten niet zeker op wie Leonie zat, tenzij ze de waarheid sprak tegen Miljouschka dat ze op haar zat....
Dat laatste is een interessante vraag, want we weten in ieder geval dat Leonie niet de Mol is. Door die verdenking uit te spreken kan ze ook een reactie bij Mil uitlokken waar ze uit op kan maken of zij echt de Mol is? Ik zou nog even terug moeten kijken naar de reactie van Mil, of we hier iets uit op kunnen maken (of aan de reactie van Leo op haar beurt).

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #109 Gepost op: 2-03-2020, 23:35:20 »
Dat laatste is een interessante vraag, want we weten in ieder geval dat Leonie niet de Mol is. Door die verdenking uit te spreken kan ze ook een reactie bij Mil uitlokken waar ze uit op kan maken of zij echt de Mol is? Ik zou nog even terug moeten kijken naar de reactie van Mil, of we hier iets uit op kunnen maken (of aan de reactie van Leo op haar beurt).
Mil antwoordde in biecht : " ik kan je natuurlijk niet vertellen wat ik daarvan vind, maar je moet doen wat jij denkt dat goed is"
Dan terug gewoon in beeld : " je bent zover gekomen"
Leo antwoordt lachend : " ja"
Dan loopt Mil weg en zegt : " May the best Mole win "

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #110 Gepost op: 3-03-2020, 06:28:03 »
Nathan in zijn biecht na de executie waarin hij zegt dat er nu eenmaal iemand moet afvallen. Het leek mij helemaal niet dat hij verbaasd was dat zijn mol naar huis moest. Volgens mij zit hij helemaal niet op Leonie, maar heeft hij wel de mol ontdekt. Zijn verdenking tijdens de test is ook vreemd geknipt en lijkt gewoon een eerdere verdenking naar Leonie.
Mil en Buddy die beiden als verstijft blijven zitten, het moet nog even doordringen, en Rob, ja, die doet gewoon alsof.

Ik bedoelde verbijstering als ze nog bij elkaar zijn. Slechts een iemand acteert daar, drie zijn oprecht. En je kan als regie de kandidaten toch moeilijk bewegen vooraf en nadien te liegen. Over de biecht: dan is de afwijkende biecht van Nathan toch extra opvallend? Hij liegt wellicht dus niet en de kandidaten ook niet.

Overigens haal je nu een stukje aan maar het gaat om de gehele theorie over alle verdenkingen tot en met aflevering 8. Alles bij elkaar genomen vind ik het aannemelijk klinken. Wil niet zeggen dat het klopt, uit de verdenkingen valt al heel lang niet exact de juiste mol te halen.

Offline Yobi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #111 Gepost op: 4-03-2020, 09:44:31 »
Maar we weten niet zeker op wie Leonie zat, tenzij ze de waarheid sprak tegen Miljouschka dat ze op haar zat....
Ik heb nogmaals Leonies reactie op Nathans en Buddy's scherm teruggekeken. Bij Nathan leek ze blij voor hem, maar bij Buddy was ze helemaal niet blij maar leek zorgelijk. Uit haar dagboek blijkt dat ze vlak voor het rode scherm al wist dat ze naar huis ging.

Een soortgelijke reactie laat Rob zien (blij met Nathan en zorgelijk met Buddy) en overblijven met je mol?

Moet dat eigenlijk niet betekenen dat ze op Rob had ingezet en ze dus met haar Mol overbleef? En dat Rob niet de mol is?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #112 Gepost op: 4-03-2020, 10:45:02 »
Ik heb nogmaals Leonies reactie op Nathans en Buddy's scherm teruggekeken. Bij Nathan leek ze blij voor hem, maar bij Buddy was ze helemaal niet blij maar leek zorgelijk. Uit haar dagboek blijkt dat ze vlak voor het rode scherm al wist dat ze naar huis ging.

Een soortgelijke reactie laat Rob zien (blij met Nathan en zorgelijk met Buddy) en overblijven met je mol?

Moet dat eigenlijk niet betekenen dat ze op Rob had ingezet en ze dus met haar Mol overbleef? En dat Rob niet de mol is?

In de podcast lijkt ze te bedoelen dat de afvaller niet als laatst aan de beurt komt, ze willen wel het rode scherm laten zien. En als de afvaller als laatst is dan is het al duidelijk voordat de afvaller bekend is. Maar zo uit mijn hoofd dacht ik dat er wel eens iemand is afgevallen die als laatst aan de beurt was. Maar misschien weet iemand dat beter?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #113 Gepost op: 4-03-2020, 11:05:34 »
In de podcast lijkt ze te bedoelen dat de afvaller niet als laatst aan de beurt komt, ze willen wel het rode scherm laten zien. En als de afvaller als laatst is dan is het al duidelijk voordat de afvaller bekend is. Maar zo uit mijn hoofd dacht ik dat er wel eens iemand is afgevallen die als laatst aan de beurt was. Maar misschien weet iemand dat beter?

Toine S6
Sebastiaan S9 (alhoewel die gewoon opgestaan is en nooit zijn scherm zag)

Die weet ik zeker

klaar voor de strijd

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #114 Gepost op: 4-03-2020, 12:12:39 »
Loes Haverkort was ook als laatste aan de beurt toen ze afviel.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #115 Gepost op: 4-03-2020, 12:17:43 »
Dat zijn echter wel de uitzonderingen die de regel bevestigen. In de meeste gevallen weet je dat je de sjaak bent als je als eennalaatste je scherm te zien krijgt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #116 Gepost op: 4-03-2020, 13:50:46 »
Victoria in S5 was volgens mij ook de laatste. (En Yvon in afl 1 maar die kreeg toen groen natuurlijk).
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #117 Gepost op: 4-03-2020, 14:26:18 »
Ik bedoelde verbijstering als ze nog bij elkaar zijn. Slechts een iemand acteert daar, drie zijn oprecht.

De mol weet niet alles en kan heel goed verbaasd zijn dat iedereen op Leonie heeft gestemd, dat hoef je niet te acteren, dat is een kwestie van inleven.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #118 Gepost op: 4-03-2020, 15:07:11 »
Toine S6
Sebastiaan S9 (alhoewel die gewoon opgestaan is en nooit zijn scherm zag)

Die weet ik zeker

Nadja S7

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 8] - Doorgeven
« Reactie #119 Gepost op: 4-03-2020, 22:55:53 »
Als voetbalhint: Nathan geeft zijn voetbalbelevenissen door aan Buddy.
'Ook een fijne dag verder...’