Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig  (gelezen 17561 keer)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #120 Gepost op: 5-03-2020, 12:18:31 »
Ik heb nog even naar wat beelden gekeken om te beoordelen hoe erg deze opdracht moet zijn voor iemand met hoogtevrees. Ondanks dat de brug aan de onderkant doorzichtig is, valt het volgens mij wel mee voor iemand met hoogtevrees. Zolang je maar niet recht naar beneden kijkt is er volgens mij (heb ook een beetje hoogtevrees) niet zoveel aan de hand. Licht reflecteert namelijk aan een oppervlak afhankelijk van de hoek van inval. Nathan had hier geen probleem mee. In het molboekje geeft hij het volgende antwoord op de vraag: "Ben je ergens bang voor?".

"Ik ben geen voorstander van hoogtes. Ik geloof ook eigenlijk niet dat mensen die zeggen daar niet bang voor te zijn op het randje van een klif denken: zo, hier ga ik eens even lekker van afspringen".

Mil besluit terug te gaan op het moment dat Rob zegt "het is net of je op lucht loopt" of woorden met die strekking. Kortom, het zou wat mij betreft best een molactie kunnen zijn om niet mee te doen met deze opdracht.

Nou, volgens mij valt het niet mee. Ik zou zelf de brug oplopen denk ik en na een paar meter ook zeggen: eh... dit is een brug te ver.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #121 Gepost op: 5-03-2020, 12:40:43 »
Nou, volgens mij valt het niet mee. Ik zou zelf de brug oplopen denk ik en na een paar meter ook zeggen: eh... dit is een brug te ver.

Ik kreeg het plaatsvervangend benauwd terwijl ik op de bank zat, ben het met je eens dat het vast niet meevalt!
No Milk today???

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #122 Gepost op: 5-03-2020, 15:55:46 »
Je moet die overzichtsbeelden die we te zien kregen niet verwarren met de beelden die je ziet als je gewoon recht voor je uit kijkt op die brug. Die overzichtsbeelden vond ik ook eng, maar die shots op de brug terwijl de camera recht vooruit kijkt absoluut niet eng. Heb je enige angst gezien bij Nathan? Die heeft ook hoogtevrees (tenminste dat zegt hij zelf).

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #123 Gepost op: 6-03-2020, 04:43:23 »
Je moet die overzichtsbeelden die we te zien kregen niet verwarren met de beelden die je ziet als je gewoon recht voor je uit kijkt op die brug. Die overzichtsbeelden vond ik ook eng, maar die shots op de brug terwijl de camera recht vooruit kijkt absoluut niet eng. Heb je enige angst gezien bij Nathan? Die heeft ook hoogtevrees (tenminste dat zegt hij zelf).

Als ze de brug oplopen, kijkt Nathan strak voor zich uit en lijkt niemand meer te horen. Ik denk dat ook hij wel bang was stiekem ;)

Rik verklapte dat hij zelf ook bang was trouwens, daar zag ik het weer niet aan.

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #124 Gepost op: 6-03-2020, 08:29:02 »
Jawel, op een later moment wijst hij de koker in zijn hand als 110 aan en de kokers in de kist als 75-25-10.

Wat maakt dat nog zou kunnen dat hij de gedachte heeft opgevat dat ze de kokers in de kisten kunnen wisselen om goed uit te komen en de andere kokers die over zijn in de laatste kist moeten.

Precies, cinner. Goed gezien inderdaad.  ::jaja::

Het zal je vermoed ik ook opgevallen zijn, dat in de redenatie van Tungsten juist dat fragment, waar jij terecht naar verwijst, (nog) niet is meegewogen. Ik had het nogal flauw van mezelf gevonden Tungsten hierin te corrigeren, omdat ik het wel kon waarderen dat Tungsten toch een poging heeft gewaagd deze opdracht te doorgronden. Vandaar dat ik inhaakte op de redenatie van Tungsten, door daar een andere interpretatie tegenover te stellen, waarbij eveneens dat bewuste fragment (nog) buiten beschouwing is gelaten. Enkel ter illustratie, omdat mijns inziens uit de rest van de opdracht, waar de feiten veel minder eenduidig zijn dan in dit specifieke geval, weinig valt af te leiden, zonder in tunnelredeneringen te verzanden. Ondoorzichtig dus.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #125 Gepost op: 6-03-2020, 18:39:54 »
We zien 3 mensen proberen getallen te onthouden en door te briefen.
Rob krijgt 110 en heeft 2x50 is 210.
Dan is hij toch klaar?
Maar Rob doet geen moeite om dat bedrag te scoren. Hij praat wel veel, maar is niet met getallen bezig.
Hij heeft lopen geiten bij Leonie, beetje in de war brengen, maar niet zeggen wat hij heeft, hij geeft niks door, zodat Leonie hem kan helpen met zijn som.
Dat Nathan zich vergist in 70 of 75 of loopt te nepmollen geen idee. Buddy was al heel snel het overzicht kwijt.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #126 Gepost op: 6-03-2020, 22:22:25 »
We zien 3 mensen proberen getallen te onthouden en door te briefen.
Rob krijgt 110 en heeft 2x50 is 210.
Dan is hij toch klaar?
Maar Rob doet geen moeite om dat bedrag te scoren. Hij praat wel veel, maar is niet met getallen bezig.
Hij heeft lopen geiten bij Leonie, beetje in de war brengen, maar niet zeggen wat hij heeft, hij geeft niks door, zodat Leonie hem kan helpen met zijn som.
Dat Nathan zich vergist in 70 of 75 of loopt te nepmollen geen idee. Buddy was al heel snel het overzicht kwijt.
Rob heeft bij aanvang 160, 20 en de 30 die hij aan Leonie geeft. Hij had al 210, krijgt dan nog eens 210, zegt dat tegen Leonie. Die is al zo in de war dat ze het niet eens doorheeft. Haha, goed gedaan mol Rob.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #127 Gepost op: 6-03-2020, 23:14:28 »
Rob heeft bij aanvang 160, 20 en de 30 die hij aan Leonie geeft. Hij had al 210, krijgt dan nog eens 210, zegt dat tegen Leonie. Die is al zo in de war dat ze het niet eens doorheeft. Haha, goed gedaan mol Rob.
Bij aanvang had Buddy 20 en 30 en Rob had 160 en 80. Hij geeft de 80 aan Leonie en krijgt van haar 110. Het verschil is 30 naar beneden voor  Leonie, 270 naar 240, Dat is goed maar met teveel kokers.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2020, 23:52:07 door foxhunter »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 3: Doorzichtig
« Reactie #128 Gepost op: 7-03-2020, 04:17:17 »
Precies, cinner. Goed gezien inderdaad.  ::jaja::

Het zal je vermoed ik ook opgevallen zijn, dat in de redenatie van Tungsten juist dat fragment, waar jij terecht naar verwijst, (nog) niet is meegewogen. Ik had het nogal flauw van mezelf gevonden Tungsten hierin te corrigeren, omdat ik het wel kon waarderen dat Tungsten toch een poging heeft gewaagd deze opdracht te doorgronden. Vandaar dat ik inhaakte op de redenatie van Tungsten, door daar een andere interpretatie tegenover te stellen, waarbij eveneens dat bewuste fragment (nog) buiten beschouwing is gelaten. Enkel ter illustratie, omdat mijns inziens uit de rest van de opdracht, waar de feiten veel minder eenduidig zijn dan in dit specifieke geval, weinig valt af te leiden, zonder in tunnelredeneringen te verzanden. Ondoorzichtig dus.

Ja dat is steeds al vind ik. Wel vaak Nathan en Rob meest verdacht maar afhankelijk van interpretatie wie je het meest verdacht vindt. Het is nagenoeg onmogelijk om uit tunnelvisie te blijven zo  ;D