Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig  (gelezen 17578 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #80 Gepost op: 1-03-2020, 14:36:37 »
Een beetje offtopic, maar zijn er meer mensen die graag op deze brug hadden gestaan (mits er zekerheid is dat het glas niet kan breken)? Ik hou van hoogtes. Een heel landschap van bovenaf kunnen zien vind ik fascinerend.
::jaja:: ::jaja:: ::jaja::
Ich bin ein Bärliner!

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #81 Gepost op: 1-03-2020, 14:37:33 »
De opdracht was naar mijn idee best oké en te doen. Het zijn alleen de kandidaten die niet eens drie getallen kunnen onthouden en afhaken bij sommen als 70 + 40. Of doen alsof, omdat ze nepmollen.

Één persoon moest 4 getallen onthouden, 2 personen 5 getallen en Buddy 10 getallen. Als Mil meteen had gezegd dat ze niet meedeed met de opdracht, hadden de overige 4 allemaal 6 getallen moeten onthouden. Maar ze zou eerst wel meedoen en daarom kreeg Buddy tien getallen te onthouden.

Maar ik ben het verder met je eens; op zich een prima opdracht, goed te doen en voor mij ook echt niet onduidelijk wat er moest gebeuren. 

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #82 Gepost op: 1-03-2020, 14:59:23 »
Ik ben echt niet zo'n kijker die alleen maar negatief doet over WIDM, ik geniet echt van dit seizoen, maar ik snap echt niet waarom de redactie deze opdracht zo laat. Toen Mil afviel hadden ze toch even kunnen ingrijpen? Buddy 10 kokers  ???  Kan je gelijk een dikke streep door de opdracht zetten want hij is niet haalbaar. Weer een slechte opdracht, terwijl het met een paar kleine wijzigingen een prima opdracht had kunnen zijn.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #83 Gepost op: 1-03-2020, 15:02:02 »
Volgens mij jut Rob Mil op met de opmerking: "Wauw, alsof ik over de lucht loop!" waarna Mil meteen afhaakt. 

Ik zit niet (echt) in een Rob tunnel, maar op zo'n manier als mol een kandidaat laten weggaan is natuurlijk prachtig.  Beetje als Jan Versteegh in Georgië bij de flats waarna Ruben niet meer durfde.

Goed opgemerkt! Dat zou zomaar een echte molactie kunnen zijn.

Ik ben echt niet zo'n kijker die alleen maar negatief doet over WIDM, ik geniet echt van dit seizoen, maar ik snap echt niet waarom de redactie deze opdracht zo laat. Toen Mil afviel hadden ze toch even kunnen ingrijpen? Buddy 10 kokers  ???  Kan je gelijk een dikke streep door de opdracht zetten want hij is niet haalbaar. Weer een slechte opdracht, terwijl het met een paar kleine wijzigingen een prima opdracht had kunnen zijn.

Ja, ik vraag me dat ook af als ik eerlijk ben. Waarom is de opdracht niet even stilgelegd en alles opnieuw verdeeld? Er was (wat mij betreft) geen reden waarom dit zo is gelaten door de productie.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 15:03:43 door joligmolletje »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #84 Gepost op: 1-03-2020, 15:04:11 »
Ja, het zou een mooi subtiel mollenspeldenprikje kunnen zijn. Een beetje zoals het "kom op Buddy, succes!" bij de vazen. ::jaja::

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #85 Gepost op: 1-03-2020, 15:09:11 »
Mooi, de woorden van Rik net voor de opdracht.

"Wie weet laat de Mol daar z'n ware gezicht zien"

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #86 Gepost op: 1-03-2020, 16:12:46 »
Ik ben echt niet zo'n kijker die alleen maar negatief doet over WIDM, ik geniet echt van dit seizoen, maar ik snap echt niet waarom de redactie deze opdracht zo laat. Toen Mil afviel hadden ze toch even kunnen ingrijpen? Buddy 10 kokers  ???  Kan je gelijk een dikke streep door de opdracht zetten want hij is niet haalbaar. Weer een slechte opdracht, terwijl het met een paar kleine wijzigingen een prima opdracht had kunnen zijn.

Omdat dat nou net de Molactie was. 😉

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #87 Gepost op: 1-03-2020, 16:22:40 »
Één persoon moest 4 getallen onthouden, 2 personen 5 getallen en Buddy 10 getallen. Als Mil meteen had gezegd dat ze niet meedeed met de opdracht, hadden de overige 4 allemaal 6 getallen moeten onthouden. Maar ze zou eerst wel meedoen en daarom kreeg Buddy tien getallen te onthouden.

Maar ik ben het verder met je eens; op zich een prima opdracht, goed te doen en voor mij ook echt niet onduidelijk wat er moest gebeuren.
Aha, al die extra kokers waren mij niet duidelijk geworden. In dat geval denk ik dat ze beter een paar kokers weg hadden kunnen laten. Bij elk kistje maar 1 extra koker, wat dus zorgt voor 5 restkokers in het laatste kistje.

Een andere optie is van een figuurtje (een driehoekje, een wolkje, enz.) op de kokers om de kandidaten te helpen om de kokers te onthouden.

Ik ben echt niet zo'n kijker die alleen maar negatief doet over WIDM, ik geniet echt van dit seizoen, maar ik snap echt niet waarom de redactie deze opdracht zo laat. Toen Mil afviel hadden ze toch even kunnen ingrijpen? Buddy 10 kokers  ???  Kan je gelijk een dikke streep door de opdracht zetten want hij is niet haalbaar. Weer een slechte opdracht, terwijl het met een paar kleine wijzigingen een prima opdracht had kunnen zijn.
In eerste instantie dacht ik dit ook, maar ze hadden niet één kist weg kunnen laten omdat er dan niets meer van klopte wat er op de kistjes staat en welke kokertjes er waren.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #88 Gepost op: 1-03-2020, 16:55:15 »
Omdat dat nou net de Molactie was. 😉

Wat? Buddy veel meer getallen geven dan hij kan onthouden? Mja.

In eerste instantie dacht ik dit ook, maar ze hadden niet één kist weg kunnen laten omdat er dan niets meer van klopte wat er op de kistjes staat en welke kokertjes er waren.

Nee, dat klopt. Maar ze hadden de overige kokers prima gelijk kunnen verdelen. Er waren ongeveer 20 kokers in het spel? Gemiddeld 5 per persoon had makkelijker te doen geweest.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #89 Gepost op: 1-03-2020, 17:04:14 »
Volgens mij gaat het niet om die twee kistjes; dat hoorde er gewoon bij (bij een van de kandidaten, dus Buddy). Het gaat mij om al die extra kokers, die hadden best anders verdeeld kunnen worden zodat Buddy er geen 10 maar bijvoorbeeld slechts 7 had gehad. En we zullen het zien of Mils weigering deel te nemen een molactie was (denk het niet, want ze heeft oprecht hoogtevrees).

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #90 Gepost op: 1-03-2020, 17:08:26 »
Wat? Buddy veel meer getallen geven dan hij kan onthouden? Mja.

Dat Mil niet meteen heeft gezegd dat ze niet meedeed met de opdracht, zodat de anderen nog een eerlijke verdeling van de kokers konden maken. Nu loopt ze eerst mee de brug op, als de kokers en kistjes al verdeeld zijn en bedenkt ze dan pas dat ze niet meedoet. Daarom Buddy dus min of meer gedwongen 10 kokers.

Maar ze hadden de overige kokers prima gelijk kunnen verdelen. Er waren ongeveer 20 kokers in het spel? Gemiddeld 5 per persoon had makkelijker te doen geweest.

24 kokers. Dus 6 per persoon áls ze het meteen hadden kunnen verdelen. Maar...omdat Mil...zie mijn antwoord hierboven.  ::)
Of mijn reactie hieronder.

Ik vind het onterecht om Mil vanwege deze opdracht af te schrijven als Mol. Ze heeft namelijk wel degelijk invloed gehad op deze opdracht en het zou imo een prima mollenstreek kunnen zijn.

Ten eerste: Mil heeft echt hoogtevrees. Zie de foto hieronder van een Facebookbericht van haar.
Ten tweede: door tóch een paar stappen de brug op te lopen en daarmee te doen alsof ze aan de opdracht meedoet, schopt ze de hele boel in de war.

Het idee van de opdracht was:
5 kandidaten, elk bij een kistje met 3 kokers.
Daarnaast zijn er nog 9 extra kokers, die worden verdeeld over de kandidaten; 4 kandidaten krijgen 2 extra kokers en 1 kandidaat krijgt 1 extra koker.
Dus; 4 kandidaten moesten 5 kokers onthouden en 1 kandidaat 4 kokers.

Mil en Buddy hadden beide 2 extra kokers bij zich toen ze de brug opliepen. Maar, Mil durft ineens toch niet meer en wil stoppen. Buddy brengt haar in z’n eentje terug naar het ‘vasteland’ en neemt haar 2 extra kokers (en haar kistje) over.
Doordat de anderen al op de brug waren en op hun positie stonden, was er geen mogelijkheid meer om nog iets te veranderen. Dus Buddy eindigt met 2 x 3 kokers in de kistjes en 2 x 2 extra kokers = 10 kokers.

Áls Mil meteen (nog op het vasteland) had gezegd: “Sorry jongens, maar ik ga die brug niet op. Ik ben vandaag geen teamplayer, jullie moeten het maar zonder mij doen.”, dan had de verdeling voordat ze de brug opstapten heel anders kunnen zijn.
Buddy had dan alsnog de 2 kistjes kunnen doen = 6 kokers onthouden.
De 3 anderen hadden dan de 9 extra kokers onderling kunnen verdelen. Zij moesten dan elk 1 kistje onthouden en 3 extra kokers onthouden = ook 6 kokers p.p.

Ik ga niet beweren dat de opdracht dan wél geslaagd zou zijn, maar de kans was wel groter geweest dan nu. Buddy met 10 kokers opzadelen kan zoals ik al zei een prima mollenstreek zijn geweest. Die jongen wist nadat hij de €80 had gemaakt al écht niet meer wat er in welke koker zat.

Volgens mij gaat het niet om die twee kistjes; dat hoorde er gewoon bij (bij een van de kandidaten, dus Buddy). Het gaat mij om al die extra kokers, die hadden best anders verdeeld kunnen worden zodat Buddy er geen 10 maar bijvoorbeeld slechts 7 had gehad. En we zullen het zien of Mils weigering deel te nemen een molactie was (denk het niet, want ze heeft oprecht hoogtevrees).

Ja, ze heeft oprecht hoogtevrees. Daarom is het des te vreemder/verdachter dat ze tóch de brug opgaat. Had ze écht gedacht dat ze met haar hoogtevrees 20 minuten op die brug zou kunnen zijn en dan ook nog iets met cijfers en kokertjes doen??  ::)
De weigering op zich is geen molactie, wel het doen alsof ze mee zou doen met de opdracht, zodat de kokers al verdeeld zouden zijn.
En voor de kistjes en kokers; zie mijn hele verhaal hierboven.

En sorry dat ik steeds in herhaling val, maar ‘t lijkt alsof mensen ‘t niet wíllen snappen (of gewoon niet lezen). Kan ook aan mijn manier van uitleggen liggen, dan zal ik ‘t op een andere manier proberen uit te leggen.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 17:24:40 door Iris_77 »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #91 Gepost op: 1-03-2020, 17:48:37 »
De weigering op zich is geen molactie, wel het doen alsof ze mee zou doen met de opdracht, zodat de kokers al verdeeld zouden zijn.

Ik snap je punt, maar al menig kandidaat heeft bij WIDM toch een grens weten te verleggen qua angsten. Kan best dat Miljuschka het oprecht toch wilde proberen in de hoop dat ze iets zou overwinnen. Bij voorbaat "nee" zeggen is ook weer iets waar je spijt van kunt krijgen, en als ze kandidaat is mist ze een hele opdracht met mogelijk cruciale info over haar mol.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #92 Gepost op: 1-03-2020, 18:13:21 »
Daarnaast heeft niet iedereen met hoogtevrees in iedere situatie er evenveel last van. Ik kan het zeker begrijpen dat ze het probeert, of ze nu mol of kandidaat is. Het kan zelfs zo zijn dat als ze de mol is, dit nog steeds niet de manier is waarop ze had gewild dat de opdracht zou verlopen.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #93 Gepost op: 1-03-2020, 18:17:19 »
Patrick Stoof deed slechts enkele stappen op een koord.

Soundos en Miryanna hadden toen te veel last van hoogtevrees om een wandeling te maken.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #94 Gepost op: 1-03-2020, 18:17:45 »
Nathan die Buddy rustig een hele tijd alleen bij zijn kistje laat staan terwijl hij naar Rob loopt.
Buddy met broekzakken vol kokers en een stoicijns gezicht ::rofl:: :

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #95 Gepost op: 1-03-2020, 19:33:15 »
Ik zie niet in waarom de situatie zo anders is omdat Mil het 5 meter op de brug heeft besloten en niet voor de verdeling. Ze hadden het op elk moment even anders kunnen indelen toch? Het was beide voor het echt begon. Ze hebben een dag gedaan over de opnames van de allereerste wijsheid/geluk opdracht, dan hadden ze hier ook wel drie minuten kunnen overdoen. Misschien heb je een punt en hebben ze er niet voor gekozen omdat het een mollenstreek was.

Maar goed, genoeg negativiteit, ik heb het liever over de andere twee opdrachten, die ik wel erg geslaagd vond.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #96 Gepost op: 1-03-2020, 23:58:48 »
Rob Dekay die aan het begin van de opdracht (om 43:13 in de aflevering) een 20-euro biljet uit en koker pakt en zegt: "20, 20, 20, 20"...

Een verwijzing naar Rob als Mol van 2020? :)

De Mol zou deze opdracht namelijk zijn ware identiteit laten zien, misschien is dit het wel.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #97 Gepost op: 2-03-2020, 04:35:56 »
Heb de opdracht nog eens gekeken maar zie echt nergens de uitleg terug komen dat Mil haar kokers aan Buddy heeft moeten geven en ze per sé niet naar iemand anders hadden gekund. We horen er helemaal niets over, behalve Buddy's uitleg dat hij tien kokers heeft. Denk nog eerder dat ze zoals veel vaker Buddy verdacht wilden laten overkomen en hij daarom opgezadeld raakt met tien kokers of hij overmoedig heeft gedacht dat hij dat wel zou kunnen maar het erg tegen viel.

Vind het verder eigenlijk vreemd dat Nathan bijna niet genoemd wordt hier alsof hij alleen kandidaats was.
- Hij haalt Rob uit zijn concentratie.
- Hij kiest er voor om naar Rob te lopen en Buddy die de meeste kokers heeft, plompverloren te laten staan.
- Hij herhaalt direct de eerste keer tegen Buddy verkeerd zijn eigen kokers (heeft vaker last van een selectief geheugen)
- Terwijl Rob en Leonie proberen nog uit haar fout te geraken, roept Nathan er eerst dwars doorheen. Rent dan naar Rob, schreeuwt vol overtuiging dat hij 'zijn code' weet, sommeert Rob zijn kokers uit de doos te trekken, haalt zijn eigen kokers (verkeerd) en rent terug om die kokers in Rob's kist te plaatsen en rent weer weg.
- Om pas later zich te realiseren dat hij het fout gedaan heeft in de kist van Rob en niet meer weet in welke volgorde hij zijn eigen (toch al fout benoemde) kokers heeft weggezet.
- Hij concludeert dat ze onmogelijk nog een kistje in orde kunnen maken en dat ze voor de laatste kist met hoge bedrag moeten gaan.
- Waarbij hij Leonie met te weinig kokers en te lage bedragen wegstuurt om die doos te vullen.

Ja hij kan in eenzelfde soort fanatisme als Leonie had, het helemaal verkeerd gedaan hebben. En Buddy per ongeluk hebben laten staan met al zijn kokers omdat hij graag alles samen met Rob bespreekt. Maar je kan toch niet stellen dat je bij Rob, Buddy en Mil molgedrag ziet en bij Nathan niets? Hij zorgt er instant voor dat er op de tachtig euro van Buddy van geen enkele kist nog iets te maken is.

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #98 Gepost op: 2-03-2020, 06:59:13 »
Ze hadden op een van die boten die onder de brug doorvoer (een hint) moeten zetten wie de Mol is. Had niemand op gelet en had je toch een extra laag in de opdracht. ;D
::rofl::

Ik denk dat we er rekening mee moeten houden, dat uiteindelijk bij de ontknoping blijkt dat Mil op een van die bootjes heeft gezeten. Uiteraard weer in bijpassende outfit.   ::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #99 Gepost op: 2-03-2020, 10:50:14 »
Een beetje offtopic, maar zijn er meer mensen die graag op deze brug hadden gestaan (mits er zekerheid is dat het glas niet kan breken)? Ik hou van hoogtes. Een heel landschap van bovenaf kunnen zien vind ik fascinerend.
::jaja:: Lijkt me geweldig ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human