Auteur Topic: [Aflevering 10] - Ontknoping  (gelezen 24218 keer)

Offline djerdjo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #140 Gepost op: 14-03-2020, 22:47:01 »

<knip>

Ik vraag me enkel af: Wie moest er nu afvallen bij die andere executie: Mil of Leonie?

Leonie. Werd ook in de uitzending gezegd door Rik ;)

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #141 Gepost op: 14-03-2020, 22:47:26 »
Naast de extra-seizoen-onthulling vond ik wel de grootste twist dat Buddy zelf heeft lopen seinen dat Mil hem moest kiezen om zijn scherm te zien... Ik dacht oprecht dat dat een rotstreek was...

Gelukkig is ie daar goed mee weggekomen. ;D
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline duon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #142 Gepost op: 14-03-2020, 22:47:45 »
Weet iemand hoe het nou zat met die opdrachten waarvan nog niet bekend was gemaakt hoeveel ze ermee hadden verdiend? Ik lees net dat ze in totaal 13.400 euro hebben verdiend (ik denk dat ik niet heb opgelet want ik had dat in de aflevering gemist). Kan iemand een rekensommetje doen om te achterhalen wat er nou verdiend is bij die opdrachten?
"She'd like to sing a song about the regenpipe"

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #143 Gepost op: 14-03-2020, 22:48:14 »
Heerlijk zo'n finale zonder publiek.

Amai wat was dat allemaal tussen Miljuschka en Rob. Heb ik iets gemist. Wanneer hadden ze een aanvaring. Negeerden ze elkaar? Miljuschka leek echt kwaad.

Goede vraag maar ik vond de opmerking van Claes ook opmerkelijk over dat hij 'buitengesloten' werd. Die beelden dat hij alleen zat bij het ontbijt vond ik ook triest. De kandidaten waren individueel best leuk en er waren sterke bondjes, maar de group spirit miste ik echt dit seizoen.

Rob was wel goede mol maar het seizoen vond ik overall matig met veel vage opdrachten.
Benieuwd naar het nieuwe seizoen na de zomer!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #144 Gepost op: 14-03-2020, 22:49:37 »
Leonie. Werd ook in de uitzending gezegd door Rik ;)

Ik weet dat het Leonie was bij de groepsvrijstellingsopdracht, maar was dat ook bij de kaarten zo?

Dat heb ik dan gemist
klaar voor de strijd

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #145 Gepost op: 14-03-2020, 22:50:38 »
Ik moet wel zeggen dat de 3 finalisten de eindtest zeer goed ingevuld hebben.

Nathan is derde met 33/40, soms win je met zo'n score.

Buddy gewoon maar 1 vraag fout, inderdaad echt hoge scores!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #146 Gepost op: 14-03-2020, 22:53:20 »
Fijn zo'n aflevering met veel aandacht voor de kandidaten en de mol ::bravo:: Heb wel het gevoel dat er alsnog een hoop opdrachten werden overgeslagen, maar hopelijk krijgen we nog wat extra beeldmateriaal op de website.

Vond ook de executie met nog 2 rode schermen leuk gedaan, en het aftellen met alle oud-mollen vond ik ook heel tof ::bravo::

En Rob was een prima mol met leuke acties! Toch weer eens de juiste hoofdverdachte vanaf aflevering 1 :)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #147 Gepost op: 14-03-2020, 23:00:14 »
Vind zo'n ontknoping beter en fijner dan eentje met publiek.

En verder... Tsja. Had een 'normale' kijker het kunnen zien? Denk het niet.

Programma is doorgeschoten.

Weinig tot geen molacties gezien die gemist zijn en die we hadden kunnen zien en ons hadden kunnen verrassen.

In beeld hebben we negen afleveringen een paar foutjes van Rob gezien maar geen echte molacties. En voor de anderen geldt hetzelfde.

In het spel heeft hij het super gedaan. Niemand zag het. Wij kijkers ook niet en wij zagen nog veel minder.

Hoezo hadden normale kijkers dit niet kunnen zien? En hoezo zagen de kijkers het niet....? Rob behoort al sinds aflevering 3 of 4 consequent bij de top 3 verdachten in de landelijke verdenkingen en hij heeft zelfs meerdere keren (ruim) bovenaan gestaan hierin..
Robs molactie bij Verkeer(d) werd getoond in Moltalk, een programma dat veel 'normale' kijkers kijken en ik vond dat vrij duidelijk in beeld gebracht werd hoe verdacht hij deed bij Alles kenners.. na de aflevering waarin die opdracht zat schoot Rob bovendien omhoog in de landelijke verdenkingen en stond hij daarin ruim bovenaan. Verder werden zijn verdachte acties verspreid over social media en werden deze benoemd door meerdere populaire Youtubers die filmpjes maken over WIDM.. ik ben juist verbaasd dat de productie ons zo veel heeft laten zien van de mol dit seizoen waaronder een aantal acties die voor de 'normale' kijker ook prima te spotten zijn. Ik vind dat alleen maar goed eigenlijk, al helemaal na vorig jaar toen veel grote molacties zich buiten beeld afspeelden. De 'normale' kijker moet prima in staat geweest zijn om Rob te ontmaskeren en als je naar de landelijke verdenkingen kijkt door het gehele seizoen heen lijkt dat gelukt te zijn.  ::ok:: Nog nooit werd de mol zo veel verdacht door de kijkers (als je seizoen 16 waarin de mol verklapt werd door een hint niet meerekent).

Offline ZwarteMol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #148 Gepost op: 14-03-2020, 23:02:26 »
Rob was niet mijn Mol,
maar wel aangenaam verrast door hem,
Sneaky side tov de stille , easy Rob in de game !!!
Toch nog mooie wending Mol ,
veel aangenamer of vorig jaar vind ik,
Nice acties ! Super gedaan Rob ! 👊

Wel nog heel nieuwsgierig ivm,opdracht theepot ?
« Laatst bewerkt op: 14-03-2020, 23:04:24 door ZwarteMol »

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #149 Gepost op: 14-03-2020, 23:07:36 »
Ik was helemaal blij met het, in zekere zin, oude format  ::ok::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #150 Gepost op: 14-03-2020, 23:10:09 »

Goede vraag maar ik vond de opmerking van Claes ook opmerkelijk over dat hij 'buitengesloten' werd. Die beelden dat hij alleen zat bij het ontbijt vond ik ook triest.
Jammer ja... Claes is zo'n leuke vent ook.

Maar vraag me af of het allebei kan ...en een super hechte groep en een interessant spel? Vorig jaar was de clique bijna de hele groep. Na Evi's exit kreeg Sinan op het laatst nog wel een dolksteek in de rug, maar voor de rest was het kumbayah en had je echt zo'n BN'ers op vakantie vibe.  ???

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #151 Gepost op: 14-03-2020, 23:11:38 »
Fijne ontknoping zonder publiek

Jammer dat ze niet wat meer opdrachten bespraken zoals theepot en beeld en geluid etc.
Hij heeft vast meer gedaan dan ze hebben laten zien.

Hoop dat Rick meeleest hier en op andere social media want de meerderheid vond dit n stuk prettiger kijken zo’n intieme ontknoping  ::joehoe::


Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #152 Gepost op: 14-03-2020, 23:12:57 »
Vandaar dat Rick de andere enveloppe gaf....

Het was een super spannende ontknoping, mooi in dat kerkje!
 Zonder al dat publiek is wel veel fijner.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #153 Gepost op: 14-03-2020, 23:13:08 »
Leuke aflevering, met aandacht voor alle kandidaten. De finalisten. De mol en de molacties. ::ok::
Hoewel ik de uitslag had verwacht, blijft het toch altijd een beetje spannend. Ze hadden de ontknoping zelf mooi verpakt. Al twijfel ik of de uitslag van de finale echt nog niet bekend was bij de finalisten.

Offline lizzy87

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #154 Gepost op: 14-03-2020, 23:13:25 »
Wat een mooie finale was het zo. Ook dat ze vanochtend in die kerk al de verliezend finalisten hebben gedaan vind ik goed verzonnen. Ik vond dit een hele mooie afsluiting van dit seizoen. Ook was er veel meer tijd voor de molacties etc. Heel erg leuk. Ik vond de afgelopen jaren dat er veel minder molacties te zien waren in de laatste aflevering op tv, natuurlijk door het live in het Vondelpark te doen, maar dit vond ik zoveel fijner weer. Van mij mogen ze dit echt volgende seizoenen zo blijven doen! En natuurlijk de kers op de taart met nog een seizoen na de zomer! Gelijk zoveel vragen met wanneer, hoe wat waar etc, maar echt super gaaf!

Offline doublecheck

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #155 Gepost op: 14-03-2020, 23:18:16 »
Weet iemand hoe het nou zat met die opdrachten waarvan nog niet bekend was gemaakt hoeveel ze ermee hadden verdiend? Ik lees net dat ze in totaal 13.400 euro hebben verdiend (ik denk dat ik niet heb opgelet want ik had dat in de aflevering gemist). Kan iemand een rekensommetje doen om te achterhalen wat er nou verdiend is bij die opdrachten?

Bij de laseropdracht is -300 euro verdiend, want Rob had -100 maar die telt niet mee, en verder had Nathan +300, Buddy -300, en Mil en Leonie allebei -100.

Bij de allerlaatste opdracht +2500 euro, want Rob had €0 verdiend, terwijl wat de rest had verdiend simpelweg is opgeteld bij de pot.

Volgens mij hebben ze dus gewoon bij beide opdrachten dat wat de mol heeft gedaan niet mee laten tellen, wat op zich logisch is. Volgens mijn overzicht is dit jaar 25% van het potgeld verdiend (vrij gemiddeld t.o.v. andere seizoenen, dus een prima mol).

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #156 Gepost op: 14-03-2020, 23:23:03 »
Oh ja, ik hoop dat ze Rob’s rondje lasergamen tegen zichzelf nog gaan laten zien in de extra beelden  ::trots:: Dat lijkt me echt heel grappig.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #157 Gepost op: 14-03-2020, 23:24:21 »
Leuke aflevering, met aandacht voor alle kandidaten. De finalisten. De mol en de molacties. ::ok::
Hoewel ik de uitslag had verwacht, blijft het toch altijd een beetje spannend. Ze hadden de ontknoping zelf mooi verpakt. Al twijfel ik of de uitslag van de finale echt nog niet bekend was bij de finalisten.

Alle kandidaten? Ik denk niet dat jaike 2 zinnen heeft gezegd. En in beeld was ze ook niet vaak. Geldt beetje zelfde voor Tina.
Voor de rest prima ontknoping maar weinig spectaculaire molacties.

Offline Jellemo(l)

  • Forumlid
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #158 Gepost op: 14-03-2020, 23:24:45 »
Bij de laseropdracht is -300 euro verdiend, want Rob had -100 maar die telt niet mee, en verder had Nathan +300, Buddy -300, en Mil en Leonie allebei -100.

Bij de allerlaatste opdracht +2500 euro, want Rob had €0 verdiend, terwijl wat de rest had verdiend simpelweg is opgeteld bij de pot.

Volgens mij hebben ze dus gewoon bij beide opdrachten dat wat de mol heeft gedaan niet mee laten tellen, wat op zich logisch is. Volgens mijn overzicht is dit jaar 25% van het potgeld verdiend (vrij gemiddeld t.o.v. andere seizoenen, dus een prima mol).

Of ze bij die laatste de mol wel of niet telden, is niet belangrijk... Maar bedankt voor de helderheid!

Overigens vind ik 25% relatief hoog voor een seizoen waar zonder mol ook niet veel verdiend zou worden...
Complimenten trouwens voor de molacties die we gezien hebben vanavond, daar zaten dan echt wel weer een aantal pareltjes tussen...

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 10] - Ontknoping
« Reactie #159 Gepost op: 14-03-2020, 23:26:38 »
Wat een leuke laatste aflevering! Fijn dat er wat meer tijd was om kandidaten aan het woord te laten en molacties te laten zien/na te bespreken.

Ik vond het wel bijzonder dat ze de ontknoping voor de finalisten niet op locatie in China hebben gedaan. Lijkt me toch lastig om het al die tijd niet zeker te weten...

Rob de Mol; ik wilde er niet aan omdat ik hem geen leuke Mol zou vinden. Maar nu ik zijn verhaal heb gehoord en zijn acties heb gezien, moet ik zeggen dat hij het toch erg goed heeft gedaan.  ::jaja:: En ook alle molloten hier, die hem doorhadden en toch heel veel hints en acties hebben benoemd.  ::ok::
Maar eerlijk gezegd; het beste vond ik toch wel het bondje Mil-Buddy. Echt super doordacht allemaal!  ::bravo::

En een tweede seizoen dit jaar!!  ::oink:: Ben heel benieuwd wanneer we daar meer info over krijgen.